Thumbnail
Δριμεία κριτική στη νέα διάταξη του υπουργείου Παιδείας για την αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων για τους διορισμούς και τις προσλήψεις στη δημόσια εκπαίδευση

«Αναγνώριση των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων για διορισμό και πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση – Ουσιαστική κατάργηση του άρθρου 16»

Την Παρασκευή 10 Ιανουαρίου η κυβέρνηση κατέθεσε αιφνιδιαστικά προς ψήφιση στη βουλή τροποποίηση του άρθρου 54 , παράγραφος 5 του Ν.4589/19 σύμφωνα με την οποία τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά για διορισμό και πρόσληψη εκπαιδευτικών όχι μόνο εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (όπως ίσχυε έως τώρα), αλλά ακόμα και αν διαθέτουν μόνο απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα πτυχία των ιδιωτικών κολλεγίων, τα οποία με το νόμο 4635/19 διαθέτουν πλέον επαγγελματική ισοτιμία με τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ, θεωρούνται τυπικό προσόν μόνιμου διορισμού και πρόσληψης αναπληρωτών στη δημόσια εκπαίδευση. Με το νόμο αυτό η κυβέρνηση επιχειρεί να καταργήσει δια της πλαγίας οδού το άρθρο 16 του συντάγματος, το οποίο απέτυχε να αλλάξει με τις προβλεπόμενες δημοκρατικές διαδικασίες.

Έτσι, η κυβέρνηση από τη μια καταργεί τις πράσινες σχολές (μοναδικό μέτρο ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια) και δρομολογεί μείωση του αριθμού των εισακτέων και βάση του 10 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια επικαλούμενη την ανάγκη να ανέβει το μορφωτικό επίπεδο μαθητών και σπουδαστών, στο όνομα μιας κατ’επίφαση αριστείας και από την άλλη εξισώνει επαγγελματικά δικαιώματα δημόσιων ΑΕΙ και ιδιωτικών κολλεγίων και δίνει το δικαίωμα στους αποφοίτους των τελευταίων να διοριστούν/προσληφθούν στο δημόσιο, χωρίς ωστόσο να υπάρχει καμία προϋπόθεση φοίτησης σε αυτά, πέρα από την οικονομική δυνατότητα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες θεωρούνται ανεπαρκείς για το δημόσιο πανεπιστήμιο, αλλά επαρκείς για τα ιδιωτικά κολλέγια.

Με όλους τους τρόπους η κυβέρνηση ενισχύει την ιδιωτική εκπαίδευση, τους επιχειρηματίες και τους σχολάρχες, εμπορευματοποιεί τα πτυχία και επιτίθεται ποικιλοτρόπως στη δημόσια εκπαίδευση κατασυκοφαντώντας με κάθε ευκαιρία την ίδια, τους εκπαιδευτικούς και τους /τις μαθητές /τριες. Την ίδια στιγμή, η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης μειώνεται στον προϋπολογισμό του 2020, τα σχολεία παραμένουν χωρίς εκπαιδευτικούς, φαντάροι καλούνται να διδάξουν πληροφορική στα σχολεία της Κάσου, αλλά η κυβέρνηση χρηματοδοτεί με 2 εκατομμύρια τη ιδιωτική θεολογική σχολή της Βοστώνης(!), η οποία μάλιστα είναι υπό έρευνα για οικονομικές ατασθαλίες. Δύο εκατ. ευρώ ακριβώς ήταν το κονδύλιο για την λειτουργία των 65 Διετών Προγραμμάτων Σπουδών σε 14 Πανεπιστήμια για 3000/διετία αποφοίτους των ΕΠΑΛ και η οποία ανεστάλη με απόφαση της υπουργού παιδείας.

Οι ΣΥΝΕΚ καλούμε την ΟΛΜΕ και τη ΔΟΕ, τους φοιτητικούς συλλόγους, την ΠΟΣΔΕΠ και την κοινωνία ολόκληρη να αντιδράσουν άμεσα ώστε να αποτραπεί η ψήφιση του άρθρου που εξισώνει τα πανεπιστημιακά πτυχία με αυτά των ιδιωτικών κολλεγίων μετατρέποντάς τα σε τυπικό προσόν διορισμού/πρόσληψης στο δημόσιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei-foitites1
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025 και έναρξη υποβολής ενστάσεων
Τα Αποτελέσματα των μετεγγραφών/μετακινήσεων 2024-2025: Πόσοι αιτήθηκαν και πόσοι πήραν μετεγγραφή
εκπαιδευτικος ΑΜΕΑ
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
Ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι δεν πρόκειται για πραγματικά ειδικό σχολείο αλλά για «κατ’ επίφαση», αφού η υποστελέχωσή του σε ειδικό...
«Βασανίζοντας» παιδιά με ειδικές ανάγκες: Η περίπτωση του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Περάματος
taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς