Thumbnail
του Μηνά Ευσταθίου

Περιφερειακοί Διευθυντές Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Επελέγησαν οι αρεστοί; οι αριστεροί; οι δεξιοί; όσοι δεν ψηφίστηκαν με δημοκρατικές διαδικασίες Συλλόγων Διδασκόντων ως υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων; Ποιοι και πώς αξιολόγησαν τα Βιογραφικά τους;

Αυτές τις μέρες ο Συνασπισμός της Ριζοσπαστικής Αριστεράς –ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- προβάλλει στον Ελληνικό Λαό τα κυβερνητικά επιτεύγματά του, σε ένα 4σέλιδο, καλώντας τους Έλληνες και τις Ελληνίδες: α) …να συμμετέχουν ενεργά πολεμώντας τις ριζωμένες νοοτροπίες που αλλάζουν βήμα - βήμα μέσα στην κοινωνία …ζητώντας δικαιώματα και αναγνωρίζοντας υποχρεώσεις…, β) …να ασκούν έλεγχο και να βρίσκονται σε εγρήγορση, δίνοντας το «παρών» στον δημόσιο διάλογο για να επισημάνουν λάθη και αβλεψίες, για να διασφαλίσουν ενεργά ότι η διακυβέρνηση, από τη χώρα ως τον δήμο και την κοινότητα, ασκείται με γνώμονα το συμφέρον των πολλών, γ) να στηρίζουν, γιατί ως Λαός ενωμένος και αλληλέγγυος, αποφασισμένος και περήφανος, με το δίκαιο των διεκδικήσεών του ως εφόδιο, είμαστε το ισχυρότερο «χαρτί» σε κάθε διαπραγμάτευση σε κάθε σύγκρουση με συμφέροντα και κατεστημένα…, και δ) να διεκδικούν, αφού ο αγώνας για την ανάκτηση της αξιοπρέπειας, της δικαιοσύνης, της δημοκρατίας, της ισότητας και των δικαιωμάτων μας δεν είναι ούτε αποκλειστική υποχρέωση ούτε αποκλειστικό προνόμιο της κυβέρνησης. Ο αγώνας αυτός είναι καθημερινός και μας αφορά όλους και όλες. Και για να γράψουμε τη δική μας σελίδα στην Ιστορία συμμετέχουμε, ελέγχουμε, στηρίζουμε, διεκδικούμε! (ΣΥΡΙΖΑ, Αθήνα, 13/04/2015, σελ. 3).     

Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,

                      Πριν από μερικές εβδομάδες δηλώνατε, από το βήμα της Βουλής των Ελλήνων, με σαφήνεια ότι η επιλογή των δεκατριών (13) Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα γίνει:

  • με αντικειμενικά κριτήρια από «Αδιάβλητη Επιτροπή Αξιολόγησης» των βιογραφικών των υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών,
  • με απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία,
  • θα είναι καθαρή κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή,
  • δεν θα υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες,
  • σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα.
  • αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε,
  • δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ.

Ακόμα ηχούν στα αυτιά των υποψηφίων και του εκπαιδευτικού κόσμου οι παραπάνω οι πολιτικές δεσμεύσεις σας για αδιάβλητες και αντικειμενικές διαδικασίες, με καθαρή κρυστάλλινη επιλογή και απόλυτη πολιτική ανεξιθρησκεία. «Επιτέλους, έλεγαν στα σχολειά μας, θα επιλέγονται με διαφάνεια οι άριστοι και όχι οι αρεστοί των κομμάτων της συγκυβέρνησης. Οι αριστεροί Υπουργοί Παιδείας δίνουν μαθήματα Δημοκρατίας, αξιοκρατίας και διαφάνειας». Δυστυχώς «πριν αλέκτορα φωνήσαι» ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας διέψευσε με τον πιο τραγελαφικό τρόπο τον προϊστάμενό του Υπουργό Παιδείας. Όμως κάτω από ασφυκτική πίεση των μνημονιακών πολιτικών, οι εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες, που εναπόθεσαν την ελπίδα τους και τη ψήφο τους στο ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ξέχασαν ότι στις απροσανατόλιστες ιδεολογικά κοινωνίες δεν υπάρχουν σταθερά κοινωνικά υπόβαθρα που δίνουν τη δυνατότητα επικράτησης των άριστων και όχι των αρεστών. Ο ιδεολογικός αχταρμάς και αποπροσανατολισμός σκλαβώνει τις κοινωνικές δυνάμεις και ως εκ τούτου δεν απομονώνει αντιλήψεις, τακτικές και πρακτικές προκρούστειας εξουσίας.

Θα αναφέρω, εν συντομία, δύο παραδείγματα τα οποία αποκαλύπτουν περίτρανα ότι οι άνθρωποι που ασκούν τα υπηρεσιακά τους καθήκοντα με αίσθημα υψηλής δημοκρατικής ευθύνης και δικαιοσύνης, δυστυχώς, δεν μπορούν και δεν πρέπει (sic) σε τέτοιες κοινωνίες και ειδικότερα της εκπαίδευσης να έχουν λόγο, πολύ δε περισσότερο και θέση ευθύνης στις δημόσιες υπηρεσίες:

  1. Πρώτο μέλημα του κάθε Υπουργού Παιδείας είναι κάποια σημεία που αφορούν προσλήψεις, αποσπάσεις, μεταθέσεις, στελέχωση εκπαίδευσης, όλα δηλαδή εκείνα τα οποία ενισχύουν τις πελατειακές σχέσεις που στην προκρούστεια εξουσία διεκπεραιώνουν μόνο οι αρεστοί που ασκούν πειθήνια τις άνωθεν εντολές των κομματικών τους προϊσταμένων.
  2. Και το καπάκι στον τέντζερη: η επιλογή των Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση φαίνεται να έγινε από τον υπογράφοντα Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, όμως τα ρεπορτάζ τοπικών και αθηναϊκών εφημερίδων επιμένουν ότι είναι προϊόν πολιτικής συναλλαγής ανάμεσα στον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. και τους ΑΝ.ΕΛ.  

Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,

Σύντροφε Αναπληρωτή Υπουργέ Παιδείας,

             Επειδή, κατά την πρόσφατη Διακήρυξη  του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.: «Ο αγώνας αυτός είναι καθημερινός και μας αφορά όλους και όλες, και για να γράψουμε τη δική μας σελίδα στην Ιστορία συμμετέχουμε, ελέγχουμε, στηρίζουμε, διεκδικούμε! (ΣΥΡΙΖΑ, Αθήνα, 13/04/2015, σελ. 3), ως απλό μέλος της Ομάδας Μέλους του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ανατολικού Τομέα Ιωαννίνων, συνδικαλιστής Πρόεδρος της Ελεγκτικής Επιτροπής του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ιωαννίνων και εκλεγμένος αντιπρόσωπος σε δεκάδες Γενικές Συνελεύσεις της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, τέως Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «Η ΠΡΟΟΔΟΣ», Πρόεδρος σε επιστημονικά σωματεία, από το 1979 στο αριστερό φοιτητικό κίνημα, στην ΕΚΟΝ ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ, ΚΚΕ Εσωτερικού, ΕΑΡ, Ενιαίο Συνασπισμό, Συνασπισμό της Αριστεράς και της Προόδου, σήμερα ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Σχολικός Σύμβουλος  Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης  στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Ηπείρου και λοιπά και λοιπά, σας δηλώνω απερίφραστα ότι, κατά το άρθρο 103 παράγρφ. 1: «ως δημόσιος υπάλληλος εκτελώ τη θέληση του Κράτους και υπηρετώ ευσυνείδητα τον Ελληνικό Λαό (οφείλοντας) με Πίστη στο Σύνταγμα και Αφοσίωση στην Πατρίδα, σύμφωνα με τους νόμους της δημοκρατικά εκλεγμένης, από τον Ελληνικό Λαό, κυβέρνησης». Ταυτόχρονα όμως, στο πλαίσιο στης συμμετοχής, του ελέγχου, της στήριξης της Ελληνικής Κυβέρνησης και της διεκδίκησης της δημοκρατικής νομιμότητας, επιτρέψτε μου να σας θέσω μερικές ερωτήσεις που πλανώνται στα χείλη χιλιάδων εκπαιδευτικών και Ελλήνων πολιτών:  

  1. Γιατί υποβάλατε τετρακόσιους εξήντα τρεις (463) εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε μια διαδικασία υποβολής αιτήσεων, χωρίς καν να τις αξιολογήσετε με αντικειμενικά κριτήρια από την εξαγγελθείσα στη Βουλή των Ελλήνων «Αδιάβλητη Επιτροπή Αξιολόγησης των βιογραφικών των υποψηφίων Περιφερειακών Διευθυντών»; (δηλώσεις Υπουργού Παιδείας στη Βουλή), ρίχνοντας όλα τα Βιογραφικά των Υποψηφίων στο καλάθι των αχρήστων; μα όλα κυριολεκτικά στο καλάθι των αχρήστων; (πλην των δεκατριών διορισμένων αρεστών σας).
  2. Γιατί τέτοια προσβολή και απαξίωση της εκπαιδευτικής κοινότητας με αδιαφανείς διαδικασίες που ευτελίζουν, τσαλακώνουν την αξιοπρέπεια και τσαλαπατούν τα επιστημονικά και διοικητικά προσόντα, τα οποία για να αποκτηθούν, αφιερώθηκε σημαντικός χρόνος από τη ζωή των περισσοτέρων υποψηφίων, τις οικογένειες τους, προκειμένου να γίνουν περισσότερο ωφέλιμοι και αποτελεσματικοί στο λειτούργημά τους, όταν διάφοροι από τους αρεστούς σας απέφευγαν τη σχολική τάξη όπως ο «διάβολος το λιβάνι»;
  3. Τελικά, οι Σύμβουλοι σας και τα Στελέχη του Υπουργείου σας ενημέρωσαν για τα βιογραφικά των δεκατριών Περιφερειακών Διευθυντών/ντριών που διορίσατε;
  4. Γνωρίζετε ότι έχετε διορίσει Περιφερειακό Διευθυντή/ντρια, που δεν άσκησε ποτέ διοικητική και επιστημονική καθοδήγηση; Συγκεκριμένα σε ψηφοφορία από Σύλλογο Διδασκόντων ως υποψήφια/ος υποδιευθυντής Σχολικής Μονάδας δεν ψηφίστηκε από τους/τις εκπαιδευτικούς της Σχολικής Μονάδας. Δηλαδή, με το νέο νόμο που ετοιμάζεται για την επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων με τη διαδικασία της ψηφοφορίας οι εν λόγω «εκλεκτοί» σας δεν θα μπορούσαν και πάλι να γίνουν ποτέ Διευθυντές ή Υποδιευθυντές, ακόμα και σε ολιγοθέσιο Δημοτικό Σχολείο ή Γυμνάσιο.
  5. Γιατί τόση βιασύνη, προχειρότητα και αδιαφάνεια για τις επιλογές των στελεχών της εκπαίδευσης, εν μέσω των διαδικασιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων;
  6. Γιατί στο κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. δεν αποσαφηνίσατε με δημοκρατικούς και παιδαγωγικούς όρους: α) τους σκοπούς και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης σε έναν ενιαίο νόμο για τη γενική και την ειδική εκπαίδευση; και β) το ρόλο και τα κριτήρια επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσής; 

Θλίβομαι, γιατί στην Περιφέρειά μου την Ήπειρο υπήρχαν αξιόλογοι συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί που είχαν υποβάλλει αίτηση για Περιφερειακοί Διευθυντές/ντριες και τους στείλατε, με την επιλογή που κάνατε, στο πυρ το εξώτερον… Επιλέξατε την αρεστή σας και ΟΧΙ μία ή έναν από τους συναδέλφους μου ή τους συντρόφους μου με αποδεδειγμένο επιστημονικό, εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτικό έργο, και επιπλέον με δημοκρατικούς και πολιτικούς αγώνες στην πλάτη τους, ανεξαρτήτως αν ανήκουν στο Α ή το Β ή το Γ πολιτικό κόμμα. Αν ανασυρθούν από τον κάλαθο των αχρήστων οι αιτήσεις και δουν το φως της δημοσιότητας, θα διαπιστώσει αμέσως και ο πλέον κακόπιστος του λόγου το αληθές.

Σύντροφε Υπουργέ Παιδείας,

Σύντροφε Αναπληρωτή Υπουργέ Παιδείας,

                                                                        Το γνωρίζετε, αλλά θα το γράψω: «Η Παιδεία και ειδικότερα το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να είναι ο Δούρειος ίππος, ούτε η κερκόπορτα των «ισχυρών», των παρατρεχάμενων αυλικών, των ημετέρων, οι οποίοι στην κυριολεξία καταδυναστεύουν τις τροίες, ακινητοποιούν την εκπαιδευτική δράση και απονευρώνουν τη διαμόρφωση μιας διαφορετικής από την αδράνεια κοινής συμμετοχής σε προβολή και επίλυση εκπαιδευτικών θεμάτων, συζητήσεων, προτάσεων και ιδεών. Η εκπαίδευσή μας σήμερα έχει ανάγκη επιτακτική μιας ριζοσπαστικής, δομικής μεταρρύθμισης με ιδεολογικούς προσανατολισμούς. Πρέπει να γνωρίζετε ότι στην κοινωνία της εκπαίδευσης υπάρχουν ισχυρά επιστημονικά, ηθικά και πνευματικά ερείσματα έτοιμα και ικανά να στηρίξουν μια τέτοια προσπάθεια.

Δυστυχώς, πάλι, με την επιλογή των αρεστών σας, επιβεβαιώσατε τη λαϊκή ρήση ότι «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Δε φαίνεται να έχετε διάθεση να ανακαλύψετε αυτά τα ερείσματα οδηγώντας τα έτσι στην αδράνεια και την πρόωρη συνταξιοδότηση… Κατά τα φαινόμενα μας οδηγείτε σε καταστάσεις που δεν υπάρχουν αξίες, αρχές και μέτρα. Διαμορφώσατε με τις επιλογές σας συνθήκες συλλογικής παραλυσίας, όπου οι προκρούστηδες της δύναμης κανονίζουν τα πάντα, αλλά ταυτόχρονα θέλουν να είμαστε όλοι εμείς και τόσο άχρηστοι ώστε να μην αποδίδουμε. Ξέρετε ότι οι Λουδοβίκοι έντυναν τους Ουγενότους πουλιά και τους άφηναν από τα κλουβιά τους να σωθούν, την ίδια στιγμή που τους σημάδευαν εκατοντάδες τουφέκια σε χώρο κλειστό, χωρίς δυνατότητα διαφυγής.

Φαίνεται ότι σε αυτό το πολιτικάντικο «παιχνίδι» των προκρούστειων διαστάσεων, των Λουδοβίκων και των Ουγενότων η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να παίξει, και πιστεύω ότι είναι καθήκον μας, ως Αριστερά να αφυπνιστούμε και να μην αφήσουμε τον πολύποδα παρακρατικών θυλάκων στους κρατικούς και παρακρατικούς μηχανισμούς να βιάζουν τη δημοκρατική κουλτούρα του Λαού μας στο όνομα μιας «ιδιότυπης αριστεροσύνης» που ούτε το πολιτικό ήθος διαθέτει, αλλά ούτε όσα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα απαιτούνται. Τα κολλητιλίκια, τις κουμπαριές, τις συμπεθεριές και τις παράγκες τις ζήσαμε με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Ο Ελληνικός Λαός ψήφισε ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ελπίζοντας ότι θα δινόταν ένα τέλος σε αυτά.

Αιδώς «αριστεροί και δεξιοί», εν Ελλάδι συγκυβερνώντες!

Ιωάννινα, 16 Απριλίου 2015

Μηνάς Ευσταθίου

Πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής,

Σχολικός Σύμβουλος  Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης  στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Ηπείρου,

Διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού «ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ».


Μηνάς Α. Ευσταθίου

Πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής –Π.Ε.Σ.Ε.Α.,

Σχολικός Σύμβουλος  Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης  στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης Ηπείρου,

Διευθυντής του επιστημονικού περιοδικού «ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ»

Τηλ.: 6977244295

Ιωάννινα, 16 Απριλίου 2015

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς:

Τον Υπουργό Παιδείας κ. Α. Μπαλτά

και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας κ. Τ. Κουράκη

Κοιν: 1. Την Πρόεδρο της ΒΟΥΛΗΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ κ.Ζ. Κωνσταντοπούλου

2. Αξιότιμους/ες κ.κ. Βουλευτές  της ΒΟΥΛΗΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ

3. Πολιτικά Κόμματα της ΒΟΥΛΗΣ των ΕΛΛΗΝΩΝ

4. Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων

5. Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

6. Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης

7. Ανώτερη Συνομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Ελλάδας

8. Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία

9. Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία

Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

atm_trapeza
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Οι αδικαιολόγητες χρεώσεις από τις ελληνικές τράπεζες αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα για τους καταναλωτές
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Καρκίνος Παχέος Εντέρου
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
eythymios_lekkas_2012019.jpg
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
Τι λέει ο Ευθύμης Λέκκας και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος για τους δυο απανωτούς σεισμούς που ανησύχησαν την Αθήνα
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου