Thumbnail
Του αιρετού ΠΥΣΠΕ Αχαϊας Τ. Σταυρογιαννόπουλου 

Την περσινή σχολική χρονιά 2016-17 με την εγκύκλιο 131179/Δ5/08-08-2016 «Εφαρμογή του αντικειμένου της κολύμβησης στο πλαίσιο του μαθήματος Φυσικής Αγωγής στην Γ΄ τάξη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το τρέχον σχολικό έτος 2016-17» του Υπουργείου Παιδείας εισήχθη η διδασκαλία της κολύμβησης υποχρεωτικά και κατά προτεραιότητα σε όλους τους μαθητές/μαθήτριες της τρίτης (Γ΄) τάξης των Δημοτικών Σχολείων της χώρας που απέχουν μέχρι και 25 χιλιόμετρα από το χώρο διεξαγωγής του μαθήματος και της τετάρτης (Δ΄) τάξης σε ειδικές περιπτώσεις.

Ωστόσο, αποτελεί κοινή παραδοχή πως κατά την περσινή πρώτη περίοδο εφαρμογής στην περιοχή μας το πρόγραμμα ξεκίνησε με τεράστια καθυστέρηση και κατά την εφαρμογή του υπήρξαν δυσλειτουργίες από την έλλειψη σοβαρού προγραμματισμού, με αποτέλεσμα την εφαρμογή μέρους του προγράμματος και τη μερική επίτευξη των στόχων του.

Θα περίμενε λοιπόν ο καθένας να μην επαναληφθούν τα περσινά λάθη και το πρόγραμμα κατά τη φετινή σχολική περίοδο 2017-18 να εφαρμοστεί στην ολότητά του, έγκαιρα, απρόσκοπτα σε όλα τα σχολεία και μάλιστα να επεκταθεί και στη Δ΄ τάξη, όπως προκύπτει από την 188128/Δ5/2-11-2017 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας.

Δυστυχώς, το πρόγραμμα ξεκινάει να εφαρμόζεται την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου σε ορισμένα μόνο σχολεία, δηλαδή λίγο πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς. Αλήθεια, οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία πρέπει να είναι ευχαριστημένοι για  αυτό το γεγονός; Οφείλουμε να θεωρήσουμε  πως οι υπεύθυνοι για την εφαρμογή του τα κατάφεραν περίφημα; Επιπλέον μια σειρά ερωτημάτων περιμένουν απάντηση:

  • Ποιος είναι ο λόγος της μη εφαρμογής του προγράμματος από την αρχή της σχολικής χρονιάς;
  • Γιατί οι υπεύθυνοι δεν ενημέρωσαν τα σχολεία εγκαίρως για τους λόγους καθυστέρησης;
  • Η ανακοίνωση - απόφαση του Γραφείου Φυσικής Αγωγής στις 29/3/2018 πως τα μαθήματα θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 16/4/2018 και θα γίνουν 31 δρομολόγια γιατί δεν εφαρμόστηκε; Γιατί δεν υπήρξε νεότερη ειδοποίηση των σχολείων;
  • Γιατί, έστω και τώρα η κλήση των σχολείων που θα συμμετάσχουν γίνεται τηλεφωνικά (σε ορισμένες περιπτώσεις στα τηλέφωνα γυμναστών) και δε γίνεται ανάρτηση του προγράμματος, ώστε να υπάρχει επαρκής ενημέρωση και διαφάνεια;
  • Έχει υπολογιστεί από τους υπεύθυνους πως ο προγραμματισμός των σχολείων (επισκέψεις, εκδρομές, γιορτές, εκδηλώσεις) τινάζεται στον αέρα από την αιφνιδιαστική έναρξη του προγράμματος σε ορισμένα σχολεία (π.χ. σχολείο ενημερώθηκε πως την επόμενη ημέρα πρέπει να πάει στο κολυμβητήριο);
  • Θα υπάρξουν σχολεία στα οποία δε θα εφαρμοστεί το πρόγραμμα καθόλου και πόσα είναι αυτά; Αληθεύει πως ξεπερνούν τα είκοσι;
  • Η Δ΄ τάξη των σχολείων θα συμμετάσχει στο πρόγραμμα ή δε θα συμμετάσχει ούτε ένα τμήμα μαθητών;
  • Το πρόγραμμα είναι υποχρεωτικό ή όχι; Θα ελεγχθεί κανείς για τη μη εφαρμογή της εγκυκλίου 188128/Δ5/02-11-2017 του Υπουργείου Παιδείας;

Το πρόγραμμα της κολύμβησης με τους στόχους που έχουν τεθεί, αντί να φέρει χαρά και χαμόγελο στους μαθητές που συμμετέχουν, στην Αχαΐα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η εφαρμογή του έχει καταλήξει σε πλήρη αποτυχία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

theodoropoulos
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
Κατά τα άλλα, ο βαθύς γνώστης των πάντων και ανελέητος κριτής- όσων δεν συμπλέουν με την κυρίαρχη ιδεολογία- μπέρδεψε το όνομα της Αλέιδα Γκεβάρα με...
Είπαμε: Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει…(Όταν ο Θεοδωρόπουλος μιλάει για την ΕΔΕ στους εκπαιδευτικούς της Βέροιας)
gerasimos_siasos
Οι σημαντικότερες ιατρικές ανακαλύψεις του 2024 - Mακροχρόνιες συνέπειες για την ιατρική επιστήμη και τη θεραπεία ασθενών
Οι εξελίξεις που ανοίγουν νέους δρόμους για τη διάγνωση, τη θεραπεία και την πρόληψη πολλών ασθενειών
Οι σημαντικότερες ιατρικές ανακαλύψεις του 2024 - Mακροχρόνιες συνέπειες για την ιατρική επιστήμη και τη θεραπεία ασθενών