Thumbnail

Δύο μήνες έχουν ήδη περάσει από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και τα περισσότερα από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) της χώρας ακόμα δεν μπορούν να λειτουργήσουν ή υπολειτουργούν λόγω της εξαιρετικά μεγάλης υποστελέχωσης που έχουν, καθώς ούτε το Υπουργείο ούτε οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (με εξαίρεση τρεις) προκήρυξαν τις κενές θέσεις στα ΚΠΕ για το σχολικό έτος 2017-2018 ούτε απέσπασαν εκπαιδευτικούς ώστε να λειτουργήσουν ομαλά, αν και η ισχύουσα νομοθεσία που ρυθμίζει τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων σαφώς προβλέπει την άμεση απόσπαση εκπαιδευτικών στις κενούμενες θέσεις των ΚΠΕ και μάλιστα κατά προτεραιότητα, χωρίς προηγούμενη κάλυψη των θέσεων αυτών στα σχολεία.

Η επίσημη τοποθέτηση του Υπουργείου (Γρ. Αν. Γενικού Γραμματέα και Τμήμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) καθώς και των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης είναι η κατά προτεραιότητα κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία, θέση την οποία θα κατανοούσαμε απόλυτα, αν το Υπουργείο υιοθετούσε την ίδια πρακτική σε κάθε περίπτωση. Αντίθετα, και ενώ ο κ. Υπουργός αρνείται το διάλογο και κάθε επικοινωνία μαζί μας, αποσπά συνεχώς εκπαιδευτικούς σε όλους τους άλλους φορείς και μάλιστα σε φορείς που δεν επιτελούν διδακτικό έργο, εγκαίρως και πριν τη λήξη της προηγούμενης εκπαιδευτικής περιόδου (Ιούνιο) ώστε να μην υπάρξει δυσλειτουργία στις υπηρεσίες αυτές. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία από την ιστοσελίδα του Υπουργείου αποσπάστηκαν: 356 εκπ/κοί στις Δ/νσεις Π/θμιας Εκπ/σης, 288 στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης, 168 στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης, 166 στα ΔΙΕΚ, 74 στην Εθνική Βιβλιοθήκη, 46 στις Δημόσιες Βιβλιοθήκες, 77 στις Ιερές Μητροπόλεις, Αρχιεπισκοπές, κλπ (ΓΑΚ, ΚΕΓ, ΙΕΠ, Ακαδημία, ΥΠΠΕΘ, ΓΓΔΒΜΝΓ, ΚΕΔΔΥ), ενώ οι δομές αυτές διαθέτουν παράλληλα και μόνιμο διοικητικό προσωπικό. Και συνεχίζουν να γίνονται αποσπάσεις στις υπηρεσίες αυτές μέχρι σήμερα.

Αντίθετα τα ΚΠΕ, ένας εκπαιδευτικός θεσμός-πρότυπο, καταξιωμένος στην εκπαιδευτική κοινότητα και στις τοπικές κοινωνίες, με πολύ καλές αξιολογήσεις και από ανεξάρτητους αξιολογητές που επέλεξε το Υπουργείο και με αναγνώριση από τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στηρίζουν το ελληνικό σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί τους επιτελούν κυρίως διδακτικό έργο και μάλιστα με τις πλέον σύγχρονες παιδαγωγικές, μεθοδολογικές και διδακτικές προσεγγίσεις. Ωστόσο, αν και απαιτούνται μόνο λίγες δεκάδες εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα υπάρχοντα κενά, εξαιρούνται από την αιγίδα του Υπουργείου και απαξιώνονται με τον πλέον καταφανή τρόπο:

  • Από τα 53 ΚΠΕ της χώρας μόνο τα 16 λειτουργούν με πλήρες εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ τα περισσότερα λειτουργούν με έναν, δύο ή τρεις εκπαιδευτικούς, αριθμός που ουσιαστικά καθιστά από αδύνατη έως δυσχερή τη λειτουργία τους.
  • Τα τέσσερα νέα ΚΠΕ που ιδρύθηκαν την προηγούμενη σχολική χρονιά (σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Θήβα και Εύβοια) δεν έχουν στελεχωθεί ακόμα, οπότε δεν ξεκίνησε καν η λειτουργία τους.

Το πρόβλημα της στελέχωσης των Κέντρων έρχεται να προστεθεί ως επακόλουθο σε σειρά οξύτατων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν για τα ΚΠΕ με την ψήφιση του νέου Νόμου για τους Δ/ντές (4473/30-05-2017), και τη μη κατάθεση του προγραμματισμένου νέου θεσμικού πλαισίου για τα ΚΠΕ. Tο Υπουργείο είχε δεσμευτεί δημόσια για τη διαμόρφωση αυτού του θεσμικού πλαισίου στη διήμερη συνάντηση διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε το Σεπτέμβρη του 2016 στο Υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα και των Διευθυντών του ΥΠΠΕΘ, του ΙΕΠ, των ανεξάρτητων αξιολογητών που είχαν αξιολογήσει το θεσμό, πανεπιστημιακών, του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και όλων των Υπευθύνων των ΚΠΕ της χώρας. Στο διάλογο οι Υπεύθυνοι μετέφεραν τις απόψεις των Παιδαγωγικών Ομάδων των Κέντρων, τις οποίες είχαν ήδη στείλει και εγγράφως στο ΥΠΠΕΘ κατόπιν σχετικού αιτήματος και το Υπουργείο αποφάσισε τη συγκρότηση ενδεκαμελούς Ομάδας Εργασίας για την επεξεργασία της αξιολόγησης, του υλικού της διαβούλευσης και των προτάσεων των ΚΠΕ, ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο θεσμικό πλαίσιο – πρόταση Νόμου που θα επροωθείτο στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή του ΥΠΠΕΘ. Η Ομάδα Εργασίας κατέθεσε τις προτάσεις για το νέο θεσμικό πλαίσιο αλλά το Υπουργείο δεν προχώρησε στα επόμενα αναμενόμενα βήματα. Έτσι είχαμε για τρίτη συνεχόμενη χρονιά παρατάσεις θητειών που δημιούργησαν σωρεία προβλημάτων στα Κέντρα, όπως και την αποχώρηση πολλών εκπαιδευτικών από τα ΚΠΕ καθώς η ψήφιση του Νόμου 4473/30-05-2017 δεν αναγνωρίζει πλέον την υπηρεσία στα ΚΠΕ ως διδακτική όπως πράγματι είναι και όπως προβλέπεται και από τις Υπουργικές Αποφάσεις, ενώ αναγνωρίζει ως διδακτική την υπηρεσία άλλων στελεχών της εκπαίδευσης που δεν διδάσκουν. Η διαγραφή διδακτικής προϋπηρεσίας 25 χρόνων των εκπαιδευτικών που στήριξαν τα ΚΠΕ από την ίδρυσή τους και η διοικητική τους υποβάθμιση απαξίωσε τα ΚΠΕ και τους εκπαιδευτικούς των, με συνέπεια να πλήττεται γενικότερα ο θεσμός της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αφού αποδέκτες των υπηρεσιών των ΚΠΕ είναι τα σχολεία.

Απαξιώνονται:

  • 25 χρόνια καινοτόμου ποιοτικού έργου
  • 25 χρόνια κεκτημένης εμπειρίας προστιθέμενης αξίας
  • 25 χρόνια επενδύσεων της πολιτείας με βέλτιστη αξιοποίηση και απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων και εθνικών πόρων
  • ένα πολύτιμο μητρώο ειδικευμένων εκπαιδευτικών σε ένα επιστημονικό πεδίο που τώρα περισσότερο από ποτέ έχει ανάγκη η πολιτεία και ο πλανήτης, οι οποίοι απαξιώνονται με τον πλέον καταφανή τρόπο καθώς ουσιαστικά με το Νόμο 4473/30-05-2017 παραγράφονται από τον εκπαιδευτικό χάρτη της χώρας ωσάν να μην υπήρξαν ποτέ, αφού το έργο τους δεν αναγνωρίζεται ούτε ως διδακτικό ούτε ως διοικητικό.

 

Ρωτάμε λοιπόν την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και νομίζουμε ότι δικαιούμαστε απάντησης:

  • Γιατί δεν έγιναν εγκαίρως οι αποσπάσεις και πριν τη λήξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ή έστω μέσα στο καλοκαίρι όπως συνέβη με όλους τους άλλους φορείς, ώστε 1η Σεπτέμβρη να λειτουργούν τα ΚΠΕ κανονικά;
  • Γιατί τα ΚΠΕ έχουν εξαιρεθεί από τις αποφάσεις αποσπάσεων;
  • Γιατί δεν δίνεται κανενός είδους πληροφόρηση ούτε από το Υπουργείο ούτε από τις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπαίδευσης για τη διαχείριση του ζητήματος και τις προθέσεις που υπάρχουν για τα ΚΠΕ από το Υπουργείο;
  • Γιατί οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ αφήνονται χωρίς καθοδήγηση να διαχειριστούν καταστάσεις και προβλήματα που δεν τους αναλογούν;
  • Γιατί τα σχολεία στερούνται του δημόσιου αγαθού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης καθώς βρίσκουν "κλειστές τις πόρτες" πολλών ΚΠΕ;
  • Γιατί οι εκπαιδευτικοί των σχολείων στερούνται των επιμορφώσεων που δωρεάν παρέχονται από τα ΚΠΕ, αφού αυτά που είναι υποστελεχωμένα αδυνατούν να επιτελέσουν το επιμορφωτικό τους έργο;
  • Γιατί τα ΚΠΕ αφήνονται σε αναίτια φθορά που οδηγεί σε "αργό θάνατο";
  • Γιατί υπάρχει άρνηση συνεχής εκ μέρους του Υπουργού και των Συμβούλων του να δεχτούν για διάλογο αντιπροσωπεία των ΚΠΕ, παρά τις συνεχείς προσπάθειές μας με γραπτά Υπομνήματα, με γραπτό αίτημα για συνάντηση και πολυάριθμες τηλεφωνικές κλήσεις από τον Ιούνιο έως σήμερα;
  • Γιατί ο Υπουργός δια του Νόμου 4473/30-05-2017 απαξίωσε την εκπαιδευτική, την επαγγελματική αλλά και την ανθρώπινη υπόσταση των εκπαιδευτικών των ΚΠΕ με τη διαγραφή της διδακτικής υπηρεσίας και την υποβάθμιση του παρεχόμενου διοικητικού έργου;
  • Γιατί ενώ ένα χρόνο πριν η παρούσα ηγεσία του Υπουργείου δεσμεύτηκε επίσημα για αναβάθμιση των ΚΠΕ σήμερα εμπράκτως έχει υποβαθμίσει τα ΚΠΕ και ενεργεί με τρόπο που οδηγεί προς τη συνεχή φθορά του θεσμού;
  • Γιατί ενώ έγινε αυστηρότατη αξιολόγηση και συστηματική και εμπεριστατωμένη  διαβούλευση για το θεσμικό πλαίσιο, ενώ δαπανήθηκε χρόνος και ανθρώπινοι πόροι γι' αυτό, δεν είναι σε ισχύ νέο θεσμικό πλαίσιο, παρά διανύουμε έναν ακόμα χρόνο παράτασης θητείας που φθείρει το θεσμό ανεπανόρθωτα;

Ζητάμε:

  • Άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κων/νο Γαβρόγλου.
  • Άμεση κάλυψη όλων των κενών σε όλα τα ΚΠΕ όπως προβλέπεται.
  •  Άμεση αποκατάσταση των λαθών του νόμου 4473/30-05-2017, σύμφωνα με το επισυναπτόμενο Υπόμνημα με θέμα "Αίτημα Θεραπείας Νόμου ..." και με το 2ο Υπόμνημα για το ίδιο θέμα που έχουμε επιδώσει στον Υπουργό.
  • Άμεσα σύνταξη νέου θεσμικού πλαισίου σύμφωνα με τις προτάσεις της διαβούλευσης και διάχυση του περιεχομένου σε γνώση όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας των ΚΠΕ με διαφάνεια πριν την τελική κατάθεση και ψήφισή του.
  • Ισότιμη αναγνώριση της διδακτικής υπηρεσίας σε ΚΠΕ και απόλυτη αντιστοίχισή της με τη διδακτική υπηρεσία σε σχολική μονάδα, όπως πραγματικά είναι.
  • Ισότιμη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων-κριτηρίων (επιστημονικής/παιδαγωγικής συγκρότησης και κατάρτισης, υπηρεσιακής κατάστασης, καθοδηγητικής και διοικητικής εμπειρίας) για θητεία σε ΚΠΕ με τα τυπικά προσόντα-κριτήρια όλων των άλλων προκηρύξεων στελεχών εκπαίδευσης (Διδακτορικοί και Μεταπτυχιακοί τίτλοι, θητεία σε ΚΠΕ, θητεία σε θέση Υπευθύνου, Αναπληρωτή Υπευθύνου, κλπ).
  • Υλοποίηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις που υπαγορεύουν τόσο όλες οι διεθνείς συνθήκες και συμβάσεις τις οποίες έχει υπογράψει και η χώρα μας, όσο και η πραγματικότητα που βιώνουμε σε όλο τον πλανήτη με τα ακραία καιρικά φαινόμενα και τα μείζονα περιβαλλοντικά προβλήματα.
  • Διαβούλευση αναφορικά με τις αλλαγές που προωθούνται για τα ΚΠΕ στο σχεδιασμό για τις νέες δομές υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου.

 

Οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ:

ΚΠΕ ΑΜΦΙΣΣΑΣ

ΚΠΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ

ΚΠΕ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

ΚΠΕ ΑΡΑΧΘΟΥ

ΚΠΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ

ΚΠΕ ΑΡΝΑΙΑΣ

ΚΠΕ ΑΡΧΑΝΩΝ-ΡΟΥΒΑ- ΓΟΥΒΩΝ

ΚΠΕ ΒΑΜΟΥ

ΚΠΕ ΒΕΛΒΕΝΤΟΥ-ΣΙΑΤΙΣΤΑΣ

ΚΠΕ ΒΙΣΤΩΝΙΔΑΣ

ΚΠΕ ΓΡΕΒΕΝΩΝ

ΚΠΕ ΕΔΕΣΣΑΣ

ΚΠΕ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ & ΒΕΡΤΙΣΚΟΥ

ΚΠΕ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΚΠΕ ΕΥΕΡΓΕΤΟΥΛΑ

ΚΠΕ ΘΕΡΜΟΥ

ΚΠΕ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ- ΝΕΑΠΟΛΗΣ

ΚΠΕ ΙΘΑΚΗΣ

ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

ΚΠΕ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ

ΚΠΕ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

ΚΠΕ ΚΑΣΤΡΙΟΥ

ΚΠΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΚΠΕ ΚΙΛΚΙΣ

ΚΠΕ ΚΙΣΣΑΒΟΥ - ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ

ΚΠΕ ΚΛΕΙΤΟΡΙΑΣ-ΑΚΡΑΤΑΣ

ΚΠΕ ΚΟΝΙΤΣΑΣ

ΚΠΕ ΚΟΡΘΙΟΥ

ΚΠΕ ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ

ΚΠΕ ΛΑΥΡΙΟΥ

ΚΠΕ ΛΙΘΑΚΙΑΣ

ΚΠΕ ΜΑΚΡΙΝΙΤΣΑΣ

ΚΠΕ ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ

ΚΠΕ ΜΕΛΙΤΗΣ

ΚΠΕ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

ΚΠΕ ΜΟΛΑΩΝ

ΚΠΕ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ

ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ

ΚΠΕ ΟΜΗΡΟΥΠΟΛΗΣ ΧΙΟΥ

ΚΠΕ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ

ΚΠΕ ΠΕΡΤΟΥΛΙΟΥ

ΚΠΕ ΠΕΤΑΛΟΥΔΩΝ ΡΟΔΟΥ

ΚΠΕ ΠΟΡΟΪΩΝ

ΚΠΕ ΠΡΑΜΑΝΤΩΝ

ΚΠΕ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ

ΚΠΕ ΣΟΥΦΛΙΟΥ

ΚΠΕ ΣΤΥΛΙΔΑΣ - ΥΠΑΤΗΣ

ΚΠΕ ΣΦΑΚΙΩΤΩΝ ΛΕΥΚΑΔΑΣ

ΚΠΕ ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ

ΚΠΕ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

amfitheatro-aei.jpg
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
Ο φοιτητής, ο οποίος είχε ήδη ολοκληρώσει δύο ακαδημαϊκά έτη, διέκοψε τη φοίτησή του προκειμένου να εγγραφεί στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Ανακλήθηκε η διαγραφή φοιτητή
ekpa
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
Η χρηματοδότηση των ΑΕΙ δεν λαμβάνει υπόψιν της το ουσιαστικό κριτήριο που αφορά στο πραγματικό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, το οποίο εξαρτάται...
Mήνυμα «SOS» Συγκλήτου ΕΚΠΑ προς Πιερρακάκη: Ασυντήρητες υποδομές, αδυναμία κάλυψης ανελαστικών δαπανών
audiobooks
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές
Πιερρακάκης: Εχουμε συμφωνήσει με σπουδαίους καλλιτέχνες να ηχογραφήσουν αυτά τα βιβλία για να μπορούν οι μαθητές να τα ακούνε και στο σπίτι
Λογοτεχνία στα σχολεία: Τα 21 βιβλία που επελέγησαν θα παρέχονται και ως audiobooks στους μαθητές