Thumbnail
Του Προέδρου της Ο.Λ.Μ.Ε., Νικηφόρου Κωνσταντίνου

Μετά την τελευταία συνάντηση της Ο.Λ.Μ.Ε. με τον Υπουργό Παιδείας τον Σεπτέμβριο του 2018 και τα συνεχή αιτήματα της Ομοσπονδίας για διευκρινήσεις πάνω στις «διαρροές» σχετικά με τις αλλαγές στο Νέο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης, ο Υπουργός Παιδείας παρουσίασε σήμερα (14/3/2019) στην Ομοσπονδία κάποιες γενικές αρχές για τα μαθήματα, την ύλη, το Εθνικό Απολυτήριο και τις εισαγωγικές εξετάσεις.

   Στην τοποθέτηση μου αφού εξέφρασα για άλλη μία φορά τις ενστάσεις και τις διαφωνίες σε αυτές τις γενικές αρχές του υπουργείου τόνισα ότι με την πρόταση αυτή:

•    Υποβαθμίζεται η γενική παιδεία στο Λύκειο καθώς μειώνεται η διδασκαλία βασικών γνωστικών αντικειμένων σε όλα τα πεδία των επιστημών, με αποτέλεσμα να είναι ελλειμματική η μάθηση και η απόκτηση των απαραίτητων γενικών γνώσεων των μαθητών.

•    Μετατρέπεται η Γ΄ τάξη του Λυκείου σε προπαρασκευαστικό έτος για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Φροντιστηριοποιείται πλήρως η όλη λειτουργία της Γ΄ τάξης και υπονομεύεται ο παιδαγωγικός χαρακτήρας του Λυκείου. Είναι αποπροσανατολιστική η επιχειρηματολογία του Υπουργείου Παιδείας περί«κατάργησης» των φροντιστηρίων, αφού η ιδιωτική παραπαιδεία θα αυξηθείμε τις νέες εξεταστικές διαδικασίες για το απολυτήριο και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό για  την εισαγωγή σε μια σχολή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

•    Διευρύνονται οι μορφωτικές και κοινωνικές ανισότητες και διακρίσεις με την κατηγοριοποίηση των φοιτητών σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «χαμηλής ζήτησης» και σε αυτούς που πηγαίνουν σε σχολές «υψηλής ζήτησης».

•    Διπλασιάζεται το άγχος των  εξετάσεων  με  την θεσμοθέτηση εξετάσεων σε επίπεδο Ομάδας Σχολείων για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου και αυτών σε πανελλήνιο επίπεδο για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

   Να διευκρινίσω στην εκπαιδευτική κοινότητα και να απαντήσω στον κ. Υπουργό ότι, όλο το προηγούμενο διάστημα δεν έγινε καμία συζήτηση και κανένας διάλογος με την Ομοσπονδία όπως αναληθώς ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Γαβρόγλου.

   Να τονίσω επίσης ότι, δεν μπορεί ο κ. υπουργός να απαξιώνει όλη τη δουλειά των εκπαιδευτικών στις 3 τάξεις του Λυκείου αναφερόμενος μόνιμα στις άδειες τάξεις της Γ΄ Λυκείου από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται με τον περιορισμό ανά μήνα των απουσιώνπου θα μπορούσε να αιτιολογήσει ο κάθε μαθητής.

   Η απάντηση στον «θεσμό εκτός δημοσίου σχολείου» στον οποίο αναφέρθηκε ο κ. Γαβρόγλου δεν γίνεται με την δημιουργία ενός κακέκτυπου του θεσμού αυτού, αλλά με ένα δημόσιο λύκειο που θα έχει όλους τους εκπαιδευτικούς στην τάξη από την έναρξη της χρονιάς (πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα άρχισαν να διδάσκονται σε πάρα πολλά σχολεία μετά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο!), ενισχυτική διδασκαλία από 11 Σεπτεμβρίου (και όχι πριν τα Χριστούγεννα),  ύλη σταθερή και όχι αλλαγές αυτής 2 και 3 φορές ακόμα και μέσα στην ίδια σχολική χρονιά, κ.α.

   Θα πρέπει να σημειώσω επίσης ότι, οι εξετάσεις για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου δεν θα είναι αξιοκρατικές και αντικειμενικές καθώς σε επίπεδο «ομάδας σχολείων» που θα γίνονται και θα δίνονται τα θέματα θα έχουν έντονο το στοιχείο της υποκειμενικότητας και της τοπικότητας. Από τη στιγμή που θα μετράει το Εθνικό Απολυτήριο στην πρόσβαση στα ΑΕΙ κατά 10% θα υπάρχει και πρόβλημα αντισυνταγματικότητας σχετικά με τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες μεταξύ μαθητών που θα δίνουν διαφορετικά θέματα και εξετάσεις σε επίπεδο ομάδας σχολείων, καθώς στη μία (ομάδα σχολείων)μπορεί να είναι εύκολα και στην άλλη δύσκολα. Να απαντήσουμε στον κ. Γαβρόγλου ότι, με την πρόταση του δεν αναβαθμίζεται το Απολυτήριο αλλά αντίθετα υποβαθμίζεται!

   Στόχος και αποστολή του δημόσιου σχολείου είναι να προσφέρει τις ίδιες και ίσες ευκαιρίες για την είσοδο όλων των μαθητών στα ΑΕΙ αξιοκρατικά και αντικειμενικά και όχι με «τοπικές ιδιαιτερότητες» και πιθανές ανισότητες!  

   Ο Υπουργός Παιδείας τέλος, δεσμεύτηκε ότι πριν βγάλει το σχέδιο σε δημόσια διαβούλευση θα συναντηθεί ξανά την επόμενη εβδομάδα με την Ομοσπονδία για συζήτηση και παρεμβάσεις.

   Η Ομοσπονδία θα μελετήσει τις γενικές θέσεις που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου και θα διαμορφώσει την πρότασή της.

Είναι αυτονόητο ότι, αν το Υπουργείο εμμείνει στις θέσεις του, θα είναι μονόδρομος η άμεση απάντηση της Ομοσπονδίας με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις ολόκληρου του κλάδου το επόμενο διάστημα. 

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ολτεε
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
Τι συζήτησε το ΔΣ της ΟΛΤΕΕ με την υφυπουργό Παιδείας κ.I.Λυτρίβη
ΕΠΑΛ: Επανεξετάζεται ο τρόπος των εγγραφών - Πιστοποίηση αποφοίτων μαθητείας δυό φορές το χρόνο
τεχν
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες
Ο Υφυπουργός Εργασίας, Κωνσταντίνος Καραγκούνης, ανέφερε ότι στην Ελλάδα υπάρχουν πάνω από 300.000 κενές θέσεις σε τεχνικές ειδικότητες,...
Ανάγκη για αντιμετώπιση των 300.000 κενών θέσεων εργασίας σε τεχνικές ειδικότητες