Thumbnail
Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος διδασκόντων ΠΠΣ ΔΕ

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Δ.Ε.

http://pesppsde.wix.com/silogos

e-mail [email protected]

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΕΥΡΥΘΜΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΚΑΙ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Δ.Ε.

Το Δ.Σ του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Διδασκόντων Προτύπων- Πειραματικών Σχολείων Δ.Ε. κατά τη συνεδρίασή του στις 7-3-2015 κατέληξε στις ακόλουθες προτάσεις για την αναβάθμιση και εύρυθμη λειτουργία των Προτύπων –Πειραματικών Σχολείων Δ.Ε.:

1. Η φύση, ο σκοπός λειτουργίας τους, ο παιδαγωγικός χαρακτήρας και ο μορφωτικός στόχος των Πειραματικών σχολείων είναι σαφέστατα διαφορετικός από εκείνον των Προτύπων. Πρόκειται για δύο διαφορετικούς τύπους σχολείων και γι’ αυτόν τον λόγο δεν θα πρέπει να ταυτίζονται, αλλά να παραμείνουν χωριστού τύπου σχολικές μονάδες. Ασφαλώς και σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να συνεργασθούν , όπως και με τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία για τη διάχυση της γνώσης και την ενίσχυση της αποδοτικότητας όλων των τύπων σχολείων.

2. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στα νυν ΠΠΣ, στο μεγαλύτερο μέρος τους, υπηρετούσαν με οργανική θέση στα σχολεία αυτά, όταν ήταν απλώς Πειραματικά, όπως καθοριζόταν από τον νόμο 1566/1985, με βάση τα τυπικά τους προσόντα και 1πάντως πολύ καιρό πριν αυτά χαρακτηρισθούν Πρότυπα-Πειραματικά, με βάση τον νόμο 3966/2011. Θα ήταν δίκαιο, λοιπόν ,να επανακτήσουν τις παλαιές οργανικές τους θέσεις διατηρώντας παράλληλα το δικαίωμα της μετάθεσης, όπως και κάθε άλλος εκπαιδευτικός της χώρας.. Η επανάκτηση των οργανικών θέσεων θα ενισχύσει τη δραστηριότητα των υπηρετούντων εκπαιδευτικών, καθώς θα μπορούν να υλοποιήσουν χωρίς το άγχος της επαγγελματικής αβεβαιότητας και με άνεση χρόνου τα επιστημονικά και παιδαγωγικά τους προγράμματα προς όφελος των μαθητών και της κοινωνίας. Η διατήρηση του δικαιώματος μετάθεσης των υπηρετούντων στα ΠΠΣ θα συμβάλει στην κινητικότητα, στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης, της εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής εμπειρίας αλλά και θα παρέχει τη δυνατότητα σε συναδέλφους που υπηρετούν σε άλλα σχολεία να εργασθούν και να συμβάλουν στο έργο των ΠΠΣ.

3. Υπαγωγή των ΠΠΣ απ΄ευθείας σε Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας στελεχωμένη από Πανεπιστημιακούς καθηγητές των Καθηγητικών Σχολών αλλά και με εκπαιδευτικούς Δ.Ε που θα έχουν τουλάχιστον δεκαπενταετή προϋπηρεσία στα ΠΠΣ (προτείνεται στο πλαίσιο αυτό η κατάργηση των ΕΠΕΣ και ΔΕΠΠΣ).

4. Προτείνεται η συγκρότηση ειδικού Σώματος Σχολικών Συμβούλων επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης για τα ΠΠΣ, που θα πρέπει εκτός των λοιπών προσόντων τους να διαθέτουν τουλάχιστον δεκαπενταετή προϋπηρεσία στα ΠΠΣ και να υπάγονται στην Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας, όπως αναφέρεται στην προηγούμενη παράγραφο.

5. Ενίσχυση του Συλλόγου Διδασκόντων στα ΠΠΣ.

6. Οι καινοτόμες δράσεις για να χαρακτηρισθούν τέτοιες, θα πρέπει να ακολουθούν τις διεθνείς επιστημονικές προδιαγραφές και να αποτιμώνται ως προς την ποιότητα και την καινοτομία τους από ειδικευμένους στο αντικείμενο αυτό πανεπιστημιακούς καθηγητές και ειδικούς ερευνητές.

7. Οι διευθυντές και οι υποδιευθυντές στα ΠΠΣ θα πρέπει να επιλέγονται αξιοκρατικά βάσει των επιστημονικών και παιδαγωγικών τους προσόντων και να διαθέτουν τουλάχιστον δεκαετή προϋπηρεσία στα ΠΠΣ.

8. Τα ΠΠΣ μπορούν να συνεργασθούν επιστημονικά και παιδαγωγικά με Πανεπιστημιακά τμήματα, να συνεκπονούν προγράμματα και να συνδέουν τα πορίσματά τους με άμεση εφαρμογή στην κοινωνία προς όφελος των μαθητών, των φοιτητών και της κοινωνίας συνολικά. Επίσης τα ΠΠΣ μπορούν να αναλάβουν εξ ολοκλήρου την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών , τόσο των νεοδιορίστων, όσο και των εν ενεργεία υπηρετούντων συνυπολογιζομένης και της δικής τους περιοδικής επιμόρφωσης από πανεπιστημιακά ιδρύματα. Επίσης τα ΠΠΣ μπορούν να αναλάβουν εξ ολοκλήρου και το θεσμό των μεντόρων ως προς τους φοιτητές και ως προς τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς με άμεση συνεργασία και καθοδήγηση με τα αντίστοιχα και αρμόδια πανεπιστημιακά ιδρύματα.

9. Για να μπορούν οι εκπαιδευτικοί των εν λόγω σχολείων να συμβάλουν στην υλοποίηση των ανωτέρω προτάσεων και με την προϋπόθεση ότι πράγματι αναλαμβάνουν τέτοιο έργο, καλό θα ήταν να υπάρξει μείωση του διδακτικού τους ωραρίου για να μπορέσουν να ανταποκριθούν πλήρως στις αναλαμβανόμενες υποχρεώσεις τους

 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΚΛΑΜΠΑΝΙΣΤΗ Ε.

Ο ΓΕΝ.ΓΡΑΜ.

ΡΕΝΙΕΡΗΣ Μ

Κλείστε τα εισιτήριά σας με την AEGEAN εδώ -Επιλέξτε από και προς και δείτε πόσο κοστίζει

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

taxi
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς
Για να ανατεθούν οι όποιες υπερωρίες, πρέπει να υπάρχει έγγραφη βεβαίωση από τη διοίκηση αφενός ότι δεν υπάρχουν πλεονάσματα ωρών της ίδιας...
Σχολεία: Με υποχρεωτική ανάθεση υπερωριών στερούν εργασία από νέους εκπαιδευτικούς