Συνεδρίασε το ΠΥΣΔΕ με θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα της περιοχής. Τη Δευτέρα 24/02 για την Ειδική και την Πέμπτη 27/02 για την Γενική Αγωγή. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις και οι διορισμοί. Συνολικότερα αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό κατά περιφέρεια και θα καθορίσουν τo εργασιακό μέλλον μονίμων και αναπληρωτών.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ.
- Η ανάδειξη των οργανικών κενών -όσον αφορά τα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ)- έγινε με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, που θέτει όρια (περισσότεροι ή λιγότεροι από 300 μαθητές, 15 διαγνώσεις), τα οποία είναι πλήρως αντιεπιστημονικά, διότι παραβλέπουν τις σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Είναι μια ψυχρή λογιστική που πετσοκόβει τις ανάγκες για μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό για τα παιδιά που χρειάζονται στήριξη.
Οι πίνακες Α, που ζητούνται από τα σχολεία, συμπληρώνονται αποκλειστικά και μόνο από τον Διευθυντή του σχολείου και όχι με τη σύμφωνη γνώμη του Συλλόγου Διδασκόντων όπως θα έπρεπε. Να υπενθυμίσουμε ότι για τέταρτη χρονιά λείπει από τους πίνακες Γ η στήλη «Εκτίμηση του ΠΥΣΔΕ».
Είναι φανερό, τόσο από την ίδια την διαδικασία, όσο και από το περιεχόμενο που αυτή έχει, πως η κυβέρνηση παίρνει πιο άμεσα στα χέρια της την υπόθεση της διαμόρφωσης των κενών και των πλεονασμάτων στο πλαίσιο της συνολικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Οδηγούμαστε τυπικά σε ελάχιστες μεταθέσεις και στην απόγνωση χιλιάδων εκπαιδευτικών που παραμένουν εγκλωβισμένοι μακριά από τις οικογένειές τους για χρόνια..
- Από το ΠΥΣΔΕ τώρα αναδείχτηκαν 14 οργανικές θέσεις για τα 7 ΤΕ που υπάρχουν Κεφαλονιά-Ιθάκη (7 για ΠΕ02-50 και 7 για ΠΕ03-50) καθώς και 7 θέσεις για το ΕΕΕΕΚ και το Ειδικό Γυμνάσιο -Λύκειο. Συνολικά αναδείχθηκαν 21 οργανικά κενά. Αποφάσισε δηλ. το Υπουργείο ότι οι μαθητές που φοιτούν στα ΤΕ δεν έχουν ανάγκη να διδάσκονται τα αντικείμενα των Φυσικών Επιστημών. Επιπλέον χάθηκαν 7 οργανικές θέσεις για ΠΕ04 τουλάχιστον.
Για το ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες αναφέρουμε 2 παραδείγματα. Στις αρχές του Σεπτέμβρη στο ΤΕ του Γυμνασίου Κεραμειών υπήρχε ανάγκη για 67 ώρες φιλολογικών μαθημάτων 23 ώρες μαθηματικών και 23 ώρες φυσικών αντικειμένων. Στο ΤΕ του 2ου Γυμνασίου για 46 ώρες φιλολογικών μαθημάτων, 40 ώρες μαθηματικών κ.λ.π. Το αποτέλεσμα είναι ότι, με την πρόσφατη τροπολογία του υπουργείου, τα ΠΥΣΔΕ κατέθεσαν προτάσεις για την Ειδική Αγωγή κουτσουρεύοντας τα κενά και μειώνοντας σημαντικά τις οργανικές θέσεις. Τώρα το Υπουργείο ζητάει από τις Διευθύνσεις να καταθέσουν ξανά στοιχεία για τις οργανικές θέσεις στα Τμήματα Ένταξης, αλλά ούτε και με τις νεότερες οδηγίες του προβλέπει την κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
- Υπάρχουν αρκετά σχολεία της Β/θμιας στα οποία, παρά τις ανάγκες που υπάρχουν, δεν λειτουργεί καθόλου Τμήμα Ένταξης.
- Υπάρχουν μαθητές για τους οποίους καθυστερεί η διάγνωση από το ΚΕΣΥ και δεν μπορούν να φοιτήσουν σε ΤΕ.
- Υπάρχουν αιτήματα για δημιουργία ΤΕ (ΕΠΑΛ Αργοστολίου- ΕΠΑΛ Ληξουρίου) των οποίων οι εγκρίσεις ακόμα εκκρεμούν.
- Οι οργανικές θέσεις θα πρέπει να σχετίζονται με τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών στα ΤΕ και όχι με το σύνολο των μαθητών του σχολείου.
Με βάση όλα τα παραπάνω εμείς πιστεύουμε ότι συνολικά στην Ειδική Αγωγή θα έπρεπε να αναδειχθούν τουλάχιστον 34 οργανικά κενά!!!!! Και αυτά ισχύουν με τις υπάρχουσες δομές της Ειδικής Αγωγής και όχι με αυτές που θα έπρεπε να υπάρχουν!!!!
Καταθέσαμε τη θέση μας, η οποία είναι απολύτως σαφής:
- Κανένα παιδί που χρήζει ειδικής αγωγής, να μη μένει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Όλα τα παιδιά στη δομή που έχουν ανάγκη.
- Δημιουργία Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα σχολεία της Β/θμιας, χωρίς “κόφτες” και αντιπαιδαγωγικά όρια.
- Να μπει τέρμα στην πολιτική απαξίωσης των δομών της Ειδικής Αγωγής, των ΚΕΣΥ και συνολικά της διαδικασίας διάγνωσης.
- Στελέχωση όλων των δομών της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης με το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό κ.ά.), με όλες τις ειδικότητες (ΠΕ02,ΠΕ03 & ΠΕ04)
- Να ιδρυθούν οργανικές θέσεις σε όλα τα Ειδικά Σχολεία και στην Παράλληλη Στήριξη.
- Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στην Εκπαίδευση.
ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΉ ΑΓΩΓΗ
- Με βάση την πολιτική του Υπουργείου καθώς και όλες τις προηγούμενες αντιεκπαιδευτικές πολιτικές τα κενά ελαχιστοποιούνται, οριστικοποιούνται και το ΠΥΣΔΕ γίνεται ένας κομιστής των αυτοματοποιημένων στοιχείων του myschool. Έτσι στην πράξη, κάνει αξιολόγηση των δομών (εάν χρειάζεται ένα τμήμα ή όχι, ένα εργαστήριο ή όχι και τελικά ένα σχολείο ή όχι). Παρ’ όλα αυτά, αφού τα προκύπτοντα αποτελέσματα για τα κενά και πλεονάσματα επικυρώνονται από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, η ευθύνη παραμένει η ίδια.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότεροι κλάδοι παρουσιάζονται πλεονασματικοί ή με ελάχιστα ελλείμματα. Καταγγέλλουμε το γεγονός ότι η εικόνα που εμφανίζεται είναι απόλυτα πλασματική. Σε καμία περίπτωση δεν αποτυπώνονται τα πραγματικά κενά και νομιμοποιείται ουσιαστικά η κατάργηση των μεταθέσεων, η αύξηση του αριθμού των συναδέλφων που θα μετακινούνται σε περισσότερα σχολεία και η ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.
- Στη Κεφαλονιά -Ιθάκη καταγράφηκαν και τελικά επικυρώθηκαν από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ 30 πλεονάσματα και 17κενά . Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και τα μέσα του Γενάρη έχουν έρθει για την χρονιά 2019-20 στην Κεφαλονιά και Ιθάκη περίπου 90 αναπληρωτές (Γενική, Εδική, ΜΝΑΕ). Στη Γενική έχουν έρθει περισσότεροι από 60 –και ακόμα υπάρχουν κενά στα σχολεία-ενώ από τους πίνακες Γ΄ φαίνεται να πλεονάζουν 30 εκπαιδευτικοί!!!!!
- Με την παρουσίαση τεχνητών πλεονασμάτων, προπαγανδίζεται η μη αναγκαιότητα για μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών. Όλα αυτά μετά από 11 χρόνια αδιοριστία και με πάνω από 40.000 εκπαιδευτικούς στη σύνταξη!
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.
Εμείς δεν επικυρώσαμε τους πίνακες των τεχνητών πλεονασμάτων!
Η πάγια θέση μας είναι:
Θεωρούμε ότι τα κενά των μεταθέσεων πρέπει να προσδιορίζονται μέσα από μια διαδικασία αδιάσπαστα συνδεδεμένη με τη διαμόρφωση νέων οργανικών θέσεων με βάση ενιαία, συγκεκριμένα και διαφανή κριτήρια.
Αυτά τα κριτήρια είναι τα εξής:
- 20 μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας, 15 μαθητές στα τμήματα του προσανατολισμού και 10 μαθητές στα εργαστήρια, ως ανώτερα όρια χωρίς περιορισμό προς τα κάτω.
- Να δοθούν όλα τα διευθυντικά κενά ως οργανικά, κάθε θέση που μένει κενή λόγω μετάθεσης ή συνταξιοδότησης να δίνεται οργανικό κενό άμεσα, να συνυπολογίζονται σχολεία – ομάδες σχολείων – περιοχή στα κενά ώστε να ζητούνται όλες οι αναγκαίες προσλήψεις - χωρίς εκπτώσεις.
Με βάση τις προτάσεις αυτές, θα αυξάνονταν ο αριθμός των τμημάτων στα σχολεία της Κεφαλονιάς κατά 6-7 τμήματα περίπου! Σημειώνουμε ότι αναφερόμαστε ΜΟΝΟ στον αριθμό τμημάτων Γενικής Παιδείας.
Όπως προκύπτει από τα προηγούμενα δεν ήταν δυνατόν να πούμε πως περισσεύουν εκπαιδευτικοί. Κάτι τέτοιο μπορεί να εξυπηρετεί το ρόλο για τον οποίο φτιάχτηκαν τα ΠΥΣΔΕ (συναίνεση του κλάδου σε κυβερνητικές – διοικητικές επιλογές) αλλά δεν εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Εμείς αποκαλύπτουμε τα δεδομένα και το λόγο έχει στη συνέχεια το το μαζικό κίνημα. Ο συνάδελφος αιρετός της ΚΙΚΑ αποδέχτηκε τη «νομιμότητα» της διαδικασίας και των αριθμών και επικύρωσε τους πίνακες με μοναδική ένσταση ότι τα κενά δεν θα έπρεπε να βγαίνουν μόνο με α΄ανάθεση! Η διαδικασία υπερψηφίστηκε 4-1, με μοναδική αρνητική ψήφο τη δική μας!
Κανείς εκπαιδευτικός δεν περισσεύει!! Μαζικοί διορισμοί τώρα!!!!! ¨Όλοι οι συνάδελφοι με οργανική θέση!!!
Αργοστόλι 03/03/20
Μεμελετζόγλου Ελένη (Τακτικό μέλος)
Πεντογάλου Διονυσία (Αναπληρωματικό μέλος)
Αιρετές με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών (που στηρίζει το ΠΑΜΕ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη