Thumbnail
Η Τοποθέτηση του Συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά" που καταθέτει ο πρόεδρος του συλλόγου στις τριμερείς επιτροπές του αρθρου 33 του Ν. 4521/2018 για τη δίχρονη προσχολική αγωγή

ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΔΙΧΡΟΝΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!

             H θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλα τα νήπια 4 έως 6 ετών, αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αποτελεί κομβικής σημασίας αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η ψήφιση του άρθρου 33 του ν 4521/2018 αποτέλεσε μια εξέλιξη που διαμόρφωσε ένα πεδίο δυνατοτήτων και διεκδικήσεων σε σχέση με το αίτημα της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης. Όμως, θεωρήσαμε εξαρχής ότι η υποχρεωτική φοίτηση στο νηπιαγωγείο για τα νήπια που συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων ετών, που προβλέπεται στο άρθρο 33 παρ. 3 του  νόμου, θα έπρεπε να θεσμοθετηθεί άμεσα για το σύνολο της επικράτειας και όχι σταδιακά από το έτος 2018-2019.

            Η στάση του υπουργείου μας δημιούργησε ανησυχίες για τις πραγματικές του προθέσεις, καθώς η θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής αγωγής προϋπέθετε να μην υπάρξει καμιά υποχρέωση δαπάνης για το δημόσιο  (π.χ για διορισμούς νηπιαγωγών και για υποδομές). Ανησυχίες που επιβεβαιώθηκαν τις δύο πρώτες χρονιές της σταδιακής εφαρμογής του νόμου. Η απουσία ρητής πρόβλεψης στην παροχή της υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης αποκλειστικά από το δημόσιο νηπιαγωγείο συντήρησε την ύπαρξη διπλού δικτύου στην προσχολική αγωγή κι εκπαίδευση στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας, αλλά και στους Δήμους Αθηναίων και Γαλατσίου σηματοδοτώντας την παραχώρηση της εφαρμογής εκπαιδευτικών διαδικασιών σε δομές και φορείς που δεν ανήκουν στο δημόσιο σχολείο. Το υπουργείο δε δεσμεύτηκε τελικά για το δημόσιο νηπιαγωγείο, αλλά παρέπεμψε τα πάντα σε βάθος χρόνου μετά από διαβούλευση με την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία αναγορεύτηκε σε ρυθμιστή των θεμάτων παιδείας και η οποία για χάρη του κέρδους δεν εγκαταλείπει την επιδίωξη μετατροπής των νηπιαγωγείων και της δημόσιας εκπαίδευσης, σε εμπορευματοποιημένη ζώνη, χώρο κουπονιών (vouchers) και τροφείων.

            Για τον ίδιο λόγο, και παρά την εκπνοή της τριετούς μεταβατικής περιόδου που προβλέπει ο νόμος, τόσο ο Δήμος Γαλατσίου όσο και ο Δήμος Αθηναίων δεν έδειξαν καμιά επιμέλεια στην εξασφάλιση χώρων για τη στέγαση των προνηπίων στο δημόσιο νηπιαγωγείο, αντίθετα παρουσιάζουν κάθε χρόνο μηδενική πρόοδο, αποδεικνύοντας ότι στοιχίζονται πολιτικά στη γραμμή της ΚΕΔΕ που εναντιώνεται στο δίχρονο δημόσιο νηπιαγωγείο και την εκπαιδευτική του αναγκαιότητα και επιδιώκει συνολικά την υπαγωγή του στην τοπική αυτοδιοίκηση, αξιοποιώντας και τις κυβερνητικές ανακολουθίες.

          Η εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής κι εκπαίδευσης όμως, απαιτεί άμεσα : ενίσχυση των κτηριακών υποδομών και της υλικοτεχνικής υποδομής, υλοποίηση των απαραίτητων μόνιμων διορισμών, ίδρυση νέων νηπιαγωγείων (κάτι που από το 2010 μέχρι σήμερα δεν συμβαίνει εξ αιτίας της πολιτικής των μνημονίων και των περικοπών) και είναι, τελικά,  θέμα πολιτικής βούλησης. Σχετικά με τα στοιχεία που αφορούν τις νέες υποδομές και αίθουσες που θα απαιτηθούν σήμερα για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και την αδυναμία που επικαλέστηκαν τα προηγούμενα χρόνια τόσο η Διεύθυνση, όσο και η πλευρά των Δήμων, είμαστε κατηγορηματικοί: Δεν μπορεί αυτά  τα στοιχεία να αξιοποιούνται για να καθυστερούν και τελικά στην πράξη να υποσκάπτουν το δίχρονο δημόσιο νηπιαγωγείο!

            Εμείς ζητάμε να γίνουν οι εγγραφές το 2020 με τη δίχρονη προσχολική αγωγή ως υποχρεωτική και στο Γαλάτσι και στην Αθήνα και παντού, οι εγγραφές να είναι το αληθινό μέτρο των πραγματικών αναγκών σε υποδομές και προσωπικό και από κει και πέρα να γίνουν αμέσως, ενώ ο σχεδιασμός μπορεί να ξεκινήσει από σήμερα, όλες οι απαραίτητες ενέργειες (προσλήψεις, ενοικιάσεις, παραρτήματα, σχέδιο ανέγερσης νέων αιθουσών), ώστε το Σεπτέμβριο του 20020 όλα τα νήπια 4-6 ετών να πηγαίνουν στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

          Στην κατεύθυνση, λοιπόν, της άμεσης θεσμοθέτησης της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, αποκλειστικά στο δημόσιο νηπιαγωγείο και στο πλαίσιο της ενιαίας υποχρεωτικής δεκατετράχρονης εκπαίδευσης (δίχρονη και δωδεκάχρονο ενιαίο σχολείο) για όλη την επικράτεια, η θέση του συλλόγου Αθηνά, την οποία  μεταφέρει ο πρόεδρος του συλλόγου στις Τριμερείς Επιτροπές που συγκροτούνται  και φέτος για κάθε Δήμο είναι:

  •  Άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια και στα πλαίσια αυτά και στους δήμους Γαλατσίου και Αθηναίων.
  • Να ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα και να γίνουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες από πλευράς των Δήμων και του Υπουργείου Παιδείας για να φοιτήσουν τον Σεπτέμβριο του 2020 όλα τα προνήπια στο Δημόσιο  Νηπιαγωγείο.
  • Να ιδρυθούν άμεσα παραρτήματα νηπιαγωγείων και να συγκροτηθούν τμήματα με βάση τις θέσεις του κλάδου. Να καταργηθεί το όριο των 14 μαθητών για την ίδρυση νηπιαγωγείου και να εφαρμοστεί η αναλογία εκπαιδευτικού/νηπίων στο  1/15.
  • Να δοθούν άμεσες λύσεις στο κτηριακό πρόβλημα - με ενοικίαση κατάλληλων χώρων- και να προχωρήσει άμεσα σχεδιασμός-προγραμματισμός για εύρεση οικοπέδων και ανέγερση κτηρίων
  • Απαιτούμε συγκεκριμένο προγραμματισμό για την ανέγερση των αναγκαίων σύγχρονων κτιρίων για την κάλυψη των αναγκών όλων των νηπιαγωγείων και να λυθούν άμεσα όλα τα γραφειοκρατικά προβλήματα που προκύπτουν στην εξασφάλιση και απόδοση οικοπέδων για ανέγερση σχολικών κτιρίων.
  • Απαιτούμε μαζικούς μόνιμους διορισμούς νηπιαγωγών για την κάλυψη όλων των αναγκών.  Κάλυψη όλων των νηπιαγωγείων με το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών ώστε να εξισωθεί με το ωράριο όλων των εκπαιδευτικών της ΠΕ. Δημιουργία αμιγών ολοήμερων τμημάτων και εναλλασσόμενης βάρδιας για τους νηπιαγωγούς. Ικανή δημόσια χρηματοδότηση  για την πλήρη κάλυψη της λειτουργίας τους (υποδομές, εξοπλισμός, προσωπικό)
  • ΤΕΛΟΣ, ΕΜΦΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΟΙΒΑΧΤΟΥΝ ΝΗΠΙΑ, ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΚΑΙ  ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΣΕ ΥΠΕΡΠΛΗΘΗ ΤΜΗΜΑΤΑ Η ΚΑΙ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΚΟΝΤΕΙΝΕΡΣ ΣΤΙΣ ΑΥΛΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ  ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ!

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ξυλοδαρμοσ
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
Ανάθεση της υπεύθυνης επιμέλειάς τους σε επιμελητή ανηλίκων, υποχρεωτική παρακολούθηση προγράμματος ψυχολογικής υποστήριξης και παροχή κοινωφελούς...
Αναμορφωτικά μέτρα σε δύο ανήλικους που λήστεψαν εκπαιδευτικό έξω από το σχολείο
καθηγητης γενέθλια
Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων

Το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ειδήσεις που διαβάζουμε από σχολεία και μαθητές, έχουν να κάνουν με βία, ξύλο, επεισόδια και bullying. Αυτή...

Μαθητές συγκίνησαν τον καθηγητή τους με την έκπληξη γενεθλίων
Γεωργία Ρεμπούτσικα ΕΟΠΠΕΠ
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
Γεωργία Ρεμπούτσικα: Πρόσφατα ενεργοποιήσαμε τα σεμινάρια ΣυΕΠ για μαθητές σχολείων με μια ανταπόκριση πρωτοφανή - Ο ΕΟΠΠΕΠ θα είναι ένας από τους...
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΕΟΠΠΕΠ στο alfavita.gr: Ερχονται εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων και αποφοίτων ΣΑΕΚ
agxos_panellinion_590_b_7.jpg
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2024 και το κύριο συναίσθημα που συνοδεύει τους μαθητές και τις οικογένειές...
Πανελλαδικές: Tο λάθος που κάνουν οι γονείς όταν το άγχος κυριεύει τους μαθητές