Thumbnail
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κιλκίς

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Το τελευταίο διάστημα το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς βρίσκεται σε τρομερή κινητικότητα. Ο λόγος είναι ότι εκπονήθηκε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα «μαμούθ», με τον εύγλωττο τίτλο: «Το σχολείο του μέλλοντος. Μάνατζμεντ και διοίκηση», διάρκειας 14 μηνών. Το σεμινάριο έχει ήδη ξεκινήσει και συμμετέχουν σε αυτό τόσο μόνιμοι εκπαιδευτικοί όσο και πτυχιούχοι συναφών σχολών.

Το θέμα του σεμιναρίου αντικατοπτρίζει ακριβώς την κατεύθυνση στην οποία η σημερινή πολιτική προσανατολίζει το σχολείο, καθώς και την αντίληψη που έχουν για αυτό τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας: το σχολείο – επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς, στο οποίο βασικός πυλώνας θεωρείται η «ηγεσία» και στο οποίο ο σύλλογος διδασκόντων δεν είναι παρά το άθροισμα των υπαλλήλων του, χωρίς κανέναν άλλο ρόλο πέρα από τη διεκπεραίωση και την πειθαρχία. Παρόλο που τα αντικείμενα που αποτελούν τις διδακτικές ενότητες ανταποκρίνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα του επιστητού ή αλλιώς σε ό,τι βρισκόταν σε σχετική συνάφεια με τα τυπικά προσόντα των επιμορφωτών, ο τίτλος που επιλέχτηκε ξαφνιάζει με την αφοπλιστική ειλικρίνειά του ως προς την παιδαγωγική φιλοσοφία των εμπνευστών.

Πέρα από το αντικείμενό του, χαρακτηριστική είναι η διάρκεια του σεμιναρίου, αφού είναι προσδιορισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι συμμετέχοντες να πριμοδοτηθούν με ένα μόριο στην ατομική τους αξιολόγηση. Μαζί με τους ιδιώτες και τα αμφίβολης ποιότητας επιμορφωτικά ιδρύματα, τώρα και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αναλαμβάνουν δράση στην προσφορά εφοδίων (προς το παρόν δωρεάν) στο πλαίσιο του ανθρωποφαγικού ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων ενόψει της αξιολόγησης. Επιμόρφωση για τους τύπους και με το κιλό. Ουσία μηδέν.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο τρόπος επιλογής των συμμετεχόντων έγινε με εντελώς αδιαφανή κριτήρια. Ούτε καν με κλήρωση και χωρίς να δημοσιοποιηθούν τα κριτήρια επιλογής. Και για να κλείσουν κάποια στόματα συναδέλφων που είχαν επενδύσει ελπίδες στη συμμετοχή τους, από 80 ο αριθμός των επιμορφούμενων εκτινάχτηκε σε πάνω από 190!

Για το εκπαιδευτικό κίνημα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι πάγιο αίτημα. Μια επιμόρφωση όμως σοβαρή, με αντικείμενο την ουσιαστική βελτίωση των παιδαγωγικών μας πρακτικών και την παρέμβαση σε ζητήματα κρίσιμα για τη σχολική ζωή, όπως οι σχέσεις με τους μαθητές και η συναισθηματική και γνωστική στήριξή τους. Και βέβαια, μια επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας, στην οποία όλοι και όλες θα συμμετέχουμε κυκλικά, σε συνεργασία με τα παιδαγωγικά τμήματα του δημόσιου πανεπιστήμιου και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στη διάρκειά της. Μια επιμόρφωση ουσίας και όχι ένα παζάρι ελπίδας για επιβίωση από την αξιολόγηση της ανασφάλειας και των απολύσεων.

    Ο Πρόεδρος

Ξενέλης Γιώργος   

   Ο Γεν. Γραμματέας

Γεωργούσης  Ιωάννης

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά-γρίφος
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
Ανακαλύψτε την απάντηση σε αυτόν τον γρίφο και διαπιστώστε αν έχετε εξαιρετική αντίληψη και λογική σκέψη
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα