Το διδακτικό ωράριο των νηπιαγωγών καθορίστηκε με την με αριθ.127187/E1/01-08-2016 (ΦΕΚ 2524Β, ΑΔΑ: Ω2ΟΘ4653ΠΣ-Ι41) Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός διδακτικού́ ωραρίου εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε νηπιαγωγεία», που θεσπίστηκε με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και συνεχίζει να στηρίζεται και από την τωρινή Κυβέρνηση.
Σύμφωνα με αυτήν οι νηπιαγωγοί που υπηρετούν σε 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια νηπιαγωγεία, δηλαδή η συντριπτική πλειοψηφία των Νηπιαγωγείων της χώρας, ανεξάρτητα από το βαθμό και το χρόνο υπηρεσίας τους, έχουν διδακτικό ωράριο είκοσι πέντε (25) ώρες εβδομαδιαίως.
Η εν λόγω υπουργική απόφαση (με αριθ.127187/E1/01-08-2016) προσπερνάει προκλητικά τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουν οι νηπιαγωγοί στο χώρο του σχολείου, παραβλέπει δηλαδή την ουσία ότι στο Νηπιαγωγείο φοιτούν παιδιά πολύ μικρής ηλικίας που, πέραν των καθορισμένων διδακτικών ωρών, έχουν ανάγκη από συνεχή επιτήρηση και παρέμβαση, γεγονός που διαμορφώνει αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες. Πόσο μάλλον όταν τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται κατακόρυφη αύξηση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τις περισσότερες φορές χωρίς γνωμάτευση ή κι αν υπάρχει χωρίς στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
Λόγω λοιπόν των ιδιαζουσών συνθηκών που επικρατούν στο Νηπιαγωγείο, οι Νηπιαγωγοί είναι υποχρεωμένοι να βρίσκονται σε κατάσταση άμεσης ετοιμότητας, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά και κατά τη διάρκεια του διαλείμματος (καθημερινή εφημερία) και κατά τη διάρκεια προσέλευσης και αναχώρησης των νηπίων. Άρα ο συνολικός διδακτικός χρόνος αρχίζει να λογίζεται από την ώρα προσέλευσης των νηπίων, εκτείνεται κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και τελειώνει με τη λήξη του χρόνου αποχώρησης τους. Προστίθενται δηλαδή άλλα 75’ στο πρωινό πρόγραμμα (15’χρονος υποδοχής, 45 λεπτά μόνιμης εφημερίας στο διάλειμμα, 15’ χρόνος προετοιμασίας αποχώρησης) και άλλα 35’ στο απογευματινό πρόγραμμα με αποτέλεσμα στην πράξη οι 25 διδακτικές ώρες να προσεγγίζουν τις 35 εβδομαδιαίως!
Επί πρόσθετα ενώ διατυπώνεται ότι ο καθορισμός του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Νηπιαγωγεία διαμορφώνεται «κατ’ αναλογία με κείνο των δασκάλων», δεν αναγνωρίζεται καμία μείωση του ωραρίου τους ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας.
Η μείωση ωραρίου σύμφωνα με τα χρόνια υπηρεσίας που δίνεται σε 4/θέσια και άνω νηπιαγωγεία ( σύμφωνα με την υπ. απόφαση 127187/E1/01-08-2016 ΦΕΚ 2524Β, ΑΔΑ: Ω2ΟΘ4653ΠΣ-Ι41), είναι εμπαιγμός, καθώς το ίδιο το Υπουργείο γνωρίζει ότι τα νηπιαγωγεία αυτά είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, ενώ παράλληλα δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη ακόμα και για την κάλυψη των ωρών αυτών από εκπαιδευτικό προσωπικό. Παράλληλα αποτελεί οφθαλμοφανή άνιση μεταχείριση μεταξύ εργαζομένων του ίδιου κλάδου που προσφέρουν ίση εργασία, δημιουργώντας έτσι νηπιαγωγούς δύο ταχυτήτων.
Ακόμη και οι δάσκαλοι των ολιγοθέσιων σχολείων που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, έχουν τη δυνατότητα κάποια στιγμή να μετατεθούν σε 4/θέσιο και άνω σχολείο και να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους. Οι νηπιαγωγοί αντίθετα είναι καταδικασμένοι να δουλεύουν πάνω από 30 ώρες εβδομαδιαίως, μέχρι τα 67 τους χρόνια πλέον.
Αναρωτιόμαστε εύλογα:
- Είναι αποδεκτό ένας εκπαιδευτικός που έχει στην ουσία διδακτικό ωράριο πάνω από 30 ώρες εβδομαδιαίως να υπογράφει για 25 ώρες;
- Για πόσο καιρό μπορεί να ανταποκριθεί ένας εκπαιδευτικός μέχρι τη συνταξιοδότησή του, όταν δεν έχει ούτε μία ώρα μείωση διδακτικού ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας του;
- Πόσο υπηρετεί τον όρο της «ίσης μεταχείρισης» η διάκριση στα δικαιώματα ανάμεσα σε εργαζόμενους του ίδιου κλάδου;
- Πόσο αντέχει ένας οποιοσδήποτε εργαζόμενος να ζει τέτοια εντατικοποίηση στη δουλειά του που ακόμα και η επίσκεψη στην τουαλέτα να τον αγχώνει μήπως και συμβεί κάτι κακό;
Οι «αστερίσκοι» και οι «εξαιρέσεις» ωστόσο συνεχίζονται και στην περίπτωση της μείωσης του ωραρίου των Προϊσταμένων. Έτσι η Προϊσταμένη, μπορεί να έχει 5 ώρες διοικητικό έργο, όμως αν δεν δημιουργηθεί Ολοήμερο τμήμα και πρόωρη υποδοχή, δεν έχει μείωση διδακτικού ωραρίου. Ας μην ξεχνάμε ότι με την «αμέριστη φροντίδα» της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, επί υπουργίας Νίκου Φίλη, καταργήθηκε η υποχρεωτικότητα στο πρόγραμμα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου (προαιρετικό πρόγραμμα) και υποβαθμίστηκε ο αντισταθμιστικός και παιδαγωγικός ρόλος του. Το ίδιο πλαίσιο λειτουργίας διατηρεί και προωθεί και η κυβέρνηση της ΝΔ.
Για όλους τους παραπάνω λόγους απαιτούμε:
- Να εξαλειφθεί άμεσα η αδικία εις βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων των νηπιαγωγών.
- Μείωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, όπως γίνεται σε όλη την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
- Προσμέτρηση των επιπλέον διδακτικών ωρών ως υπερωρίες και ως συντάξιμος χρόνος και για τους νηπιαγωγούς και για όλους τους εκπαιδευτικούς ολιγοθέσιων.
- Να επιλυθεί άμεσα το ζήτημα της δυνατότητας να παρέχονται κανονικές, αναρρωτικές, γονικές, ειδικές κλπ. άδειες χωρίς να διαταράσσεται η λειτουργία των νηπιαγωγείων.
- Άμεση Εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε όλους τους δήμους με σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή, με μόνιμο ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι).
- Ένας (1) Εκπαιδευτικός προς 15 μαθητές στην τάξη για το νηπιαγωγείο. Δεύτερη (2η) νηπιαγωγός αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15 και δεν υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας άλλου τμήματος.
- Να λειτουργήσει παντού το ολοήμερο με ενιαίο παιδαγωγικό πλαίσιο.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των νηπιαγωγών που έχουν εργαστεί τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για κάλυψη των πραγματικών αναγκών.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πάρει πρωτοβουλίες για την ανάδειξη του αιτήματος.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη