Thumbnail
αιρετός ΚΥΣΠΕ

Αθήνα 19-6-2014

[email protected]

http://www.mpratis.gr

τηλ. 6974750402 –   2103312790

2103442884

fax: 2103246893

Προς:

τον Υπουργό Παιδείας κ. Ανδρέα Λοβέρδο

Κοιν.:

1.Υφυπουργό Παιδείας κ. Αλέξανδρο Δερμεντζόπουλο

2. Δ.Ο.Ε.

Θέμα : "Υπηρεσιακές μεταβολές εκπαιδευτικών και νέα σχολική χρονιά"

Κύριε Υπουργέ,

            Ως αιρετός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών της Π.Ε. στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ), οφείλω να σας επισημάνω, με αυτή μου την επιστολή, τη μεγάλη καθυστέρηση που υπάρχει στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών της Π.Ε. και στις επιπτώσεις που αυτή θα έχει στην ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Αντίστοιχη επιστολή  είχα στείλει πριν από αρκετό καιρό και στον προκάτοχό σας  κ. Αρβανιτόπουλο, χωρίς ωστόσο να έχει ληφθεί, ως τώρα, κανένα μέτρο.

1. Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών Π.Ε.

            Έχει λήξει το διδακτικό έτος και ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της Π.Ε. Κι αυτό γιατί καθυστέρησε επί πέντε μήνες η έκδοση της σχετικής εγκυκλίου, παρά το γεγονός ότι το προεδρικό διάταγμα 50/96 ορίζει σαφώς ότι οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για μετάθεση υποβάλλονται κάθε χρόνο το μήνα Νοέμβρη. Επισημαίνω ότι μέχρι σήμερα δεν έχει συνεδριάσει ακόμη το ΚΥΣΠΕ προκειμένου να εξετάσει τις ενστάσεις, τις αμφισβητούμενες αιτήσεις, τις μεταθέσεις σε διαπολιτισμικά σχολεία κλπ, διαδικασίες που είναι χρονοβόρες. Η μη έγκαιρη ανακοίνωση των μεταθέσεων (που κάθε χρόνο γινόταν τον μήνα Απρίλιο) έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις και στις υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές - αποσπάσεις, μόνιμοι διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών- που αναγκαστικά θα καθυστερήσουν, με ορατό τον κίνδυνο να μην υπάρχουν οι απαιτούμενοι εκπαιδευτικοί την 1η του Σεπτέμβρη στα σχολεία.

2. Αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ

            Οι αποσπάσεις εκπαιδευτικών από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ γίνονται μετά τις μεταθέσεις και προβλέπονται στο Ν1566/85.Παρά το γεγονός ότι από το 2011  και στις  αποσπάσεις καθιερώθηκε η αντικειμενική μοριοδότηση, την περσινή χρονιά βιώσαμε μια πρωτοφανή κατάσταση αφού οι αποσπάσεις έγιναν από "πλεονασματικές" σε "ελλειμματικές " περιοχές , επί τις ουσίας , δηλαδή, καταργήθηκε η μοριοδότηση γεγονός που δημιούργησε πάρα πολλές αδικίες.

            Οι αποσπάσεις  γίνονται για σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και για λόγους υγείας των εκπαιδευτικών και, εφόσον, εξετάζονται και ανακοινώνονται έγκαιρα δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το αντίθετο λύνουν προβλήματα, ιδιαίτερα στη σημερινή οικονομική συγκυρία την οποία  οι εκπαιδευτικοί βιώνουν με τον πιο τραγικό τρόπο. Γι΄αυτό , κ. Υπουργέ , πρέπει να προχωρήσετε άμεσα στην έκδοση τις σχετικής εγκυκλίου και να πραγματοποιήσετε τις αποσπάσεις , με βάση τα πραγματικά κενά , που υπάρχουν σε κάθε περιοχή.

3. Μόνιμοι διορισμοί -Προσλήψεις αναπληρωτών

            Την τελευταία τριετία - δεν συμπεριλαμβάνεται η φετινή σχολική χρονιά- έχουν αποχωρήσει από την Π.Ε. 7.200 εκπαιδευτικοί Π.Ε.  και έχουν προσληφθεί ως μόνιμοι 270 μόνο. Η κυβέρνηση δεν τήρησε, στο Υπουργείο Παιδείας,  ούτε καν τη δέσμευση που έχει αναλάβει για μία πρόσληψη ανά πέντε αποχωρήσεις. Τη φετινή χρονιά έγιναν 99 μόνιμοι διορισμοί στην Π.Ε., κι αυτοί το μήνα Φλεβάρη, διορισμοί που δεν καλύπτουν ούτε καν στοιχειωδώς  τα  οργανικά που υπάρχουν. Τα οργανικά κενά, κύριε Υπουργέ, καλύπτονται με προσλήψεις αναπληρωτών και όχι από τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά από  το ΕΣΠΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν περίπου 10.200 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην Π.Ε κι απ΄ αυτούς οι 8.500 μέσω των προγράμματων ΕΣΠΑ.

            Στην Ειδική Αγωγή δε, κύριε  Υπουργέ, δεν έχει γίνει ποτέ κανένας μόνιμος διορισμός. Είναι αδιανόητο συνάδελφοί μας να υπηρετούν επί 12 χρόνια ως αναπληρωτές , να καλύπτουν μόνιμες και διαρκείς ανάγκες και να μην έχει γίνει ποτέ διαγωνισμός του ΑΣΕΠ γι΄ αυτούς  .

            Υπάρχει, κύριε Υπουργέ, άμεση ανάγκη μόνιμων διορισμών για να καλυφθούν τα οργανικά κενά    στην Π.Ε. , καθώς και ανάγκη πρόσληψης προσωρινών αναπληρωτών, για τα λειτουργικά κενά,  έτσι ώστε να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία τον ερχόμενο Σεπτέμβρη.

4. Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών μετά τις 30-06-2010

            Έχουν περάσει τέσσερα και πλέον  χρόνια από την ψήφιση του Ν3848/10, ενός νόμου που "κλείδωσε" την προϋπηρεσία των αναπληρωτών στις 30-6-2010. Συγκεκριμένα στο άρθρο 9 παρ.2 του Ν.3848/2010 προβλέπονται τα εξής: «…. Οι ενιαίοι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως παύουν να τροφοδοτούνται με νέα στοιχεία προϋπηρεσίας από την 1η Ιουλίου 2010 και ισχύουν μέχρι την κατάρτιση των πινάκων που προβλέπονται στο άρθρο 3...».

            Σ΄ αυτά τα τέσσερα χρόνια, όμως, κανένας διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν έγινε και οι προσλήψεις αναπληρωτών αλλά και των μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση την προϋπηρεσία ως τις 30-6-2010. 

            Με επιστολές μου που  έχω απευθύνει στο παρελθόν και στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία, έχω ζητήσει την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών γιατί η ρύθμιση αυτή δημιουργεί τεράστιες αδικίες, αφού συνάδελφοί μας αναπληρωτές και ωρομίσθιοι που εργάστηκαν μετά την 1η Ιουλίου 2010 και μέχρι σήμερα κατατάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η προϋπηρεσία από 1/7/2010. Ουσιαστικά, δηλαδή, η προϋπηρεσία χάνεται και υπολογίζεται (ελάχιστα) μόνο μετά τον πρώτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Παρατηρείται έτσι το φαινόμενο οι συνάδελφοί μας που αποδέχτηκαν το διορισμό τους και πήγαν σε όλες τις περιοχές της χώρας, να έχουν  χαμηλότερη σειρά στον πίνακα από άλλους που δεν αποδέχτηκαν το διορισμό τους ή δεν έχουν προϋπηρεσία. Ο πλήρης, δηλαδή, παραλογισμός του συστήματος διορισμών.

            Επισημαίνω δε, ότι ο προκάτοχός σας ο κ. Αρβανιτόπουλος στη συνάντηση που είχε με το  Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. στις 30/10/2012  δεσμεύτηκε  ότι: «Με νομοσχέδιο που θα κατατεθεί άμεσα – εντός του Νοεμβρίου 2012– θα ξεκλειδώσουν οι πίνακες και η προϋπηρεσία θα προσμετράται στο σύνολό της κανονικά για όλους », κάτι που μέχρι σήμερα, σχεδόν δυο χρόνια μετά, δεν έχει γίνει.

            Επειδή, κύριε Υπουργέ, ο χρόνος που απομένει για να συνταχθούν οι νέοι πίνακες των αναπληρωτών είναι ελάχιστος, υπάρχει η ανάγκη να κατατεθεί και να ψηφισθεί από τη Βουλή, άμεσα, νομοθετική ρύθμιση, έτσι ώστε να ληφθεί υπόψη η συνολική προϋπηρεσία των συναδέλφων κατά τη σύνταξη των νέων πινάκων των αναπληρωτών του 2014-15.

            Φυσικά για να έχει ουσιαστικό αντίκρισμα η ρύθμιση, θα πρέπει να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς όλα τα οργανικά κενά της Π.Ε. και με προσλήψεις αναπληρωτών όλα τα λειτουργικά κενά.

5. Μετατάξεις εκπαιδευτικών Δ/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια

            Ο τρόπος με τον οποίο έγιναν φέτος οι υποχρεωτικές μετατάξεις  των εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης στην Α/θμια δεν έχει προηγούμενο στα χρονικά της εκπαίδευσης. Αποτελούν μνημείο αδιαφάνειας, προχειρότητας και "πελατειακού κράτους". Είναι χαρακτηριστικό ότι καμιά από τις αποφάσεις που εκδόθηκαν δεν φέρει την υπογραφή κανενός υπαλλήλου της αρμόδιας Γενικής Δ/νσης Π.Ε και Δ.Ε..Ταυτόχρονα οι μετατάξεις αυτές δημιούργησαν τεράστιο πρόβλημα στους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. , που ζητούσαν μετάθεση, εδώ και χρόνια,  για τις συγκεκριμένες περιοχές και δεν ικανοποιήθηκε η αίτησή τους , επειδή όλες αυτές οι θέσεις δεν δόθηκαν ως κενά κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων του 2013. Ταυτόχρονα οι συνάδελφοί μας που ήρθαν από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμη οριστικά, ούτε μπορούν να κάνουν φέτος δήλωση τοποθέτησης,  αφού δεν έχουν ακόμη συσταθεί οι οργανικές θέσεις.

            Για  τους λόγους αυτούς, κύριε Υπουργέ, υπάρχει ανάγκη αποκατάστασης όλων των αδικιών, που έγιναν σε βάρος των συναδέλφων, κατά τη διαδικασία των υποχρεωτικών μετατάξεων.

Κύριε Υπουργέ,

            Oι οικογένειες των εκπαιδευτικών δοκιμάζονται καθημερινά, κοινωνικά και οικονομικά. Είναι αδιανόητο να υποβάλλονται σε πρόσθετα βάρη. Συνάδελφοι με σοβαρότατα οικογενειακά προβλήματα και προβλήματα υγείας μένουν ξεκρέμαστοι και ανήμποροι να αντιμετωπίσουν την οδυνηρή γι΄ αυτούς πραγματικότητα, που τους επιφύλαξε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας την περσινή σχολική χρονιά. Ο συνδυασμός της πιστής εφαρμογής των μνημονιακών πολιτικών, της προχειρότητας, της τακτικής του "μπαλώματος", της αναλγησίας και της αδικίας δημιούργησε  εκρηκτικές καταστάσεις και  πλημμύρισε  χιλιάδες συνάδελφους από οργή, αγανάκτηση, απόγνωση και θυμό.

            Έστω και τώρα, κύριε Υπουργέ, οφείλετε να κινήσετε άμεσα τις διαδικασίες για να γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε τα σχολεία μας να έχουν εκπαιδευτικούς το Σεπτέμβρη. Ταυτόχρονα θα πρέπει να κατανοήσετε ότι και οι εκπαιδευτικοί είναι άνθρωποι με ανάγκες, δικαιώματα και υποχρεώσεις και όταν καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε όλες τις περιοχές της χώρας, μακριά από τα σπίτια τους, θα πρέπει τουλάχιστον να έχουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για να μετακινηθούν και να εγκατασταθούν.

Ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ

Δημήτρης Μπράτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
kinito_fortisi
Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους

Ο Ryan Montgomery, γνωστός και ως ο «καλύτερος χάκερ στον κόσμο», προειδοποιεί για τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν...

Ένας top χάκερ παγκοσμίως εξηγεί γιατί πρέπει να προσέχεις όταν δανείζεσαι φορτιστή από άλλους