Thumbnail
Αγωνιστική Παρέμβαση στο ΠΥΣΔΕ Β Αθήνας

Με τα σωµατεία µας και αιρετούς-αγωνιστές

υπερασπίζουμε την εργασία µας και το δηµόσιο σχολείο

- 12χρονο Δημόσιο και Δωρεάν Σχολείο για όλα τα παιδιά!

- Να ζούμε με αξιοπρέπεια!

- Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους!

- Κάτω η αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ!

Συναδέλφισσες/-οι

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε μέσα σε έναν ορυμαγδό κυβερνητικών διακηρύξεων για το “τέλος των μνημονίων” και για μια νέα περίοδο, η οποία θα διέπεται από ένα ανανεωμένο «εθνικό όραμα», την “επάνοδο στην κανονικότητα”. Η “κανονικότητά” τους δε σημαίνει τίποτα άλλο από την παγίωση της φτώχειας, της ανεργίας, της υποτέλειας με:

  • τα αιματηρά πλεονάσματα σε ισχύ μέχρι το 2060
  • διαρκή μέτρα κοινωνικής κατεδάφισης σε εργασία, συντάξεις, υγεία, παιδεία, κοινωνικές υπηρεσίες και δημόσιο πλούτο
  • καταλήστευση του λαϊκού εισοδήματος, με μέτρα φοροληστείας, μισθούς και μεροκάματα πείνας, γενίκευση της απλήρωτης ή ανασφάλιστης δουλειάς
  • χιλιάδες πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας     

αλλά και

  • διευκολύνσεις προς τους εργοδότες και μέτρα απαλλαγών από φορολογία και ασφαλιστικές εισφορές στο όνομα της δημιουργίας “φιλικού επενδυτικού περιβάλλοντος”.

Προεκλογικά βέβαια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ υπόσχεται σε έναν ήδη λεηλατημένο  και εξαθλιωμένο λαό “φιλολαϊκά μέτρα” ή διαρκή “αντίμετρα”. Την αναδιανομή, δηλαδή, της φτώχειας μοιράζοντας ψίχουλα στους εντελώς εξαθλιωμένους.

Την ίδια ώρα  δίνει όρκους πίστης στις ΗΠΑ, την ΕΕ και το ΝΑΤΟ παραχωρώντας γη και ύδωρ για νέες βάσεις– ορμητήρια  στους πολεμικούς  σχεδιασμούς τους.

Στο ίδιο μήκος κύματος, Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ, που ψήφισαν και διαχειρίστηκαν τα μνημόνια όλα αυτά τα χρόνια, διαγκωνίζονται για το ποιος είναι ο πιο καθαρόαιμος εκφραστής  της ίδιας ουσιαστικά πολιτικής.

Για την κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης

Στον χώρο της εκπαίδευσης, στην “κανονικότητα” που συνιστούν

  • οι μηδενικοί διορισμοί
  • οι συμπτύξεις - καταργήσεις “ολιγομελών τμημάτων
  • η λιτότητα και η οικονομική ασφυξία των σχολικών επιτροπών
  • η εργασιακή περιπλάνηση και το κομμάτιασμα των εκπαιδευτικών σε 3 και πέντε σχολεία

έρχονται να προστεθούν οι εξαγγελίες Γαβρόγλου για το Λύκειο, όπου

  • η γενική παιδεία υποβαθμίζεται
  • η Γ΄ Λυκείου εξαφανίζεται και μετατρέπεται ουσιαστικά σε προπαρασκευαστικό έτος για λίγους
  • οι ταξικοί και εξεταστικοί φραγμοί οξύνονται με τη δημιουργία μαθητών τριών ταχυτήτων

με τελικό στόχο ένα όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της νεολαίας να μην τελειώνει το Λύκειο και να εξωθηθεί στην άτυπη εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη μαθητεία ή να σπρώχνεται στα λεγόμενα τμήματα “χαμηλής ζήτησης” και στα “διετή προγράμματα σπουδών” σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς και επαγγελματικά δικαιώματα συνεχώς αμφισβητούμενα. 

Σε μορφωτικό επίπεδο, στόχος του «μεταμνημονιακού» σχολείου είναι ο φτηνός, υποταγμένος, στενά καταρτισμένος και ευέλικτος νέος εργαζόμενος για τις ανάγκες της «ανάπτυξης» και της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και το ΠΥΣΔΕ Β΄ Αθήνας

Αυτή την πολιτική, που έχει διαμορφωθεί όλα αυτά τα χρόνια, διαχειρίζονται τα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΔΕ, ΑΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΔΕ): την αδιοριστία, την ελαστική εργασία και την εργασιακή περιπλάνηση, το κλείσιμο και τις συμπτύξεις τμημάτων, την αύξηση του ωραρίου κ.λπ. Η συμμετοχή αιρετών εκπροσώπων των καθηγητών σε αυτά, έστω και ως μειοψηφία, είχε ως στόχο να ελέγξει τις αποφάσεις της διοίκησης και να εξασφαλίσει, κατά το δυνατόν, τα δικαιώματα των εργαζομένων συνολικά.

Αντ’ αυτού όμως οι “κυβερνητικοί” αιρετοί κάθε απόχρωσης έρχονται να υποκαταστήσουν τη συλλογική διεκδίκηση με τη χυδαία πρακτική της ατομικής εξυπηρέτησης και στη θέση των ενεργών σωματείων εμφανίζονται οι δήθεν «ατομικοί διασώστες» έναντι εκλογικής αμοιβής.

Οι ρόλοι έχουν μοιραστεί. Οι κυβερνήσεις –πρώην και νυν- εξασφαλίζουν την απουσία ελπίδας, την εμπέδωση της ηττοπάθειας. Οι παρατάξεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΣΥΝΕΚ-∆ΑΚΕ-ΠΕΚ) διακρίνονται στην ατομική συναλλαγή. Κρύβει το Υπουργείο Παιδείας ή το ΠΥΣ∆Ε τα κενά, έρχεται ο «σωστός» αιρετός να τακτοποιήσει τους ημετέρους. Κόβουν οι πρώτοι τµήµατα ως ολιγομελή, έρχεται ο δεύτερος να μεσολαβήσει ώστε να ανοίξουν κάποια. ∆ηµιουργεί η πολιτική των πρώτων πλεονάζοντες, έρχονται οι δεύτεροι να παίξουν με την ανασφάλεια. Το έργο παίχτηκε πολλές φορές. Οι άνθρωποι απαξιώνονται, οι ημέτεροι επιπλέουν για λίγο και οι κυβερνητικοί αιρετοί πουλούν εκδούλευση και κάνουν καριέρα.

Απ' αυτό το “προφίλ” και τη γραμμή των “διαπροσωπικών σχέσεων” με τους συναδέλφους- που καμία σχέση δεν έχει με τη λογοδοσία προς τον κλάδο- δεν ξέφυγαν και οι αιρετοί στο ΠΥΣΔΕ της Β΄ Αθήνας.

Δεν ενημέρωσαν πότε γραπτά τον κλάδο για τα τεκταινόμενα στο ΠΥΣΔΕ, αλλά και η παρουσία τους στις Γ.Σ. δεν είχε το χαρακτήρα της συλλογικής ενημέρωσης του κλάδου και της λογοδοσίας (ρόλο εξάλλου που δεν αντιλαμβάνονται). Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ένας αιρετός έδινε την εντύπωση του “σωτήρα του κλάδου” (ανεξαρτήτως πολιτικής κατάστασης και οικονομικών συνθηκών) και η άλλη αιρετός απέφευγε να απαντήσει σε ουσιαστικά ζητήματα που αφορούσαν το ΠΥΣΔΕ, όπως για τη διαδικασία του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ για την επιλογή διευθυντών.

Επίσης, δε συγκρούστηκαν με κεντρικές κυβερνητικές επιταγές (όπως η δημιουργία υπεράριθμων τμημάτων 28 μαθητών από τα οποία έχουν γεμίσει τα σχολεία  μας), δεν ενημέρωσαν ούτε κάλεσαν τον κλάδο να αγωνιστεί ενάντια  στις συμπτύξεις - καταργήσεις τμημάτων σε όποιο σχολείο της περιοχής κι αν συνέβαινε. Με δυο λόγια δεν  κατήγγειλαν τίποτα στον κλάδο, δεν συντονίστηκαν και δεν συντόνισαν τις διεκδικήσεις του.

Οι αιρετοί αυτοί, σε συνδυασμό με την ασθενική παρουσία της ΕΛΜΕ, εκπροσωπούν επάξια παλιό και νέο κυβερνητικό συνδικαλισμό, ο οποίος και στη φάση αυτή δίνει χέρι βοηθείας για την υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής και ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ!

Εκφράζουν την ίδια λογική με την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ), που επικαλούμενη τις δυσκολίες για την ανάπτυξη αγώνων και την απογοήτευση του κόσμου, έχει κηρύξει αγωνιστικό σιωπητήριο, εκτονώνοντας τις αγωνιστικές διαθέσεις του κλάδου σε συμβολικές ή άστοχες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και ράβοντας κοστούμια επίσημου συνομιλητή του υπουργείου Παιδείας.

 

Η δική μας πρόταση

 

Απέναντι σε όλα αυτά, οι δυνάμεις των Παρεμβάσεων διεκδικούμε μια άλλη κατάσταση στην εκπαίδευση και στο συνδικαλιστικό κίνημα, παλεύοντας για την αγωνιστική του ανασυγκρότηση. Με βασικό σύνθημα «Να μπει τέλος στα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου – Διεκδικούμε τις αλλαγές που έχει ανάγκη η παιδεία και ο εκπαιδευτικός», έχουμε καταθέσει πρόγραμμα δράσης με τα χαρακτηριστικά του ανυποχώρητου παρατεταμένου αγώνα διαρκείας, τακτές Γενικές Συνελεύσεις και με πανεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά. Παρεμβάνουμε και δυναμώνουμε τα σωματεία μας και με αιρετούς αγωνιστές!

Στις εκλογές των Υπηρεσιακών Συμβουλίων συμμετέχουμε χωρίς καμία αυταπάτη για το ρόλο τους, προβάλλοντας μια άλλη αντίληψη που θέλει τον αιρετό

  • μάχιμο εκπρόσωπο του κλάδου και όχι άλλο ένα “υπηρεσιακό” μέλος του ΠΥΣΔΕ
  • να  αναδεικνύει και να προβάλλει στους  συναδέλφους και την κοινωνία  τα προβλήματα,  τις αδυναμίες  της διοίκησης  και  όχι να συμβάλλει στη συγκάλυψή τους
  • να υπερασπίζεται τα εργασιακά συμφέροντα του εκπαιδευτικού και τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και όχι να συναινεί στις κυβερνητικές επιλογές
  • να υπερασπίζεται το συνάδελφο στη βάση της δικαιοσύνης και όχι να του παρουσιάζει το δικαίωμά του ως “χάρη” και “ρουσφέτι”
  • στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ να είναι το “μάτι” και το “αυτί” του κλάδου
  • να μεταφέρει και να στηρίζει τις θέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος
  • να μη συμμετέχει σε  αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις
  • να ελέγχει και να καταγγέλλει τις αυθαιρεσίες και τις παράνομες ενέργειες  της διοίκησης και των πολιτικών προϊσταμένων της, που καλλιεργούν ένα εκτεταμένο δίκτυο πελατειακών σχέσεων
  • να απέχει από κάθε διαδικασία αξιολόγησης
  • να λογοδοτεί στον κλάδο και όχι στην παράταξή του
  • να εναλλάσσεται και να είναι άμεσα ανακλητός, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα παραγοντισμού.

Καλούμε λοιπόν τους συναδέλφους του ΠΥΣΔΕ Β΄ Αθήνας στις εκλογές της 7ης Νοέμβρη να στηρίξουν αυτήν την αντίληψη.

 

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ-ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ

AΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Β΄ΑΘΗΝΑΣ

ΨΗΦΟΔΕΛΤΙΟ

 

                  Ανδρίτσος Γεώργιος                      Βαρβάκειο Γυμνάσιο

                  Βαζούρα Σοφία (Σόνια)                   Γυμνάσιο Παπάγου

                  Ζαχαράκη  Ζωή                                 3ο Γυμνάσιο Αγίας Παρασκευής

                  Ζωιτσάκος Σωτήριος                       Βαρβάκειο Λύκειο

                  Κυργιάκης Χρήστος                        1ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας

                  Πανοπούλου Φωτεινή         2ο ΓΕΛ Βριλησσίων

                  Περδικομάτης Γεράσιμος              1ο ΓΕΛ Νέας Ιωνίας

                  Τσακατούρας Χρήστος                   1ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής


Η αφίσα 

 ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Β ΑΘΗΝΑΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekbaf.jpg
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά
Το 4χρονο παιδί μεταφέρθηκε αρχικά στο «Τζάνειο» όπου διασωληνώθηκε και από εκεί διακομίστηκε στο «Παίδων»
Σοβαρό τροχαίο στην Πειραιώς: Αυτοκίνητο παρέσυρε πέντε άτομα - Ανάμεσά τους τρία παιδιά
Πανελλήνιες: Οι εισακτέοι σε Πυροσβεστική, Αστυνομία, Στρατό
Στρατιωτικές σχολές: Νέο νομοσχέδιο - Ιδρύεται τμήμα πληροφορικής στη ΣΣΑΣ
Νομοσχέδιο για τις στρατιωτικές σχολές: Ιδρύεται τμήμα πληροφορικής στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.)
Στρατιωτικές σχολές: Νέο νομοσχέδιο - Ιδρύεται τμήμα πληροφορικής στη ΣΣΑΣ