Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, «Ε.Ε. και κοινωνικοί εταίροι στην Ελλάδα αποδέχτηκαν ότι η ακαδημαϊκή αναγνώριση και η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων απαιτούν συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες που θα εγγυώνται ότι οι εγχώριοι φορείς θα εκδίδουν νόμιμους τίτλους σπουδών»

Η ενδεχόμενη ψήφιση του άρθρου 50 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας που αναγνωρίζει τα ακαδημαϊκά προσόντα (που δεν πρέπει να συγχέεται με την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων) των τίτλων των Κολεγίων, ανοίγοντας έτσι τον ασκό του Αιόλου στο χώρο της Παιδείας και θέτοντας σε κίνδυνο το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν αποτελεί προϊόν επιβολής από την Ε.Ε., αλλά συνειδητή πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.

Άλλωστε, η Ε.Ε. είχε το 2016 αποδεχθεί την αντιστοίχιση του Εθνικού (NQF) με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) χωρίς να περιλαμβάνονται τα πτυχία των Κολεγίων στα 8 επίπεδα του ελληνικού πλαισίου! Αντιθέτως, αποδέχτηκε την περίληψη στο Πλαίσιο Προσόντων των τίτλων των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, αν και δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα και ενώ παρέχουν, όπως τα Κολέγια αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Η προσπάθεια Αρβανιτόπουλου και το «κόκκινο» της Κομισιόν λόγω των παράνομων τίτλων στην ιδιωτική εκπαίδευση

Η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων δεν ήταν μια ανέφελη και σύντομη διαδικασία. Το 2014 ο τότε Υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος επιχείρησε, όπως γίνεται και σήμερα, να εντάξει στο Πλαίσιο Προσόντων τα πτυχία των Κολεγίων, βρίσκοντας όμως απέναντί του το σύνολο των κοινωνικών εταίρων και της κοινωνίας. Όμως τις διαδικασίες αντιστοίχισης μπλόκαρε η Κομισιόν, καθώς την Άνοιξη του 2014 οι εκπρόσωποι των κοινωνικών εταίρων με καταγγελία τους στην Κομισιόν παρουσίασαν συντριπτικά στοιχεία για πολυάριθμες περιπτώσεις παράνομων τίτλων σπουδών από παρόχους ιδιωτικής εκπαίδευσης, με αποτέλεσμα οι ευρωπαϊκοί θεσμοί να ζητήσουν από την ελληνική πλευρά τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για να αποκατασταθεί η διαφάνεια, η νομιμότητα στην έκδοση τίτλων και η διασφάλιση της ποιότητας των εκπαιδευτικών υπηρεσιών.

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων και η συμφωνία των κοινωνικών εταίρων

Οι εκπρόσωποι εργαζόμενων και εργοδοτών (ΙωάννηςΠαπαργύρης των εργοδοτικών φορέων, Οδυσσέας Ντριβαλάς της ΑΔΕΔΥ και Μιχάλης Κουρουτός της ΓΣΕΕ) στο AdvisoryGroup που συνεδρίασε στο Cedefop, παρουσία εμπειρογνωμώνων της Ε.Ε., συμφώνησαν για τη μορφή του Εθνικού Πλαισίου και τα επίπεδά του και έτσι η ελληνική κυβέρνηση κατέθεσε την πρότασή της το Νοέμβριο του 2016 στο Βερολίνο, η οποία έγινε δεκτή από την Ε.Ε. με συγκεκριμένες δεσμεύσεις που ανέλαβε το Υπουργείο Παιδείας για τη διαδικασία έκδοσης τίτλων από παρόχους του ιδιωτικού τομέα.

Επομένως, το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων 8 επιπέδων που καλύπτει ολόκληρο το φάσμα των προσόντων από την πρωτοβάθμια έως την ανώτατη εκπαίδευση (μεταξύ των οποίων και τα πτυχία των ΙΕΚ που παρέχονται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς) δεν περιέλαβε, και εύλογα, τα πτυχία των Κολεγίων με τη σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε. Τα επίπεδα έχουν ως εξής:

ΕΠΙΠΕΔΟ 1: Απολυτήριο Δημοτικού

ΕΠΙΠΕΔΟ 2: Απολυτήριο Γυμνασίου

ΕΠΙΠΕΔΟ 3: Απολυτήριο Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ), Απολυτήριο μεταγυμνασιακού ΙΕΚ

ΕΠΙΠΕΔΟ 4: Απολυτήριο Γενικού Λυκείου, Απολυτήριο ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ

ΕΠΙΠΕΔΟ 5: Απολυτήριο Τεχνικού-Επαγγελματικού Λυκείου με τάξη μαθητείας, Πτυχίο ΙΕΚ, Πτυχίο μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

ΕΠΙΠΕΔΟ 6: Πανεπιστημιακός τίτλος

ΕΠΙΠΕΔΟ 7: Μεταπτυχιακός τίτλος ειδίκευσης

ΕΠΙΠΕΔΟ 8: Διδακτορικό δίπλωμα

Ποιος επιδιώκει την πλήρη απορρύθμιση της εκπαίδευσης;

Ε.Ε. και κοινωνικοί εταίροι στην Ελλάδα αποδέχτηκαν ότι η ακαδημαϊκή αναγνώριση και η αντιστοίχιση του Εθνικού με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων απαιτούν συγκεκριμένες και διαφανείς διαδικασίες που θα εγγυώνται ότι οι εγχώριοι φορείς θα εκδίδουν νόμιμους τίτλους σπουδών.

Δυστυχώς, διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι επιχειρούν να μας φέρουν πίσω στο «αμαρτωλό» 2014. Να δώσουν ακαδημαϊκή ισοτιμία σε τίτλους που εκδίδονται από εντελώς ανεξέλεγκτους χώρους (τα Κολέγια). Να γνωρίζουν, πάντως, ότι έχουν γνώσιν οι φύλακες, εντός και εκτός Ελλάδος. Όσοι επιδιώκουν να βάλουν το συμφέρον μιας ομάδας επιχειρηματιών πάνω από το συμφέρον της χώρας θα βρουν απέναντί τους το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

nosokomeio-giatroi.jpg
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη - «Ταφόπλακα» στο ΕΣΥ
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη, το οποίο και αναμένεται να φέρει τους πολίτες αντιμέτωπους με σοβαρά προβλήματα στον τομέα...
Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη δευτεροβάθμια περίθαλψη - «Ταφόπλακα» στο ΕΣΥ
kefalidou1.jpg
Κεφαλίδου: Ραγδαία επιδείνωση εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια
Κατάθεση Ερώτησης της Χ. Κεφαλίδου για τη ραγδαία επιδείνωση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης
Κεφαλίδου: Ραγδαία επιδείνωση εργασιακών σχέσεων στα φροντιστήρια
pleistiriasmoi-akinita.jpg
Αναλγησία - Πλειστηριασμός α΄ κατοικίας για χρέος μόλις 1.400 ευρώ
Καταγγελία για πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας που ανήκε σε μία εργαζόμενη με ελαστική μορφή απασχόλησης για χρέος μόλις 1.400 ευρώ προς ιδιώτη - ...
Αναλγησία - Πλειστηριασμός α΄ κατοικίας για χρέος μόλις 1.400 ευρώ