Thumbnail
Με αφορμή και τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο της μουσικής εκπαίδευσης -σχέδιο νόμου για τα Μουσικά Σχολεία-, τις αντιδράσεις και την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων από πλευράς του ΥΠΠΕΘ-  οι ΣΥΝΕΚ επισημαίνουν :

Κάθε αλλαγή του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου ή άλλων διατάξεων που αφορούν στα Μουσικά Σχολεία και στην καλλιτεχνική εν γένει εκπαίδευση στη χώρα μας, πρέπει να υπηρετεί τη βελτίωση, την αναβάθμιση  και την ενίσχυση της λειτουργίας αυτών των σχολείων.

Η εξασφάλιση χρηματοδότησης και αυτόνομης κτηριακής υποδομής (όπου δεν υπάρχει), η άμεση έκδοση και διανομή δωρεάν εγχειριδίων για τα μαθήματα μουσικής παιδείας, η συνεχής ανανέωση των προγραμμάτων σπουδών και μεθόδων διδασκαλίας όλων των μαθημάτων μουσικής και ιδιαίτερα των μουσικών οργάνων, η ομαδική ή εξατομικευμένη διδασκαλία αυτών, όπου απαιτείται, η συνέχιση της απρόσκοπτης μεταφοράς και σίτισης των μαθητών είναι, μεταξύ άλλων, μέτρα που θα προάγουν το επίπεδο σπουδών και κατάρτισης (στα μουσικά όργανα) στα σχολεία αυτά.

Η επανεξέταση του περιεχόμενου σπουδών και της διδασκόμενης ύλης και η κατάταξη σε επίπεδα, σε συνεργασία  και με το Υπουργείο Πολιτισμού,  μπορεί να οδηγήσει σε δυνατότητα Πιστοποίησης των επιπέδων για μαθητές των Μουσικών σχολείων και οποιουδήποτε πολίτη επιθυμεί, με τη θεσμοθέτηση εξετάσεων αντίστοιχων με αυτές των Κρατικών Πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πληροφορικής.

Δεν είμαστε αντίθετοι στην αντικατάσταση της Καλλιτεχνικής Επιτροπής με μία Επιστημονική Επιτροπή υψηλού επιπέδου γνώσεων στη μουσική παιδεία, επιλεγμένη με διαφάνεια και βάσει συγκεκριμένων προσόντων, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με θέματα γνώσεων, δεξιοτήτων, περιεχομένου σπουδών, μεθόδων διδασκαλίας, σχολικών εγχειριδίων κ.α., έχοντας πάντα ως κύριο στόχο την εξασφάλιση της ποιότητας της μουσικής παιδείας και εκπαίδευσης. Από την άλλη πλευρά, τα γενικότερα εργασιακά θέματα και τα θέματα των  υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, επιλογή διευθυντών κ.α.) θα πρέπει να διέπονται από τις ισχύουσες για όλους τους εκπαιδευτικούς διατάξεις.

Η στήριξη της μουσικής και καλλιτεχνικής παιδείας δεν είναι «πολυτέλεια» αλλά αναγκαιότητα. Ιδιαίτερα σε μια εποχή που ανθεί η εμπορευματοποίηση και η μαζική κατανάλωση της υποκουλτούρας των τηλεθεαμάτων, η τέχνη και ο πολιτισμός είναι αντισώματα που θα πρέπει να μπολιάζουν και να αναβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο.

Παράλληλα θεωρούμε αδιαμφισβήτητη την ανάγκη ενίσχυσης της καλλιτεχνικής παιδείας και εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία, στο πλαίσιο μιας αναβαθμισμένης και ενισχυμένης γενικής παιδείας.

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

onaseia
Δημόσια Ωνάσεια σχολεία: Οι νέες λειτουργικές ανάγκες για το 2025-2026
Η Διοικούσα Επιτροπή καθόρισε πρόσθετες θέσεις προσωρινών αναπληρωτών πλήρους και μειωμένου ωραρίου ανά κλάδο και ειδικότητα
Δημόσια Ωνάσεια σχολεία: Οι νέες λειτουργικές ανάγκες για το 2025-2026
teacher
Καταδίκη καθηγητή που πήγε στο σχολείο χωρίς self-test εν μέσω κορονοϊού
Πέραν της ποινικής καταδίκης, ο εκπαιδευτικός είχε ήδη υποστεί διοικητικές κυρώσεις. Η αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης του είχε επιβάλει αναστολή...
Καταδίκη καθηγητή που πήγε στο σχολείο χωρίς self-test εν μέσω κορονοϊού
classroom-low-800x450_36.jpg
Βόρειο Αιγαίο: Αναστολή λειτουργίας Δημοτικού σχολείου - Για ποιο λόγο
Η απόφαση ελήφθη λόγω ανεπαρκούς μαθητικού δυναμικού, χωρίς να προκαλείται δαπάνη στον κρατικό προϋπολογισμό
Βόρειο Αιγαίο: Αναστολή λειτουργίας Δημοτικού σχολείου - Για ποιο λόγο