ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Α΄ Συλλόγου Αθηνών Π.Ε.
-Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις ΠΕ-
ΟΡΘΙΟΙ ΑΔΕΡΦΙΑ !
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ !
Συνάδελφε – συναδέλφισσα
Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων που γίνονται αυτές τις ημέρες στα σχολεία μας για το ζήτημα της ΑΕΕ είναι συνέχεια ενός μεγάλου κύκλου αντιπαράθεσης. Όλη τη χρονιά παλέψαμε μαζί για να αναχαιτίσουμε την επέλαση των αξιολογητών. Με το κείμενο των υπογραφών που συσπείρωσε τη συντριπτική πλειοψηφία συναδέλφων, με τις κινητοποιήσεις ακύρωσης των σεμιναρίων, με τα πρακτικά μη αποδοχής συγκρότησης ομάδων εργασίας.
Ήμασταν όλοι μαζί ; Όχι. Υπήρχε και υπάρχει μια μειοψηφία εκπαιδευτικών που στηρίζει με νύχια και με δόντια την αξιολόγηση. Σήμερα, με τις πλάτες του υπουργείου και των «εντέλλεσθε», αυτή η μειοψηφία ετοιμάζεται να επελάσει, σπέρνοντας το φόβο. Αυτή η μειοψηφία όμως πρέπει οπωσδήποτε να ηττηθεί στις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων. Πολύ περισσότερο, δεν πρέπει να επιτρέψουμε στη συναίνεση, την αδράνεια, το φόβο, την αδιαφορία, να ανοίξει το δρόμο σε αυτή τη μειοψηφία, να χειραγωγήσει συναδέλφους με το εργαλείο του φόβου, να σχηματίσει πλειοψηφίες, να κερδίσει τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων.
Χρησιμοποιούμε τις στάσεις εργασίας στις συνεδριάσεις των ομάδων, γιατί είναι μια μορφή που με προϋπόθεση τη μαζική συμμετοχή μπορεί να μπλοκάρει τη διαδικασία αξιολόγησης. Με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αδρανοποιήσαμε όλο αυτό το διάστημα (με δυο-τρεις θλιβερές εξαιρέσεις) τη λειτουργία των ομάδων εργασίας. Τώρα ωστόσο όλα δείχνουν ότι ένα ισχυρό μέσο για να νικηθεί στα σχολεία το ρεύμα της αξιολόγησης είναι το ενιαίο κείμενο απάντησης της ΔΟΕ και του Συλλόγου.
Στηρίζουμε το ενιαίο κείμενο γιατί :
- έχει σοβαρές πιθανότητες μαζικής στήριξης και νίκης στους συλλόγους διδασκόντων
- αναδεικνύει τους κοινωνικούς παράγοντες και τον κοινωνικό ρόλο της εκπαίδευσης και δεν ενοχοποιεί τον εκπαιδευτικό
- ακυρώνει κάθε λογική διαφοροποίησης και κατηγοριοποίησης ανάμεσα στις σχολικές μονάδες
- μπλοκάρει τη διαδικασία καταγραφής των δεδομένων των σχολικών μονάδων
- ακυρώνει την «κουλτούρα αξιολόγησης»
- διατυπώνει μια κινηματική λογική και αιτήματα και όχι ένα πνεύμα αξιολόγησης
- εμποδίζει τη δημιουργία τράπεζας δεδομένων ανά σχολείο που θα χρησιμοποιηθεί από τους αξιολογητές
Είναι δηλαδή ένα κείμενο που ΔΕΝ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ ΚΑΙ ΔΕ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΕΙ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ όπως θέλει το ΥΠΑΙΘ αλλά συσπειρώνει γύρω από μια αντίπαλη λογική και συγκεντρώνει δυνάμεις για την κρίσιμη μάχη της ατομικής αξιολόγησης.
Γι’ αυτούς τους λόγους το κείμενο της ΔΟΕ πρέπει να χρησιμοποιηθεί όταν καλούμαστε στο Σύλλογο Διδασκόντων για τη διαδικασία της ΑΕΕ - ως κοινή και ενιαία απάντηση και στάση. Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που έχουν διαμορφώσει κάποια δική τους πρόταση-εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης να μην την καταθέσουν. Επιμένουμε στην κατάθεση και υπερψήφιση του συγκεκριμένου κειμένου ΧΩΡΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ, ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ, δηλαδή χωρίς διαφοροποιήσεις ανά σχολική μονάδα, για να υπερασπίσουμε τον ενιαίο χαρακτήρα της απάντησής μας.
Αντίθετα, ένα κείμενο
- που θα δίνει λογαριασμό για τις διδακτικές μεθόδους, τις σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών κλπ.
- που θα έχει υιοθετήσει τη λογική «διαφοροποίησης»
- που θα έχει μπει σε ένα πνεύμα «συνεργασίας» με τους αξιολογητές
θα είναι υπόλογο και θα έχει να απολογείται απέναντι στη διοίκηση και το μηχανισμό αξιολόγησης για την εξειδικευμένη καταγραφή κάθε εκπαιδευτικής δραστηριότητας της σχολικής μονάδας και για τη συγκεκριμένη πλασματική ή πραγματική εικόνα που θα έχει καταγράψει
θα ανοίγει το δρόμο και θα κάνει ευκολότερη την επέλαση των αξιολογητών
Υπενθυμίζουμε ότι οι εισηγήσεις των ομάδων απλώς παρουσιάζονται, δεν προβλέπεται έγκρισή τους μία - μία. Αμέσως μετά "μέσα από ανοικτό διάλογο" ο Σύλλογος θα "προβεί" στη γενική εκτίμηση. Εκεί κατατίθενται τα συνολικά κείμενα και γίνεται ψηφοφορία όπου, η απόφαση παίρνεται με το 50% + 1.
Τώρα είναι η ώρα που όλοι-ες πρέπει να αναλάβουμε τις προσωπικές και συλλογικές μας ευθύνες. Να νικήσουμε το φόβο. Να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας – είναι και προσωπική μας υπόθεση, υπόθεση του κάθε ένα από μας.
Ήδη, στα πρώτα έξι σχολεία του Συλλόγου μας που συνεδρίασαν οι Σύλλογοι Διδασκόντων αποφάσισαν να καταθέσουν ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ το κείμενο της ΔΟΕ. Συνεχίζουμε με την ίδια επιμονή ως το τέλος. Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους που πήραν την πολιτική ευθύνη, πρότειναν να μην κατατεθεί καμιά έκθεση γενικής εκτίμησης και κατέγραψαν στα πρακτικά των Συλλόγων Διδασκόντων αυτή την άποψη.
Σε αυτή την αναμέτρηση, η Εκπαιδευτική Παρέμβαση του Α΄ Συλλόγου Αθηνών, θα ρίξει το βάρος της εκεί που δίνονται, κερδίζονται ή χάνονται οι πραγματικές μάχες : στα σχολεία. Όσο για τον απολογισμό της μάχης και την απόδοση ευθυνών σε επίπεδο συνδικαλιστικών δυνάμεων και πρακτικών, επιφυλασσόμαστε όταν αυτός ο κύκλος θα έχει κλείσει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη