ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΣΤΗΣ 15/7/2019
Τη χρονική περίοδο που διανύουμε έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία εγγραφών στα νηπιαγωγεία για τα παιδιά 4-6 χρονών, που από φέτος (2019-2020) είναι υποχρεωτική και για το δήμο μας, ύστερα από την ένταξή του στην εφαρμογή της Υποχρεωτικής Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής.
Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι ο αριθμός των 220 νέων μαθητών που έχουν εγγραφεί για υποχρεωτική φοίτηση στα νηπιαγωγεία της πόλης μας είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτόν που μπορούν να φιλοξενήσουν οι αίθουσες των υπαρχόντων νηπιαγωγείων.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αν και ψήφισε εντελώς αιφνιδιαστικά το νόμο 4521/2-2018 που κάνει υποχρεωτική την εφαρμογή της προσχολικής από το 2019, το έκανε παρ’ ότι γνώριζε τις τεράστιες ελλείψεις και την ανυπαρξία νέων κτηρίων για τη στέγαση των νηπίων, τις τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και την ανάγκη για διορισμούς νηπιαγωγών και βοηθητικού προσωπικού, την ανάγκη πρόβλεψης χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των νέων νηπιαγωγείων.
Έχοντας ως δεδομένη την ανοχή της Τοπικής Διοίκησης, της πέταξε το μπαλάκι (η οποία το πήρε ευχαρίστως) να βρει αίθουσες για να στεγαστούν τα νήπια. Και ενώ η απερχόμενη δημοτική αρχή γνωμοδότησε θετικά, δεν φρόντισε ταυτόχρονα να απαιτήσει από την Κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της και να χρηματοδοτήσει ή έστω να δρομολογήσει λύσεις για το τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης σχολικών κτηρίων ώστε να εξασφαλίσει έγκαιρα την εφαρμογή της, με αποτέλεσμα ενάμιση μήνα πριν την έναρξη του σχολικού έτους να δρομολογεί λύσεις για την εύρεση νέων αιθουσών, που αποβαίνουν σε παραπέρα υποβάθμιση του σχολείου και σε βάρος της φοίτησης των παιδιών.
Αυτό αποδείχτηκε στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 15/7/2019 στο δημαρχείο της Ν. Ιωνίας με θέμα τη στέγαση των προνηπίων από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Όπως φάνηκε από την εισήγηση του απερχόμενου Αντιδημάρχου Παιδείας κ. Χατζηϊωάννου, η Δημοτική Αρχή α) προκειμένου να περιορίσει όσο γίνεται την τοποθέτηση αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ ελαφρού τύπου, δηλαδή ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ και όχι ΠΡΟΚΑΤ βαρέως τύπου των οποίων οι προδιαγραφές είναι τελείως διαφορετικές, β) επειδή οι ελεύθεροι χώροι σπανίζουν λόγω του ότι εξυπηρέτησαν ‘’αναπτυξιακούς στόχους’’ και γ) επειδή δεν μπορούσε να τοποθετήσει τα ΠΡΟΚΑΤ σε αύλειους χώρους όπως σχεδίαζε, αποδέχτηκε την απόφαση της Β’ Δ/νσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αθήνας για τη δημιουργία παραρτημάτων και κατέφυγε στην εύρεση χώρων, πολλοί από τους οποίους βρίσκονται πολύ μακριά από της κατοικίες των μαθητών, γιατί όπως διαπιστώθηκε είναι αδύνατο να προστεθούν ή να βρεθούν 10 αίθουσες στον χώρο των 10 αντίστοιχων νηπιαγωγείων που παρουσιάζεται αυτή η ανάγκη με βάση τις εγγραφές των νηπίων σ΄ αυτά.
Οπότε προέκυψε νέο πρόβλημα. Το πώς θα μετακινούνται τα παιδιά; Η κ. Παπαγιάννη, αναπληρώτρια δ/ντρια της Β΄ Δ/σης, ενημέρωσε ότι αν η απόσταση ανάμεσα στο νηπιαγωγείο και το παράρτημά του υπερβαίνει τα 1500 μέτρα τότε θα διατεθεί μεταφορικό μέσο που θα μεταφέρει τα παιδιά, διαφορετικά θα πρέπει να τα πηγαίνουν οι γονείς και ζήτησε να την ενημερώσουν για τέτοιες περιπτώσεις…..
Επιχειρούν λοιπόν διοίκηση από τη μια και δημοτική αρχή από την άλλη, αφού στις προθέσεις της νέας υπουργού της κυβέρνησης της ΝΔ είναι ακόμη και η αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης Προσχολικής (βλ. δηλώσεις της κ. Κεραμέως μετά τη συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ), να προβούν σε λύσεις «άρπα κόλλα»: προκάτ στις αυλές των σχολείων, αίθουσες μέσα σε δημοτικά ή παιδικούς σταθμούς, πολυπληθή 25άρια τμήματα για να λύσουν το πρόβλημα. Και όλα αυτά ερήμην των οικογενειών και των εκπαιδευτικών που απαιτούν μικρά σε αριθμό τμήματα (15 νήπια).
Η διαπίστωση του κ. Χατζηϊωάννου ότι το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται στις περιοχές Περισσού, Νεάπολης και Σαφράμπολης, δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια, γιατί το μεγάλο πρόβλημα είναι οι πολιτικές που βάζουν σε δεύτερη και τρίτη προτεραιότητα την παιδεία αλλά και οι δημοτικές αρχές που και εδώ αποδεικνύεται ότι τις στηρίζουν. Απλά σ’ αυτές τις συνοικίες η κατάσταση είναι δραματική.
Η παρακάτω πρόταση που υποτίθεται αντιμετωπίζει το πρόβλημα, όπως αναλυτικά διατυπώθηκε από τον κ. αντιδήμαρχο και συμφωνήθηκε από τον δήμο και τη Β΄ Δ/νση το επιβεβαιώνει.
Στο 2ο και το 13ο Νηπιαγωγείο στην οδό Αγ. Λαύρας, στη Νεάπολη προστίθεται 1επιπλέον τμήμα όπως και 1επιπλέον τμήμα στο 23ο Ν/γείο. Αυτά και τα δύο θα στεγαστούν ως παραρτήματα στον 5ο παιδικό σταθμό (Νικηταρά), που έχει κριθεί ακατάλληλος για τη φιλοξενία βρεφών επειδή δεν πληρoί τις προδιαγραφές.
Στα συστεγαζόμενα 3ο -19ο και 22ο Μουταλάσκη – Καλογρέζα προστίθεται ακόμα ένα τμήμα. Προτείνεται: Το γραφείο των Νηπιαγωγών που είναι πολύ μεγάλο να γίνει Αίθουσα διδασκαλίας και να καταργηθεί το τμήμα ένταξης για να γίνει το γραφείο των Νηπιαγωγών, ώστε να μην μπει Κοντέινερ στο προαύλιο !!! ( Να πώς εφαρμόζεται η τελευταία νομοθετική ρύθμιση Γαβρόγλου για την ίδρυση ή όχι τμήματος ένταξης με απόφαση του Δήμου!! Κάτι που οι 5 κομμουνιστές δήμαρχοι απέρριψαν…). Όσο για το διάλειμμα των παιδιών να γίνεται σε αυλή που υπάρχει στο πίσω μέρος του σχολείου.
Στο 5ο και 15ο Ν/γείο (οδός Φερτεκίου 1 και το 14ο οδός Τυρολόης 2) ιδρύεται ακόμα ένα τμήμα όπως και στο 14ο (Ομορφοκκλησιάς ) με πρόταση και τα δύο αυτά τμήματα να λειτουργήσουν στο 10ο Δ.Σ της Αλσούπολης ως παραρτήματα των παραπάνω νηπιαγωγείων.
Στο 6ο Ν/γείο στην οδό Δέρκων ιδρύεται ένα επιπλέον τμήμα. Η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι: Να γίνει αίθουσα το Γραφείο των Δασκάλων (;) για να μπουν 16 παιδιά και οι Δάσκαλοι να πάνε σε Κοντέινερ (;) που θα τοποθετηθεί στην αυλή.
Επειδή στο 7ο Ν/γείο που στεγάζεται στην οδό Τ. Σινοπούλου ιδρύεται και εκεί ένα επιπλέον τμήμα, προτείνονται: 1ον) ή να γίνει ότι γίνεται χρόνια τώρα με τη μεταφορά παιδιών στο 9ο Ν/γείο, και με τη χρησιμοποίηση της αίθουσας υποδοχής στον 3ο βρεφονηπιακό σταθμό στην οδό Καππαδοκίας ή 2ο) με την ενοικίαση, απέναντι από το 19ο Δ.Σχ. μονοκατοικίας με αυλή που μπορεί να επισκευασθεί και να λειτουργήσει εκεί.
Στο 8ο Ν/γείο, (Κιλκίς 1) ιδρύεται ακόμα ένα τμήμα με 16 παιδιά και όπως είπε και ο κ. Χατζηϊωάννου μπορεί να γίνει χρήση της αίθουσας υποδοχής ή της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων και το πρόβλημα λύθηκε!!
Ίδρυση ενός ακόμη τμήματος προβλέπεται και στο 9ο Ν /γείο (Πρόνοιας 2). Το παράρτημα του 9ου Ν. να φιλοξενηθεί και αυτό στον 3ο Βρεφονηπιακό σταθμό.
Και τέλος για το 11ο Ν/γείο ( Ρήγα Φεραίου 5 ) που ιδρύεται ακόμη ένα τμήμα, πρότεινε να δοθεί μία αίθουσα από το 3ο Δ.Σχ. σε χώρο που θα αποφασίσουν οι εκπαιδευτικοί.
Πέρα από όλα αυτά που πρότεινε, είπε ότι η ΕΡΙΟΤΕΚ κι ένα οικόπεδο κοντά στο 14ο Δ.Σχ στην Καλογρέζα, θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σχετικά άμεσα για να κτιστεί ένα νέο νηπιαγωγείο. ( Με τι χρήματα αφού ούτε και η νέα υπουργός δεσμεύεται για κάτι τέτοιο; )
Ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων πρότεινε να τοποθετηθούν 5 ΠΡΟΚΑΤ κατασκευές(!!!) με προδιαγραφές στον ελεύθερο χώρο του γηπέδου, αρκεί να μην μπουν σε προαύλια.
Είναι ένα ζήτημα αν προλαβαίνουν να υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω, αφού εκτός του ότι πρέπει να επικυρωθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο και να παρθεί και απόφαση για να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα, ώστε να επιχορηγηθεί ο Δήμος, χρειάζεται να γίνουν σοβαρές επισκευές.. Και κατασκευές προκειμένου να γίνουν κανονικές τάξεις οι χώροι που επιλέχθηκαν. Φυσικά δε συζητάνε για βοηθητικό προσωπικό, τραπεζαρίες κλπ. Οι θέσεις δε των εκπαιδευτικών θα καλυφθούν πάλι από αναπληρωτές.
Τέτοιου είδους προτάσεις που έρχονται να καλύψουν βασικές εκπαιδευτικές ανάγκες, χωρίς να εξασφαλίζονται οι απαραίτητοι παιδαγωγικοί όροι για τη σωστή εκπαίδευση των νηπίων και τις εργασιακές συνθήκες των νηπιαγωγών, μόνο προσωρινές δεν θα είναι. ( Το ουδέν μονιμότερο του προσωρινού σ’ αυτή τη περίπτωση είναι σίγουρο ).
Επιπλέον οι οικογένειες με την ίδρυση των παραρτημάτων, αφού η ίδρυση νέων νηπιαγωγείων προϋποθέτει ανέγερση νέων σχολείων και εύρεση χώρων για οικοδομηθούν όπως και ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ζήτημα που εμποδίζεται από τα μνημόνια, θα αναγκάζονται να διανύουν «χιλιόμετρα» μέσα στην ίδια την πόλη μας και φυσικά αυτή η κατάσταση, όταν η οικογένεια δεν διαθέτει μεταφορικό μέσο ή ο παππούς και η γιαγιά δεν θα μπορούν να τρέχουν δεξιά και αριστερά, το κενό θα έρθει να το καλύψει… η ιδιωτική εκπαίδευση.
Καταγγέλλουμε την Κυβέρνηση και την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η οποία αν και γνώριζε αυτά τα προβλήματα, όπως έχει παραδεχτεί, πριν ακόμα από τις εκλογές προχώρησε χωρίς να πάρει κανένα μέτρο (!) για την επίλυσή αυτών των προβλημάτων αντίθετα έχει ήδη ζητήσει από τους Περιφερειακούς Διευθυντές αναλυτική καταγραφή των Δήμων που υπάρχουν προβλήματα γνωστοποιώντας ότι στις προθέσεις της είναι ότι αν δεν λυθούν τα προβλήματα έλλειψης χώρων (με τίνος άραγε την ευθύνη;;) να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ σε νομοθετική παρέμβαση για αναστολή της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε συγκεκριμένους Δήμους ( μέσα σ΄ αυτούς και ο δήμος μας ).
Καταγγέλλουμε τη δημοτική αρχή και τις άλλες παρατάξεις που με την ανοχή και τη συναίνεσή τους, απέναντι στις κυβερνήσεις και στα κόμματα που τους στήριξαν, δεν απαίτησαν όλες τις προϋποθέσεις που έγκαιρα προβάλαμε ως ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ για την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, την επίλυση του προβλήματος της σχολικής στέγης των νηπιαγωγείων, ώστε το φθινόπωρο τα νήπια και τα προνήπια να φοιτήσουν σε κτήρια που θα ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες, κοντά στη γειτονιά που μένουν (με ενοικίαση χώρων, δέσμευση οικοπέδων, κρατική χρηματοδότηση, μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών..).
Καλούμε το υπουργείο και την κυβέρνηση να προχωρήσει στη γενναία χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό για να υλοποιηθεί η Δίχρονη Υποχρεωτική Δημόσια και Δωρεάν Προσχολική Αγωγή. Απαιτούμε να παρθούν εδώ και τώρα, με ευθύνη τους όλα τα αναγκαία μέτρα που θα εξασφαλίσουν την ουσιαστική εφαρμογή της με σύγχρονους παιδαγωγικούς όρους.
Καλούμε τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να δυναμώσουμε την πάλη μας απέναντι στην πολιτική που τσακίζει τη ζωή μας και θεωρεί «κόστος» τις ανάγκες των μαθητών και των οικογενειών τους.
Ούτε βήμα πίσω από τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες και τις δυνατότητες της εποχής μας.
ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΝΕΑΣ ΙΩΝΙΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη