Thumbnail
ΔΟΕ

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έπειτα και από τη χθεσινή του συνάντησή στα γραφεία του, στην οποία ο Υπουργός δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις αλλά αρκέστηκε σε γενικόλογες τοποθετήσεις στα καυτά προβλήματα της εκπαίδευσης, όπως αυτά τέθηκαν από το Δ.Σ., πραγματοποίησε σήμερα Τετάρτη 14/10/2015 από κοινού με την Ο.Λ.Μ.Ε. συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Παιδείας με κεντρικό ζήτημα τα χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση και την επιτακτική ανάγκη πραγματοποίησης όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών.

                Τονίζουμε, για μια ακόμη φορά, ότι το ζήτημα των χιλιάδων κενών και των κλειστών σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση δε θα λυθεί ούτε με ευχολόγια, ούτε με εξαγγελίες του τύπου «θα προσπαθήσουμε από την επόμενη σχολική χρονιά να μην υπάρξει αυτή η εικόνα στα σχολεία».

                Η δήλωση αυτή του Υπουργού επιβεβαιώνει τις καταγγελίες του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. για την ύπαρξη χιλιάδων κενών, ζήτημα το οποίο τέθηκε επανειλημμένα όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα στις συναντήσεις του με την πολιτική ηγεσία με αίτημα την άμεση αντιμετώπισή του και η πολιτική ηγεσία είτε το υποβάθμιζε είτε το χρέωνε σε συνδικαλιστική υπερβολή. .

                Για ακόμη μια φορά απαιτούμε από τον Υπουργό να προχωρήσει, δίχως καμιά καθυστέρηση, τις διαδικασίες για το διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών κάτι που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό του 2015 αλλά η κυβέρνηση… επέλεξε να μην υλοποιήσει. Η πραγματοποίηση όλων των αναγκαίων μόνιμων διορισμών τώρα, αποτελεί τη μοναδική λύση για την εύρυθμη λειτουργία της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

                Σε ότι αφορά στα ζητήματα που ταλανίζουν τον κλάδο, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αφού στη συνάντηση της Τρίτης 13/10/2015 παρέδωσε στον κ. Υπουργό υπόμνημα όπου περιγράφονται (σ’ ένα πρώτο βαθμό) τα βασικότερα ζητήματα που απασχολούν τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έθεσε και στις δυο συναντήσεις, αναλυτικά κι επίμονα τα θέματα:

  • Των κενών στην εκπαίδευση και της απώλειας πλήθους διδακτικών ωρών.

  • Των μηδενικών μόνιμων διορισμών  εκπαιδευτικών.

  • Του χάους που επικρατεί στις προσλήψεις αναπληρωτών, στις τοποθετήσεις τους και τις τεράστιες αδικίες που έχουν δημιουργηθεί σε βάρος των αναπληρωτών και αδιόριστων εκπαιδευτικών αφού δε γίνεται πρόσληψη σε μια φάση και σε όλα τα κενά, καθώς και του τεράστιου ζητήματος που δημιουργεί το γεγονός ότι το Υπουργείο δεν ενημέρωσε, όπως όφειλε, για τα ελάχιστα κονδύλια ΕΣΠΑ που διατίθενται σε Αττική, Νότιο Αιγαίο και Δυτική Μακεδονία ώστε να το λάβουν υπόψη τους οι εκπαιδευτικοί στην υποβολή των αιτήσεών τους.

  • Της απόδοσης οργανικών θέσεων στους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

  • Της άμεσης κατάργησης του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης – χειραγώγησης, που υπήρξε δέσμευση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας αλλά δεν υλοποιήθηκε, σε συνδυασμό με τις δηλώσεις του κ. Υπουργού περί εθελοντικής προσφοράς των εκπαιδευτικών.

  • Της εγκατάλειψης της Ειδικής Αγωγής.

  • Της ανάγκης για θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής καθώς και της κατοχύρωσης του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.

  • Της ανάγκης να μην υπάρξουν αιφνιδιασμοί στον τομέα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

  • Των τεράστιων εισοδηματικών απωλειών που έχει προκαλέσει και θα προκαλέσει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό στους εκπαιδευτικούς η πολιτική των μνημονιακών περικοπών και της βαριάς φορολογίας καθώς και της εγκληματικής αντιασφαλιστικής πολιτικής με την τραγικά μεγάλη αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να βρίσκονται στις τάξεις μέχρι τα 67 τους χρόνια.

 

               Από την πλευρά του ο Υπουργός Παιδείας δίνοντας απαντήσεις που απείχαν πολύ από το να χαρακτηριστούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, προσπάθησε να αμβλύνει τις άσχημες εντυπώσεις που έχουν προκαλέσει τόσο η εικόνα διάλυσης της εκπαίδευσης όσο και οι δηλώσεις του περί εθελοντικής εργασίας σε μια κατεύθυνση επικοινωνιακής διαχείρισης του ζητήματος κι όχι άμεσων αποφάσεων – λύσεων. Συγκεκριμένα ανέφερε:

  • «Τα κληρονομήσαμε τα κενά δεν τα δημιουργήσαμε…». Αναφέρθηκε στις πραγματοποιούμενες και προγραμματισμένες προσλήψεις αναπληρωτών αμφισβητώντας την ακρίβεια της εικόνας ότι τα σχολεία δεν λειτουργούν, παραδέχτηκε όμως ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή 60 κλειστές σχολικές μονάδες κι ότι «θα υπάρξουν κενά» και στη συνέχεια, τα οποία χαρακτήρισε αντιμετωπίσιμα  δημιουργώντας, εύλογα, ερωτήματα για τους τρόπους αντιμετώπισης στα οποία όμως δεν απάντησε.

  •   Στην απαίτηση για μόνιμους διορισμούς απάντησε ότι «πρόθεση μάς είναι να υπάρξουν μόνιμες προσλήψεις, μόλις τα δημόσια οικονομικά, το επιτρέψουν» με ορίζοντα τετραετίας αρχής γενομένης από το διδακτικό έτος 2016 – 2017, ενώ είπε ότι θα υπάρξει ουσιαστικός διάλογος τόσο για το πόσοι διορισμοί θα γίνουν όσο και για το με ποιον τρόπο.

  •   Για την αξιολόγηση δήλωσε ότι η «ισχύουσα διαδικασία της αξιολόγησης θα καταργηθεί. Θα γίνεται πλέον αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και όχι τιμωρητική αξιολόγηση όπως ίσχυε μέχρι σήμερα», ενώ προσπάθησε να «διασκεδάσει» τις εντυπώσεις που δημιούργησαν οι δηλώσεις του περί εθελοντικής προσφοράς λέγοντας ότι «σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικής δυσπραγίας το δημόσιο σχολείο μπορεί και στέκεται όρθιο χάρη στη προσφορά των εκπαιδευτικών... οι οποίοι εισπράττουν ως μοναδική ανταμοιβή την αναγνώριση του έργου τους διαμέσου της ματιάς των παιδιών» και ανέφερε ότι «η κοινωνική εκπαιδευτική προσφορά των εκπαιδευτικών πρέπει να αναδεικνύεται και να επιβραβεύεται μέσα στο σχολείο, από τους γονείς και τους συναδέλφους. Αυτή είναι η καλύτερη αξιολόγηση».

  •   Δεσμεύτηκε στο ότι δεν υπάρχει περίπτωση αύξησης του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα (παρά τα όσα αναφέρονται στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ).

  •   Είπε ότι θα υπάρξει διάλογος για τα προβλήματα της προσχολικής αγωγής κι έκανε θετική αναφορά τόσο σε σχέση με τη θεσμοθέτηση της  δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής όσο και της κατοχύρωσης του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.

  •   Αναγνώρισε την τεράστια σημασία του τομέα της Ειδικής Αγωγής για τον οποίο, επίσης, δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει διάλογος.

      Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. εκτιμά πως, πέρα από την επικοινωνιακή προσπάθεια του κ. Υπουργού υπάρχουν τα εκρηκτικά προβλήματα της εκπαίδευσης με την υποχρηματοδότηση, την απώλεια πλήθους διδακτικών ωρών και την ύπαρξη χιλιάδων κενών ακόμη και σήμερα με την αποκλειστική ευθύνη της Κυβέρνησης, την ανεργία των εκπαιδευτικών, την εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής και την συστηματική παραμέληση του δημόσιου νηπιαγωγείου και του ολοήμερου σχολείου που συνθέτουν την ακριβή και αμείλικτη εικόνα της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

   Απαιτούμε δεσμεύσεις και λύσεις τώρα. Η εκπαίδευση δεν αντέχει κι άλλα λόγια κενά περιεχομένου.

Από τη Δ.Ο.Ε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pada.jpg
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
Δείτε αναλυτικά τα νέα έργα που προβλέπονται για το ΠΑΔΑ
ΠΑΔΑ: Επιχορήγηση 966.000€ για υποστήριξη Έρευνας-Καινοτομίας και ενσωμάτωση ενισχυτικής διδασκαλίας επιπρόσθετα των κύριων διαλέξεων
απα
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Οι απατεώνες ισχυρίζονται ότι οι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί έχουν κερδίσει κάποια αναδρομική διεκδίκηση ή τους προσφέρουν δωροεπιταγές
Απατεώνες προσποιούνται τις δωρεές σε δημοτικά σχολεία ζητώντας τραπεζικούς λογαριασμούς
Κίμπερλι Γκιλφόιλ
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»
 Είχε αποκαλέσει τους Έλληνες «τεμπέληδες» που εξαρτώνται υπερβολικά από την κυβέρνηση τους, προσθέτοντας ότι «συνταξιοδοτούνται πολύ νωρίς» και ότι...
Κίμπερλι Γκιλφόιλ: «Οι Έλληνες είναι τζαμπατζήδες, τεμπέληδες και… ανεκπαίδευτοι σκύλοι»