Επιστολή του συλλόγου διδασκόντων του ΕΠΑΛ Γαράζου στο Ρέθυμνο για την αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων
Επιστολή του συλλόγου διδασκόντων του ΕΠΑΛ Γαράζου 

Με λύπη μας μάθαμε, παρά τις επανειλημμένες μας προσπάθειες και τις τελευταίες προτάσεις του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνης, ότι στην πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, το σχολείο μας παραμένει στο υπάρχον καθεστώς των έξι (6) μονάδων.

Επειδή η πρόταση του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνης ήταν η αύξηση των μορίων σε όλες τις σχολικές μονάδες του νομού πιστεύουμε ότι δεν έχει γίνει αντιληπτή, ιδίως σε κάποιον που δεν έχει σχέση με την περιοχή, η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης περιοχής και δεν έχουν αναπτυχθεί επαρκώς τα επιχειρήματα για την προς τα πάνω αναμοριοδότηση των σχολείων της περιοχής (Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Γαράζου). Παρότι μελετώντας κάποιος την πρόταση του ΠΥΣΔΕ Ρεθύμνου, έστω και βιαστικά,  είναι προφανές ότι τα σχολεία του Γαράζου και των Ανωγείων ήταν τα ΜΟΝΑ στο νομό που προτάθηκαν για αύξηση τριών μορίων από την υφιστάμενη μοριοδότηση. Όλα τα υπόλοιπα σχολεία προτάθηκαν για μικρότερη αύξηση. Αυτό από μόνο του δείχνει ότι τα συγκεκριμένα σχολεία είχαν την δυσχερέστερη μέχρις στιγμής μοριοδότηση σε σχέση με όλα τα άλλα σχολεία του νομού.

Ας μελετήσουμε όμως την περίπτωση της περιοχής Γαράζου ξεχωριστά και συγκεκριμένα για το ΕΠΑΛ Γαράζου. Το Γαράζο βρίσκεται στο κέντρο του Δήμου Μυλοποτάμου ανάμεσα στον Πάνω (Λιβάδια, Ζωνιανά κ.α.) και Κάτω Μυλοπόταμο (Πέραμα κ.α.). Το ΕΠΑΛ Γαράζου είναι το μοναδικό επαρχιακό ΕΠΑΛ σε όλο τον νομό και έχει πραγματικά προσφέρει πολλά στην τοπική κοινωνία. Να σημειώσουμε εδώ ότι πριν μόλις μια δεκαετία η περιοχή του Μυλοποτάμου, μια περιοχή με τους μεγαλύτερους  πανελλαδικώς δείκτες γεννητικότητας, είχε τα μεγαλύτερα πανελλαδικώς ποσοστά μαθητικής διαρροής. Το ΕΠΑΛ Γαράζου από την ίδρυσή του, το 2006, έδωσε την ευκαιρία σε πολλούς μαθητές της περιοχής όχι μόνο να αποκτήσουν απολυτήριο λυκείου, αλλά ακόμα και να επιτύχουν στις πανελλήνιες και να συνεχίσουν τις σπουδές τους σε κάποια ανώτατη σχολή της επιλογής τους. Τα ποσοστά επιτυχίας του σχολείου είναι πολύ υψηλά και κάποιες χρονιές φτάνουν το 100%.

Αυτή την στιγμή φοιτούν στο σχολείο μας κορίτσια που είναι ήδη αρραβωνιασμένα, παντρεμένα ακόμα και σε εγκυμοσύνη, μαθήτριες που αν δεν υπήρχε το συγκεκριμένο σχολείο θα παρατούσαν το σχολείο καθώς θα έπρεπε να διανύσουν τουλάχιστον 50 λεπτά απόσταση για να προσεγγίσουν το κοντινότερο ΕΠΑΛ της πόλης (και άλλα τόσα για την επιστροφή). Με το πάγωμα των διορισμών από την αρχή της κρίσης και την πρόσληψη αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών έχει δημιουργηθεί μεγάλο πρόβλημα στο σχολείο μας καθώς οι αναπληρωτές που προσλαμβάνονται δεν επιλέγουν το σχολείο μας για την τοποθέτηση τους. Η δυσχέρεια των συνθηκών διαβίωσης, η κακή φήμη και το δύσκολο της προσέγγισης της συγκεκριμένης περιοχής έχει ως συνέπεια  το σχολείο να μένει χωρίς καθηγητές για την πλειονότητα των ειδικοτήτων μέχρι και τα τέλη Νοεμβρίου (ακόμα και σήμερα τέλη Δεκέμβρη υπάρχουν ελλείψεις 7ωρών στο σχολείο). Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι φέτος «χάσαμε» 8 μαθητές της περσινής Α’ Λυκείου (11 συνολικά μαθητές) καθώς μετά από 1 μήνα στο σχολείο τα μαθήματα που διδάσκονταν (στο σχολείο) ήταν Πληροφορική και Γυμναστική! Έτσι η φετινή Β’ Λυκείου είναι μόλις 3 μαθητές. Η κατάσταση αυτή έχει οδηγήσει το σχολείο σε μαρασμό καθώς το μαθητικό δυναμικό ολοένα και συρρικνώνεται:

Έτος

Μαθητές/τριες

Ποσοστό μείωσης

2017 – 2018

33

42%

2016 – 2017

57

5%

2015 – 2016

60

21%

2014 – 2015

76

 

Προσπαθώντας να κατανοήσουμε το σκεπτικό της απόφασης αναμοριοδότησης θα αναφερθούμε αναλυτικά στα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη στην συγκεκριμένη διαδικασία σύμφωνα με τα οριζόμενα από το Π.Δ. 111/2016 (ΦΕΚ 193Α’) και θα συγκρίνουμε την περιοχή του Γαράζου με δύο άλλες με παρόμοια χαρακτηριστικά στον νομό, αυτή των Ανωγείων και του Φουρφουρά:

1.Ο πληθυσμός της έδρας των σχολείων. Φανταζόμαστε ότι όσο μικρότερος ο πληθυσμός τόσο μεγαλύτερος ο συντελεστής βαρύτητας της συγκεκριμένης παραμέτρου.

 

Πληθυσμός

Γαράζο

305

Φουρφουράς

605

Ανώγεια

2319

 

2.Οι συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών. Όποιος ξέρει τα χωριά αυτά μπορεί να επιβεβαιώσει ότι η διαφορά των συνθηκών διαβίωσης των συγκεκριμένων χωριών απέχει μακράν. Με τα Ανώγεια να έχουν τις παροχές και υπηρεσίες μιας μικρής πόλης, Κέντρο Υγείας πολυάριθμα φαρμακεία, ιδιωτικά ιατρεία, σουπερ μάρκετ, επιλογές διαμονής, εστιατόρια-ταβέρνες. Τον Φουρφουρά να έχει τα απολύτως απαραίτητα για στοιχειώδη διαβίωση και το Γαράζο να μην έχει ούτε καν τα απολύτως απαραίτητα για τη μόνιμη διαβίωση των εκπαιδευτικών.

3.Οργανικότητα. Από τα 3 παραπάνω σχολεία το σχολείο του Γαράζου έχει τις λιγότερες οργανικές θέσεις.

 

Οργανικές θέσεις

Γαράζο (ΕΠΑΛ)

4

Φουρφουράς (ΓΕΛ)

7

Ανώγεια (ΓΕΛ)

8

 

4.Η απόσταση των σχολείων από την πρωτεύουσα του νομού.

 

Χρόνος πρόσβασης από και προς την πρωτεύουσα του νομού

Γαράζο

~ 40’ – 37km

Φουρφουράς

~ 40’ – 39km

Ανώγεια

~ 50’ – 56km (~40’ – 35km από το Ηράκλειο)

Να σημειωθεί εδώ ότι η προσέγγιση των σχολείων των Ανωγείων από την πόλη του Ηρακλείου είναι ~40’ – 35km και γι’ αυτό οι περισσότεροι μη ντόπιοι εκπαιδευτικοί στις συγκεκριμένες μονάδες έρχονται από το Ηράκλειο.

5.Οι συγκοινωνιακές συνθήκες. Από τις τρεις περιοχές τα πιο εύκολα προσβάσιμα σχολεία είναι αυτά των Ανωγείων, καθώς από το Ηράκλειο η απόσταση είναι περίπου 40 λεπτά και τα λιγότερα χιλιόμετρα.

6.Το υψόμετρο.

 

Υψόμετρο

Γαράζο

270

Φουρφουράς

460

Ανώγεια

740

 

7.Υφιστάμενη μοριοδότηση

 

Υφιστάμενη μοριοδότηση

Προτεινόμενη μοριοδότηση

Γαράζο

6

6

Φουρφουράς

8

7

Ανώγεια

7

9

 

Γίνεται σαφές μετά την παραπάνω σύγκριση ότι στο μόνο κριτήριο που υστερεί η περιοχή του Γαράζου είναι το υψόμετρο. Πρέπει όμως να είναι το υψόμετρο ο καθοριστικός παράγοντας για την θετική αναμοριοδότηση ενός σχολείου; Δηλαδή μόνο και μόνο επειδή τα Ανώγεια είναι η περιοχή με το μεγαλύτερο υψόμετρο δε σημαίνει ότι έχει και τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης. Αντιθέτως έχει τις καλύτερες, όπως επίσης έχει και εναλλακτική διαδρομή πρόσβασης που το κάνει αρκετά πιο προσβάσιμο σε σύγκριση με τις άλλες δύο περιοχές.

Ειλικρινά δεν καταλαβαίνουμε πώς το εργαλείο λογισμικού (και με τι συντελεστές βαρύτητας για τα παραπάνω κριτήρια) έβγαλε τα συγκεκριμένα αποτελέσματα. Παρακαλούμε να επανεξετάσετε σοβαρά τη συγκεκριμένη πρόταση, καθώς ειλικρινά στην ουσία κρίνεται το αν θα κλείσουν δύο σχολεία (Γυμνάσιο και Λύκειο Γαράζου) και κατ’ επέκταση το μέλλον μιας ολόκληρης περιοχής.

                                                                                                              Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ ΕΠΑΛ ΓΑΡΑΖΟΥ
                                                                                                              ΑΛΑΤΣΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
                                                                                                              ΓΙΑΝΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
                                                                                                              ΓΙΑΝΝΟΥΚΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
                                                                                                              ΟΡΦΑΝΟΥΔΑΚΗ ΝΙΚΗ
                                                                                                              ΠΑΡΑΣΥΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
                                                                                                              ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
                                                                                                              ΤΖΕΚΑΚΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
                                                                                                              ΤΣΑΡΔΑΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Πότε ανοίγουν Γυμνάσια - Λύκεια: Πιθανώς στις 25 Ιανουαρίου

ΑΣΕΠ: Πώς παίρνεις ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ B2/C2 Με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ από το σπίτι σου ΜΟΝΟ σε READING - LISTENING!

Το ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για Προσλήψεις Εκπαιδευτικών

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Σχολεία - Δημόπουλος: Οι μαθητές δεν διασπείρουν τον Covid-19
Σχολεία - Δημόπουλος: Οι μαθητές δεν διασπείρουν τον Covid-19
Θάνος Δημόπουλος: Οι μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν συμβάλλουν στη διασπορά του κορονοϊού στην κοινότητα και οι εκπαιδευτικοί δεν διατρέχουν...
Σχολεία - Δημόπουλος: Οι μαθητές δεν διασπείρουν τον Covid-19
Σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για κολέγια, ΙΕΚ, φροντιστήρια
Σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για κολέγια, ΙΕΚ, φροντιστήρια
Σε δημόσια διαβούλευση το νέο νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση - Τι προβλέπει για κολέγια, ιδιωτικά ΙΕΚ, κέντρα ξένων γλωσσών, φροντιστήρια και...
Σε διαβούλευση νέο νομοσχέδιο για κολέγια, ΙΕΚ, φροντιστήρια