Thumbnail
ΑΡΠΑ Πελοποννήσου

Συμπληρώνονται δύο πλέον χρόνια κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και η επιβολή των πολιτικών λιτότητας και διάλυσης του δημόσιου σχολείου συνεχίζονται με την ίδια ένταση. Σε αυτά τα χρόνια νομιμοποιήθηκαν όλα τα προηγούμενα μνημονιακά νομοθετήματα, ολοκληρώθηκαν, και  τώρα οι συνθήκες είναι πια ώριμες για να βαθύνει ακόμη περισσότερο η αντιλαϊκή επίθεση .

Είδαμε ξεκάθαρα να γίνονται πραγματικότητα και όσα μέτρα δεν τόλμησαν ή δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν οι προηγούμενες κυβερνήσεις («κόφτης» μισθών και συντάξεων, μετατροπή του ασφαλιστικού σε μια μορφή κεφαλαιοποιητικού συστήματος κλπ). Αλλά δεν τελειώσαμε εδώ. Στα πλαίσια της Γ΄ αξιολόγησης η Κυβέρνηση έχει ήδη δεσμευτεί για: αντιαπεργιακό νόμο, αντεργατική προώθηση αξιολόγησης δομών και εργαζομένων στο Δημόσιο, αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση (Νέο Λύκειο, ΕΠΑΛ, ΠΠΔΕ), νέες μειώσεις στις συντάξεις, νέα φορολεηλασία, αθρόες ιδιωτικοποιήσεις, ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, επέκταση επισφαλούς εργασίας, κατάργηση κυριακάτικης αργίας. Και αν σκεφτούμε ότι έχουν δεσμευτεί για πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και 2% μέχρι το 2060 συμπεραίνουμε ότι θα έχουμε μέτρα και επιτροπεία δίχως τέλος.

Ειδικά στην εκπαίδευση είναι σαν να «μην πέρασε μια μέρα»:

  • Συνεχίζεται  η προσπάθεια να ολοκληρωθεί η υπερσυσσώρευση των μαθητών μέσα στα τμήματα των 27 και πλέον ατόμων. Το βιώσαμε και στον νομό μας  πολύ έντονα με τους χειρισμούς της διεύθυνσης που ανάγκασε σχολεία να χωρίσουν τμήματα με βάση τους «φοιτώντες» και όχι τους «εγγεγραμμένους» μαθητές πριν καν βγει ο Σεπτέμβρης. Με τέτοιες αλχημείες και το Νέο Λύκειο που έρχεται, τελειώνει και το παραμύθι των μόνιμων διορισμών.
  •  Η κυβέρνηση ετοιμάζει την επαναφορά της αξιολόγησης ετοιμάζοντας τις δομές στις οποίες θα στηριχθεί. Έτσι δημιούργησε μια νέα περιφερειακή δομή, τα ΠΕΚΕΣ (Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού), με στόχο την επιτήρηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγησή τους. Τα ΠΕΚΕΣ μαζί με τους διευθυντές-μάνατζερς, που φαντασιώνεται το υπουργείο, θα είναι αυτοί που θα φέρουν την «αυτοαξιολόγηση» των σχολικών μονάδων, θα οδηγήσουν στην διαφοροποίηση των σχολείων (με πρόσχημα και την «αυτονομία») και θα οδηγήσουν στο κλείσιμο πολλών σχολείων, κυρίως περιφερειακών.
  • Στα ΕΠΑΛ συνεχίστηκαν οι καταργήσεις τμημάτων (μόνο μες στο καλοκαίρι, υπήρξαν απώλειες 150 τμημάτων ειδικότητας ενώ αργότερα δεν εγκρίθηκαν δεκάδες ολιγομελή τμήματα).
  • Από την άλλη έγινε πραγματικότητα πλέον ο θεσμός της φθηνής εργασίας- μαθητείας. Οι μαθητές μας ωθούνται σε μια νέας μορφής voucher για τις ανάγκες των επιχειρήσεων αλλά και τις επικοινωνιακές ανάγκες της κυβέρνησης για απόκρυψη των πραγματικών ποσοστών ανεργίας, ενώ παράλληλα καθιερώνεται η εμπλοκή εκπαιδευτικών σε μορφές μη τυπικής εκπαίδευσης. Ένας θεσμός που προβλέπεται να γενικευτεί και πριν την απόκτηση του απολυτηρίου. Έτσι θα χτυπηθούν και τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και θα ανοίξει ο δρόμος για «εκπαιδευτές» από το χώρο της αγοράς, με απλή ειδίκευση και καμία παιδαγωγική κατάρτιση.
  • Το Νέο Λύκειο θα «καταντήσει» φροντιστήριο. Με εξετάσεις πανελλαδικού τύπου και τον Ιανουάριο αλλά και με εργασίες που θα βαθμολογούνται από εξωτερικούς βαθμολογητές, ο μαθητής κρατείται πλέον σε μια «εξεταστική ομηρία». Ο περιορισμός των γνωστικών αντικειμένων και η «πολτοποίηση» θα δημιουργήσουν  νέες στρατιές πλεοναζόντων συναδέλφων, ενώ οι μαθητές μας θα προσφεύγουν ακόμα περισσότερο στην παραπαιδεία, ενώ πλάι στα φροντιστήρια ή και μέσα σε αυτά θα αναπτυχθούν γραφεία συγγραφής δημιουργικών εργασιών.
  • Η διάθεση εκπαιδευτικών σε 4 και 5 σχολεία καλά κρατεί, ενώ η διάθεση εντατικοποίησης  της εργασίας τους συνεχίζεται μέσα και από επινοήσεις τύπου «θεματική εβδομάδα», «δημιουργικές εργασίες» κλπ αλλά και την προωθούμενη κατάργηση της αργίας του Σαββάτου.
  • Και το μαγείρεμα δεν τελειώνει εδώ.  Είδαμε στο σχέδιο της πρόσφατης υπουργικής απόφασης να προωθείται η ηλεκτρονική εγγραφή των μαθητών σε Γυμνάσια και Λύκεια, ώστε να μπορούν σε λίγο καιρό με αλγόριθμους να κατατάσσουν τους μαθητές σε σχολεία και να τους μεταφέρουν όπου βολεύεται το Υπουργείο (στα Λύκεια μάλιστα με βάση τις επιλογές των μαθημάτων). Οδεύουμε προς το σχολείο-μαγαζί που θα ανατρέχει να βρίσκει τους πελάτες-μαθητές του.

Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι συνεχίζονται τα πέτρινα χρόνια για την εκπαίδευση. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ παρόλα αυτά δεν φαίνεται να έχει διάθεση να αντιταχτεί σε όλη αυτήν τη βαρβαρότητα. Κρίνεται μάλιστα καταγγελτέα η στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ (παλιοί και νέοι κυβερνητικοί συνδικαλιστές), καθώς  με τη στάση τους αφήνουν να εννοηθεί ότι λίγο ή πολύ όλα αυτά είναι προτάσεις του κλάδου που απλά χρήζουν κάποιας μικρής διόρθωσης.

Εμείς οφείλουμε να «διδάξουμε» αντίσταση:

  • Οργανώνουμε με επιμονή εξ αρχής το συνδικαλιστικό και ευρύτερο  κίνημα. Θέλουμε ένα πρωτοβάθμιο σωματείο που θα παρεμβαίνει δυναμικά στην υλοποίηση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών σε τοπικό επίπεδο.
  • Προσβλέπουμε σε μία ΕΛΜΕ όπου, σε γενικότερο πολιτικό επίπεδο, θα πιέζει με κάθε τρόπο το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.  Ενώνουμε τις φωνές μας με όσους έλαβαν σαφή θέση απέναντι στον νέο και παλιό κυβερνητικό συνδικαλισμό και συνεχίζουμε τη μάχη.
  • Δεν περιμένουμε άνωθεν εντολές για να δραστηριοποιηθούμε. Χτίζουμε το κίνημα από  τα κάτω ενδυναμώνοντας το πρωτοβάθμιο σωματείο. Έτσι συνεχίζουμε να υπερασπιζόμαστε  την πολιτική και οργανωτική ανεξαρτησία του σωματείου από τη διοίκηση, την κυβέρνηση και τις όποιες κομματικοποιημένες σκοπιμότητες.
  • Δεν ασχολούμαστε όμως μόνο με τα «μικρά» σφυρίζοντας αδιάφορα για τα «μεγάλα». Δεν έχουμε καμία διάθεση να απαλλάξουμε το νεοφιλελεύθερο  πολιτικό προσωπικό από τις ευθύνες του.
  • Δεν κάνουμε βήμα πίσω από τα αιτήματα μας, όπως διατυπώθηκαν στα  Συνέδρια της ΟΛΜΕ (ενιαίο 12χρονο δωρεάν δημόσιο σχολείο, μαζικούς διορισμούς, κρατική χρηματοδότηση στο 5% του ΑΕΠ, πραγματικές αυξήσεις, επαναφορά διδακτικού ωραρίου κλπ)
  • Συνεχίζουμε να απαιτούμε διαγραφή του χρέους και τη ρήξη με ΕΕ, ΔΝΤ και ΕΚΤ

Θέλουμε συνδικαλιστές που:

  1. να δρουν με γνώμονα τις ανάγκες του κλάδου και τα δικαιώματα και το         συμφέρον των συναδέλφων
  2. να καταγγέλλουν άμεσα και δημόσια  τις όποιες διοικητικές αυθαιρεσίες
  3. να παίρνουν σαφή θέση απέναντι στις αντιεκπαιδευτικές κυβερνητικές  αποφάσεις και σε όσους τις υλοποιούν
  1. να παίρνουν τις απαραίτητες πρωτοβουλίες για δυναμικές κινητοποιήσεις
  2. να εναλλάσσονται τα πρόσωπα στις θέσεις ευθύνης του σωματείου

Δεν κάνουμε ούτε ένα βήμα πίσω στις διεκδικήσεις μας. Συνεχίζουμε να προασπίζουμε τα εργασιακά μας δικαιώματα αλλά και τις παιδαγωγικές συνθήκες των σχολείων μας.

 

Τίποτα δεν τελείωσε. Ο αγώνας για την ανατροπή συνεχίζεται. Σταματάμε μόνο στη δικαίωση.

 

Στις 19 Δεκεμβρίου ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ:

Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση

& Συνεργαζόμενοι

 

 

ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ

ΠΕ02

ΓΥΜΝ.Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΑΥΛΟΣ

ΠΕ04.02

ΛΥΚΕΙΟ ΦΙΓΑΛΕΙΑΣ

ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ

ΠΕ03

ΛΥΚΕΙΟ ΒΑΡΘΟΛΟΜΙΟΥ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΠΟΥΛΟΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ

ΠΕ04.01

1ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΑΣΜΗΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ

ΠΕ 13

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

ΠΕ 19

ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ

ΓΑΒΡΙΛΙΑΔΗ

ΓΚΟΛΦΥ

ΠΕ09

ΛΥΚΕΙΟ ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ

ΓΑΪΤΑΝΙΔΟΥ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ

ΠΕ04.02

ΓΥΜΝ.Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΠΕ17

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΚΟΤΣΩΝΗ

ΧΑΡΑ

ΠΕ02

ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΑΤΟΥΛΑ

ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ

ΜΑΡΙΑ

ΠΕ011

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΚΩΣΤΑΡΑΣ

ΦΩΤΗΣ

ΠΕ18

ΓΥΜΑΝΣΙΟ ΒΑΡΔΑΣ

ΛΥΓΚΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΠΕ 10

4ο ΛΥΚΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΛΥΚΟΣ

ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ

ΠΕ03

ΓΥΜΝ.Λ.Τ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΜΑΛΕΣΗ

ΣΟΦΙΑ

ΠΕ03

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΜΑΥΡΟΥΔΗ

ΑΝΝΑ

ΠΕ04.02

1Ο ΕΠΑΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ

ΧΑΡΟΥΛΑ

ΠΕ02

1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΜΠΕΛΟΚΑΣ

ΧΡΗΣΤΟΣ

ΠΕ09

ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΛΟΠΙΟΥ

ΜΠΙΣΣΑ

ΕΛΙΣΑΒΕΤ

ΠΕ02

2Ο ΕΠΑΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΜΠΟΛΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

ΠΕ03

3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΦΩΤΕΙΝΗ

ΠΕ16

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΠΙΤΑΛΙΟΥ

ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΥΡΙΔΙΚΗ

ΠΕ02

3ο ΛΥΚΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΣΟΦΟΥ

ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ (Λία)

ΠΕ05

ΛΥΚΕΙΟ ΒΟΥΝΑΡΓΟΥ

ΣΤΑΜΑΤΙΟΥ

ΜΑΡΙΑ

ΠΕ09

ΛΥΚΕΙΟ ΛΑΛΑ

 

 

 

ΓΙΑ Ε.Ε.

 

 

ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ

ΒΑΣΙΛΙΚΗ

ΠΕ02

ΣΔΕ  ΠΥΡΓΟΥ

ΚΟΡΟΜΗΛΑ

ΜΑΡΙΑ

ΠΕ16

4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βυζ
Ανακαλύφθηκε η μοναδική προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου σε ελληνικό Μοναστήρ
Η τοιχογραφία αποτυπώνει τον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο ως ώριμο άνδρα, με αυτοκρατορικά διακριτικά, όπως το στέμμα και το σκήπτρο, και τα χαρακτηριστικά...
Ανακαλύφθηκε η μοναδική προσωπογραφία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου σε ελληνικό Μοναστήρ