Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης ενημερώθηκε ότι για άλλη μια φορά εμφανίστηκαν αναφορές γονέων προς τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης σε βάρος εκπαιδευτικών, με χαρακτήρα ανυπόστατο και συκοφαντικό. Στην πιο πρόσφατη μάλιστα περίπτωση, στο 15° ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, συνοδεύονται με την απαίτηση απομάκρυνσης από συγκεκριμένο σχολείο, με την ατεκμηρίωτη αιτιολογία της επιστημονικής και διδακτικής ανεπάρκειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι το έγγραφο αυτό εμφανίζεται σαν αποτέλεσμα διαδικασιών με έκτακτο χαρακτήρα και δεν προηγήθηκε σοβαρή προσπάθεια συζήτησης.

Μέσα στο κλίμα που διαμορφώνεται από τη ρητορική περί αξιολόγησης, η οποία χρεώνει στους εκπαιδευτικούς σχεδόν όλα τα προβλήματα της πραγματικότητας στα σχολεία, το κλίμα ανταγωνισμού στο όνομα της αριστείας, αλλά και τη νοοτροπία που προσεγγίζει γονείς και μαθητές σαν πελάτες υπηρεσιών, αρκετοί γονείς ενοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς για τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής πολιτικής κυβερνήσεων, ΕΕ και ΟΟΣΑ, ειδικά στην εποχή του μνημονίου.

Αγνοείται ότι τα εκπαιδευτικά θέματα, για να αντιμετωπίζονται σε όφελος της κοινωνίας, γίνονται αντικείμενο συζήτησης μέσα σε ένα πλαίσιο διαλόγου και συνεργασίας μέσα στην εκπαιδευτική κοινότητα. Όχι με μια τυπική διαδικασία που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό έργο με όρους υπαλληλικής συμπεριφοράς. Και αυτό με το δεδομένο ότι η εκπαιδευτική διαδικασία και οι παράμετροί της είναι αντικείμενο συγκεκριμένης επιστημονικής γνώσης, αλλά και με την προϋπόθεση της ενημέρωσης για τους όρους της εκπαιδευτικού έργου, τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Παρατηρείται επίσης ότι όσο λείπουν αυτά τα στοιχεία, τόσο περισσεύουν η αυστηρή κρίση, οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί και η απαίτηση για σκληρά διοικητικά μέτρα.

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αν. Θεσσαλονίκης θα έπρεπε να μη μένει στο τυπικό πλαίσιο και τα όρια που προβλέπονται, αλλά να αξιοποιήσει τη δυνατότητα που έχει για να επικοινωνεί με όλα τα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας και συμβάλλει ώστε να ξεπερνιούνται τα προβλήματα, και να υπερασπιστεί έτσι το σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Ειδικά όταν αναρμόδιοι εξωγενείς παράγοντες ζητούν να συνδιοικούν τα σχολεία. Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι δεν μπορεί κανείς να απαιτεί όρους λειτουργίας ιδιωτικών σχολείων -όπου ο πελάτης έχει πάντα δίκιο- με δημόσια χρηματοδότηση. Οι δαπάνες για την παιδεία αφορούν ένα δημόσιο σχολείο που απευθύνεται ισότιμα σε όλα τα παιδιά και στηρίζεται σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις, αλλά παράλληλα έχουν επιστημονική και παιδαγωγική ελευθερία στην άσκηση του έργου τους.

Αναρωτιέται κανείς που βρίσκονται οι λίγοι γονείς αυτής της νοοτροπίας, όταν κρίνεται στην πράξη η αντίθεση στην υποβάθμιση των σχολείων. Όταν οι εκπαιδευτικοί μέσα από τις ΕΛΜΕ, μαζί με συλλόγους γονέων και μαθητικές κοινότητες υπερασπίστηκαν το δημόσιο σχολείο ενάντια στην υποχρηματοδότηση, τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, την έλλειψη προσωπικού, τις φωτοτυπίες αντί βιβλίων, αλλά και τις συνέπειες της κρίσης στη ζωή των μαθητών, αναζητώντας ένα σχολείο ανταποκρίνεται στα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.

Καταγγέλλουμε τις απαξιωτικές ενέργειες σε βάρος των συναδέλφων μας και δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, τη λειτουργία του, τα δικαιώματα και την υπόσταση των εκπαιδευτικών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oloimera-tmimata.jpg
ΥΠΑΙΘΑ - Εκπαιδευτικοί: Περιορισμοί και «κόφτης» μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο
«Οι μαθητές μας και οι γονείς τους δεν είναι αριθμοί»: Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν και ζητούν την άμεση άμεση απόσυρση της εγκυκλίου για τα ολοήμερα...
ΥΠΑΙΘΑ - Εκπαιδευτικοί: Περιορισμοί και «κόφτης» μαθητών στο Ολοήμερο Σχολείο
Δέντρο έπεσε στο κέντρο της Αθήνας
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Δύο τραυματίες από πτώση δέντρου – Στο νοσοκομείο ο ένας με κάκωση (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Δέντρο έπεσε στην πλατεία Αγίας Ειρήνης – Μία γυναίκα στο νοσοκομείο, ένας άνδρας τραυματίας
Σοκ στο κέντρο της Αθήνας: Δύο τραυματίες από πτώση δέντρου – Στο νοσοκομείο ο ένας με κάκωση (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ 2025) 
ΚΟΤ 2025: Λήγει η προθεσμία – Προσοχή: Χάνετε την έκπτωση ρεύματος χωρίς νέα αίτηση
Προθεσμία έως 22 Σεπτεμβρίου για την υποβολή αίτησης στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) – Ποιοι κινδυνεύουν με απένταξη και πώς να υποβάλετε την...
ΚΟΤ 2025: Λήγει η προθεσμία – Προσοχή: Χάνετε την έκπτωση ρεύματος χωρίς νέα αίτηση
kysde.jpg
ΚΥΣΔΕ: Αποσπάσεις, παραιτήσεις και Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στο επίκεντρο
ΚΥΣΔΕ 18/09/2025: Αντιφάσεις, καθυστερήσεις και κενά στη Δευτεροβάθμια – «Δεν αντέχεται άλλη απαξίωση» – Ενημερώνει ο αιρετός Θ. Κατσωνόπουλος
ΚΥΣΔΕ: Αποσπάσεις, παραιτήσεις και Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών στο επίκεντρο