Thumbnail
Εξεταστικές …εκκρεμότητες

Του Χρήστου Κάτσικα

Μεγάλος είναι ο προβληματισμός χιλιάδων αποφοίτων του Λυκείου που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν ξανά, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2016, μια θέση στα Ανώτατα εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Και αυτό γιατί, ενώ έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο εξεταστικό σύστημα θα διαγωνιστούν (με το παλιό ή το νέο), δεν γνωρίζουν ακόμη όλους τους όρους του νέου εξεταστικού συστήματος.
                Προφανώς το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τους αποφοίτους καθώς άγνωστες παραμένουν ακόμη ορισμένες σημαντικές πλευρές του νέου εξεταστικού συστήματος με το οποίο θα διαγωνιστούν και οι φετινοί μαθητές της Γ΄ Τάξης του Λυκείου την Άνοιξη του 2016.
               Συγκεκριμένα, από το Υπουργείο Παιδείας, αναμένεται να καθοριστούν:
 
               α) ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος υποβολής της αίτησης − δήλωσης συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά,
                β) οι συντελεστές βαρύτητας ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών,
                γ) ο τρόπος υπολογισμού του συνολικού αριθμού μορίων εισαγωγής με βάση τους γραπτούς βαθμούς των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων και τους συντελεστές βαρύτητας αυτών που προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που έχει επιλέξει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο και τους βαθμούς με τους συντελεστές βαρύτητας των ειδικών μαθημάτων και πρακτικών δοκιμασιών, όπου απαιτείται κατά περίπτωση,
                δ) ο τρόπος, ο τόπος και ο χρόνος υποβολής της δήλωσης προτίμησης των υποψηφίων,
                ε) ο τρόπος και η διαδικασία συγκέντρωσης των βαθμών και των δηλώσεων προτίμησης των υποψηφίων,
στ) ο τρόπος επεξεργασίας των βαθμολογικών στοιχείων και των προτιμήσεων,
                ζ) η κατάρτιση των πινάκων εισαγομένων, ο τρόπος ανακοίνωσής τους στους υποψηφίους και στα οικεία τμήματα ή σχολές εισαγωγής.
               Σύμφωνα με το άρθρο 40 του νόμου 4342/2015, όλα τα παραπάνω καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
               
ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
1.       Οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν πριν τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών και των μαθητριών.
2.       Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Επομένως αν ο μαθητής δεν έγραψε καλά σε ένα μάθημα που επέλεξε για να «ανοίξει» και το 2ο Επιστημονικό Πεδίο αυτό δεν θα επηρεάσει τα μόρια του για τις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου.

3.       Για το ακαδημαϊκό έτος 2016/17 δίνεται κατ’ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2014. Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του έτους 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του έτους 2015 σε ποσοστό 60%. Επομένως οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2014 θα διαγωνιστούν για το 4% και οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2015 για το 6% του συνολικού αριθμού των θέσεων των εισακτέων στις Ανώτατες Σχολές, ο οποίος  θα καθοριστεί  αργότερα με Υπουργική Απόφαση για κάθε σχολή ή τμήμα.

4.       Οι μαθητές που διακρίθηκαν με 1η, 2η ή 3η διάκριση στη Βαλκανική ή τη ∆ιεθνή Ολυµπιάδα Μαθηµατικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χηµείας ή Βιολογίας για να εισαχθούν στις Ανώτατες Σχολές πρέπει να έχουν Μ.Ο. των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων >=10. Τότε εισάγονται σε οποιαδήποτε σχολή επιστημονικού πεδίου που περιλαμβάνει ως εξεταστέο μάθημα το μάθημα που διακρίθηκε (δηλαδή σε αρκετές σχολές). Αυτά θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορούν στους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2015-16 κι εφεξής.
 
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥΣ
 
               Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων των τελευταίων Πανελλαδικών Εξετάσεων μόνο 1 στους 5,5 περίπου υποψήφιους  που δήλωσαν 25 τμήματα υψηλής ζήτησης στην κορυφή του μηχανογραφικού κατάφερε να εισαχθεί στις Πανελλαδικές του 2015. Το γεγονός αυτό φανερώνει ότι στις σχολές υψηλής ζήτησης η εισαγωγή είναι εξαιρετικά δύσκολη παρόλο που όσοι τα σημειώνουν στο μηχανογραφικό τους έχουν υψηλές βαθμολογίες (καθώς το μηχανογραφικό συμπληρώνεται μετά την ανακοίνωση των βαθμολογιών των υποψηφίων, κάτι που λαμβάνεται υπόψη από τους τελευταίους).
               Το 2015 η σχολή με τις περισσότερες πρώτες προτιμήσεις ήταν η Νομική της Αθήνας με 2.173 πρώτες προτιμήσεις ενώ στην δεύτερη θέση ήταν η  Ιατρική Αθήνας με 1.882 πρώτες προτιμήσεις.  
Ακολουθεί η σχολή Ηλεκτρολόγων μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ  με 1.694 πρώτες προτιμήσεις, η Νομικής Θεσσαλονίκης με 1.276, Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθήνας (1.205), Ψυχολογίας Θεσσαλονίκης (1.197), Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (1.168).
               Τα στοιχεία αυτά αναμένεται να προβληματίσουν ακόμη περισσότερο τους αποφοίτους, αυτούς δηλαδή που θα δώσουν ξανά εξετάσεις καθώς φαίνεται καθαρά ότι η εισαγωγή στις περιζήτητες σχολές είναι εξαιρετικά δύσκολη με το παλιό σύστημα εισαγωγής. Το πώς θα διαμορφωθούν οι αντίστοιχοι όροι εισαγωγής με το νέο σύστημα δεν μπορεί ακόμη να προβλεφθεί μιας και δεν έχουν γίνει οι εξετάσεις για να υπάρχουν στατιστικά στοιχεία.
                Ωστόσο ο μεγαλύτερος προβληματισμός συνδέεται με τη δυνατότητα να επιλέξουν να διαγωνιστούν με το παλιό ή με το νέο σύστημα εισαγωγής. Και αυτό γιατί το κρίσιμο ζήτημα στην επιλογή αυτή σχετίζεται άμεσα με τον αριθμό - ποσοστό των θέσεων εισακτέων (για όσους δώσουν με το παλιό εξεταστικό σύστημα) που θα καθοριστεί από το Υπουργείο αφού γίνουν οι δηλώσεις των υποψηφίων. Και αυτό γιατί το ποσοστό αυτό ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας αφού οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχ. έτος 2014-2015, ώστε να τους αποδοθεί ποσοστό θέσεων κατά προσέγγιση ανάλογο με το ποσοστό τους σε σχέση με το σύνολο των υποψηφίων του σχ. έτους 2015-2016. Έτσι, δημιουργείται ένα ερωτηματικό καθώς σημαντικό ρόλο εδώ θα παίξει η τύχη.

Πανελλαδικές εξετάσεις, Πανελλαδικές, Πανελλήνιες, Πανελλαδικές 2016, Υπουργείο Παιδείας, Πανελλήνιες 2016

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

λαρ
Απαράδεκτη προσπάθεια εκφοβισμού της διεύθυνσης του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας απέναντι στους μαθητές που κάνουν κατάληψη
Με παρέμβαση στον Διευθυντή του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας, αντιπροσωπεία του Εργατικού Κέντρου και συνδικαλιστών εκπαιδευτικών απαίτησαν να σταματήσει κάθε...
Απαράδεκτη προσπάθεια εκφοβισμού της διεύθυνσης του 7ου ΕΠΑΛ Λάρισας απέναντι στους μαθητές που κάνουν κατάληψη