ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
[email protected]
http://elme-rethymno.blogspot.com
facebook: ΕΛΜΕ Ρεθύμνου
Ρέθυμνο, 30/05/2015
ΘΕΜΑ: «Σχετικά με τα ζητήματα που έχουν προκύψει με τα νέα σχολικά συγκροτήματα»
Το Ρέθυμνο είναι μια πόλη που αντιμετωπίζει πολύ έντονο πρόβλημα σχολικής στέγης. Είναι γεγονός πως εδώ και 35 χρόνια δεν έχει χτιστεί κτήριο για σχολείο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τα σχολεία, ειδικά του κέντρου, να είναι υπερκορεσμένα και σε κάποιες περιπτώσεις να ξεπερνούν το 35% του ορίου χωρητικότητας. Εργαστήρια, αίθουσες χωρισμένες με γυψοσανίδα, υπόγεια και αποθήκες έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας για να καλυφθούν οι ανάγκες. Επιπλέον, μεγάλο αγκάθι αποτελεί και η λειτουργία του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου, σχολείο που αποτελεί αναγκαιότητα και πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, αφού η στέγαση του δυστυχώς δεν υπάρχει σε κανέναν σχεδιασμό για το άμεσο μέλλον. Για τις ελλείψεις αυτές έχουμε εδώ και χρόνια εκφραστεί δημόσια και μάλιστα το σωματείο μας είχε παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στις μεγάλες κινητοποιήσεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών του 2007 που διεκδικούσαν αξιοπρεπή σχολεία και συνθήκες μάθησης. Γι’ αυτή την κατάσταση προφανώς υπάρχουν ευθύνες οι οποίες χρειάζεται να αποδοθούν.
Μέσα σε αυτή την κατάσταση είναι ευχάριστο γεγονός και δικαίωση των διεκδικήσεων της εκπαιδευτικής κοινότητας, η κατασκευή και λειτουργία δύο νέων σχολικών συγκροτημάτων του 5ου Γυμνασίου-4ου ΓΕΛ Σταυρωμένου και του Γυμνασίου-ΓΕΛ Ατσιπόπουλου. Η λειτουργία των σχολείων είναι επιτακτική ανάγκη καθώς θα δώσει μια ανάσα στα σχολεία της πόλης μέσω της ανακατανομής του μαθητικού πληθυσμού, ώστε σταδιακά αριθμός μαθητών να μετακινηθεί προς τα πιο περιφερειακά σχολεία. Με βάση την ενημέρωση που είχαμε μέχρι πριν μερικές βδομάδες και τις δεσμεύσεις από παράγοντες του Δήμου, τα σχολεία αυτά θα ήταν έτοιμα να ξεκινήσουν την λειτουργία τους από Σεπτέμβρη. Η εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αλλά και οι Διευθύνσεις των Σχολείων έκαναν τον προγραμματισμό τους με βάση το νέο αυτό δεδομένο.
Τελικά πριν λίγες μέρες ενημερωθήκαμε επίσημα πως το συγκρότημα στον Σταυρωμένο (5ο Γυμνάσιο-4ο ΓΕΛ) δεν θα παραδοθεί με βάση τα χρονοδιαγράμματα και τις συμβάσεις, ούτε με βάση τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις που εισπράτταμε εδώ και μήνες από τους αρμόδιους παράγοντες. Το γεγονός αυτό ανατρέπει τον προγραμματισμό που έχει γίνει από την εκπαιδευτική κοινότητα και επίσης καθυστερεί επιπλέον την πολυπόθητη αποσυμφόρηση των σχολείων στο κέντρο της πόλης. Για την ανατροπή αυτή του προγραμματισμού επίσης υπάρχουν ευθύνες οι οποίες χρειάζεται να αποδοθούν.
Η «λύση» που προτείνεται είναι τα σχολεία αυτά προσωρινά(;) να συστεγαστούν με άλλα σχολεία της πόλης. Το 5ο Γυμνάσιο στο χώρο του συγκροτήματος που στεγάζει: 4ο Γυμνασίου-Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας και Εσπερινό ΓΕΛ και το 4ο ΓΕΛ στο χώρο του 1ου ΕΠΑΛ, όπου όμως φέτος θα ξαναλειτουργήσουν οι ειδικότητες που είχαν καταργηθεί με το μέτρο της διαθεσιμότητας. Τα σχολεία θα χρειαστεί να μετακομίσουν γύρω στο Νοέμβρη οπότε και το συγκρότημα θα είναι έτοιμο, βέβαια υπό κάποιες προϋποθέσεις: να τηρήσει ο εργολάβος τις προθεσμίες, να είναι κανονική η ροή της χρηματοδότησης του έργου, να επιτρέψει ο καιρός τις απαραίτητες εργασίες και τέλος ο ΟΣΚ να στείλει τον απαραίτητο εξοπλισμό.
Είναι προφανές καταρχάς, για όποιον έχει σχέση με τα σχολεία και τους χώρους τους πως αυτή η συστέγαση πέρα από τις τρομερές δυσλειτουργίες που θα δημιουργούσε είναι χωρικά αδύνατη. Επιπλέον η μετακόμιση ενός σχολείου δεν είναι μια αυτόματη διαδικασία και μάλιστα όταν αυτή γίνεται κατά την διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Όπως κάθε υπηρεσία, πολύ περισσότερο ένα σχολείο χρειάζεται το χρόνο του για να στηθεί και για να λειτουργήσει. Επίσης προβλήματα θα προκαλέσει αυτή η μετακόμιση σε εκατοντάδες οικογένειες που θα χρειαστεί να αλλάξουν με το ζόρι τους προγραμματισμούς τους.
Όμως ο πιο σημαντικός παράγοντας που αφήνουν απέξω όσοι κάνουν αυτή την πρόταση, είναι οι ίδιοι οι μαθητές. Οι μαθητές μας δεν μπορούν να νοούνται σαν αντικείμενα που μεταφέρονται πέρα δώθε σαν «τσουβάλια» και χωρίς καμιά συνέπεια. Είναι προφανές ότι η παραμικρή διαταραχή στην ομαλή σχολική ζωή ενός παιδιού πως μπορεί να έχει συνέπειες, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για συνολική αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος έστω του κτηριακού. Οι παιδαγωγικές συνέπειες μιας τέτοιας μετακόμισης στα μέσα της σχολικής χρονιάς δεν πρέπει να παραβλέπονται.
Είναι εκφρασμένη η θέση μας ότι τα νέα σχολεία πρέπει να λειτουργήσουν και να στηριχτούν από όλους, εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και τις τοπικές κοινωνίες. Όμως είναι επίσης θέση μας ότι τα σχολεία αυτά πρέπει να λειτουργήσουν σωστά, κάνοντας ένα σωστό ξεκίνημα και όχι να τα μετατρέψουμε σε περιοδεύοντες θιάσους πράγμα που θα τα στιγματίσει αρνητικά εξ αρχής. Πάγια θέση μας είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει σοβαρός σχεδιασμός, κάτι που η πραγματικότητα μας δείχνει ότι λείπει, σε βάθος χρόνου και για την λειτουργία και για την στέγαση και την στελέχωση όλων των σχολείων με βασικό κριτήριο να διαμορφώσουμε τις καλύτερες συνθήκες για τη μόρφωση των μαθητών μας.
Για το Δ.Σ. | |
Η Πρόεδρος Δέσποινα Νικολάου | Ο Γραμματέας Πέτρος Παπαδάκης |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη