Thumbnail
Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή

Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή!

Εκλογές της ΕΛΜΕ Χανίων για την ανάδειξη αντιπροσώπων στο 18ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Μπορείς να κόψεις όλα τα λουλούδια,
αλλά δεν μπορείς να εμποδίσεις την Άνοιξη να ‘ρθει.
Pablo Neruda


Συνάδελφοι, οι φετινές εκλογές της ΕΛΜΕ Χανίων θα διεξαχθούν στις 31 του Μάη, δηλαδή σ' έναν εντελώς ακατάλληλο συνδικαλιστικά χρόνο. Δεν είναι μόνο η αποσυσπείρωση που χαρακτηρίζει αυτή την περίοδο τις διαδικασίες βάσης του σωματείου, μιας και δε συγκαλούνται καν γενικές συνελεύσεις, είναι και η απογοήτευση που έντεχνα καλλιεργείται και διογκώνεται από την απουσία μιας ορατής -έστω- αγωνιστικής προοπτικής στον κλάδο. Αυτό το γεγονός μπορεί να επιδράσει αρνητικά στη συμμετοχή των συναδέλφων -ιδιαίτερα των πιο ανήσυχων και προβληματισμένων ανάμεσά τους- στην εκλογική διαδικασία, παρά το ότι οι αρχαιρεσίες αυτές είναι κρίσιμες, μιας και θα αναδείξουν το νέο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για την επόμενη διετία. Με δεδομένο δε ότι σε καμία άλλη ΕΛΜΕ της χώρας δεν επιλέχτηκε αυτή η ημερομηνία, γίνεται φανερό πως η ακινησία και η αποχή ευνοεί τον κυβερνητικό συνδικαλισμό, που φιλοδοξεί μ' αυτόν τον τρόπο να ελαχιστοποιήσει τις απώλειες από την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών για την πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Επίσης δεν μπορεί να αγνοεί κανείς ότι οι εκλογές της ΕΛΜΕ Χανίων διεξάγονται στην κορύφωση των εξεταστικών διαδικασιών στα Λύκεια, γεγονός που συνεπάγεται αυξημένες υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών, τόσο αυτών που ενημερώνονται όσο και αυτών που συνδικαλίζονται, τουλάχιστον όσων βρίσκονται στα σχολεία κάνοντας το υποχρεωτικό τους ωράριο και δεν έχουν μερική ή ολική απαλλαγή απ' αυτό...
Τέλος, η συμμετοχή στις εκλογές αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντική και για έναν επιπλέον λόγο: από τον αριθμό των ψηφισάντων, αν δηλαδή είναι 750+1, θα εκλεγούν 8 αντιπρόσωποι, άρα η ΕΛΜΕ Χανίων θα έχει δύναμη 8 ψήφων για όλες τις αποφάσεις της ΓΣ των Προέδρων και της προκήρυξης απεργιακών κινητοποιήσεων για την επόμενη διετία που αναμένεται να επιχειρηθούν σαρωτικές αλλαγές στην εκπαίδευση.
Συνάδελφοι, οι εκλογές αυτές διεξάγονται μέσα στη δίνη των προωθούμενων αναδιαρθρώσεων στους χώρους εργασίας, την εκπαίδευση και την κοινωνία που επιβάλλονται από το μεγάλο κεφάλαιο σ' ολόκληρη την Ε.Ε. Μετά την πρόσφατη συμφωνία στο Eurogroup η κυβέρνηση προετοιμάζεται στις 18 Μαΐου να ψηφίσει στη βουλή νέα αντιλαϊκά μέτρα ύψους 3,7 δις ευρώ. Το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση προτίθεται να εντείνει τα ταξικά–εξεταστικά πλέγματα κυρίως στις τάξεις του "αριστοκρατικού" 2ετούς Λυκείου. Με τις προτάσεις τους η μεγάλη πλειοψηφία των 16άρηδων που προέρχονται από τα φτωχά-λαϊκά στρώματα προορίζονται να διοχετευθούν στη φθηνή κατάρτιση και τη μαύρη εργασία της μαθητείας σε ένα υποβαθμισμένο, συρρικνωμένο από τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ ή και στην μη τυπική εκπαίδευση των προσαρμοσμένων πλήρως στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων ΕΠΑΣ, αμέσως μετά το γυμνάσιο. Μέτρα όπως η μαθητεία, οι δημιουργικές εργασίες, η θεματική εβδομάδα, portfolio μαθητών κ.λπ. συμβάλλουν στην προώθηση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και τον αυταρχικό έλεγχο των εκπαιδευτικών.
Την ίδια στιγμή μεθοδεύονται συστηματικά νέες ανατροπές στα εργασιακά μας δικαιώματα με αιχμή για μια ακόμα φορά το διδακτικό ωράριο που σχεδιάζεται να αυξηθεί και άλλο. Με μηδενικούς διορισμούς για έβδομη χρονιά, με 7.000 λιγότερους αναπληρωτές από πέρυσι, επεκτείνεται η ελαστική εργασία στην εκπαίδευση, γεγονός που ισοδυναμεί με την άρση της μονιμότητας. Στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων κάθε χρόνο χιλιάδες αναπληρωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας. Την ίδια στιγμή οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε καθεστώς πλήρους ευελιξίας και κινητικότητας με μετακινήσεις από βαθμίδα σε βαθμίδα, από τη τυπική στην άτυπη εκπαίδευση και όπου αλλού χρειαστεί.

Η νέα δομή της ΤΕΕ σε συνδυασμό συνδυάζεται με:  τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων, την εισαγωγή της εφήμερης κατάρτισης και της "μαθητείας" – φτηνής ελαστικής εργασίας.  την καταστρατήγηση του νόμου που προέβλεπε μείωση του αριθμού των μαθητών στο τμήμα, αν υπάρχουν μαθητές/-τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και τη μετέπειτα ακύρωσή του,  την κατάργηση στα μονά τμήματα (1ο, 3ο, 5ο κ.ο.κ) της διδασκαλίας της Αγγλικής σε επίπεδα στο Γυμνάσιο (πρώτα στην Α' τάξη, έπειτα όμως στην Β' και τη Γ'),  την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων και τις διευρυμένες αλλαγές αναθέσεων, με αποτέλεσμα στα Γυμνάσια φέτος να υπηρετούν συνάδελφοι σε 3 και 4 σχολεία παράλληλα,  την κατάργηση της μείωσης του διδακτικού ωραρίου για τους υπεύθυνους εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και την αφαίρεση από τους καθηγητές της Πληροφορικής της δίωρης υποστήριξης των ερευνητικών εργασιών,  την καταστρατήγηση, τέλος, του δικαιώματος της ελεύθερης επιλογής της β' ξένης γλώσσας (Γερμανικά και Γαλλικά) μετά τα Δημοτικά και στα Γυμνάσια.
Η κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα των εργαζομένων: Ξεπερνάμε όλα τα φράγματα που στήνει στο δρόμο μας η χρεωκοπημένη γραφειοκρατία των εργατοπατέρων-«συνδικαλιστών» τύπου ΓΣΕΕ-ΑΔΕΔΥ, των εκπροσώπων του παλιού και του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού (βλ. ΔΑΚΕ – ΠΑΣΚ – «παράταξη ΣΥΡΙΖΑ») που αρκούνται σε ασυντόνιστες «τουφεκιές στον αέρα» χωρίς σχέδιο και προοπτική με στόχο την αποκλιμάκωση και συνεπώς την ήττα των αγώνων μας, σπέρνοντας την απογοήτευση και τη μοιρολατρία. Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πάντως, αν θέλει να ανασυγκροτηθεί σε ταξική-αγωνιστική κατεύθυνση, οφείλει να βάλει στην άκρη και τους εκπροσώπους ενός σάπιου συνδικαλιστικού δικτύου "παραγόντων", που τόσο καιρό συναγελάζονταν πολιτικά με τον ΣΥΡΙΖΑ οικοδομώντας συμμαχίες με προφανή στόχο την προσωπική του αναρρίχηση. Η απίστευτη ανεπάρκεια, η απύθμενη αυταρέσκεια, η ψευδεπίγραφη «επαναστατική ρητορική» και ο απίθανος, παραγοντίστικος ναρκισσισμός που χαρακτηρίζει όλο αυτό το φθαρμένο πολιτικό-συνδικαλιστικό προσωπικό, μαζί με την άτσαλη προσπάθεια οικειοποίησης κάθε αγωνιστικού σκιρτήματος της κοινωνίας αντάμα με την χειραγώγηση των διαδικασιών βάσης συνθέτουν μια αποκρουστική πραγματικότητα στη ζωή των σωματείων, η οποία απωθεί τους εργαζομένους από την οργανική ένταξή και τη συμμετοχή τους σ’ αυτά.
Όσον αφορά στην ΕΛΜΕ Χανίων, μετά τις εκλογές που έγιναν το Δεκέμβρη του 2015 το προεδρείο που συγκροτήθηκε από την ΑΝΤΑΡΣΥΑ (ΝΑΡ + ΣΕΚ), με την στήριξη της ΛΑΕ και την ανοχή -τουλάχιστον- του νέου κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΣΥΝΕΚ) έχει επιβάλει μια αντιδημοκρατική λειτουργία στις συνεδριάσεις του ΔΣ επιλέγοντας συνειδητά να βγάζει τις αποφάσεις πάντα κατόπιν εορτής, με αποτέλεσμα να αφήνει τους εκπαιδευτικούς ακάλυπτους την κρίσιμη στιγμή (βλ. την καθυστέρηση αντίδρασης στην αρχή της σχολικής χρονιάς στις περικοπές τμημάτων με "προτάσεις" του Προϊσταμένου, στις μετακινήσεις "υπεράριθμων" εκπαιδευτικών σε 3-4 σχολεία κ.λπ.). Πέρα από τον άγονο συντηρητισμό της λεγόμενης ΑΟΚ αδιέξοδη είναι και η τακτική του ΠΑΜΕ που έχει επιλέξει τον απομονωτισμό και την περιχαράκωση, στάση που προφανώς δε συμβάλλει στο ξεδίπλωμα μαζικών ενωτικών αγώνων με στόχο την ανατροπή της πολιτικής της κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ.
Από την άλλη πλευρά, όλοι όσοι συμμετέχουμε στην "Παρέμβαση Εκπαιδευτικών για τη Ρήξη και την Ανατροπή" δραστηριοποιούμαστε με ανιδιοτέλεια -χρόνια τώρα- στο συνδικαλιστικό κίνημα. Δεν είμαστε "επαγγελματίες" συνδικαλιστές, που συνήθως επωφελούνται των αποσπάσεων και των αδειών, απέχοντας από τα διδακτικά τους καθήκοντα στην τάξη. Δεν είμαστε εγκάθετοι στο εκπαιδευτικό κίνημα, τοποθετημένοι κατόπιν συνεννοήσεων, χειρισμών και παρασκηνιακών διαβουλεύσεων μεταξύ κομμάτων της λεγόμενης "εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς" ή τάσεων (πρώην και νυν) του ΣΥΡΙΖΑ. Δεν είμαστε, τέλος, συνδικαλιστές-ευνοούμενοι της διοίκησης, για να "απασχολούμαστε" στα σχολεία που διατηρούμε την οργανική μας θέση ακόμα και με 0 ώρες σε μαθήματα πρώτης ανάθεσης χωρίς ποτέ να βγαίνουμε οργανικά ή λειτουργικά υπεράριθμοι. Με συντομία πιστεύουμε πως: "Δεν είμαστε αυτό που λέμε, αλλά αυτό που κάνουμε". Επιδιώκουμε την ταξική αγωνιστική ανασύνταξη του συνδικαλιστικού και εργατικού κινήματος, ως αναγκαίο όρο για να ανατραπεί η πολιτική κυβέρνησης – κεφαλαίου – ΕΕ – ΔΝΤ. Βρισκόμαστε στον αντίποδα του υποταγμένου, κυβερνητικού και γραφειοκρατικού συνδικαλισμού!
 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αγωνιστικη παρεμβαση
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
«Αποτελεί όμως επικίνδυνη αυταπάτη να πιστεύουμε ότι το σωματείο μας θα έχει αγωνιστική κατεύθυνση όταν η πλειοψηφία στο ΔΣ αποτελείται από...
Αγωνιστική Παρέμβασης Λάρισας: Το ψηφοδέλτιο για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Λάρισας
κινητοποιηση
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
«Η υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου είναι υπόθεση όλης της κοινωνίας»
Κινητοποίηση φοιτητών/τριών στην Σύνοδο Πρυτάνεων – «Να μη διαγραφεί κανένας φοιτητής» (Φώτο)
ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή