Thumbnail
Υπόμνημα

Πανελλήνιος  Σύλλογος Αναπληρωτών
Καθηγητών  Αγγλικής  Γλώσσας 
[email protected]

Αθήνα, 20/02/2015
Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών

Καθηγητών Αγγλικής Γλώσσας
Προς:
Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων,
Yπόψιν: Υπουργού, κ. Α. Μπαλτά
Αναπληρωτών υπουργών κκ. Τ.Κουράκη, Κ. Φωτάκη
Υφυπουργού κ. Σ.Κοντονή        
Κοινοποίηση:
Γραμματεία του κ. Υπουργού
(κος Α. Κυριαζής)
 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί, είτε ανήκουν στην Πρωτοβάθμια είτε στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είτε είναι αναπληρωτές είτε μόνιμοι, αποτελούν τη βάση για την ολοκληρωμένη μόρφωση των νέων ανά την επικράτεια και αυτοί θα πρέπει να αποτελούν την άμεση προτεραιότητα του Υπουργείου που θα διασφαλίζει με σεβασμό, κι όχι αντιμετωπίζοντάς τους σαν αριθμούς, τα εργασιακά τους δικαιώματα και τις δίκαιες συνθήκες πρόσληψης και διορισμού τους. Μέσω ενός τρόπου επιλογής που συνίσταται στην επιτυχή εξέταση τους σε διαγωνισμό που διενεργεί το ΑΣΕΠ και ακολούθως μέσω της ένταξή τους σε Πίνακες επιλογής, στους οποίους η θέση τους ρυθμίζεται βάσει μοριοδότησης της προϋπηρεσίας τους, εκτός των άλλων, που προσφέρεται σε κάθε γωνιά της χώρας μετατρέπονται κάθε χρόνο σε εσωτερικούς μετανάστες, καλύπτοντας βασικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης περιπλανώμενοι ανά την Ελλάδα, με αυταπάρνηση και με κόστος και συνέπειες σε επίπεδο οικογενειακό, ατομικό, οικονομικό και κοινωνικό προκειμένου να εφαρμοστεί η συνταγματική επιταγή του άρ. 16 παρ. 4 του Ελληνικού Συντάγματος, περί δωρεάν δημόσιας παιδείας.

 Οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου, χωρίς να έχουν προβεί νωρίτερα σε κοινωνικό διάλογο, τόσο με τη στάση τους όσο και με το νομοθετικό τους έργο,επιβάρυναν με πολλαπλούς τρόπους τις συνθήκες πρόσληψης αλλά και διαβίωσης χιλιάδων αναπληρωτών με άμεσες και ορατές συνέπειες στο σχολικό βίο των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Χαρακτηριστικό αν και όχι μοναδικό δείγμα αυτής της αιφνιδιαστικής και άστοχης συμπεριφοράς, υπήρξε η υπερψήφιση από θερινό τμήμα της προηγούμενης Βουλής της διάταξης του άρθρου 5 του Ν. 4283/2014 (ΦΕΚ 189 Α΄/10-9-2014), η οποία αναγνωρίζει την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας για τα έτη 2012-2014 και μόνο, ήτοι από 1/9/2012 και μετά και όχι από 30/6/2010, ημερομηνία κλειδώματος των Πινάκων Αναπληρωτών. Η παραπάνω νομοθετική ρύθμιση συνιστά άμεση παραβίαση κατοχυρωμένων συνταγματικών αρχών της αναλογικότητας, της ισότητας και της εμπιστοσύνης του πολίτη προς την Διοίκηση. Επειδή ωστόσο φρονούμε ότι στο εξής η ηγεσία του Υπουργείου θα μας αντιμετωπίσει με άλλο μάτι, κι όχι ως αναλώσιμες μονάδες, και στα πλαίσια του επικείμενου κοινωνικού διαλόγου από τη νέα ηγεσία του Υπουργείου, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Αγγλικής, μετά από την ανάλογη διαβούλευση που έλαβε χώρα στα θεσμοθετημένα όργανα του, καταθέτει μια σειρά από ρεαλιστικές, φρονούμε, προτάσεις, προκειμένου να αρθούν οι δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Αγγλικής γλώσσας, κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Οι προτάσεις μας συνοψίζονται στα εξής:

1. ΜΟΝΙΜΟΙ  ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΜΕ ΤΟ 60-40 (ΚΑΤΑ 60% ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΑΣΕΠ 2008 ΚΑΙ ΚΑΤΑ 40% ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΙΑΙΟ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ).

2. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ ΤΗΣ  ΚΑΘΑΡΗΣ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΟ ΤΙΣ 30/6/2010, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΛΕΙΔΩΣΑΝ ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ, ΕΝΩ ΑΝΤΙΤΙΘΕΜΕΘΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΩΝ (ΔΙΠΛΑ ΜΟΡΙΑ), ΚΑΘΩΣ ΗΤΑΝ ΕΝ ΑΓΝΟΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ.

3. ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΡΟΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΤΗΤΑΣ (6ΜΗΝΗ ΑΔΕΙΑ ΟΑΕΔ) ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΡΙΕΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΕΣ ΣΤΟ ΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΙΣΩΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ

4.ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ (ΑΕΙ)

5. ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗ ΠΡΟΣΜΕΤΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΤΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

6.ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟΥ ΟΑΕΔ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ 400 ΗΜΕΡΩΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΑΝΑ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ.

     Έχοντας  φτάσει σε οριακό σημείο ελπίζουμε να προωθήσετε την λύση των προβλημάτων μας, υιοθετώντας τις ως άνω προτάσεις μας. Τέλος, ζητάμε συνάντηση μαζί σας το αμέσως επόμενο διάστημα, έτσι ώστε να έχουμε την ευκαιρία να σας αναπτύξουμε και προφορικά τις τεκμηριωμένες θέσεις μας και τα αιτήματά μας.

Σε αναμονή του καλέσματός σας, ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή επιτυχία στο έργο σας που ελπίζουμε πως θα είναι προ όφελος της εκπαίδευσης, της κοινωνίας και της χώρας.
 

Με εκτίμηση

ΤΟ ΠΡΟΣΩΡΙΝΟ Δ.Σ.

ΠΑΝΑΓΟΥΛΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

ΓΑΛΑΝΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΝΑ

ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ

ΒΡΕΤΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
Αλλά τι άλλο είναι αυτό εκτός από πριμοδότηση της ιδιωτικής εκπαίδευσης και μηχανισμός αύξησης των ανισοτήτων στην εκπαίδευση;
Πιερρακάκης: Εισαγωγή στα δημόσια Πανεπιστήμια μέσω του διεθνούς Baccalaureate χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις!
amfitheatro-aei-foitites
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια
ΕΚΠΑ: Να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
ΕΚΠΑ: Ζητά νέα παράταση για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια