Οι εκπαιδευτικοί Κεφαλονιάς και Ιθάκης ζητούν να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την εξ αποστάσεως διδασκαλία
Οι εκπαιδευτικοί Κεφαλονιάς και  Ιθάκης στηρίζουμε τους μαθητές μας .

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΚΙ  μπροστά στην νέα παράταση  της άρσης της λειτουργίας των σχολείων αλλά και στην αυστηροποίηση των μέτρων ενάντια στην εξάπλωση του κορονοϊού, εκφράζει με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη όλων των εκπαιδευτικών του νομού στην Δευτ/θμια Εκπ/ση στους μαθητές μας.  

Μοιραζόμαστε το άγχος και την αγωνία που έχει προκαλέσει το κλείσιμο των σχολείων, σχετικά με την πρόοδό τους, την κάλυψη της ύλης, την απότομη διακοπή της επαφής τους με τους συνομηλίκους τους. Εκφράζουμε επίσης την αλληλεγγύη μας και στους γονείς τους, αφού είναι πολύ πιθανό αρκετοί από αυτούς, να έχουν μείνει χωρίς μισθό, να δουλεύουν με ελαστικά ωράρια, με εξαντλητικούς ρυθμούς ή ακόμα και να έχουν απολυθεί.

Ως εκπαιδευτικοί λειτουργοί στεκόμαστε δίπλα τους με όποιον τρόπο μπορούμε. Προσπαθούμε να τους στηρίξουμε και να τους βοηθήσουμε, όσο περνάει απ’ το χέρι μας, να διαχειριστούν αυτή τη δύσκολη και πρωτόγνωρη κατάσταση. Να σταθούν κι αυτοί όρθιοι! Εκτός από τις αυτονόητες και τετριμμένες συμβουλές που τους κατακλύζουν τις τελευταίες ημέρες για τα ατομικά μέτρα προστασίας, αλλά και το θετικό κλίμα μέσα στην οικογένεια, (χωρίς εντάσεις και άγχος), χρειάζεται να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αξιοποιώντας κάθε μέσο και κάθε μορφή.

Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά, σήμερα και από τις πρώτες στιγμές αυτής της νέας κατάστασης και οι εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης δίνουν και αυτήν την μάχη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με υψηλό το αίσθημα ευθύνης, λειτουργώντας όπου είναι δυνατόν και αξιοποιώντας τα όποια μέσα και όλους τους τρόπους επικοινωνίας (τηλέφωνα, mail, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχουν στην διάθεσή τους.

Ωστόσο, καμιά προσπάθεια όσο φιλότιμη και αν είναι, όσες δυνάμεις και αν αφιερωθούν, δεν μπορεί να καλύψει τις χρόνιες και συστηματικές ελλείψεις στα τεχνολογικά μέσα και  υποδομές στα σχολεία και στους μαθητές, (σπίτια χωρίς internet, έλλειψη τεχνολογικών μέσων, δυσκολία αξιοποίησης των εργαλείων κ.α.), τα οποία σε μεγάλο βαθμό καθιστούν τις εξαγγελίες και τις «εντυπωσιακές» δηλώσεις του υπουργείου παιδείας  μία φενάκη. Η χρόνια απαξίωση και υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, όπως και της υγείας, από όλες τις κυβερνήσεις (ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ) με κατεύθυνση της Ε.Ε., δεν εξασφάλισε ούτε στο ελάχιστο την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή και προετοιμασία- εξοικείωση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών και μάλιστα με ενιαίο τρόπο. Ακόμα και σήμερα το Υπουργείο Παιδείας μέσα από την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την Εκπαίδευση φροντίζει να διευκολύνει τη λειτουργία των ιδιωτικών δομών ενώ, με απαράδεκτο τρόπο, τις ανάγκες του Δημόσιου σχολείου τις εναποθέτει στους χορηγούς και στις δωρεές!!

Στην πράξη οι εκπαιδευτικοί αφήνονται μόνοι και αβοήθητοι να υλοποιήσουν τα συγκεκριμένα προγράμματα, ενώ εδώ και χρόνια δεν υπήρξε καμία ουσιαστική επιμόρφωσή τους. Η λειτουργία επίσης υποστηρικτικών δομών (π.χ. ΚΕΠΛΗΝΕΤ) μπήκαν στην «κλίνη του Προκρούστη», στο όνομα των περικοπών και της εφαρμογής των δημοσιονομικών περιορισμών.

Επιβάλλεται σήμερα λοιπόν, να σταματήσει ο εμπαιγμός και η μεταφορά των κρατικών ευθυνών στους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές. Να σταματήσει επίσης ο κοινωνικός αυτοματισμός και οι κάθε λογής συκοφαντίες τύπου Τέλλογλου για τους “τεμπέληδες εκπαιδευτικούς” που κάνουν διακοπές…

 Η κυβέρνηση οφείλει, εκτός από τα ψίχουλα που δίνει με τα μέτρα που φέρνει, να βοηθήσει όλους τους μαθητές και τους γονείς τους, ειδικά των πιο φτωχών οικογενειών που αντιμετωπίζουν οξυμμένα προβλήματα διαβίωσης, να μη χάσουν την επαφή τους με τα διδακτικά αντικείμενα, και αυτό να γίνει ενιαία και οργανωμένα, με τρόπο που θα βοηθήσει ουσιαστικά τα παιδιά, και όχι «για τα μάτια του κόσμου»...

Πρέπει εδώ και τώρα το Υπουργείου Παιδείας να πάρει μέτρα ώστε:

  1. Να εξασφαλίσει, με ενιαίο τρόπο, την αξιοποίηση των διάφορων εργαλείων ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Να εξασφαλίσει όλα τα απαραίτητα μέσα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Εξασφάλιση Η/Υ για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τώρα να εξασφαλιστεί ένα δωρεάν tablet για κάθε μαθητή.
  2. Να διευκρινιστεί ότι εναλλακτικά και βοηθητικά μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα μέσα π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ιστοσελίδες σχολικών μονάδων κ.α.
  3. Οι συνάδελφοί μας έχουν ανάγκη στήριξης στη προσπάθεια που ήδη καταβάλουν και όχι στοχοποίηση, απαξίωση. Δεν πρέπει να υποτιμηθούν οι αντικειμενικές δυσκολίες που αφορούν εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές, οι οποίες πρέπει να αναγνωρίζονται και να ξεπερνιούνται με υποστηρικτικά μέτρα. Καμία αυταρχική παρέμβαση της Διοίκησης δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. 
  4. Να διαμορφωθεί κεντρική ομάδα τεχνικής υποστήριξης στο Υπουργείο Παιδείας, στελεχωμένη με όλο το αναγκαίο προσωπικό, που θα λειτουργεί μέσω διαδικτύου ή με δωρεάν τηλεφωνική γραμμή και θα στηρίζει τους εκπαιδευτικούς σε σταθερή βάση. Οι όποιες επιμορφώσεις να γίνονται αποκλειστικά τις πρωινές ώρες.
  5. Να δημιουργηθεί Κεντρική Ψηφιακή Πλατφόρμα Διδακτικού Υλικού από το Υπουργείο, στην οποία θα έχουν πρόσβαση όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, και θα περιλαμβάνει δραστηριότητες και ύλη για όλες τις ηλικίες, βασισμένες στα αντικείμενα που έχουν ήδη διδαχθεί στο σχολείο, επικεντρωμένη στα απαραίτητα αντικείμενα κάθε τάξης. Μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί ότι όλα τα παιδιά – σχετικά ενιαία – μπορούν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο ίδιο εκπαιδευτικό υλικό. 
  6. Το Υπουργείο Παιδείας να  ξεκινήσει τη λειτουργία εκπαιδευτικών καναλιών, που θα προβάλλουν προγράμματα ειδικά για μαθητές όλων των ηλικιών, και θα περιλαμβάνουν ταινίες, ντοκιμαντέρ, ψυχαγωγικά και εκπαιδευτικά προγράμματα που θα σχετίζονται με τα σχολικά αντικείμενα και με τα ενδιαφέροντα των μαθητών.
  7. Μέσω της δημόσιας τηλεόρασης,  και με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, να προβάλλονται καθημερινά ειδικές ενημερωτικές εκπομπές με την παρουσία εκπαιδευτικών, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών ώστε να στηριχθούν οι γονείς στη διαχείριση των δύσκολων καταστάσεων που βιώνουν οι ίδιοι και τα παιδιά.
  8. Κάθε σκέψη για γενίκευση αυτών των μεθόδων, με στόχο την υλοποίηση αντιεκπαιδευτικών πολιτικών π.χ. αξιολόγηση, περικοπές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, μετά τη λήξη της έκτακτης κατάστασης θα μας βρει απέναντι.
  9. Να κλείσει η πόρτα σε κάθε ιδιωτική εταιρεία, χορηγό και επίδοξο επενδυτή, φορέα της Τοπικής Διοίκησης που αξιοποιεί την “κρίση” ως ευκαιρία για να βάλει χέρι στο Δημόσιο σχολείο. Κάθε πρόγραμμα, κάθε υποδομή και τεχνολογική εφαρμογή με ευθύνη και αποκλειστική χρηματοδότηση του κράτους.
  10. Έκτακτη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό στην Παιδεία ώστε όλες οι σχολικές μονάδας, όλα τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, να έχουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως διδασκαλία.
  11. Να μειωθεί και να ανακοινωθεί άμεσα η ύλη για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Συνεχίζουμε να παλεύουμε, όπως και πριν, για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας. Στις σημερινές συνθήκες γίνεται ακόμα πιο φανερό ότι αυτός ο αγώνας είναι μονόδρομος! Αντιμετωπίζουμε την κατάσταση με ρεαλισμό, ψυχραιμία και αισιοδοξία!

Αργοστόλι  23/3/2020

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

σχετικά άρθρα

Για την τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο
Για την τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο
Το ζητούμενο δεν είναι να κατηγοριοποιήσουμε σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές, σκοπός δεν είναι να δημιουργήσουμε σχολεία αρίστων, αλλά άριστα...
Για την τράπεζα θεμάτων στο Λύκειο