Υπάλληλοι ΥΠΑΙΘ: Απελπιστική η κατάσταση με τις αιτήσεις διορισμών - Να δοθούν παρατάσεις
Επιστολή απελπισίας και σήμα κινδύνου του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών ΥΠΑΙΘ που απεστάλη χθες: Πάνω από 150.000 υποψήφιοι εκπαιδευτικοί που κατακλύζουν καθημερινά κατά εκατοντάδες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αγανακτούν και εξοργίζονται για την ταλαιπωρία

κ. Υπουργέ, κ. Υφυπουργέ, κ. Γ. Γραμματέα

 

Τις τελευταίες ημέρες οι υπάλληλοι των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης βιώνουμε μια άνευ προηγουμένου εργασιακή και ψυχολογική πίεση η οποία επιδεινώνεται καθημερινά με γεωμετρική πρόοδο.

Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η διαδικασία της παραλαβής των αιτήσεων για τον διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών δεν αξιολογήθηκε ορθώς ως προς το εύρος και τις δυσκολίες της από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς παράγοντες και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Η κατάσταση στην πλειονότητα των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης της χώρας και κυρίως της Αττικής, οι οποίες εκ των πραγμάτων επωμίζονται το μεγαλύτερο φορτίο, είναι απελπιστική. Οι λιγοστοί υπάλληλοι των υποστελεχομένων υπηρεσιών, υπερβάλλουν εαυτούς καθώς υποχρεούνται αφενός να εξυπηρετήσουν δυσανάλογο αριθμό αιτούντων ανά υπάλληλο και αφετέρου να διεκπεραιώσουν και τα τρέχοντα υπηρεσιακά θέματα, κάτω από αντίξοες σε πολλές περιπτώσεις συνθήκες εργασίας. Συνθήκες ακαταλληλότητας κτιρίων, έλλειψης καθαριότητας σε εποχή έξαρσης των μεταδοτικών ιώσεων και απουσίας υλικοτεχνικής υποδομής.

Παράλληλα, οι πλέον των 150.000 υποψήφιοι εκπαιδευτικοί προς μόνιμο διορισμό που κατακλύζουν καθημερινά κατά εκατοντάδες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, αγανακτούν και εξοργίζονται για την ταλαιπωρία που υφίστανται από την πολύωρη αναμονή στους διαδρόμους και τα σκαλιά των κτιρίων. Οι διαμορφούμενες συνθήκες οχλαγωγίας και δυσανασχέτησης έχουν αποδέκτες τους συναδέλφους που πασχίζουν να τους εξυπηρετήσουν. Δημιουργείται έτσι μια εκρηκτική ατμόσφαιρα εις βάρος των υπαλλήλων με άμεσο κίνδυνο για την υγεία τους και έχει παρατηρηθεί περίπτωση συναδέλφου που οδηγήθηκε στο νοσοκομείο.

Βεβαίως η προαναφερόμενη κατάσταση δεν θα ήταν τόσο βεβαρημένη εάν:

  • Υπήρχε έγκαιρος σχεδιασμός και αξιολόγηση για το εύρος και τις ιδιαίτερες δυσκολίες του έργου.
  • Αξιοποιούνταν για τον σχεδιασμό και την υλοποίησης του έργου πρωτίστως η εμπειρία και η τεχνογνωσία που διαθέτουν οι υπάλληλοι και  ειδικότερα οι προϊστάμενοι του Τμήματος Γ΄- Προσωπικού των Διευθύνσεων, λόγω της εξ αντικειμένου ενασχόλησής τους με την εποπτεία και την ευθύνη της παραλαβής αιτήσεων και δικαιολογητικών διορισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται η πρόσφατη εμπειρία από τη διαχείριση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων των 45.000 υποψηφίων εκπαιδευτικών για μόνιμο διορισμό στην ειδική αγωγή καθώς και οι εκατοντάδες ανά Διεύθυνση προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών κάθε χρόνο. Αντ’ αυτού, σε συμβούλια που πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στην Αττική με πρωτοβουλία της πολιτικής ηγεσίας, για την εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης και εξεύρεσης λύσεων, συμμετείχαν πέραν των εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας, μόνο οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και όχι οι καθ’ ύλην αρμόδιοι που χειρίζονται και υλοποιούν το έργο σε όλες του τις παραμέτρους, δηλαδή οι προϊστάμενοι προσωπικού.
  • Αξιοποιούνταν οι νέες τεχνολογίες και οι προτάσεις του συλλόγου μας σχετικά με την μείωση της γραφειοκρατίας, σε συνεργασία με την Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΥΠΑΙΘ. Στην περίπτωση αυτή δε θα ήταν απαραίτητη η προσέλευση των εκπαιδευτικών στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Στο σημείο που βρισκόμαστε πλέον, διακατεχόμενοι από αίσθημα ευθύνης και συνέπειας θα εξαντλήσουμε όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να φέρουμε εις πέρας το έργο αυτό, το οποίο θα συμβάλει στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Ωστόσο η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να αναλάβει δεσμεύσεις ως απόδειξη της κατανόησης και αναγνώρισης της προσπάθειας που καταβάλλουμε.

Προκειμένου να καταστεί διαχειρίσιμη η διαδικασία υποβολής και καταχώρησης των αιτήσεων, εκτός από την πρόσθετη παράταση που έχει ήδη ζητηθεί για την κατάθεση των δικαιολογητικών από τους εκπαιδευτικούς, ζητούμε επιπλέον:

- Παράταση και της περιόδου καταχώρισης των συνυποβαλλόμενων με τις αιτήσεις δικαιολογητικών, από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης

- Επίσπευση της διοικητικής διαδικασίας για την έγκριση και τη δημοσίευση σε ΦΕΚ των υπερωριών των υπαλλήλων των περιφερειακών υπηρεσιών του ΥΠΑΙΘ, ώστε να είναι δυνατή η έγκαιρη αποζημίωσή τους.

- Άμεση συγκρότηση συνεργείων από υπαλλήλους των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης με αντικείμενο την καταχώριση των δικαιολογητικών και την καταβολή σε αυτούς ειδικής αποζημίωσης.

Αναμένουμε στο ανωτέρω περιγραφόμενο πλαίσιο την άμεση ανακοίνωση δεσμεύσεων από την πολιτική ηγεσία, προκειμένου να αποφύγουμε κλιμακούμενες κινητοποιήσεις εις βάρος της υλοποίησης της διαδικασίας.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΥΠΥΥΠ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
symboylio-epikrateiaς
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον
Σε κάθε περίπτωση, θεμελιώνεται το δικαίωμα πρόσβασης του διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα, η γνώση του περιεχομένου των οποίων συνδέεται με τη...
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον