Thumbnail
Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΠΕΑΔ

Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΠΕΑΔ

«…γιατί πρέπει να έχουμε ένα Τεχνικό Λύκειο όπου στη μία τάξη υπάρχει ο μηχανικός που μπορεί να κάνει μαθήματα μηχανικής κατεύθυνσης και δίπλα στην άλλη τάξη δεν υπάρχει μαθηματικός ή φυσικός και δεν μπορεί ο μηχανικός να κάνει μάθημα, ο μηχανικός μαθηματικά ή  φυσική        

Έκπληξη και αγανάκτηση  δημιουργούν στον κόσμο των  εκπαιδευτικών οι δηλώσεις του Υπουργού Παιδείας για τις αναθέσεις μαθημάτων. Πρόκειται για απαράδεκτες δηλώσεις για αναθέσεις μαθημάτων που την αρμοδιότητα μέσω γνωμοδότησης έχει αποκλειστικά το επιστημονικό όργανο του  Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Αδυνατούμε να δεχτούμε  ότι το επιστημονικό αυτό όργανο  εισηγείται χωρίς επιστημονικά κριτήρια αλλά κατά Υπουργική Παραγγελία. Οι δηλώσεις του υπουργού για τις αναθέσεις μαθημάτων στερούνται κάθε επιστημονικού κριτηρίου  και δείχνουν ότι θέλει το σοβαρό αυτό επιστημονικό ζήτημα  να εξαντλείται σε επίπεδο καφενείου χωρίς καμιά προσπάθεια να γίνεται για σοβαρό δημόσιο διάλογο και πολιτική ουσίας.

Η Π.Ε.Α.Δ με αφορμή τα παραπάνω  θέλουμε να επισημάνουμε τα εξής:

Η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας  εκφράζει την εντονότατη αντίθεσή στις αποφάσεις αυτές οι οποίες οδηγούν  στην υποβάθμιση όλων των γνωστικών αντικειμένων. Οι αποφάσεις αυτές αντιμετωπίζουν τα μαθήματα όχι ως ανεξάρτητους επιστημονικούς κλάδους με ιδιαίτερη διδακτική μεθοδολογία αλλά ως δευτερεύοντα διδακτικά αντικείμενα η διδασκαλία των οποίων περιορίζεται στην απλή αναπαραγωγή στείρων γνώσεων. Θεωρούμε αντιεπιστημονικές  και αδιανόητη τις οδηγίες αυτές οι οποίες θυσιάζουν στη μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος τη διδακτική προσφορά των μαθημάτων από καταρτισμένους επιστήμονες που κατέχουν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα. 

Οι αποφάσεις αυτές  του υπουργείου Παιδείας συμπυκνώνουν την απαξία που δείχνει η ελληνική πολιτεία στο Γνωστικό Αντικείμενο , στους επιστήμονες που η ίδια εκπαιδεύει, αλλά και το σύστημα που η ίδια έχει ορίσει για την πρόσληψη των καθηγητών στη δημόσια εκπαίδευση.

Τα θέματα των  αναθέσεων είναι άκρως επιστημονικά θέματα και μόνο με αυτόν τον τρόπο πρέπει να αντιμετωπίζονται. Ειδικά σε εποχές οικονομικής και ηθικής κρίσης ,όπως η σημερινή, επιβάλλεται η σωστή διαπαιδαγώγηση των εφήβων  για την ανάπτυξη του μορφωτικού και πολιτιστικού επιπέδου της χώρας μας. Η θωράκιση της νέας γενιάς με άριστο και εξειδικευμένο γνωσιολογικό υπόβαθρο που ανταποκρίνεται στις σημερινές ανάγκες της ζωής και της αγοράς εργασίας αποτελούν το καλύτερο εχέγγυο για το μέλλον της πατρίδας μας.

Η παιδεία του τόπου μας αποτελεί ασφαλώς την καλύτερη επένδυση για το αύριο. Η Πολιτεία δεν πρέπει να  φείδεται   ούτε κόπων ούτε χρημάτων – στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της -  προκειμένου να συνεχίσει να συμβάλλει στην ευόδωση των στόχων της.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Διαμάντης Θεόδωρος

 

Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γεωργιάδου Αικατερίνη



 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ilektrikos
Ηλεκτρικός: Η Αθήνα μεταμορφώνεται - Πού θα κατασκευαστούν 6 νέοι σταθμοί
Την ίδια ώρα που προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον βρίσκεται ένα βήμα πριν την...
Ηλεκτρικός: Η Αθήνα μεταμορφώνεται - Πού θα κατασκευαστούν 6 νέοι σταθμοί