Η ΕΛΜΕ Λευκάδας για την περιγραφική αξιολόγηση
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λευκάδας

Την περίοδο αυτή πραγματοποιούνται οι επιμορφώσεις Προϊσταμένων και Διευθυντών για την εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης στα Γυμνάσια. Η περιγραφική αξιολόγηση ψηφίστηκε πριν δύο χρόνια και εφαρμόστηκε πιλοτικά σε λίγα Γυμνάσια της χώρας. Τώρα το Υπουργείο προωθεί τη γενίκευσή της στο σύνολο των Γυμνασίων της επικράτειας.

Η αντικατάσταση της βαθμολογίας από την περιγραφική αξιολόγηση θα μπορούσε να έχει προοδευτικό χαρακτήρα σε ένα άλλο σχολείο. Στο υπάρχον όμως πλαίσιο, δηλαδή στο σημερινό δημόσιο  σχολείο που έχει πληγεί και εξακολουθεί να πλήττεται βάναυσα από τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της λιτότητας, η εισαγωγή της περιγραφικής αξιολόγησης είναι μία ψευδοπροοδευτική αλλαγή που καταντά κενό γράμμα.

Μία πραγματική περιγραφική αξιολόγηση, που θα ανατροφοδοτεί δασκάλους και μαθητές και δεν θα βασίζεται σε τυποποιημένους, φορμαλιστικούς άξονες, μπορεί να συντελεστεί και να είναι παιδαγωγικά ωφέλιμη μόνο σε ένα σχολείο όπου τα τμήματα θα είναι ολιγάριθμα, οι δομές ειδικής αγωγής θα λειτουργούν σε κάθε σχολική μονάδα με το εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό και οι εκπαιδευτικοί δεν θα περιφέρονται σε 3 και 4 σχολεία, θα έχουν μικρότερο διδακτικό ωράριο και δεν θα είναι επιφορτισμένοι με εξωδιδακτικά, γραμματειακής φύσεως καθήκοντα. Για να υπάρξουν όμως αυτές οι προϋποθέσεις απαιτείται γενναία κρατική χρηματοδότηση της παιδείας, κάτι που δεν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης ούτε των εντολοδοτών της υπερεθνικών οργανισμών, όπως ο ΟΟΣΑ, που κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση, στην περιστολή των δαπανών για την εκπαίδευση και για το κοινωνικό κράτος γενικότερα.

Στη σημερινή καταθλιπτική πραγματικότητα οι μαθητές στοιβάζονται σε πολυπληθή τμήματα, οι δομές ειδικής αγωγής είναι ανεπαρκείς, η ενισχυτική διδασκαλία είναι περιορισμένη και ξεκινά πολύ αργά στη διάρκεια του σχολικού έτους και οι εκπαιδευτικοί έχουν γίνει λάστιχο τρέχοντας από σχολείο σε σχολείο και είναι αναγκασμένοι να διεκπεραιώνουν εργασίες που θα έπρεπε να γίνονται από υπάλληλο γραμματειακής υποστήριξης.

Δυστυχώς το Υπουργείο, με μια σειρά από νομοθετήματα, αυξάνει διαρκώς τις γραφειοκρατικές εργασίες στα σχολεία, αντί να φροντίζει να δημιουργεί τις συνθήκες εκείνες ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι προσηλωμένοι στο παιδαγωγικό και διδακτικό τους έργο. Αυτή η τάση δεν είναι τυχαία. Πρόκειται για τη νεοφιλελεύθερη λογική που αντιμετωπίζει το σχολείο ως επιχείρηση, που θα πρέπει να βάζει μετρήσιμους στόχους, να συμπληρώνει τυποποιημένες φόρμες και να πιάνει συγκεκριμένους δείκτες. Όμως τα παιδιά δεν είναι πελάτες και η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα για να μετριέται ποσοτικά. Η μάθηση είναι πολυπαραγοντική, μια διαδικασία διαλεκτική και όχι στατική.

Είναι προφανές πως η συγκεκριμένη περιγραφική αξιολόγηση δεν θα επιδράσει θετικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, αντιθέτως θα την υποβαθμίσει αφού λείπουν οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Είναι άλλο ένα πυροτέχνημα ώστε να προβάλει η κυβέρνηση ένα ψευδοπροοδευτικό  προφίλ και να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη από τα μεγάλα ζητήματα που αφορούν το σύγχρονο σχολείο, όπως είναι η συντηρητική μεταρρύθμιση του Νέου Λυκείου , η αυτοαξιολόγηση-αυτονομία των σχολικών μονάδων και η γενικότερη υποχρηματοδότηση. 

 

Διεκδικούμε:

- Μείωση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα σύμφωνα με τις θέσεις της ομοσπονδίας μας

- Επαναφορά του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα προ του 2013 επίπεδα

- Προώθηση των δομών ειδικής αγωγής

- Διεύρυνση της Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα Γυμνάσια και επαναφορά της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στα Λύκεια

- Αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία

 

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Λευκάδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως Ασύγχρονο Σεμινάριο στην Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης (Σεμινάριο 400 ωρών - Παν.Πελοποννήσου): Αιτήσεις έως Παρασκευη

best of network

σχετικά άρθρα