Thumbnail
Με τον Νόμο 4547/2018, ο ορισμός υποδιευθυντών σε σχολικές μονάδες γίνεται πλέον με βάση τον αριθμό μαθητών κι όχι με βάση τον αριθμό τμημάτων.

Η ικανοποίηση, εν μέρει, αυτού του πάγιου αιτήματος του εκπαιδευτικού κινήματος έφερε έναν αυξημένο αριθμό υποδιευθυντών στα σχολεία, που ορίζονται αυτές τις μέρες. Δυστυχώς, όμως, το Υπουργείο, αντί να αποδεχτεί τη δημοκρατική επιλογή από τη βάση ως το βασικό κριτήριο για τον ορισμό των υποδιευθυντών, νομοθέτησε ένα ασαφές πλαίσιο.

Το πλαίσιο δίνει απλές εισηγητικές αρμοδιότητες στον Σύλλογο Διδασκόντων ενώ δίνει την τελική αποφασιστική αρμοδιότητα στο ΠΥΣΔΕ. Επιπλέον, αποκλείει τους αναπληρωτές ενώ δεν ορίζεται καν ο τρόπος με τον οποίον ο Σύλλογος Διδασκόντων θα φτάσει στην εισήγησή του ενώ αφήνει και παραθυράκι (όπως και άλλοι προηγούμενοι Νόμοι) για αξιολογικές διαδικασίες. Στην ουσία, η πλειοψηφία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ θα αποφασίσει ποιος θα γίνει υποδιευθυντής σε κάθε σχολείο. Αυτό το ασαφές πλαίσιο έχει ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται διάφορα φαινόμενα, όπως διαφωνίες εντός Συλλόγων για τον τρόπο λήψης απόφασης (μυστική ή ανοιχτή ψηφοφορία;), ανατροπές αποφάσεων Συλλόγων από το ΠΥΣΔΕ (πχ σε νομό της Πελοποννήσου ανατράπηκε από το ΠΥΣΔΕ απόφαση Συλλόγου 11-5 υπέρ του δεύτερου και μειοψηφήσαντος υποψηφίου), κ.ά.

Θεωρούμε ότι, τηρουμένων κάποιων στοιχειωδών τυπικών κριτηρίων (πχ ελάχιστα έτη υπηρεσίας, γνώση Η/Υ, κ.ά.), το βασικό κριτήριο για την επιλογή υποδιευθυντών πρέπει να είναι η δημοκρατική επιλογή από τη βάση με μυστική ψηφοφορία (και όχι με ανοιχτή ώστε να μην προκαλούνται αναίτιες έριδες εντός Συλλόγων).

Οι συνάδελφοι που βιώνουν κάθε μέρα τους υποψήφιους υποδιευθυντές είναι σε καλύτερη θέση να τους επιλέξουν από τα μέλη του ΠΥΣΔΕ ή κάποια, ενδεχομένως και άσχετα με τη θέση, «μετρήσιμα» κριτήρια.

Καλούμε λοιπόν:

• Τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποφασίσουν με μυστική ψηφοφορία για την πρόταση-εισήγηση για τον υποδιευθυντή τους.

• Τα ΠΥΣΔΕ να σεβαστούν τη Δημοκρατία και τις εισηγήσεις των Συλλόγων Διδασκόντων και να ορίσουν τους κατά τόπους πλειοψηφήσαντες ως υποδιευθυντές.

• Το Υπουργείο να αποσαφηνίσει το θεσμικό πλαίσιο και να ορίσει ως αποφασιστικό κριτή για τον ορισμό υποδιευθυντή τον Σύλλογο Διδασκόντων συμπεριλαμβανομένων όλων των μελών του.

ΕΑΚ
ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
(ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΣΙΣ - ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ - ανένταχτοι)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Απόλυτος θρίαμβος για μαθήτρια πολύτεκνης οικογένειας – 20 σε όλα τα μαθήματα στις Πανελλαδικές

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές
Έρχεται το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
«Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα» στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΠΕΕ σε συνεργασία με τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ
Έρχεται το 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος
2ο ΓΕΛ Αμαλιάδας : Πρόκριση της Ομάδας Ρομποτικής “Amabots” του Σχολείου και θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025 στη Σιγκαπούρη
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Η Ομάδα Ρομποτικής “AMABOTS” του 2ου ΓΕΛ Αμαλιάδας «Αθανάσιος Παπαγεωργίου» θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
Από την Αμαλιάδα στη διεθνή σκηνή: Οι AMABOTS εκπροσωπούν την Ελλάδα στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα Ρομποτικής 2025
PAIDEIAS
Ίδρυση Γυμνασίων, Λυκείων και Λυκειακών Τάξεων - Μετατροπές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΦΕΚ)
Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ), ιδρύονται νέα Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και Λυκειακές Τάξεις
Ίδρυση Γυμνασίων, Λυκείων και Λυκειακών Τάξεων - Μετατροπές στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΦΕΚ)