Δυστυχώς για άλλη μία φορά η ανηλεής επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο έχει ως θέατρο επιχειρήσεων την τεχνική εκπαίδευση. Μετά το θερμό καλοκαίρι του 2013 με το κλείσιμο των κλάδων και ειδικοτήτων αιχμής των δημόσιων ΕΠΑ.Λ. και την διαθεσιμότητα δύο χιλιάδων συναδέλφων από την κυβέρνηση Σαμαρά για την ικανοποίηση ιδιωτικών συμφερόντων που οδήγησε σε μαρασμό τα ΕΠΑ.Λ της χώρας, τώρα που αρχίζουν σιγά – σιγά να ορθοποδούν και να επανέρχονται σε μία κανονική λειτουργία δέχονται εκ νέου μία συστηματική και στοχευμένη “μικροχειρουργικού” τύπου επίθεση η οποία οδηγεί τα επαγγελματικά λύκεια σε συρρίκνωση, νέα υποβάθμιση και ενδεχομένως κλείσιμο.
Μία μικρή εξιστόρηση των τελευταίων αντιδραστικών ρυθμίσεων στην τεχνική εκπαίδευση θα φανερώσει τον σχεδιασμό του Υπουργείου.
- Αυστηροποίηση των προϋποθέσεων λειτουργίας (ελάχιστος αριθμός μαθητών) τμήματος Γενικής Παιδείας της Α' Τάξης, τμήματος Τομέα της Β' Τάξης και τμήματος Ειδικότητας της Γ' Τάξης στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) (Υπ. Απόφαση Αριθμ. Φ12/127076/Δ4, ΦΕΚ 2434/5-8-2016).
- Ο χαρακτηρισμός φοίτησης των μαθητών γίνεται και στο τέλος του Α τετραμήνου (όχι μόνο στο τέλος του έτους) που αλλάζει τα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος και κατ επέκταση τις αναθέσεις των μαθημάτων και τη λειτουργία του τμήματος (άρθρο 16 παρ.5, Υ.Α. Αριθμ. 133381/Δ4, ΦΕΚ 2627/24-8-16).
- Οι εγγραφές – δηλώσεις προτίμησης στα ΕΠΑ.Λ (89047/ΓΔ4/26-5-2017 εγκύκλιος του ΥΠΠΕΘ) πρέπει να γίνονται και ηλεκτρονικά με τη χρήση κωδικών TAXIS, ΑΦΜ κ.ά. δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο Υπουργείο να ελέγξει τις εγγραφές και να τις κατευθύνει – κατανείμει με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκύψουν ακόμη περισσότερες συγχωνεύσεις – καταργήσεις τομέων, ειδικοτήτων αλλά και σχολικών μονάδων αφού οι νέοι μαθητές που θα εγγραφούν τον Σεπτέμβριο θα μπορούν να εγγραφούν σε τομείς και ειδικότητες που υπάρχουν και έχουν “κλειδώσει” με τις εγγραφές του Ιουνίου (άσχετα αν συμπληρωνόταν ο απαραίτητος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του τμήματος).
Και ενώ το υπουργείο κατηγορεί τις Ε.Λ.Μ.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε. ότι κυνηγούν φαντάσματα, πριν αλέκτωρ λαλήσει τρεις,
- με νέα υπουργική απόφαση (Υ.Α. Αριθμ. 95030/ΓΔ4, ΦΕΚ 2073/15-6-2016) προβλέπετε η μεταφορά μαθητών εκτός της προβλεπόμενης χωροταξικής κατανομής δίνοντας τη δυνατότητα για ευκολότερη μεταφορά των μαθητών σε άλλο γειτονικό (;) σχολείο. Το παιδί λοιπόν δεν θα πηγαίνει στο ΕΠΑ.Λ. προορισμού του, με βάση τον τόπο κατοικίας του, αλλά στη σχολική μονάδα που θα το στείλει το υπουργείο. Και νομιμοποιεί τη λογική αυτή μέσα από τις τρεις επιλογές που δίνει κατά την ηλεκτρονική δήλωση που εγγραφόμενου.
- και ολοκληρώνει το έργο του το Υπουργείο με την κατάργηση - παύση λειτουργίας ειδικοτήτων και τομέων στη Γ Τάξη σε ΕΠΑ.Λ της χώρας όπως φυσικά και του ΠΥΣΔΕ Καστοριάς (Αρ. Φ20/98094/Δ4, ΦΕΚ 2067/15-6-2017). Έχουμε λοιπόν την κατάργηση της ειδικότητας “Τεχνικός εγκαταστάσεων ψύξης αερισμού και κλιματισμού” από το ΕΠΑ.Λ. Καστοριάς που στερεί τη δυνατότητα επιλογής της από τους μαθητές του τομέα μηχανολογίας αλλά και την παύση λειτουργίας άλλων ειδικοτήτων (ειδικότητες του τομέα Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος στα ΕΠΑ.Λ Καστοριάς και Άργους Ορεστικού, του τομέα Εφαρμοσμένων Τεχνών για το ΕΠΑ.Λ Καστοριάς και Διοίκησης & Οικονομίας για το ΕΠΑ.Λ. Άργους Ορεστικού) που θα λειτουργήσει αποτρεπτικά ως προς την επιλογή των αντίστοιχων τομέων στη Β τάξη από του μαθητές των ΕΠΑ.Λ.
Βλέποντας λοιπόν τη συνολική εικόνα φανερώνεται με τον πιο έκδηλο τρόπο η προσπάθεια για συρρίκνωση και υποβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης με στόχο να την απομακρύνουν από την τυπική εκπαίδευση και την λυκειακή βαθμίδα και να την εντάξουν στον νέο ενιαίο χώρο της Κατάρτισης, ΕΕΚ όπως τον ονομάζει το μνημόνιο και ο Ν 4386/16.
Καλούμε λοιπόν το Υπουργείο:
- να αποσύρει άμεσα την εγκύκλιο για τις ηλεκτρονικές εγγραφές (εφαρμογή του προηγούμενου τρόπου εγγραφής για όλους τους μαθητές)
- να αποσύρει όλες τις αντιδραστικές αλλαγές των τελευταίων ετών (χαρακτηρισμός φοίτησης, προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων, κατάργηση ειδικοτήτων κ.ά.)
- να μην καταργήσει - συγχωνεύσει ειδικότητες – τομείς – σχολεία
- να καταργήσει την αναχρονιστική μαθητεία που εισάγει τον μαθητή στην φθηνή ελαστική εργασία και μετατρέπει τον εκπαιδευτικό σε επόπτη
- να εγκρίνει όλα τα ολιγομελή τμήματα τομέων και ειδικοτήτων, κατευθύνσεων και Ο.Π.
- όχι περισσότεροι από 20 μαθητές στα τμήματα – 15 στις κατευθύνσεις – 10 στα εργαστήρια.
Καλούμε επίσης, τις αξιότιμες κ. κ. εκπροσώπους του Νομού μας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο αντί να διεκδικούν τα εύσημα για την ίδρυση του μουσικού σχολείου στην Καστοριά να σταματήσουν να στηρίζουν τις εφαρμοζόμενες μνημονιακές εκπαιδευτικές πολιτικές των τελευταίων κυβερνήσεων που έχουν ισοπεδώσει το δημόσιο σχολείο.
κανείς μαθητής εκτός του δημόσιου σχολείου
όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες και τους τομείς της επιλογής τους
δημόσιο δωρεάν σχολείο των ίσων ευκαιριών, της ίσης πρόσβασης και της ίδιας γνώσης για όλα τα παιδιά
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη