Thumbnail
ΕΛΜΕ Πειραιά

Πειραιάς, 14/ 06/15

Πρωτ: 067

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κολοκοτρώνη 6

Τηλ. – Φαξ : 2104124810

 Κολοκοτρώνη 6, Πειραιά

[email protected]

Προς: -Εκπαιδευτικούς Δ/νσης Πειραιά και ΜΜΕ

ΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ, Η ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ, ΟΙ ΑΥΤΑΠΑΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΖΗΤΗΜΑ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Ο νόμος 4327/15 καταργεί τη διάτρητη και κατάπτυστη συνέντευξη, μα εισάγει τη μοριοδότηση μέσω της ψηφοφορίας του συλλόγου ως ένα από τα κριτήρια επιλογής του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με αυτόν τον τρόπο ανέσυρε στην επιφάνεια, ενόψει των επιλογών στελεχών  εκπαίδευσης, τη γνωστή σοσιαλδημοκρατική πολιτική που θέλει το συνδικαλιστικού κινήματος (σ.κ)  και τους εργαζόμενους όχι να διεκδικούν και ν’ αντιπαλεύουν την εξουσία και τη διοίκηση, αλλά δήθεν να τις μοιράζονται. Στην πραγματικότητα ο σύλλογος, οι εκπαιδευτικοί θα μοιραστούν τις ευθύνες της κυβερνητικής  πολιτικής και των πράξεων της διοίκησης. Πρόκειται για τη γραμμή της διαχείρισης και της ενσωμάτωσης του συνδικαλιστικού κινήματος.

 Στόχος ν’ ακυρωθεί ο ταξικός διεκδικητικός χαρακτήρας των συνδικάτων, ο ταξικός διεκδικητικός προσανατολισμός των εργαζόμενων. και στην περίπτωσή μας, μέσω της ψηφοφορίας στους συλλόγους, να νομιμοποιηθεί όλος ο μηχανισμός της διοίκησης, αφού οι Διευθυντές και οι Υποδιευθυντές θα ψηφίσουν με τη σειρά τους για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Η πυραμίδα της Διοίκησης, η οποία θα συνεχίσει να εφαρμόζει την αντιεκπαιδευτική πολιτική, θα φέρεται πλέον ότι έχει και την έγκριση των εκπαιδευτικών!

 Τα πρώτα σημάδια είναι ανησυχητικά για τη συνοχή και  τη συλλογική διεκδίκηση του συλλόγου απέναντι στη Διοίκηση. Ήδη υποψήφιοι και άλλοι πήραν χαρτί και μολύβι, τα τηλεφωνήματα  και οι συνεννοήσεις φανερές και κρυφές  ξεκίνησαν σε μια προσπάθεια να προσελκυστούν ψήφοι. Η κοινοβουλευτικοποίηση των σχέσεων μέσα στο σύλλογο θα επιφέρει πλήγμα στη συλλογικότητα και στη συναδελφικότητα. Μια σειρά παλιοί διευθυντές ετοιμάζονται να  επανέλθουν σαν νέοι και νομιμοποιημένοι με την ψήφο των εκπαιδευτικών. Πρέπει να προβληματίσει σοβαρά τους συναδέλφους το γεγονός ότι, όπως έδειξαν οι επιλογές στους δασκάλους, σε ποσοστό  γύρω στο 85% επιλέγηκαν οι μέχρι τώρα Διευθυντές. Καλύτερη “δικαίωση” των επιλογών της ΝΔ-ΠΑΣΟΚ δεν μπορούσε να υπάρξει.

Ο,ΤΙ ΛΑΜΠΕΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΡΥΣΟΣ

 Κάθε συμμετοχή και ψηφοφορία των εργαζόμενων δεν είναι θετική και προς το συμφέρον των εργαζόμενων και του κινήματος. Το παράδειγμα της αυτοαξιολόγησης είναι αρκετά αποκαλυπτικό: η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, σε μια προσπάθεια να εφαρμόσει την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου (Α.Ε.Ε.), ανέθεσε στο σύλλογο διδασκόντων ν’ αποφασίζει για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης (ομάδες εργασίας, πορίσματα κ.λπ.). Πολύ σωστά η ΕΛΜΕ Πειραιά κάλεσε τους εκπαιδευτικούς ν’ αρνηθούν αυτή την αρμοδιότητα-ρόλο  και να μη συμμετάσχουν στην όλη διαδικασία. Να θυμίσουμε επίσης τα γνωστά ερωτηματολόγια του Σουφλιά και άλλων Υπουργών που καλούσαν τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να τα συμπληρώσουν, για να εκφράσουν τάχα τη γνώμη τους για την εκπαίδευση, και τα οποία ο κλάδος αρνήθηκε να συμπληρώσει.

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ  ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

-    Η επιλογή του νέου Διοικητικού μηχανισμού  εκπαίδευσης  γίνεται με διαδικασίες εξπρές,  δημιουργώντας πολλά προβλήματα  και χωρίς να υπάρχει  χρόνος στις Γ.Σ. να τοποθετηθούν. 

            Το Υπουργείο  Παιδείας δικαιολογεί τη βιασύνη του με το επιχείρημα να μη μείνουν τα σχολεία χωρίς Διευθυντές γιατί λήγει η θητεία τους. Ο ισχυρισμός αυτός δεν ευσταθεί γιατί, αν ήθελε το Υπουργείο να δώσει τον απαραίτητο χρόνο στα συνδικαλιστικά όργανα να τοποθετηθούν στην όποια πρότασή του, υπήρχαν λύσεις.

Σύμφωνα με το νόμο στο σύλλογο «Μέσω της μυστικής ψηφοφορίας εκτιμώνται στοιχεία της προσωπικότητας που έχουν αναδειχθεί στην καθημερινότητα της  σχολικής ζωής, όπως η προσωπικότητα, το ήθος η εντιμότητα, το αίσθημα δικαιοσύνης, η δημοκρατική συμπεριφορά, η επαγγελματική ανάπτυξη και συνέπεια, καθώς και οι ικανότητες του υποψηφίου. Στις ικανότητες του υποψηφίου περιλαμβάνονται ενδεικτικώς: η ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας, η ικανότητα ανάπτυξης πρωτοβουλιών και επίλυσης προβλημάτων ιδίως διδακτικών, διοικητικών, οργανωτικών και λειτουργικών, καθώς και η ικανότητα δημιουργίας κατάλληλου παιδαγωγικού περιβάλλοντος έμπνευσης των εκπαιδευτικών κατά την άσκηση των καθηκόντων τους».

Ναι, σωστά καταλάβατε ότι όλα αυτά τα στοιχεία περιέχονται αυτούσια στο νομοθετικό πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού!  Αυτό ανοίγει το δρόμο για νομιμοποίηση της “νέας” αξιολόγησης, σύμφωνα με τις εξαγγελίες Κατρούγκαλου, την οποία θα κληθεί να εφαρμόσει η νέα Διοίκηση και αφαιρεί ένα ηθικό έρεισμα  στην αντιπαράθεσή μας  με την αξιολόγηση.

- Υπάρχουν βέβαια και οι αντιφάσεις π.χ. η  δυνατότητα που δίνεται σε έναν υποψήφιο Διευθυντή να θέσει υποψηφιότητα σε σχολείο που ο σύλλογος δεν γνωρίζει κανένα από τα παραπάνω στοιχεία (!) ή  ότι ο 2ος, 3ος στην προτίμηση του συλλόγου μπορεί να γίνει Διευθυντής στο σχολείο.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ ΤΙ;

Πρόκειται για ψευδαίσθηση ότι με τη διαδικασία αυτή οι Διευθυντές θα είναι εκπρόσωποι ή θα λογοδοτούν στο σύλλογο. Πιστεύει στ’ αλήθεια κανείς ότι, όσο παραμένει το νομοθετικό πλαίσιο (π.χ. καθηκοντολόγιο), που καθιστά  το Διευθυντή κυρίαρχο στη σχέση του με το σύλλογο, θ’ αλλάξει κάτι στη λειτουργία του σχολείου, επειδή θα συμμετάσχει και ο σύλλογος στην επιλογή του Διευθυντή; Στην πραγματικότητα  ο σύλλογος, με την ψηφοφορία, θα ενσωματωθεί σ’ αυτήν τη σχέση εξουσίας, θα τη νομιμοποιήσει και θα την εμπεδώσει.

Ο Διευθυντής που θα επιλεγεί και με τη συμμετοχή-ψηφοφορία του συλλόγου θα συνεχίσει, σύμφωνα με το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο, να είναι πρόεδρος του συλλόγου,  υπεύθυνος «για την ομαλή λειτουργία του σχολείου», να «εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις κανονιστικές αποφάσεις, τις εγκυκλίους και τις υπηρεσιακές εντολές των στελεχών διοίκησης» με βάση τα οποία απαγορεύεται «να γίνονται θέματα συνεδρίασης του συλλόγου ζητήματα που ρυθμίζονται από  την υφιστάμενη εκπαιδευτική νομοθεσία» ! Δηλαδή ο Διευθυντής καλείται και πάλι να λειτουργήσει ως εκπρόσωπος του υπουργείου, της Διοίκησης και όχι του συλλόγου. Αντικειμενικά  και ανεξάρτητα από προθέσεις ο σύλλογος καλείται να κρίνει την ικανότητα  της νέας Διοίκησης να εφαρμόσει αποτελεσματικά αυτό το πλαίσιο!  Δεν έχει καθόλου θετική σημασία αν ο Διευθυντής που, εκτελώντας εντολές, προχωράει σε συμπτύξεις τμημάτων και σε αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος έχει επιλεγεί και με την ψήφο του συλλόγου.

 ΤΟ ΚΡΙΣΙΜΟ ΖΗΤΗΜΑ

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η κυβέρνηση κρατάει και το μαχαίρι και το πεπόνι και στο πλαίσιο της Ε.Ε. αυτή αποφασίζει για την εκπαιδευτική πολιτική, αυτή καθορίζει π.χ. τη δομή, το περιεχόμενο, τους στόχους της εκπαίδευσης, τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα και γενικά το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου

Άρα το κρίσιμο ζήτημα, πριν μιλήσει κανείς για το πώς θα επιλέγεται ο Διευθυντής ενός σχολείου, είναι ο ρόλος του Διευθυντή σε σχέση με την υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής. Άμεσα πρέπει να καταργηθεί η αξιολόγηση και η συμμετοχή του Διευθυντή σ’ αυτήν, να καταργηθεί το καθηκοντολόγιο, να μειωθούν οι αρμοδιότητες του Διευθυντή και να ενισχυθεί η συλλογική-δημοκρατική λειτουργία του σχολείο.

Δικαιολογημένα οι  εκπαιδευτικοί, σε αντίθεση με την καλλιεργούμενη  ευφορία, αναρωτιούνται και προβληματίζονται γιατί η όλη διαδικασία στην πραγματικότητα ανοίγει πολλές κερκόπορτες, οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν σε μια επόμενη φάση που η επίθεση ενάντια στον κλάδο θα κλιμακωθεί.

Η νέα επιλογή της Διοικητικής πυραμίδας είναι ψευδεπίγραφα δημοκρατική. Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί τους συναδέλφους να μη νομιμοποιήσουν με τη στάση τους την επιλογή του νέου Διοικητικού μηχανισμού στην εκπαίδευση, ο οποίος θα συνεχίσει μέσα στο υπάρχον αντιλαϊκό και αυταρχικό πλαίσιο να υλοποιεί την αντιεκπαιδευτική πολιτική.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ  
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ          Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΑΒΒΑ  ΣΑΒΒΑΣ       ΣΤΑΘΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency χωρίς προφορικά, χωρίς έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypourgeiopaideiasexo1460370520_0.jpg
Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 2024
Πανελλήνιες 2024 - Ο αριθμός εισακτέων σπουδαστών για το 2024 στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας...
Πανελλήνιες 2024: Ο αριθμός των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση