Thumbnail
Οι θέσεις των ΣΥΝΕΚ για

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ (1816/ΓΔ4/11-1-19) με το οποίο εξειδικεύεται ο τρόπος εφαρμογής του προγραμματισμού και της αποτίμησης του Εκπ/κού έργου των Σχολικών Μονάδων, που προβλεπόταν από το νόμο για  την αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της εκπ/σης.

 Με δεδομένη την κατάργηση του ΠΔ 152/2013 και του όλου νομοθετικού πλαισίου της αξιολόγησης-χειραγώγησης,  θεωρούμε ότι η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου ως μια εσωτερική διαδικασία του Συλλόγου διδασκόντων του κάθε σχολείου, είναι μία ακόμη κατάκτηση του εκπαιδευτικού κινήματος (8ο Συνέδριο ΟΛΜΕ).

  Το ξεκάθαρο πλαίσιο, χωρίς φόρμες, ηλεκτρονικές καταγραφές, δημοσιοποίηση των εκθέσεων, κατηγοριοποιήσεις και συγκρίσεις σχολείων, όπως ορίζεται από το εν λόγω ΦΕΚ, αφήνει έκθετους αυτούς που, για να εξυπηρετήσουν τα μικροκοπαραταξιακά τους οφέλη, επένδυαν στην τρομολαγνεία, μιλώντας για «αξιολόγηση».

  Εναπόκειται στη δυναμική παρέμβαση των Συλλόγων, ώστε ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, όχι μόνο να μην μεταλλαχθούν σε άλλη μια τυπική-γραφειοκρατική  διαδικασία, αλλά να ανοίξουν το δρόμο σε μια  από τα κάτω παρέμβαση των μάχιμων εκπαιδευτικών στο ίδιο το περιεχόμενο της μάθησης, στη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας και στη διεύρυνση των δημοκρατικών τους κατακτήσεων, με δεδομένο ότι η εφαρμογή της διαδικασίας προγραμματισμού και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου θα ξεκινήσει από την επόμενη σχολική χρονιά.

  Το συνδικαλιστικό κίνημα οφείλει να διαφυλάξει και να διευρύνει αυτές τις κατακτήσεις, πόσο μάλιστα όταν η αξιωματική αντιπολίτευση που ετοιμάζει την παλινόρθωσή της, έχει ήδη εξαγγείλει «Αξιόλογηση» παντού, αλλά και την πρόθεσή της να καταργήσει  όλους  τους  νόμους της 4ετίας που αφορούν στην εκπαίδευση.

 Ταυτόχρονα συνεχίζουμε τον αγώνα για την ουσιαστική βελτίωση των όρων και των συνθηκών εργασίας μας, ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί απερίσπαστος να αφιερώνεται στα κατ´εξοχήν διδακτικά και εκπαιδευτικά του καθήκοντα. Διεκδικούμε μόνιμους διορισμούς, πλήρη και ισότιμα δικαιώματα αναπληρωτών, μείωση μαθητών ανά τμήμα, επαναφορά ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, στελέχωση όλων των σχολείων με βοηθητικό και επιστημονικό προσωπικό, και παράλληλα την άμεση κατάργηση του καθηκοντολόγιου και τη θέσπιση ενός δημοκρατικού πλαισίου με το Σύλλογο κυρίαρχο όργανο στη λειτουργία του σχολείου. Για άλλη μια φορά, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στις διαδικασίες αξιολόγησης του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας. Βασική μας θέση παραμένει ότι ο Διευθυντής πρέπει να είναι συντονιστής, αιρετός και ανακλητός από το σύλλογο, θέση που αποτελεί μεγάλη δημοκρατική τομή για τη λειτουργία και το μέλλον του σχολείου. 

Μπροστά μας είναι μεγάλες μάχες για τα εργασιακά, τις προσλήψεις και τα δικαιώματα των αναπληρωτών, τους μόνιμους διορισμούς, τις επερχόμενες αλλαγές στο Γενικό Λύκειο, τα μισθολογικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, που απαιτούν τη συσπείρωση  όλων των συναδέλφων σε ένα μαχητικό και ενωτικό κίνημα μακριά από μικροπαραταξιακές εμμονές και διχαστικές λογικές.

 

Η Γραμματεία  των  ΣΥΝΕΚ


Ταχύρρυθμα μαθήματα ECDL για ΑΣΕΠ και μοριοδότηση

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΑΠΘ
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
Η Διεθνής Έκθεση ανοίγει τις πύλες της σήμερα (25/04) στους χώρους της ΔΕΘ μέχρι και το Σάββατο (27/04) 
ΑΠΘ: Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση ψηφιακού μετασχηματισμού, τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024
paidiki_pornografia.jpg
Ημερίδα για την παραβατικότητα ανηλίκων: Οι έφηβοι «ίσως δεν συνειδητοποιούν πως ό,τι ανεβαίνει, δεν διαγράφεται»
«Σε ένα σχολείο της δυτικής Θεσσαλονίκης, ένας ανήλικος βιντεοσκόπησε δύο παιδιά να ερωτοτροπούν και το έστειλε σε φίλους του, χωρίς να καταλαβαίνει...
Ημερίδα για την παραβατικότητα ανηλίκων: Οι έφηβοι «ίσως δεν συνειδητοποιούν πως ό,τι ανεβαίνει, δεν διαγράφεται»