Thumbnail
Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη

Το Υπουργείο Παιδείας με  Υ.Α (ΦΕΚ 4/Απριλίου 2017) ορίζει τις προϋποθέσεις δημιουργίας και λειτουργίας τμημάτων επιλογής β΄ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια. Η απόφαση αυτή στάλθηκε  στις Δ/νσεις Β/θμιας 11 Απριλίου ,όταν τα σχολεία ήταν κλειστά. Σύμφωνα με την απόφαση:

Διατηρείται ο  ελάχιστος αριθμός των 12 μαθητών και 10 για απομακρυσμένα γυμνάσια για τη δημιουργία τμήματος.

Τα παράλληλα τμήματα της β΄ ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας.

Στα  μικρά σχολεία με ένα τμήμα γενικής παιδείας  θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών  και αν ισοψηφούν, τότε θα διδαχτούν οι μαθητές τη γλώσσα στην οποία υπάρχουν  πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση. Πρόβλημα ανμετωπίζουν και τα σχολέια με μονό αριθμό στην Α΄Γυμνασίου

Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα τμήματα καθορίζονται 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ αποκλείοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών το Σεπτέμβριο με βάση τις ανάγκες που αντικειμενικά προκύπτουν.

Στην ουσία το Υπουργείο δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο με όριο αριθμού μαθητών, με συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, με γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να περιορίσει τις ανάγκες σε ξενόγλωσσο προσωπικό. Με λίγα λόγια διαμορφώνει-περιορίζει  από τώρα το ξενόγλωσσο προσωπικό συγχωνεύοντας τμήματα, ώστε να δημιουργήσει πλεονάσματα και να περιορίσει τον αριθμό των αναπληρωτών ,που θα απαιτούνταν, χωρίς αυτές τις αλλαγές.

Στο όνομα των περικοπών απαλείφεται το δικαίωμα της επιλογής του παιδιού στη β΄ξένη γλώσσα. Στην πραγματικότητα καταργείται μία από τις δύο γλώσσες, ως γλώσσες επιλογής Δεν είναι τυχαίο το γεγονός πως ,σύμφωνα με την απόφαση, αν σε ένα σχολείο μέχρι την 1η Οκτώβρη δεν υπάρχει καθηγητής της επιλεγμένης από τα παιδιά ξένης γλώσσας, τότε οι μαθητές θα διδαχτούν την γλώσσα , στην οποία υπάρχουν τεχνηέντως πλεονάζοντες καθηγητές. Άρα, καταστρατηγείται το δικαίωμα της επιλογής και στερεί από τους μαθητές τη δυνατότητα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου στο όνομα της δημοσιονομικής προσαρμογής εκποιεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και μετατρέπει τους συναδέλφους σε γυρολόγους προς συμπλήρωση ωραρίου με β΄αναθέσεις , τους δε αναπληρωτές τους στέλνει στην ανεργία.

Η κυβέρνηση μεθοδικά  ετοιμάζει το νέο τοπίο στην εκπαίδευση, έτσι ώστε  να περιορίσει το κόστος του δημόσιου σχολείου ,ενστερνιζόμενη  τα συμπεφωνημένα με Ε.Ε,ΔΝΤ,  . Οι διάφορες εγκύκλιοι, που αναφέρονται σε ζητήματα λειτουργίας των σχολείων , αντιμετωπίζουν τα σχολεία και τους μαθητές με «‘λογιστικό» τρόπο ,ενώ την ίδια στιγμή ακυρώνουν τη λειτουργία συλλογικών οργάνων , όπως αυτή του συλλόγου διδασκόντων.

Ζητάμε:

  • Την απόσυρση της εγκυκλίου και κάθε παρόμοιας προηγούμενης

  • Να λειτουργήσουν κανονικά όλα τα ξενόγλωσσα τμήματα σύμφωνα με τις ανάγκες και τις      δηλώσεις των μαθητών χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

  • Μόνιμους διορισμούς 

 

Καλούμε τους συναδέλφους  την Πέμπτη 21 Σεπτέμβρη σε διαμαρτυρία για την επιλογή της β΄ξένης γλώσσας στο Γυμνάσιο.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Μισθοί +118€ από Ιανουάριο: Μεγάλη ανατροπή για χιλιάδες εργαζόμενους

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

zaxaraki
Σοφία Ζαχαράκη: Απόφαση για την προστασία του ιστορικού κτηρίου που στεγάζεται το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης
Η απόφαση για την παρέμβαση αυτή υπογράφτηκε από την Υπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, και εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης στρατηγικής του Υπουργείου για...
Σοφία Ζαχαράκη: Απόφαση για την προστασία του ιστορικού κτηρίου που στεγάζεται το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης
gimnastiki
Φυσική Αγωγή: Οι εκπαιδευτικοί ζητούν λύσεις - Τα αιτήματα που κατέθεσαν
Οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής ζητούν ίδρυση οργανικών θέσεων, ένταξη στην προσχολική εκπαίδευση και αύξηση ωρών στο πρόγραμμα Δημοτικών - Γυμνασίων
Φυσική Αγωγή: Οι εκπαιδευτικοί ζητούν λύσεις - Τα αιτήματα που κατέθεσαν
Πάρης σε δομή ΑμεΑ στη Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη: Καταδίκες σε εννέα για τον θάνατο του 21χρονου Πάρη από ξυλοδαρμό σε δομή ΑμεΑ
Φροντιστές και νοσηλευτές που επίσης δικάστηκαν στην ίδια υπόθεση απαλλάχθηκαν από κάθε κατηγορία
Θεσσαλονίκη: Καταδίκες σε εννέα για τον θάνατο του 21χρονου Πάρη από ξυλοδαρμό σε δομή ΑμεΑ