Thumbnail
Επιστολή μαθητών

Κύριε Υπουργέ,

Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε ότι απευθύνουμε αυτό το κείμενο σε όλο το πολιτικό σύστημα και σε καθένα ξεχωριστά από τα πρόσωπα που το υπηρετούν. Βέβαια  αποδέκτης ως πρόσωπο είστε εσείς κ.Λοβέρδο, ως ο έχων την ευθύνη από πλευράς  κυβέρνησης, των θεμάτων της παιδείας  μας.Ζητάμε προκαταβολικά συγγνώμη που δεν θα σας πλέξουμε το εγκώμιο και δεν θα εκφράσουμε τον θαυμασμό μας για τα έργα σας. Άλλωστε νομίζουμε ότι υπάρχουν πολλοί που θα επιτελέσουν αυτό το έργο.Εμείς πνιγόμαστε, νιώθουμε ότι δεν έχουμε ανάσα, ότι μας βαραίνει η καθημερινότητα, ότι κάποιος γκρεμίζει αυτά που προσπαθούμε να χτίσουμε. Γι’ αυτό θέλουμε να σας απευθύνουμε το λόγο σαν σκεπτόμενοι  πολίτες αυτού του τόπου. Ανήλικοι  μεν, με πρόωρη ωριμότητα δε, αφού εσείς φροντίσατε γι’ αυτό  με τον σκληρότερο τρόπο. Περιμένουμε καιρό τώρα κάποιον , έστω με την ελάχιστη ευθιξία, να μας απαντήσει στα πολλά ερωτήματα που γεννά το ανήλικο και πρόωρα ώριμο μυαλό μας.
-Τι μπορεί να ζητάτε από εμάς εσείς που μας τα πήρατε όλα;
-Σε τι φταίξαμε και γιατί πρέπει να πληρώσουμε;Δεν μας αφαιρέσατε μόνο το δικαίωμα στη ζωή αλλά και το δικαίωμα στο όνειρο. Κατά τη γνώμη μας χρειάζεται περίσσεια θράσους για να μπορείς να ζητάς ευθύνες από αυτούς που τους καταστρέφεις τη ζωή.Μας κατηγορείτε ότι είμαστε υποκινούμενοι .Ή άνοες μας θεωρείτε ή πολλή δύναμη πιστεύετε ότι έχουν οι δήθεν υποκινητές μας. Αν ήμασταν άνοες μάλλον θα ‘καταπίναμε’ εύκολα τις ντυμένες με ωραία λόγια μεταρρυθμίσεις. Αν είχαν πολλή δύναμη οι υποκινητές μας δεν θα μας είχαν ανάγκη για τα σχέδιά τους. Πάντως, για να ξέρετε, εμείς έχουμε υποκινητές τα προβλήματά μας και έχουν μεγάλη δύναμη.Μας λέτε ότι θέλετε να κάνετε διάλογο μαζί μας με ανοιχτά σχολεία γιατί η εκπαίδευσή μας είναι προτεραιότητά σας. Εμείς έχουμε μάθει στα λίγα χρόνια που ζούμε, ότι με ανοιχτά σχολεία δεν μας ακούει κανείς. Ότι η εκπαίδευσή μας αν αφεθεί στα δικά σας χέρια, έχει την αποτυχία δεδομένη. Ότι χρόνια ολόκληρα οι γονείς μας πληρώνουν αυτό που εσείς ονομάζετε ‘’δωρεάν παιδεία’’.Κάποιοι προβάλλουν καταστροφές στα σχολεία και μας χαρακτηρίζουν αλήτες. Κατά τη δική μας γνώμη έχουν ευθύνη και αυτοί που το προβάλλουν και αυτοί που δεν αντιδρούν. Πώς θα σας φαινόταν κύριοι του πολιτικού συστήματος αν καθένας από εσάς και όλοι μαζί επωμιζόσασταν τις άνομες ή ανήθικες πράξεις συναδέλφου σας ή ομοϊδεάτη σας; Δεν ξέρουμε ποιος από εσάς θέλει τα σχολεία ανοιχτά. Αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι ότι εμείς τα θέλουμε ανοιχτά. Ανοιχτά στη γνώση, στην κριτική σκέψη, στην πληροφορία, στις δραστηριότητες. Ανοιχτά με το απαραίτητο προσωπικό, με την υλικοτεχνική υποδομή που χρειάζεται. Ανοιχτά στα έργα και όχι στα λόγια.Η καθημερινότητα είναι δική μας και είναι σκληρή. Έχουμε χάσει την ελπίδα ότι μπορεί κάποιος να σταθεί αρωγός στην προσπάθειά μας να αλλάξουμε τη ζωή μας, να νοιαστεί για εμάς, να φροντίσει για την ουσιαστική εκπαίδευσή μας- εκτός ίσως από τους γονείς και τους καθηγητές μας που παλεύουν μαζί μας στο σκληρό σχολικό περιβάλλον που δημιουργήσατε- να μας βοηθήσει να ονειρευτούμε ξανά, να γίνει συνοδοιπόρος μας. Πάντως εμείς με μεγάλη χαρά θα δεχτούμε όποιον μας πείσει ότι ειλικρινά θέλει να μας βοηθήσει να βγούμε από το τέλμα.Αλλά επειδή έχουμε μάθει πλέον κι εμείς ότι την τέχνη της πολιτικής τη βολεύουν οι γενικόλογες τοποθετήσεις δε θα συνεχίσουμε σε αυτό το ύφος αλλά θα σας μιλήσουμε συγκεκριμένα ως μαθητές για τα πρακτικά ζητήματα που μας απασχολούν και για τα οποία κανείς ποτέ δεν είχε τον ελάχιστο χρόνο να μας ακούσει
-Ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Είμαστε στα μέσα του Νοέμβρη και ακόμη λείπουν καθηγητές από τα σχολεία. Τι προτίθεστε να κάνετε;
-Έλλειψη λοιπού προσωπικού
Τα σχολεία λειτουργούν χωρίς γραμματείς και χωρίς επιστάτες
-Τράπεζα θεμάτων
Εφαρμόστηκε το σχολικό έτος 2013-2014. Η τράπεζα άνοιξε λίγο πριν τις εξετάσεις και βρήκε ανέτοιμους μαθητές και καθηγητές. Εμείς πήραμε το μήνυμα ότι το Υπουργείο ενδιαφέρθηκε να τηρήσει τις ημερομηνίες που ανακοίνωσε και καθόλου δε νοιάστηκε για το σοκ που θα προκαλούσε στους μαθητές.2014-2015. Η τράπεζα θεμάτων δεν είναι ακόμη έτοιμη για τη Β’ Λυκείου. Όταν βέβαια κάποια στιγμή γίνουν όλα έγκαιρα εμείς θα είμαστε πολύ καλοί παπαγάλοι αλλά δεν ξέρουμε τι τιμή θα πιάνουμε στην ντόπια και ξένη αγορά. Γιατί με το κυνήγι της τράπεζας θεμάτων ξεχνάμε την κριτική σκέψη, την ενεργετική μάθηση και γινόμαστε άκριτοι παθητικοί δέκτες πληροφοριών που ως γνωστόν ο εγκέφαλος τις κάνει σε σύντομο χρονικό διάστημα -DELETE-  για να χωρέσει καινούρια δεδομένα μιας και ο σκληρός του δίσκος δεν αλλάζει.
-Βαθμολογία στο Λύκειο
Εμείς θέλουμε ένα σχολείο ευχάριστο με πολλά ενδιαφέροντα, με δημιουργικότητα, με αναμόχλευση της σκέψης, με κίνητρα, που να μας δημιουργεί δίψα για μάθηση. Σε αυτό το σχολείο δεν έχει θέση η βαθμοθηρία που μπλοκάρει από την Α’ λυκείου το μυαλό μας και το καθοδηγεί να κρατάει μόνο ότι εξυπηρετεί τις εξετάσεις και να πετάει όλα τα υπόλοιπα. Δεν αρνούμαστε τη βαθμολογία όμως αν οι εξετάσεις λειτουργούν ως τροχοπέδη σε ότι σημαίνει ζωή εμείς σας δηλώνουμε ότι θέλουμε να ζήσουμε.
-Γ’ Λυκείου πεδία εξειδίκευσης
Οι μαθητές που θα πάνε Γ’ λυκείου τη σχολική χρονιά 2015-2016 αυτή τη στιγμή δεν ξέρουν τι πεδίο εξειδίκευσης θα ακολουθήσουν, αφού δεν έχετε ανακοινώσει ακόμη ποιες σχολές θα είναι σε ποιο πεδίο, εκτός από κάποιες αυτονόητες. Οι στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές δεν έχουν ακόμη κατανεμηθεί στα πεδία εξειδίκευσης.Εκτός από τα προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω και για τα οποία θα θέλαμε τις απαντήσεις σας, αν και το καλύτερο για εμάς θα ήταν να διοργανωθεί μια ημερίδα για να μας ακούσετε και να σας ακούσουμε, έχουμε και ένα τελευταίο ερώτημα που αφορά στο δικαίωμα της επιλογής των σχολών από τα πεδία εξειδίκευσης.Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτό που θα σας εκθέσουμε έγινε από λάθος, παράλειψη, αβλεψία ή κάτι τέτοιο γιατί αν έγινε από μελέτη, πρόθεση ή κάτι ανάλογο, για μας, όσο βαριά κι αν είναι η λέξη, είναι διαστροφικό όσο και ο Καιάδας.Για να γίνουμε σαφείς θα χρησιμοποιήσουμε τυχαίο παράδειγμα:Έστω ένας μαθητής της Γ’ λυκείου ο οποίος έχει επιλέξει ως πεδίο εξειδίκευσης το ‘’επιστημών υγείας’’ με μαθήματα εξειδίκευσης: Βιολογία (8 ώρες),Φυσική (6 ώρες), Χημεία (6 ώρες). Δίνει εξετάσεις και δεν περνάει στην Ιατρική, Κτηνιατρική, Οδοντιατρική ίσως γιατί δεν εκτίμησε σωστά τις δυνάμεις του ή γιατί είχε μια μικρή ατυχία. Είναι γνωστό άλλωστε ότι μιλάμε για υψηλόβαθμες σχολές.Το λογικό συμπέρασμα που βγάζουμε μελετώντας τα πεδία εξειδίκευσης, αφού κανείς δεν είναι σε θέση να μας απαντήσει, είναι ότι δεν έχει το δικαίωμα να περάσει σε άλλη σχολή άλλου πεδίου εξειδίκευσης, εφόσον τα μαθήματα όλων των πεδίων διαφέρουν μεταξύ τους και δεν τα έχει διδαχτεί.Σας παρακαλούμε πολύ απαντήστε μας.-Ρίχνετε στον Καιάδα ένα παιδί που αποφάσισε στα δεκαεφτά του να δώσει Ιατρική και απέτυχε;
-Του στερείτε το δικαίωμα να εισαχτεί σε άλλες σχολές;
-Το διώχνετε γιατί έκανε το τεράστιο λάθος να μην μπορεί να προβλέψει το αποτέλεσμα;
Αν όλα αυτά ισχύουν πρέπει να φτιάξετε σχολεία για μάγους και μάλιστα αλάνθαστους με ολόσωστες προβλέψεις.Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας, δικαιολογήστε την αγανάκτησή μας και απαντήστε στα ερωτήματά μας. Ειδικά στο τελευταίο, γιατί έχουμε αποδείξει ότι δε φοβόμαστε ούτε τη δουλειά ούτε τις φουρτούνες. Είμαστε γερά σκαριά και όταν θέλουμε αντέχουμε, αλλά τον Καιάδα θα τον πολεμήσουμε μέχρις εσχάτων. Και θα το κάνουμε, γιατί έχουμε καταλάβει πια αυτό που στην αρχή υποψιαζόμασταν και τώρα πια το πιστεύουμε, ότι δηλαδή ο τελικός στόχος σας είναι να μας μετατρέψετε σε ρομπότ και φθηνό εργατικό δυναμικό και να μας ρίξετε ως βορά στο στόμα των οικονομικά ισχυρών αυτού του πλανήτη, τις επιταγές των οποίων θεωρούμε ότι υπηρετείτε.                                                                        

Με εκτίμηση,
οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Άρτας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα