Ύστερα από τη μαζική άρνηση των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολειών της χώρας να προβούν εθελοντικά στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπ/κού έργου, γνωρίζουμε όλοι καλά πώς το Υπουργείο προχώρησε στη βίαιη επιβολή της Α.Ε.Ε. με την εγκύκλιο ανάθεσης συγκρότησης ομάδων εργασίας (24/3/2014).
Πιστεύει άραγε κανείς πως το Υπουργείο, οι υπηρεσίες που σχετίζονται με αυτό, οι σύμβουλοι ή υπάλληλοι του ενδιαφέρονται πραγματικά και ουσιαστικά για τη λειτουργία των σχολειών μας (για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, τις ελλείψεις, την επάρκεια υλικών και μέσων κ.ο.κ.) ή θα αφιερώσουν χρόνο για να αποκωδικοποιήσουν τα όποια αποτελέσματα των πιθανών εργασιών που θα καταθέσουμε, αν τελικά προβούμε στη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής φόρμας, που ήδη άνοιξε, σχετικά με την Α.Ε.Ε.;
Αν απαντήσουμε θετικά σ΄ αυτό το ερώτημα, τότε έχουμε μάλλον τρεις επιλογές να ακολουθήσουμε: ή θα διαλέξουμε το ¨κοινό¨ κείμενο-γραμμή της ΔΟΕ (που προσωπικά θεωρώ ότι στηρίζεται στην πλήρη άρνηση και ακυρώνει οποιαδήποτε προσωπική ¨κατάθεση ψυχής¨ εκ μέρους των μαχόμενων εκπ/κών) ή θα διαλέξουμε κάποιο ¨προσωπικό¨ κείμενο (που προσωπικά θεωρώ ότι δύσκολα θα ξεφεύγει από την ωραιοποίηση των πάντων) ή θα καταφύγουμε στην εύκολη λύση του ¨copy – paste¨ από κείμενα σχολείων που είναι ήδη αναρτημένα στο διαδίκτυο (που προσωπικά θεωρώ ότι είναι απλά γελοίο!).
Όποια από τις τρεις επιλογές κι αν ακολουθήσουμε πάντως, αν τελικά καταθέσουμε κάποιο κείμενο αυτοαξιολόγησης, ένα είναι το σίγουρο: Κανείς δε θα ασχοληθεί με αυτό! Κανείς δε θα το διαβάσει! Γιατί απλά πρόκειται για ένα παιχνίδι εξουσίας, ένα πείραμα, ανάλογο με κείνο το τρομαχτικό πείραμα, που πραγματοποίησε το 1961 στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ ο Μίλιγκραμ, για να μελετήσει την ανθρώπινη συμπεριφορά κάτω από πιεστικές συνθήκες, καθώς και την υπακοή, τη συμμόρφωση και την υποταγή στην εξουσία. Με λίγα λόγια, πιστεύω, ότι το Υπουργείο δε νοιάζεται και πολύ για το ¨τι θα γράψουμε¨ αλλά για το ¨αν θα το γράψουμε¨. Πόσοι δηλ. θα πειστούμε να το κάνουμε από φόβο και υποταγή στις άνωθεν διαταγές.
Αναρωτιέμαι, λοιπόν, θα ακολουθήσουμε το 95% των ¨εθελοντών δασκάλων¨ του Μίλιγκραμ, που υπακούοντας στις εντολές του πειραματιστή, δε δίστασαν να πατήσουν τους μοχλούς που έστελναν ηλεκτροσόκ στους ¨εθελοντές μαθητές¨ του πειράματος ή θα συνταχθούμε με κείνο το 5% που αρνήθηκαν εξαρχής να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο βίαιο πείραμα;
Και η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι μπορεί το πείραμα του Μίλιγκραμ να ήταν στην πραγματικότητα μια καλοστημένη ¨φάρσα¨, το πείραμα, ωστόσο, του Υπουργείου είναι μάλλον μια καλοστημένη ¨φάκα¨! …μια παγίδα που μας θέλει μόνιμα σκυφτούς, υπάκουους, υπόδουλους …που μας θέλει συμμορφωμένους και όχι αυτεξούσιους, ελεύθερους και υπεύθυνους εκπ/κούς, ανθρώπους, πολίτες!
Συνάδελφοι, οι προθεσμίες τελειώνουν! Πρέπει να πάρουμε μια καθολική και γενναία απόφαση: «ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΦΟΡΜΑΣ ΤΗΣ Α.Ε.Ε.»
Αμαλία Φλίνδρη
δασκάλα Τ.Ε. στο 62ο Δ.Σ.Αθηνών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη