ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΝΟΜΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
ΠΛΑΖ ΕΟΤ ΕΝΑΝΤΙ 1ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΤΗΛ.6944026767
ΖΑΚΥΝΘΟΣ 03-06-2014
ΘΕΜΑ:Τελική μορφή του σχεδίου νόμου για την Ειδική Αγωγή προς ψήφιση.
<ΑΠΟΦΑΣΙΖΩΜΕΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΖΩΜΕΝ>
Την παρασκευή το ΥΠΑΙΘ έδωσε στην δημοσιότητα τη τελική μορφή του νομοσχεδίου για την Ειδική Αγωγή και θα περίμενε κανείς ότι οι αρνητικές απόψεις που κατατέθηκαν από όλους τους φορείς όλο αυτό το διάστημα που μεσολάβησε από την πρώτη του δημοσίευση, θα βοηθούσε το ΥΠΑΙΘ να αντιληφθεί το λάθος του ώστε να το αποσύρει δίνοντας περισσότερο χρόνο για ουσιαστικό διάλογο.
Αντί για αυτό προχώρησε σε αλλαγές είτε, πελατιακού χαρακτήρα που ικανοποιούν συγκεκριμένες ομάδες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που τους εξαιρεί από όλες τις αλλαγές σε αντίθεση π.χ. με τους αυτιστικούς που μάλλον τους θεωρεί βάρος για την δημόσια εκπαίδευση αφού προβλέπει προυποθέσεις επί προυποθέσεων προκειμένου να έχουν παράλληλη στήριξη στο γενικό σχολείο, είτε σε στοχευμένες τροποποιήσεις με σκοπό να εξαλείψει τα όσα προβλήματα θα αναδεικνύονταν από την εφαρμογή του νόμου πραλαβαίνοντας τις αντιδράσεις.
Ικανοποίησε κλαδικό αίτημα των εκπαιδευτικών αποφοίτων τμημάτων ειδικής αγωγής που αφορά τη θέση τους στο πίνακα προσλήψεων του ΥΠΑΙΘ και στη συνέχεια τους απαξιώνει με πιο χαραχτηριστικό παράδειγμα τη μη συμμετοχή τους στις αποφάσεις των ΕΔΕΑΥ, όπου πλέον ο ψυχολόγος και ο κοινωνικός λειτουργός που υπηρετούν στα ειδικά σχολεία(ειδικότητες χωρίς καμιά παιδαγωγική επάρκεια) θα κάνουν εκπαιδευτικές αξιολογήσεις με χαρακτήρα διάγνωσης σε μαθητές γενικού σχολείου.
Εισάγει τον δεσμευτικό χαρακτήρα στις αποφάσεις των ΚΕΔΔΥ και ΕΔΕΑΥ για το γενικό σχολείο και τους γονείς αντί να επιδιώκει την όσο το δυνατό μεγαλύτερη συναίνεση άρα και συνεργασία στις όποιες παρεμβάσεις προτείνονται.Είναι κατάφωρη παραβίαση του συνταγματικού δικαιώματος των γονέων στην επιλογή του κατάλληλου εκπαιδευτικού πλαισίου για τα παιδιά τους αφού πουθενά δεν προβλέπει την έγγραφη συναίνεση των γονέων στις όποιες παρεμβάσεις ή διαγνώσεις στα παιδιά τους .
Επίσης έρχεται σε αντίθεση με την προστασία ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των παιδιών και των γονέων τους,αφού πέρα από το ηλεκτρονικό φακέλωμα που προβλέπεται,προσωπικά δεδομένα θα είναι προσβάσιμα σε άτομα εκτός του σχολείου χωρίς προηγουμένως να έχει ζητηθεί η απαιτούμενη από το νόμο έγγραφη συγκατάθεση των γονέων.
Τέτοιες απολυταρχικές προθέσεις από το ΥΠΑΙΘ δεν περιμέναμε ότι θα τις αντιμετωπίζαμε το 2014 και είχαμε πιστέψει ότι με την συναίνεση και τη συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών παρά τις όποιες δυσκολίες ,ειδικά στο ευαίσθητο τομέα της ειδικής αγωγής θα δημιουργούσαμε το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο με σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε μαθητή.
Ουσιαστικά το νομοσχέδιο αποσκοπεί στο ,να σταματήσει τις παραπομπές στα ΚΕΔΔΥ( άρα λιγότερες διαγνώσεις, λιγότεροι ειδικοί παιδαγωγοί, λιγότερα τμήματα ένταξης, λιγότερες παράλληλες στηρίξεις,μικρότερη οικονομική δαπάνη για το κράτος) με απώτερο σκοπό την σταδιακή κατάργηση τους,να περιορίσει δραστικά τις παράλληλες στηρίξεις,να βγάλει έξω τους γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες από την εκπαιδευτική διαδικασία,να κατηγοροποιήσει τα δημόσια σχολεία δημιουργόντας καθαρά σχολεία και σχολεία γκέτο που θα βρίσκουν καταφύγιο παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες στην καλύτερη περίπτωση ή την απομονωσή των παιδιών αυτών σε ειδικά σχολεία ώστε να μην ενοχλούν το εκπαιδευτικό σύστημα που ευνοεί τις ανώτερες οικονομικά κοινωνικές τάξεις και γενικά να καταστήσει την Ειδική Αγωγή προνόμιο για λίγους που θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώνουν ειδικούς έξω από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Είναι φανερό ότι περισεύει η υποκρισία στο ΥΠΑΙΘ και έρχονται σκοτεινά χρόνια για τον ρόλο της Ειδικής Αγωγής στη δημόσια εκπαίδευση με αυτό το αναχρονιστικό και ρατσιστικό σε κάθε άρθρο του νομοσχέδιο,αφού οι μαθησιακές δυσκολίες θα αξιολογούνται πλέον από ιατρικές ειδικότητες και αντί για ένα σχολείο ανοικτό για όλους χωρίς διακρίσεις και περιορισμούς με σεβασμό στη διαφορετικότητα,θα οδηγηθούμε στην ιδρυματοποίηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αδιακρίτως ,αφού ανοίγει πλέον ο δρόμος για παραπομπές σε ειδικά σχολεία με τους γονείς να είναι απλώς θεατές.
Καλούμε τους γονείς να μην δέχονται καμμιά παρέμβαση στα παιδιά τους εάν δεν συμφωνούν και δεν έχουν δώσει την έγγραφη συναινεσή τους και να διεκδικούν τα συνταγματικά κατοχυρωμένα δικαιώματα τους και των παιδιών τους στη Δημόσια Εκπαίδευση.Καλούμε την κοινωνία να μην επιτρέψει τη μετρατοπή του παιδαγωγικού χαρακτήρα της Ειδικής Αγωγής σε ιατρικό που θα είναι ολέθριος για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.Ζητάμε την απόσυρση του νομοσχεδίου και να δοθεί χρόνος για ένα ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς,που θα μπορέσει να δώσει σύγχρονες λύσεις στα ζητήματα που ανακύπτουν από την λειτουργεία της Ειδικής Αγωγής στη Δημόσια Εκπαίδευση όπως προβλέπει το Σύνταγμα της Ελλάδας και οι οδηγίες των διεθνών οργανισμών για τα ανθρώπινα δικαιώματα .
Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΕΤΡΑΔΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ-ΛΙΒΑΝΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη