Thumbnail
Ανακοίνωση για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων και σχετικά με τη λειτουργία της Ε' ΕΛΜΕ

Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή στις Ομάδες Προσανατολισμού, στη β΄ Ξένη Γλώσσα και στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

Το Υπουργείο Παιδείας με εντολή του στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης αποφάσισε να μην προχωρήσει σε καμία νέα έγκριση από τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα στις Ομάδες Προσανατολισμού από τα δεκάδες ΓΕΛ στην Κεντρική Μακεδονία και ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη που είναι στην πλειοψηφία τους σε απομακρυσμένες περιοχές και τα περισσότερα στην Γ΄ Λυκείου. Στη Δυτική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης δεν ενέκρινε ούτε ένα από τα 29 που έπρεπε να εγκριθούν όλα, καθώς με τον ίδιο αριθμό μαθητών έχουν εγκριθεί αλλού. Οι μαθητές των σχολείων αυτών σε μια ιδιαίτερα δύσκολη φάση της σχολικής τους ζωής καλούνται να υποβληθούν όχι μόνο στην ποινή αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, αλλά και ταλαιπωρίας και απώλειας πολύτιμου χρόνου.

Την ώρα που το Υπουργείο ανακοινώνει προσχηματικά γ΄ φάση ελάχιστων προσλήψεων αναπληρωτών ( 22 προσλήψεις στην Κεντρική Μακεδονία και συνολικά 306), εκατοντάδες κενά παραμένουν ακάλυπτα σε πολλά σχολεία. Στη ΔΔΕ της Δυτικής Θεσσαλονίκης προσέλαβε 2 αναπληρωτές γενικής παιδείας όταν τα κενά είναι 85 και έναν στην ειδική αγωγή που τα κενά είναι 75. Το υπουργείο κάνει προσλήψεις όσοι και οι αναπληρωτές που παραιτήθηκαν σε προηγούμενες φάσεις και δηλώνει σταμάτημα προσλήψεων λόγω έλλειψης πιστώσεων. Η πολιτική των περικοπών στην εκπαίδευση και του δημοσιονομικού κόφτη των μνημονίων που εφαρμόζουν κυβερνήσεις, ΕΕ και ΟΟΣΑ είναι φανερό πως δε χωράει όλα τα παιδιά, όλα τα σχολεία και όλους τους εκπαιδευτικούς που έχει ανάγκη το δημόσιο σχολείο.

Παράλληλα η Περιφερειακή Διεύθυνση με έγγραφό της στις Διευθύνσεις που κοινοποιήθηκε στα σχολεία επιβάλλει το σταμάτημα της λειτουργίας τμημάτων της β΄ Ξένης γλώσσας όταν αυτά δεν αντιστοιχούν σε όσα ορίζει η απαράδεκτη υπουργική απόφαση με την οποία ουσιαστικά καταργείται το δικαίωμα της επιλογής της β΄ Ξένης Γλώσσας. Το ίδιο κάνει και για τμήματα που έχουν μαθητές με ιδιαίτερα προβλήματα απαιτώντας εφαρμογή των σχετικών νόμων, παρόλο που το προηγούμενο διάστημα γίνονταν χρήση της δυνατότητας της ΠΔΕ να εγκρίνει τμήματα της β΄ Ξένης Γλώσσας και τμημάτων που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες κατ’ εξαίρεση, όταν συνέτρεχαν ειδικές προϋποθέσεις.

Το κλείσιμο τμημάτων ειδικοτήτων αρχικά στα ΕΠΑΛ και στη συνέχεια και στα ΓΕΛ, όλα σχεδόν στις Ομάδες Προσανατολισμού, είναι μία τακτική που εφαρμόζει και η σημερινή κυβέρνηση παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη και σκοπεύει στην εμπέδωση της λογικής του ρεαλισμού των περικοπών δαπανών και προσωπικού. Χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών ιδιαίτερα των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων, αλλά και το ίδιο το δικαίωμα στην εργασία των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Η ηγεσία της ΟΛΜΕ όφειλε, γνωρίζοντας τη σταθερή προώθηση αντιεκπαιδευτικών μέτρων από όλες τις κυβερνήσεις έπρεπε να οργανώσει συνολική απάντηση με πανελλαδική κινητοποίηση απευθυνόμενη σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Καθώς όμως δεν έχει τολμήσει ούτε ως αντιλαϊκή, ούτε ως αντιεκπαιδευτική να χαρακτηρίσει την πολιτική των κυβερνήσεων τα τελευταία χρόνια, καλύπτοντας τα μνημονιακά κόμματα και τις επιλογές τους, η απάντηση πρέπει να δοθεί από το πρωτοβάθμια σωματεία τις ΕΛΜΕ οι οποίες με κοινές πρωτοβουλίες και συντονισμό πρέπει να απαιτήσουν τη λειτουργία όλων των λεγόμενων ολιγομελών.

Καλούμε εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές να αντιδράσουν από κοινού και να απαιτήσουν την έγκριση και τη λειτουργία όλων των τμημάτων στις ομάδες προσανατολισμού, στα τμήματα Ξένης Γλώσσας και στα τμήματα όπου φοιτούν μαθητές με ειδικές δυσκολίες. Να διεκδικήσουν άμεση κάλυψη όλων των κενών με μαζικές προσλήψεις αναπληρωτών. Τους καλούμε να συμμετέχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στην ΠΔΕ την Τετάρτη 16/10, στις 1.30 μ.μ.
 


AΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Ε΄ ΕΛΜΕ

Σχετικά με τις συνεδριάσεις και τη λειτουργία του Δ.Σ. της Ε΄ ΕΛΜΕ

Τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας της Ε ΕΛΜΕ τη φετινή χρονιά, αποτέλεσμα της διαλυτικής στάσης των δυνάμεων του κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού, έχουν καταγραφεί και σε παλιότερες ανακοινώσεις μας. Η επιμονή μας σχετίζεται με την προσπάθεια να ξαναβρεί η ΕΛΜΕ την αγωνιστική της πορεία.

Γι’ αυτό στο ΔΣ της 17/9 ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις καταθέσαμε θέματα και σχετικά κείμενα για: Αντισυνδικαλιστικό νόμο - Μνήμη Π. Φύσσα – Αξιολόγηση - Αντιδημοκρατική συμπεριφορά ΔΑΚΕ Β ΕΛΜΕ – Κενά – ολιγομελή - προβλήματα αναπληρωτών -Υπηρεσιακές μεταβολές – τοποθετήσεις – Γ.Σ. – δράσεις ΕΛΜΕ - Σύσκεψη ΕΠΑΛ Σταυρούπολης – Πρόσφυγες και εκπαίδευση. Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ και εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ, ο οποίος έχει την ευθύνη σύγκλισης του ΔΣ, δεν πρότεινε κανένα θέμα για την Η.Δ.. Αντίθετα, αρνήθηκε τη συζήτηση με βάση τα θέματα που είχαν κατατεθεί, κάτι που επανειλημμένα έχει κάνει, με αποτέλεσμα την καθυστέρηση και ακύρωση της συζήτησης και της λήψης αποφάσεων. Μετά την αντίδραση όλων των μελών του ΔΣ (πλην ενός), ο πρόεδρος αποχώρησε από τη συνεδρίαση, ενώ τον ακολούθησε και ο δεύτερος εκπρόσωπος της ΔΑΚΕ στο ΔΣ. Το ΔΣ συνέχισε τη συνεδρίαση, πήρε αποφάσεις και ψήφισε κείμενα για να σταλούν στα σχολεία. Μεταξύ άλλων αποφάσισε παράσταση διαμαρτυρίας μαζί με άλλες ΕΛΜΕ στη Διεύθυνση για τα κενά, καθώς και για προβλήματα και παρατυπίες στις τοποθετήσεις. Στην παράσταση αυτή που έγινε στις 19/9 ο πρόεδρος και αιρετός της ΔΑΚΕ ανέλαβε το ρόλο της διοίκησης και στάθηκε ενάντια στις αποφάσεις του Δ.Σ. σχετικά με παρατυπίες του ΠΥΣΔΕ, απέναντι και στα αιτήματα του κλάδου (διαφάνεια, αιτήσεις για συμπλήρωση ωραρίου, κ.ά.).

Στην τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. (οι τακτικές συνεδριάσεις του ΔΣ είναι δύο το μήνα), 1/10, απουσίαζε ο πρόεδρος λόγω συμμετοχής σε επιτροπή της ΑΔΕΔΥ. Συμβάλλαμε να υπάρξουν αποφάσεις καταθέτοντας θέματα και κείμενα.

Θέματα ήταν: κινητοποίηση 4/10 για διορισμούς - παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων - κενά/έγκριση ολιγομελών στις Ομάδες Προσανατολισμού και τη β ξένη γλώσσα - παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση (7/10) και την Περιφέρεια (9/10) από κοινού με τις άλλες ΕΛΜΕ και με κάλεσμα των συναδέλφων των σχολείων – ψηφίσματα

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις εκτιμούμε ότι η αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική επίθεση της κυβέρνησης, όπως δείχνει και η κατάθεση του νέου αντεργατικού, αντισυνδικαλιστικού νόμου, θα κλιμακωθεί το επόμενο διάστημα (νέος νόμος για ασφαλιστικό, αξιολόγηση κ.ά. ). Με δεδομένη τη στάση της ηγεσίας της ΟΛΜΕ και σφιχταγκαλιασμένες τις ΔΑΚΕ και ΣΥΝΕΚ στην συγκάλυψη των μνημονιακών κυβερνήσεων, παραμένει κρίσιμο ζήτημα η ενεργοποίηση της βάσης του κλάδου και των πρωτοβάθμιων σωματείων, των ΕΛΜΕ, καθώς και ο συντονισμός τους με τους συλλόγους των δασκάλων και τους άλλους φορείς του εκπαιδευτικού κινήματος. Η άρνηση των κυβερνητικών παρατάξεων για οργάνωση από κοινού δράσεων των πρωτοβάθμιων σωματείων εξυπηρετεί το κλίμα αδράνειας και συναίνεσης στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα. Σοβαρό προβληματισμό δημιουργεί η άρνηση του ΠΑΜΕ για συμμετοχή σε κοινές πρωτοβουλίες των ΕΛΜΕ (π.χ. άρνηση συνάντησης με αναπληρωτές, άρνηση συμμετοχής σε σύσκεψη με άλλες ΕΛΜΕ για οργάνωση κινητοποίησης 4/10), ενώ την ίδια στιγμή καλεί τις ΕΛΜΕ σε σύσκεψη των σωματείων που το ίδιο οργανώνει στην Αθήνα, δηλαδή αντί της οργάνωσης των σωματείων προωθεί την οργάνωση της παράταξης. Αρνείται κατηγορηματικά τη σύνθεση κειμένων με εμμονή στην άποψη «ή το δικό μου κείμενο ή τίποτα» και πρόταξη του παραταξιακού και κομματικού του σχεδιασμού.

Σε μια κρίσιμη συγκυρία που το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί δέχονται εφ’ όλης της ύλης επίθεση με μια σειρά κυβερνητικά μέτρα που προωθούνται από τη Ν.Δ. η αδράνεια και η απραξία δεν μπορεί να είναι το κύριο χαρακτηριστικό μιας ΕΛΜΕ που όλα τα προηγούμενα χρόνια είχε σταθερό μέτωπο αντιπαράθεσης με τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα και τις αντιλαϊκές πολιτικές όλων των κυβερνήσεων. Το τοπίο έχει βαρύνει πλέον σε τέτοιο βαθμό που τα μέλη του προεδρείου δεν ανταποκρίνονται ούτε στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις τους με αποτέλεσμα να μην στέλνουν στα σχολεία ούτε τις ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ, ενώ στις πρόσφατες θετικές αποφάσεις της ΕΛΜΕ (παρατυπίες ΠΥΣΔΕ, κενά, παραστάσεις ΔΔΕ και ΠΔΕ, κ.ά.) οι Παρεμβάσεις συμβάλλαμε καθοριστικά στην υλοποίησή τους.

Ως Αγωνιστικές Παρεμβάσεις όλα τα προηγούμενα χρόνια αναλάβαμε πρωτοβουλίες για κοινή δράση των ΕΛΜΕ και των Συλλόγων ΠΕ ενάντια στην αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, δρόμο που ακολουθήσαμε και στο μεγάλο αγώνα κατά των διαθεσιμοτήτων –απολύσεων. Θα συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση συντονισμού των πρωτοβάθμιων σωματείων με στόχο την ανάπτυξη ενός νικηφόρου εκπαιδευτικού κινήματος.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς με τη συμμετοχή τους να συμβάλλουν σε μια αντιστρέψιμη και αγωνιστική πορεία της ΕΛΜΕ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του