ΘΕΜΑ: «Αξιολόγηση, Αυτοαξιολόγηση, Ομοσπονδίες και Διαγραφές»
Η ΠΕΣΣ έχει κατ’ επανάληψη τοποθετηθεί δημοσίως για το πώς αντιλαμβάνεται την αξιολόγηση και έχει υπογραμμίσει τους διακριτούς ρόλους των Ομοσπονδιών των Εκπαιδευτικών και των στελεχών της Εκπαίδευσης, οι οποίοι οπωσδήποτε δεν είναι αντιπαραθετικοί.
Δυστυχώς όμως μπροστά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση και οι Εκπαιδευτικοί, η αντιμετώπιση της κατάστασης με απειλές διαγραφών από την ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ δεν δίνει λύσεις. Πρακτικές απειλών που όταν απευθύνονται προς τους εκπαιδευτικούς, δικαίως καταδικάζονται από τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ, παρατηρείται το φαινόμενο να υιοθετούνται από τις ίδιες ομοσπονδίες ενάντια σε εκπαιδευτικούς-στελέχη.
Ειδικότερα, οι πρόσφατες ανακοινώσεις δημιουργούν τα ακόλουθα ερωτηματικά:
- Ποιο σκοπό εξυπηρετεί ο διαχωρισμός των εμπλεκομένων στις σχετικές διαδικασίες στελεχών, αφού η ΟΛΜΕ εξαιρεί από τα στελέχη τους/τις Διευθυντές/ντριες Σχολικών Μονάδων και εξ αντικειμένου τους Περιφερειακούς Διευθυντές και Διευθυντές Διευθύνσεων, οι οποίοι όπως είναι γνωστό δεν πραγματοποιούν σεμινάρια;
- Ποιο σκοπό εξυπηρετεί η πρόσφατη απόφαση διαγραφής της συνάδελφου Σχολικής Συμβούλου από το Σύλλογο Α΄θμιας Εκπαίδευσης Χίου (ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλα περιστατικά) για την ενημέρωση συνάδελφων Εκπαιδευτικών, αφού όπως είναι γνωστό η ευθύνη της εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης αφορά στους/στις Διευθυντές/ντριες Σχολικών Μονάδων και το έργο των Σχολικών Συμβούλων είναι ενημερωτικό και υποβοηθητικό για όσους εμπλακούν σ ’αυτή;
- Το επόμενο στάδιο θα είναι η διαγραφή όλων των στελεχών - Διευθυντών/ντριών των Σχολικών Μονάδων οι οποίοι/ες εμπλέκονται σε διαδικασίες αυτοαξιολόγησης - αξιολόγησης;
Οι αποφάσεις των Ομοσπονδιών είναι σεβαστές, όταν είναι δίκαιες, αντικειμενικές, αμερόληπτες, ανοίγουν δρόμους, οδηγούν σε αποτελέσματα και υπηρετούν την ενότητα των εκπαιδευτικών.
Οι λογικές κοινωνικού αυτοματισμού όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν τις γενεσιουργές αιτίες των προβλημάτων, αλλά αντίθετα τις ισχυροποιούν προσθέτοντας νέα προβλήματα με τη δημιουργία ατελέσφορων εντάσεων και διαλυτικών φαινομένων εντός του σώματος των Εκπαιδευτικών.
Οι Εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να λέμε όχι σε οποιαδήποτε μορφή αξιολόγησης. Δεν το χρειαζόμαστε άλλωστε γιατί είμαστε σίγουροι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι πολύ παραπάνω από επαρκής.
Φυσικά, όπως έχουμε κατ’ επανάληψη υποστηρίξει, μιλάμε για μια αξιολόγηση μη τιμωρητική, μακριά από ποσοστώσεις και διαθεσιμότητες, συνδεδεμένη με την επιμόρφωση, μη αναδρομικού χαρακτήρα, που δεν στοχεύει στην απόδοση ευθυνών, αλλά στη βελτίωση της ποιότητας της Εκπαίδευσης.
Η ΠΕΣΣ στηρίζει όλους τους συναδέλφους Σχολικούς Συμβούλους στο δύσκολο έργο τους και απευθυνόμενη προς τις Ομοσπονδίες σημειώνει ότι:
Τα θέματα που απασχολούν κατά καιρούς την Εκπαίδευση λύνονται με διάλογο, σχεδιασμό, υπομονή, επιμονή, συμμαχίες και όχι με απειλές και διαγραφές εντυπωσιασμού που αποπροσανατολίζουν, στοχοποιώντας στελέχη της εκπαίδευσης, ενώ η μετατόπιση των προβλημάτων εντός του Εκπαιδευτικού σώματος καταστρέφει τους αναγκαίους συνεκτικούς δεσμούς και αθωώνει τους δημιουργούς των προβλημάτων.
Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΠΑΡΑΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη