Να επικαιροποιηθούν τα λειτουργικά κενά στις ειδικότητες γενικής παιδείας των Μουσικών Σχολείων
Παπαχρήστου Δ. Βασίλειου, Αιρετός ΠΥΣΔΕ Σερρών

Εδώ και τώρα επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών των ειδικοτήτων γενικής παιδείας των μουσικών σχολείων μετά τη δημοσιοποίηση του νέου ωρολογίου προγράμματος σπουδών της Γ Λυκείου.

Λίγες μέρες μετά την, 29η Μαρτίου 2019, ημέρα της ανακοίνωσης των μεταθέσεων, το υπουργείο παιδείας ζήτησε από τα κατά τόπους μουσικά σχολεία διά μέσου των ΔΔΕ τα λειτουργικά τους κενά.

Το πρώτο δεκαήμερο του μηνός Απριλίου 2019  τα λειτουργικά κενά που δηλώθηκαν από τα μουσικά σχολεία βασίστηκαν στο πρόγραμμα σπουδών της Γ' Λυκείου είναι του σχολικού έτους 2018-2019.

Την 24η Απριλίου 2019 ψηφίστηκε ο Νόμος 4610/2019 που καταργούσε το υπάρχον ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ λυκείου και την 21η Μαΐου 2019 δημοσιοποιήθηκε στο ΦΕΚ 1790 τ. Β το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ λυκείου.

Με το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ Λυκείου, είναι δεδομένο ότι οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό των μαθημάτων γενικής παιδείας των μουσικών σχολείων είναι διαφορετικές από εκείνες που έχουν δηλωθεί ως λειτουργικά κενά αυτών.

Σε μία ακόμη περίπτωση η απελθούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας αδιαφόρησε για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων και δη των μουσικών.

Ως γνωστόν τα λειτουργικά κενά των υπόλοιπων σχολικών μονάδων Γενικής παιδείας και επαγγελματικής εκπαίδευσης δεν έχουν ζητηθεί ακόμη από τις κατά τόπους ΔΔΕ.

Η κατά πάντα «πρόθυμη» απελθούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας να στηρίζει την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων δε μερίμνησε να αιτηθεί από το ΣτΕ εξαίρεση των υπηρεσιακών μεταβολών που θα διενεργούνταν από τα κατά τόπους υπηρεσιακά συμβούλια, ούτως ώστε να είχαν ήδη ολοκληρωθεί οι υπηρεσιακές μεταβολές και να βρισκόμασταν τούτη τη χρονική στιγμή στη διαδικασία υπολογισμού των λειτουργικών κενών και άρα συντόμως να ανακοινωνόταν οι αποσπάσεις.

Εφόσον οι αποσπάσεις στα μουσικά σχολεία προβλέπεται να γίνονται από το ΚΥΣΔΕ ήταν  λογικό οι διοικούντες το υπουργείο παιδείας να είχαν ήδη αιτηθεί αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του νέου ωρολογίου προγράμματος της Γ Λυκείου επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών των μουσικών σχολείων.

Αδιαφόρησαν τόσο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας που ασχολούνταν αποκλειστικά με τις εκλογές και με το πώς θα δυσκολέψει την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων το Σεπτέμβριο όσο και το διοικητικό προσωπικό να προτείνει στην πολιτική ηγεσία την επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών των μουσικών σχολείων.

Μετά τη διεξαγωγή των εκλογών έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί από το υπουργείο παιδείας δύο εγκύκλιοι:

η μεν μία παρατείνει το χρονικό διάστημα υποβολής των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων για την γθμια εκπαίδευση,

η δε άλλη που δημοσιοποιήθηκε σήμερα, την 18η Ιουλίου 2019, δίνει τη δυνατότητα υποβολής  νέων αιτήσεων απόσπασης και αιτήσεων τροποποίησης προτιμήσεων από ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ, ΚΕΣΥ, ΣΜΕΑΕ και ΕΕΕΕΚ, και ανακλήσεων αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. για το διδακτικό έτος 2019-20.

Συμπέρασμα:

Με βάση τις ανωτέρω εγκυκλίους, μπορεί το υπουργείο παιδείας, υπάρχουν οι προϋποθέσεις, εάν θέλει, να ζητήσει ΤΩΡΑ:
Την επικαιροποίηση των λειτουργικών κενών των μουσικών σχολείων και

Να ανοίξει το σύστημα να υποβληθούν νέες αιτήσεις στο σύστημα για αποσπάσεις στα μουσικά σχολεία με βάση τα νέα λειτουργικά κενά αυτών.

Το δε πιθανόν επιχείρημα:

δεν προλαβαίνουμε χρονικά να υλοποιήσουμε τις ανωτέρω δύο δράσεις προφανώς είναι έωλο και δηλώνει ξεκάθαρα το ότι δε θέλει να τις δρομολογήσει και να τις υλοποιήσει

Το δε άλλο επιχείρημα ότι μπορούν να προβούν σε αποσπάσεις λειτουργικών κενών των μουσικών σχολείων και τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ αποτελεί πρόκριμα απεμπλοκής του ΚΥΣΔΕ και του διοικητικού προσωπικού του υπουργείου παιδείας από τη διαδικασία αυτή και να τη χρεωθούν τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ.

Σε διαφορετική περίπτωση έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά

Χρεώνεται η πολιτική ηγεσία την αβελτηρία αυτή

Και φαίνεται ξεκάθαρα ότι το βαθύ γραφειοκρατικό απρόσωπο σύστημα του υπουργείου παιδείας βρίσκεται συνέχεια «παρόν» για να δυσκολεύει σε κάποιες των περιπτώσεων το εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

 

best of network

σχετικά άρθρα