Thumbnail
Επιστολή

Κύριοι Υπουργοί,

            με μεγάλο ενδιαφέρον παρακολουθώ την προσπάθεια που κάνετε για την άρση των αδικιών που έχουν συντελεστεί τόσα χρόνια στον τρόπο της πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Οι εξαγγελίες που έχετε κάνει ως τώρα για τη μείωση (σε ένα έτος) του διετούς αποκλεισμού λόγω άρνησης ανάληψης υπηρεσίας ή παραίτησης, στην ειδική άδεια προστασίας της μητρότητας κ.ά. κινούνται πράγματι σε ένα πλαίσιο θετικό και ιδιαίτερα ελπιδοφόρο για όσους από εμάς εργαζόμαστε εδώ και πολλά χρόνια ως ΄΄μόνιμοι΄΄ αναπληρωτές. Ακόμη πιο ανακουφιστικό είναι το ξεκλείδωμα των πινάκων προϋπηρεσίας, ένα μέτρο που κρίνεται αναγκαίο τώρα πια που έχει παρέλθει ο χρόνος από την τελευταία διεξαγωγή εξετάσεων ΑΣΕΠ και που καμία κυβέρνηση την τελευταία 4ετία δεν ΄΄τόλμησε΄΄ να επιχειρήσει. Ωστόσο, στις εξαγγελίες που κάνετε ενόψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου που θα αφορά και εμάς, τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, δημιουργούνται κάποιες ασάφειες αναφορικά με τον διπλασιασμό των μορίων των δυσπρόσιτων σχολείων. Σε πρόσφατη συνέντευξή σας, κύριε Κουράκη, διάβασα τα εξής: ΄΄Κατά τα άλλα, σε ό,τι αφορά τη διπλή μοριοδότηση, αυτή δεν θα μετράει για τις περιόδους 2010-2012 και 2012–2014. Πρόκειται για τις περιόδους, κατά τις οποίες οι πίνακες είχαν «κλειδωθεί» από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις και υπεισέρχετο ο παράγοντας τύχη στην τελική τοποθέτηση των αναπληρωτών, χωρίς να υπάρχει δυνατότητα συνειδητής επιλογής δυσπρόσιτων σχολείων, με στόχο τη μεγάλη μοριοδότηση. Χωρίς τη ρύθμιση αυτή θα μπορούσαν να γίνουν ανατροπές σε βάρος εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα μπορούσαν να επιλέξουν συνειδητά δυσπρόσιτα σχολεία΄΄.

            Αρχικά, χρησιμοποιείτε τον όρο ΄΄τύχη στην τελική τοποθέτηση των αναπληρωτών΄΄. Κύριε Υπουργέ, πρέπει να γνωρίζετε ότι η πρόσληψή μας γίνεται από καταρτισμένους βάσει εγκυκλίων και νόμων πίνακες στους οποίους κατατασσόμαστε με κριτήρια που ορίζονται κάθε σχολική χρονιά με σαφήνεια από τις οικείες προκηρύξεις. Οι περιοχές που έχουμε το δικαίωμα να δηλώσουμε στην αίτησή μας, καθώς επίσης και η συμπλήρωση της επιλογής ΄΄αποδέχομαι πρόσληψη σε οποιαδήποτε περιοχή της Α/βάθμιας ή της Β/βάθμιας εκπαίδευσης΄΄ αποτελεί προσωπικό και υποκειμενικό κριτήριο του καθενός από εμάς ξεχωριστά, ανάλογα με την οικογενειακή ή την οικονομική ή οποιαδήποτε άλλη κατάσταση. Όταν ξεκινάνε οι φάσεις των προσλήψεων δεν μπορούμε φυσικά να γνωρίζουμε ούτε τα ακριβή κενά σε κάθε περιοχή ούτε βέβαια τον αριθμό των πιστώσεων. Εδώ και μόνο εδώ υπεισέρχεται ο παράγοντας ΄΄τύχη΄΄ που και πάλι όμως βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τα ΄΄ρίσκα΄΄ που πήρε ο καθένας από εμάς συμπληρώνοντας και υπογράφοντας την αίτησή του. Τα δε κριτήρια τοποθέτησης των αναπληρωτών είναι εξίσου συγκεκριμένα (αναπηρία, γάμος, τέκνα, προϋπηρεσία) και καθορισμένα από το νόμο, δικαίως ή αδίκως, και ακριβώς με αυτά υπογράφουμε την πρόσληψή μας. Τώρα, αν εννοείτε ΄΄τύχη΄΄ το να τοποθετηθεί κάποιος στο Γυμνάσιο Ευδήλου Ικαρίας που χαρακτηρίζεται δυσπρόσιτο και όχι στο Γυμνάσιο Αγίου Κηρύκου Ικαρίας που ΔΕΝ χαρακτηρίζεται δυσπρόσιτο, τότε ναι... αυτό είναι καθαρή τύχη που ίσχυε και ισχύει.

            Διαβάζοντας όλο αυτόν τον καιρό τα σχετικά δημοσιεύματα για την αντίδραση ορισμένων σχετικά με τον διπλασιασμό των μορίων στα δυσπρόσιτα, πράγματι εκπλήσσομαι. Αρχικά, το επιχείρημα ότι ο Νόμος 3848/2010 (Νόμος Διαμαντοπούλου) κατήργησε τα δυσπρόσιτα είναι απολύτως και κατηγορηματικά αναληθές και ψευδές και μπορεί κανείς να το διαπιστώσει απλώς διαβάζοντας τον εν λόγω νόμο. Εκτός αυτού όμως σε απάντηση που μου έστειλε το Υπουργείο Παιδείας (αρ.πρωτ.120119/Γ6/21-10-2011) σε ένσταση που είχα καταθέσει με αρ.πρωτ.101611/Γ6/7-9-2011 με θέμα τον μη διπλασιασμό των μορίων προϋπηρεσίας στους πίνακες ειδικής αγωγής (οι οποίοι τροφοδοτούνται τα τελευταία 4 χρόνια μόνο με την πραγματική προϋπηρεσία) της σχολικής χρονιάς 2010-11 που υπηρέτησα σε δυσπρόσιτο σχολείο αναφέρει: ΄΄Μετά τη διάταξη του άρθρου 9, παρ.2 του ν.3848/2010 (ΦΕΚ 71/19.05.2010 τ. Α’) που ορίζει ότι οι ενιαίοι πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010 και ισχύουν μέχρι την κατάρτιση των πινάκων που προβλέπονται στο άρθρο 3 (ήτοι των τελικών πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών του ΑΣΕΠ οι οποίοι θα καταρτιστούν μετά τη διενέργεια του νέου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) δεν δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 9, παρ.3, του Ν.3391/2005 (ΦΕΚ 240/τ.Α΄/4-10-2005) όπου ορίζεται η υπηρεσία αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, που χαρακτηρίζονται κατά τις οικείες διατάξεις ως δυσπρόσιτες, λογίζεται από το σχολικό έτος 2002-2003 και εφεξής στο διπλάσιο για την κατάταξη στον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών της παρ.5 του άρθρου 6 του Ν.3255/2004΄΄. Μόνο διαβάζοντας και όχι ερμηνεύοντας τον νόμο, μπορεί κανείς να καταλάβει ότι ο Ν.3255/2004 ΔΕΝ έχει πάψει να ισχύει αφού ΔΕΝ έχει αντικατασταθεί από νέο νόμο. Δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή την τελευταία τετραετία (2010-2014) λόγω του ΄΄κλειδώματος΄΄ των πινάκων.

            Παράλληλα, το επιχείρημα ορισμένων ότι με το ΄΄κλείδωμα΄΄ των πινάκων αναπληρωτών εξαπατήθηκαν και δεν δήλωσαν δυσπρόσιτα σχολεία στερείται σοβαρότητας και ηθικής, αντικειμενικής αλλά κυρίως ΝΟΜΙΚΗΣ βάσης. ΚΑΜΙΑ εγκύκλιος, ΚΑΜΙΑ προκήρυξη, ΚΑΜΙΑ τροπολογία, ΚΑΝΕΝΑΣ νόμος δεν μας στέρησε το δικαίωμα τα δουλέψουμε στα δυσπρόσιτα σχολεία ή στα αστικά κέντρα. Με την ίδια λογική όσοι τώρα διαμαρτύρονται δεν έπρεπε καθόλου να κάνουν αίτηση πρόσληψης ως αναπληρωτές, αφού ούτε η πραγματική προϋπηρεσία προσμετρούταν. Καταδεικνύει μάλιστα και τη μιζέρια που δυστυχώς κατατρώει τον κλάδο μας, αλλά και τον ωφελιμισμό μας, καθώς τα δυσπρόσιτα σχολεία είναι αυτά που μας έχουν περισσότερο ανάγκη και όχι το αντίθετο. Μπορείτε να διανοηθείτε πώς θα άνοιγαν όλα τα σχολεία τον Σεπτέμβριο του 2010 αν όλοι εμείς, οι χιλιάδες αναπληρωτές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σκεφτόμασταν ότι αφού δε θα μετρήσει η προϋπηρεσία μας (πραγματική ή διπλή) μέχρι να γίνει ο επόμενος ΑΣΕΠ και να ΄΄ξεκλειδώσουν΄΄ οι πίνακές μας, δεν κάναμε καν αίτηση πρόσληψης;;;

            Κύριε Υπουργέ, βρίσκεστε σε μια θέση ευθύνης. Η απόφασή σας να τροφοδοτήσετε τους πίνακες της προϋπηρεσίας από το 2010 μέχρι και σήμερα είμαι σίγουρη ότι από όλους εμάς τους αναπληρωτές τυγχάνει πλήρους στήριξης. Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι διαβουλεύεστε με τους επίσημους φορείς μας και συγκεντρώνετε στοιχεία και απόψεις. Οι νόμοι όμως δεν μπορούν να καταπατώνται στο βωμό της εξυπηρέτησης της λογικής ΄΄να καεί το σπίτι του γείτονα επειδή καίγεται το δικό μου΄΄. Η κατάσταση είναι ξεκάθαρη. Τώρα είναι η ευκαιρία να αρθούν οι αδικίες και τα λάθη του παρελθόντος. Ή αφήνετε τους πίνακες κλειδωμένους και πορευόμαστε έτσι, μέχρι κάποιος να αναλάβει να πιάσει αυτή την καυτή πατάτα ή τους ανοίγετε και προσθέτετε όλη την προϋπηρεσία (πραγματική ή διπλή) όπως ορίζει ο νόμος 3391/2005 (ΦΕΚ 240/τ.Α΄/4-10-2005) ο οποίος είναι ακόμα σε ισχύ. Οι μεσοβέζικες και μπακαλίστικες τακτικές πρέπει κάποια στιγμή να γίνουν παρελθόν. Δεν σας ζητάμε ρουσφέτι. Δεν σας ζητάμε να εξυπηρετήσετε κάποια προσωπικά μας συμφέροντα. Σας ζητάμε να εφαρμόσετε το ΝΟΜΟ. Και αυτό είναι στο χέρι σας.

Με εκτίμηση,

Χριστίνα Μπάιμπα (ΠΕ02.50)

Η παρούσα επιστολή συνυπογράφεται και από εκπροσώπους της Πρωτοβουλίας για την Ισονομία και τη Δικαιοσύνη στην Εκπαίδευση.

Γεώργιος Σαμαράς (ΠΕ70)

Ντερέκα Γεωργία (ΠΕ70)

Γεώργιος Αναγνωστόπουλος (ΠΕ70)

Αλέξανδρος Πασχάλης (ΠΕ70)

Χρήστος Πατέρας (ΠΕ70)

Χρυσούλα Μόσχου (ΠΕ02.50)

Παναγιώτης Σταθόπουλος (ΠΕ04.01.50)

Ιωάννης Κόσσυβας (ΠΕ17.03)

Ελευθερία Μερκουλίδη (ΠΕ60)

Χρυσούλα Δοξαστάκη (ΠΕ60)


Προς

τον Υπουργό Παιδείας, κ.Αριστείδη Μπαλτά

τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, κ.Αναστάσιο Κουράκη

Κοινοποίηση προς:

1. ΣΥΡΙΖΑ

2. Νέα Δημοκρατία

3. Το Ποτάμι

4. ΚΚΕ

5. Ανεξάρτητοι Έλληνες

6. ΠΑΣΟΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

security
ΕΟΠΠΕΠ: Βγήκαν τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης "Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας" 4ης Περιόδου 2024 - Πόσοι τις πέρασαν
Σε αυτή την εξεταστική περίοδο δήλωσαν συμμετοχή 967 υποψήφιοι και ολοκλήρωσαν επιτυχώς τις Εξετάσεις Πιστοποίησης 910.
ΕΟΠΠΕΠ: Βγήκαν τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης "Προσωπικού Ιδιωτικής Ασφάλειας" 4ης Περιόδου 2024 - Πόσοι τις πέρασαν
panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δηλώσεις συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 και οι αλλαγές που πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Οι αλλαγές για τους φετινούς υποψήφιους και 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξουν
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges