Thumbnail
Πανελλήνια Ενωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ

ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ

ΕΠΙΤΡΟΠΗ

[email protected]

Αθήνα, 3 Φεβρουαρίου 2014

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ

            Με ιδιαίτερη ανησυχία και αγανάκτηση  η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας αλλά και το πλήθος των αναπληρωτών καθηγητών πληροφορήθηκε την ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας για ίδρυση κοινωνικού φροντιστηρίου ως δήθεν νέα καινοτόμο δράση για την ανακούφιση της ελληνικής οικογένειας το οποίο θα απασχολήσει νέους άνεργους και μακροχρόνια άνεργους εκπαιδευτικούς με προσλήψεις  εκτός των νομίμων ενιαίων πινάκων αναπληρωτών καθηγητών.

 Το υπουργείο Παιδείας το οποίο στα λόγια επαγγέλλεται τη στήριξη των μαθητών που προέρχονται από οικογένειες με χαμηλό εισόδημα, την ενίσχυση της ελληνικής οικογένειας που δοκιμάζεται και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάς παιδείας, στις πράξεις εμπαίζει  τις οικογένειας των μαθητών αλλά και όλη την ελληνική κοινωνία αφού:

α) η ίδρυση κοινωνικού φροντιστηρίου  δεν αποτελεί νέα καινοτόμο δράση του Υπουργείου  Παιδείας αφού ο θεσμός αυτός προϋπάρχει  και λειτουργεί εδώ και αρκετά χρόνια από δεκάδες διάφορους φορείς πχ ΕΛΜΕ, δήμους της χώρας (Ροδόπης ,Καρπενησίου, Αθήνας  Παλλήνης ,Χανίων , Περιστερίου ,Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και άλλους.) Σε όλους αυτούς τους φορείς  η παρεχόμενη εκπαιδευτική αρωγή προέρχεται αποκλειστικά και αφιλοκερδώς από εκπαιδευτικούς είτε μόνιμους είτε αδιόριστους είτε ακόμη και σε διαθεσιμότητα ,από εκπαιδευτικούς που το Υπουργείο με την πολιτική του τους έχει απαξιώσει και  έχουν δηλώσει εθελοντικά  συμμετοχή στη συγκεκριμένη πρωτοβουλία διδάσκοντας γνώσεις αλλά και αξιοπρέπεια.

 β)το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας  αν ενδιαφερόταν πραγματικά για τη στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους δε θα καθυστερούσε από το Σεπτέμβρη την έναρξη της Δωρεάν Ενισχυτικής Διδασκαλίας στα γυμνάσια και την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα λύκεια (αρχές Φλεβάρη και ακόμη δεν έχει αρχίσει η διαδικασία υποβολής αιτήσεων)

Αυτό όμως που προκαλεί αγανάκτηση είναι ότι  το Υπουργείο Παιδείας με την απόφασή του αυτή εμπαίζει όχι μόνο τους χιλιάδες άνεργους εκπαιδευτικούς αφού το κοινωνικό φροντιστήριο εντάσσεται στα  προγράμματα «κοινωφελούς σκλαβιάς» αλλά και όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που βρίσκονται τόσα χρόνια στους  νόμιμους  ενιαίους πίνακες  προσωρινών αναπληρωτών .Η απόφασή του για προσλήψεις εκπαιδευτικών εκτός του πίνακα αυτού  συνιστά κατάφωρη αδικία προς όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές καθηγητές που βρίσκονται σε αυτόν. Η απόφαση αυτή μέσα από το μανδύα της δήθεν καταπολέμησης της ανεργίας συμπυκνώνει την απαξία που δείχνει το Υπουργείο σε χιλιάδες ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών που  εργάστηκαν σε όλη την επικράτεια επί πολλά χρόνια με ανυπέρβλητες οικογενειακές και οικονομικές δυσκολίες και κατοχύρωσαν τη δημόσια προϋπηρεσία τους σύμφωνα με τους νόμους και τις κείμενες διατάξεις. Καταδεικνύει επίσης την περιφρόνηση του σε ένα αξιοκρατικό τρόπο πρόσληψης ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών (πίνακας αναπληρωτών ),του  σε ένα σύστημα που το ίδιο έχει ορίσει.

Η σημερινή αντίδραση της ΠΕΑΔ  δεν έχει συντεχνιακά ερείσματα αλλά αποτελεί έκφραση προάσπισης της αξιοκρατίας και των νομίμων και διάφανων διαδικασιών πρόσληψης ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Είναι πλέον σαφές ότι η  πρόσληψη και προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών από  τον ενιαίο πίνακα αναπληρωτών κατοχυρώνει εργασιακά δικαιώματα και δε θα επιτρέψουμε καταστρατήγησή και πιθανή κατάργησή του .

Η Π.Ε.Α.Δ  ζητεί

α) να αρθεί αμέσως η απόφαση για προσλήψεις εκπαιδευτικών εκτός των   προσωρινών   πινάκων   αναπληρωτών και

β) απαιτεί όλες οι  προσλήψεις ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών για όλες τις  σχολικές μονάδες του Υπουργείου Παιδείας (Πρότυπα Πειραματικά, Ειδικά  Καταστήματα  Κράτησης Νέων, ΠΔΣ  κοινωνικό φροντιστήριο) να πραγματοποιούνται από τους νόμιμους  ενιαίους  πίνακες  αναπληρωτών  σύμφωνα με το νόμο 3848/2010  μεταβατικές διατάξεις άρθρο 9,παράγραφος 3. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση  όπου οι προσλήψεις γίνουν εκτός των ενιαίων πινάκων αναπληρωτών η προϋπηρεσία αυτή να μη λαμβάνεται υπόψη όπως ρητά αναφέρεται  στον ίδιο νόμο άρθρο 9 ,παράγραφος 7.

Ζητούμε από το Υπουργείο Παιδείας ,τα πολιτικά κόμματα και φορείς, την ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ να υπερασπισθούν τη διαφάνεια συντασσόμενοι στον αγώνα για την υπεράσπιση της αξιοκρατίας  με τους μαχόμενους αναπληρωτές καθηγητές  της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

                                           ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ

                                                        ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dimosio
Αξιολόγηση με το σπαθί στο χέρι: Στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα!
Σιωπή ή τιμωρία: Το νέο πειθαρχικό νομοσχέδιο και η κρίση δημοκρατίας στο Δημόσιο - Οι αλλαγές που περιέχονται είναι απολύτως συνεπείς με την...
Αξιολόγηση με το σπαθί στο χέρι: Στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα, αγέλαστα!
ΜΙΤ
Τα 20 κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως για το 2026 – Ποια ξεχωρίζουν και γιατί σημαίνει για τους Έλληνες φοιτητές
Η νέα κατάταξη QS World Universities για το 2026, που δημοσιεύθηκε στις 18 Ιουνίου 2025, αξιολόγησε περισσότερα από 1.500 ιδρύματα σε 106 χώρες
Τα 20 κορυφαία πανεπιστήμια παγκοσμίως για το 2026 – Ποια ξεχωρίζουν και γιατί σημαίνει για τους Έλληνες φοιτητές
sholika-vivlia.jpg
Σχολικό έτος 2025-2026: Οι αλλαγές στα βιβλία, η εισαγωγή του μαθήματος «Οικονομικά» και το ντεπούτο των ηλεκτρονικών βιβλίων
Τα νέα Σχολικά Βιβλία για το 2025–2026: Πιλοτική εφαρμογή του πολλαπλού βιβλίου
Σχολικό έτος 2025-2026: Οι αλλαγές στα βιβλία, η εισαγωγή του μαθήματος «Οικονομικά» και το ντεπούτο των ηλεκτρονικών βιβλίων