Thumbnail
αντεπίθεση των εκπαιδευτικών

Όλοι στην Απεργιακή Συγκέντρωση

Παρασκευή  2 Μάρτη,   12 μ.μ     Άγαλμα Βενιζέλου

ΜΑΖΙΚΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΤΩΡΑ!

Η Εκπαίδευση Οδηγείται στην Πλήρη Ιδιωτικοποίησή της

Με την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τις εντολές της Τρόικας, ψήφισε στις 15 Γενάρη, πολυνόμο με σωρεία ακραίων νεοφιλελεύθερων μέτρων που τσακίζουν τα δικαιώματα των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Δύο σημαντικές τροπολογίες του Υπ. Παιδείας περιέχονται σ’ αυτόν τον πολυνόμο:

1) Διαμόρφωση κριτηρίων και χρονοδιαγράμματος για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και

2) Υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο έως 30 ώρες την εβδομάδα, μέσω της αναλυτικής απαρίθμησης εργασιών που μπορούν να ανατεθούν στους εκπαιδευτικούς από τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Η αύξηση του εργασιακού ωραρίου είναι ένα πρώτο βήμα που οδηγεί με σιγουριά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου (όπως απαιτούν οι «θεσμοί»), με στόχο την μεγαλύτερη μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση, καθώς θα μειωθούν οι ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό. Αυτό σε συνδυασμό με τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που ψηφίστηκαν στον ίδιο πολυνόμο θα οδηγήσει σε απόλυση, ακόμη περισσότερους αναπληρωτές, ενώ θα εκτοξεύσει το πλήθος των υπεράριθμων μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και το πλήθος των μετακινήσεων τους.

Επεκτείνεται ο μηχανισμός περικοπών

Η Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής», μαζί με  Π.Δ.79 στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση διαμορφώνουν το θεσμικό πλαίσιο προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική, ενισχύοντας τους μηχανισμούς περικοπών και λιτότητας συνδέοντάς το με την ψήφιση των μέτρων της 3ης αξιολόγησης (30ωρο, συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων).

Με τις τριμελείς επιτροπές στην πρωτοβάθμια και τις ηλεκτρονικές αιτήσεις εγγραφών σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ που θα ολοκληρώνονται τον Μάιο στοχεύουν στο «κλείδωμα» του αριθμού των τμημάτων που θα λειτουργήσουν τον Σεπτέμβρη και το αυτόματο κλείσιμο των τμημάτων που δεν συμπληρώνουν τον προβλεπόμενο ελάχιστο αριθμό μαθητών. Οι μαθητές που θα  «περισσεύουν» θα μετακινούνται σε άλλα σχολεία όπου θα υπάρχουν κενές θέσεις έτσι ώστε να αυξηθεί ο αριθμός μαθητών ανά τμήμα και να μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων. Αυτό θα οδηγήσει σε περεταίρω μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, στηρίζοντας ακόμη περισσότερο την πολιτική αδιοριστίας που έχει επιβληθεί στην εκπαίδευση τα τελευταία οκτώ μνημονιακά χρόνια. Ακόμα εισάγεται η «επιλογή» σχολείου από το γονέα. Επίσης, ορισμένες αλλαγές στα ζητήματα των ποινών και των μαθητικών συμβουλίων όχι μόνο δεν είναι σε προοδευτική κατεύθυνση, αλλά έχουν ως στόχο να προσαρμόσουν το σύνολο της σχολικής ζωής στους νόμους της αγοράς

Έρχεται Ν/Σ με τίτλο «Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου»

Ανάμεσα στα καθήκοντα που τα όργανα διοίκησης της σχολικής μονάδας αναθέτουν στους εκπαιδευτικούς στα πλαίσια του 30ωρου είναι: α) ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και β) η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Αυτά τα δύο καθήκοντα μας συνδέουν κατευθείαν με το σχέδιο νόμου που εξήγγειλε το Υπ. Παιδείας για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας είναι ο πρωταρχικός στόχος του νομοσχεδίου ενώ επιχειρείται η «αποκέντρωση» του εκπαιδευτικού συστήματος και η «παιδαγωγική αυτονομία» της σχολικής μονάδας.

1) Σε επίπεδο περιφέρειας δημιουργείται το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), που ενσωματώνει τις αρμοδιότητες των Περιφερειακών Κέντρων Επιμόρφωσης, των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης και των Σχολικών Συμβούλων 2) Σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης θα δημιουργηθεί το Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης, και 3) το Κέντρο Εκπαίδευσης για την Αειφορία και θα προωθηθεί η συνεργασία σε επίπεδο ομάδας σχολείων.

Τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. παίζουν καθοριστικό ρόλο στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής και έχουν ευθύνη για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής, για την επιστημονική και παιδαγωγική καθοδήγηση, την οργάνωση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Λογοδοτούν άμεσα στο ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) για την υλοποίηση της εκπαιδευτικής κυβερνητικής πολιτικής. 

Ο προγραμματισμός θα γίνεται στην έναρξη της σχολικής χρονιάς και θα θέτει συγκεκριμένους στόχους. Στο τέλος της χρονιάς θα γίνεται η αποτίμηση για την επίτευξη ή όχι των στόχων. Η σχολική μονάδα κοινοποιεί τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου στο οικείο ΠΕΚΕΣ.

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές θα είναι υπεύθυνοι για τα προβλήματα της σχολικής μονάδας θα πρέπει να βρουν και λύσεις γι’ αυτά μέσω του προγραμματισμού και των στόχων που θα θέσουν. Το υπουργείο από την άλλη κρατά για τον εαυτό του το ρόλο του αξιολογητή. Έτσι σταδιακά θα αποκτήσουν οι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές την κουλτούρα της αξιολόγησης, ενώ η  σχολική μονάδα κατηγοριοποιείται, αυτονομείται (διοικητικά, οικονομικά και παιδαγωγικά) και μετατρέπεται σε μικρή «επιχείρηση» που καλείται να έχει ελκτικά προϊόντα προς πώληση για να έχει πελάτες και να μπορεί να επιβιώσει. Τα ελκτικά προϊόντα δεν είναι τίποτε άλλο από προγράμματα που εκφυλίζουν τις γνώσεις σε πρόσκαιρες πληροφορίες και δεξιότητες και που ο καθένας ανάλογα με το βαλάντιό του θα αγοράζει. Πρόκειται για το τέλος της Δημόσιας Δωρεάν και Ενιαίας Εκπαίδευσης και για την καταστροφή των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών των εργαζομένων και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων.

Όλα αυτά για να περάσουν απαιτούν την «αξιολόγηση» όλων μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα, σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

«Αξιολόγηση» που σκοπεύει να ενοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς για όλα τα χάλια που οι μνημονιακές πολιτικές επέφεραν στην εκπαίδευση και στην κοινωνία. Σκοπεύει να τρομοκρατήσει και να απειλήσει με την κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Να διαιρέσει και να στρέψει τον έναν ενάντια στον άλλο. Οι εκπαιδευτικοί ενάντια στους μαθητές γιατί δεν θα έχουν καλή απόδοση, ενάντια στους γονείς γιατί δεν θα μπορούν να πληρώνουν ώστε να «αξιολογείται» θετικά η σχολική μονάδα και το αντίστροφο. Το σχολείο μέσα σε αυτό το πλαίσιο χάνει κάθε ρόλο κοινωνικοποίησης των παιδιών και της νεολαίας, χάνει κάθε ρόλο ενίσχυσης και προσφοράς περισσότερων ευκαιριών στους μαθητές από τα φτωχά στρώματα. Η «αξιολόγηση» θα είναι αυτή της αγοράς, όπου αν έχεις χρήματα θα αγοράζεις εκπαιδευτικές υπηρεσίες, αν όχι έχεις γεννηθεί μάλλον καθυστερημένος.

Επικείμενο νομοσχέδιο για το «Νέο» Λύκειο – Εξεταστικό κάτεργο σχεδιασμένο για να αποκλείσει ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών.

Οι Πανελλαδικές, που υποτίθεται ότι θα καταργούνταν, μετονομάζονται σε «Κεντρικά Οργανωμένες Εξετάσεις». Εκτός από αυτές, για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια θα μετρούν η προφορική βαθμολογία, διαγωνίσματα στο τέλος Ιανουαρίου και εκτενείς εργασίες, σε κάθε πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα. Τα δύο τελευταία θα βαθμολογούνται από εξωτερικούς αξιολογητές. Για τη Β’ τάξη προβλέπεται ένα ωρολόγιο πρόγραμμα αχταρμάς, με πολλά μαθήματα επιλογής, που θα οδηγήσει σε διαίρεση και συγκρούσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για το ποιος θα διατηρήσει το μάθημά του και το ωράριό του. Η Γ’ τάξη θα είναι καθαρά φροντιστηριακού τύπου, με εξάωρα μαθήματα, ουσιαστικά προπαρασκευαστική για την τριτοβάθμια. Ελαττώνεται ο αριθμός των μαθημάτων, εξαφανίζονται ειδικότητες εκπαιδευτικών και χάνονται οργανικές θέσεις, αφού: στη Β’ Λυκείου τα 18 μαθήματα με 35 ώρες διδασκαλίας την εβδομάδα μειώνονται σε 10 και θα διδάσκονται σε 34 ώρες, ενώ στη Γ’ Λυκείου τα 15 μαθήματα γίνονται 7 και οι 32 ώρες την εβδομάδα μειώνονται σε 29. Έτσι το υπουργείο δημιουργεί εκρηκτικά πλεονάσματα, που θα οδηγήσουν σε υποχρεωτικές μετακινήσεις, διαλύοντας τα εργασιακά μας δικαιώματα και ανοίγοντας το δρόμο, αργά ή γρήγορα, για απολύσεις μονίμων.

Δεν πρέπει να αφήσουμε να περάσουν όλα αυτά τα μέτρα.

Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς να διεκδικήσουμε το δικαίωμα στη Δημόσια Δωρεάν Ενιαία Εκπαίδευση, στη μόρφωση και στη σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους!

Παλεύουμε για: 

  • Κατάργηση όλων των μνημονίων. Διαγραφή του Χρέους
  • Αύξηση δαπανών στο 15% του προϋπολογισμού άμεσα
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών τώρα! – Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών!
  • Ενιαίο Δημόσιο Δωρεάν 12χρονο Σχολείο για όλους. Δίχρονη Προσχολική Αγωγή!
  • Κατάργηση όλων των νόμων και υπουργικών αποφάσεων που κόβουν μαθήματα, καταργούν τμήματα και εργασιακά δικαιώματα, επιβάλλουν υποχρεωτικές μετακινήσεις
  •  Επαναφορά μισθών – συντάξεων στα επίπεδα του 2009
  • Καμία «αξιολόγηση», καμία σύνδεση μισθού-αξιολόγησης
  • Καμία σύμπτυξη τμημάτων, συγχώνευση – κατάργηση σχολείου. 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ των ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

THEODOROPOYLOS
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα
Η αλήθεια όμως είναι ότι η Αλέιδα Γκεβάρα μίλησε για τα παιδικά της χρόνια, αλλά και τα νεανικά του πατέρα της, περιέγραψε με συγκίνηση στους μαθητές...
Γιατί τον πνευματώδη κ. Τάκη Θεοδωρόπουλο τον εξοργίζουν οι δάσκαλοι που κάλεσαν την κόρη του Τσε Γκεβάρα