Thumbnail
Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΕΩΛΟΓΩΝ (Σ.Ε.Γ.)

 

Έτος ιδρύσεως 1961.

Μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Γεωλόγων (E.F.G.)

Σόλωνος 102, τ.κ. 106 80 Αθήνα

Τηλ. 6974.866007, 210.6540730  

www.geologist.gr,

 [email protected]

Α.Π. 196

Αθήνα,  8/10 / 2014

Προς :

Γεωλογικά Τμήματα Πανεπιστημίων Ελλάδος Ελληνική Γεωλογική Εταιρεία Θεματικοί Γεωλογικοί Σύλλογοι Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας

Κοινοποίηση:

Υπουργείο Παιδείας Κοινοβουλευτικές Ομάδες Κομμάτων:

Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, ΚΚΕ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ, Ανεξάρτητοι Έλληνες, ανεξάρτητοι βουλευτές.

ΓΕΩΤΕΕ

Θέμα: Καταγγελία της απαράδεκτη τακτικής του Υπ. Παιδείας στην ανάθεση διδασκαλίας των μαθημάτων Γεωλογίας-Γεωγραφίας και στις προσλήψεις Γεωλόγων αναπληρωτών καθηγητών.

Όπως είναι γνωστό σε όλους, στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς και προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που παρουσιάζονται, γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών καθηγητών με ευθύνη των Υπηρεσιών του Υπ. Παιδείας. Η κάλυψη των κενών γίνεται - ή θα έπρεπε να γίνεται - ανά κλάδο και ειδικότητα ανάλογα με τα διαπιστωμένα κενά και με στόχο τη λειτουργική επάρκεια των σχολικών μονάδων σε διδακτικό προσωπικό.

Οι Γεωλόγοι καθηγητές, μόνιμοι ή αναπληρωτές, διδάσκουν ως βασικό αντικείμενο – σε Α΄ ανάθεση - τα μαθήματα «Γεωλογία - Γεωγραφία» στο Γυμνάσιο και «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» (επιλογής) στο Λύκειο, ενώ ως Β΄ ανάθεση διδάσκουν μαθήματα παρεμφερή προς την ειδικότητά τους (φυσική, χημεία, βιολογία, αρχές φυσικών επιστημών).

Από την πρώτη φάση των διαδικασιών πρόσληψης αναπληρωτών καθηγητών διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μία μεροληπτική στάση απέναντι στους Γεωλόγους γεγονός που έρχεται ως συνέχεια της αντίστοιχης στάσης κατά την περασμένη χρονιά. Είμαστε ήδη στην 3η φάση προσλήψεων και το αποτέλεσμα είναι τραγικό, με καταγεγραμμένες ανάγκες για 102 θέσεις προσλήφθηκαν μόνο 6 Γεωλόγοι !!!!.

Έτσι τα μαθήματα «Γεωλογία-Γεωγραφία» στο Γυμνάσιο και «Γεωλογία και Διαχείριση Φυσικών Πόρων» στο Λύκειο θα διδάσκονται σε πάρα πολλά σχολεία όχι από Γεωλόγους αλλά από ειδικότητες που έχουν μικρή ή και καθόλου σχέση με το αντικείμενο.

Επίσης χαρακτηριστικό στοιχείο της άδικης και μεροληπτικής στάσης στα πλαίσια του κλάδου ΠΕ04 είναι ότι το μάθημα «Αρχές Φυσικών Επιστημών» (Γ΄ τάξη Γενικού Λυκείου) έχει οριστεί ως Β΄ ανάθεση για τις ειδικότητες χημικών, βιολόγων και γεωλόγων, οι οποίοι προφανώς θεωρούνται από το υπουργείο ως φυσικοί επιστήμονες δεύτερης κατηγορίας

Ο Σύλλογος Ελλήνων Γεωλόγων (Σ.Ε.Γ.) έχει ήδη υποβάλει αναλυτική επιστολή (6/8/2014) για τη σημασία των της διδασκαλίας των γεωλογικών μαθημάτων από Γεωλόγους, δεδομένης της τεράστιας σημασίας τους για τη χώρα μας, με την υψηλή σεισμική επικινδυνότητα και φυσικά καταστροφικά φαινόμενα (πλημμύρες, κατολισθήσεις κλπ) αλλά και τους πλούσιους ορυκτούς πόρους.
Μετά την πρώτη φάση των διορισμών αναπληρωτών καθηγητών, επικοινωνήσαμε με το γραφείο του Υπουργού Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδου και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με τον ίδιο ή με όποιον αυτός έκρινε σκόπιμο προκειμένου να διατυπώσουμε τις θέσεις μας και να ακούσουμε την αιτιολόγηση αυτής της ακατανόητης και μεροληπτικής στάσης κατά των Γεωλόγων. Επί σχεδόν 20 ημέρες, στις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές μας επικοινωνίες και επιστολές (16/9/2014) αντιμετωπίσαμε υπεκφυγές και αοριστολογίες του τύπου «…. ο Υπουργός λείπει, έχει φόρτο εργασίας κλπ».
Τέτοια περιφρονητική και αλαζονική στάση του Υπουργείου Παιδείας απέναντι στο Σ.Ε.Γ., που εκπροσωπεί έναν επιστημονικό κλάδο, πρώτη φορά αντιμετωπίζουμε και την καταγγέλλουμε ως απαράδεκτη. 
Ο Σύλλογος μας έχει περισσότερα από 2.100 μέλη, έχει ιδρυθεί το 1961, είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Γεωλόγων (E.F.G.) και εκπροσωπεί το σύνολο των Γεωλόγων της χώρας σε όλους τους τομείς δραστηριότητας όπως: οι εργαζόμενοι στο ευρύτερο δημόσιο τομέα, οι εκπαιδευτικοί στη μέση, ανώτερη και ανώτατη βαθμίδα, σε ερευνητικά ιδρύματα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες μελετητές και εργολήπτες, οι εργαζόμενοι σε ιδιωτικές εταιρείες και οι άνεργοι.
Καλούμε όλους τους επιστημονικούς φορείς της έρευνας, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα, τους πνευματικούς ανθρώπους που κατανοούν την αξία της Γεωλογικής παιδείας και της σημασίας της για το περιβάλλον, για την πολιτική προστασία αλλά και για την αναπτυξιακή προοπτική της χώρας, να ενώσουν τη φωνή τους μαζί μας για την αποτροπή της υποβάθμισης που συντελείται από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, στα περιθώρια διορθωτικών κινήσεων που απομένουν, να επανορθώσει, αποκαθιστώντας κατά το δυνατόν την αδικία κατά των Γεωλόγων αναπληρωτών καθηγητών και την απρεπή συμπεριφορά τους απέναντι στον Σ.Ε.Γ.

Για το  .Σ. του Σ.Ε.Γ.

Ξενοφών Σταυρόπουλος                                            Ευάγγελος Σπυρίδωνος

Πρόεδρος   .Σ.                                                           Γραμματέας  .Σ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Θέσεις καθηγητών σε μεγάλο εξ αποστάσεως Εκπαιδευτικό Project! Απαραίτητη η 3ετής εμπειρία σε σχολείο

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές σε τάξη που δίνουν Πανελλαδικές εξετάσεις
Διαμαρτυρία γονέα στο alfavita.gr για τη Βιολογία: «Η κόρη μου εξετάστηκε σε κάτι που δεν είχε διδαχθεί»
Έντονη διαμαρτυρία για το Θέμα Α2 της Βιολογίας Προσανατολισμού στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 εκφράζει, μέσω επιστολής που απέστειλε στο alfavita,...
Διαμαρτυρία γονέα στο alfavita.gr για τη Βιολογία: «Η κόρη μου εξετάστηκε σε κάτι που δεν είχε διδαχθεί»
μαθητές που δίνουν πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
εκπαιδευτικός στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Φυσιολογία ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ