Thumbnail
Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή Συλλόγου Πληροφορικών Πιερίας

Κατερίνη, 4/10/2013

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Σχετικά με τις «Διευκρινίσεις για τα μαθήματα Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου»

Αρ.Πρωτ. 139608/Γ2/ 1-10-2013 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Πρωτ  139608/Γ2/ 1-10-2013 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ με θέμα «Διευκρινήσεις για τα μαθήματα Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου»  ορίζεται ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα που συγκροτούνται για τα μαθήματα πληροφορικής στο Γενικό Λύκειο, μέχρι και 27.  Με την παραπάνω, επιπλέον καθορίζεται η διδασκαλία των μαθημάτων Πληροφορικής να γίνεται στο εργαστήριο από έναν εκπαιδευτικό.

Ο μεγάλος αυτός αριθμός μαθητών στα εργαστήρια πληροφορικής, τα οποία στην πλειονότητά τους αποτελούνται από 10 έως το πολύ 12 υπολογιστές, σημαίνει ότι  σε 5 έως 7 υπολογιστές θα εκπαιδεύονται ταυτόχρονα  3 μαθητές και στους υπόλοιπους θα εκπαιδεύονται 2.

 Συνέπειες της παραπάνω απόφασης είναι:

1.  Ένας εκπαιδευτικός δεν επαρκεί για να παρακολουθήσει και να υποστηρίξει τη διδασκαλία στο εργαστήριο.   Να υπενθυμίσουμε ότι στα εργαστηριακά σεμινάρια Α’ και Β’ επιπέδου εκπαίδευσης εκπαιδευτικών στις Τ.Π.Ε οι προδιαγραφές είναι για τμήματα 10 έως 12 ατόμων με έναν εκπαιδευτή αλλά και με ένα βοηθό

2.  Η διδασκαλία δεν θα είναι αποτελεσματική και η αξιολόγηση δεν θα είναι αντικειμενική (καθώς δεν υπάρχει η δυνατότητα του ενός, το πολύ δύο μαθητών ανά υπολογιστή).

3.  Σε συνδυασμό με τις μικρές διαστάσεις που συνήθως έχουν τα εργαστήρια πληροφορικής, καθώς και της ιδιαιτερότητας ότι η διασπορά των μαθητών είναι μόνο στα σημεία που βρίσκονται οι υπολογιστές και όχι σε όλη την αίθουσα όπως γίνεται με τα υπόλοιπα μαθήματα, δημιουργείται μεγάλος συνωστισμός των μαθητών (κολλητές 2-3 καρέκλες – μαθητές -  σε απόσταση 1,2 μέτρου)

Στο με Αρ.Πρωτ. 39610/Γ2/ 1-10-2013 έγγραφο του ΥΠΑΙΘ, όπου δίνονται οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων του Γενικού Λυκείου, αναφέρεται ότι το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου,  διδάσκεται στο εργαστήριο και προτείνεται για τη διδασκαλία και η ανάθεση συνθετικών εργασιών  σε ένα συνεργατικό περιβάλλον αξιοποιώντας τη μέθοδο project για την καθοδήγηση των μαθητών. Οι αντίστοιχες οδηγίες όμως, από το υπουργείο, για την συγκρότηση τμημάτων Ερευνητικής Εργασίας, ορίζουν συγκρότηση τμημάτων 16 έως 20 μαθητών.

Παίρνοντας υπόψη τα παραπάνω:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ

για την δραματική χειροτέρευση των συνθηκών διεξαγωγής των μαθημάτων Πληροφορικής που επιβάλλεται με την υπ’ αριθ. Πρωτ  139608/Γ2/ 1-10-2013 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ

για τα μαθήματα Εφαρμογές Πληροφορικής, Εφαρμογές Υπολογιστών Πολυμέσα – Δίκτυα και Εφαρμογές Λογισμικού:

Είτε να επιτραπεί η  συγκρότηση τμημάτων 12 έως 16 μαθητών ανά τμήμα με έναν εκπαιδευτικό

Είτε να γίνει επαναφορά της Υ.Α, με αρ. πρωτ, με Γ2/4243/22-09-1999 ως προς τις ρυθμίσεις της κατανομής των μαθητών και των εκπαιδευτικών για τα  παραπάνω μαθήματα.

Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή

Συλλόγου Πληροφορικών Πιερίας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vivlio
Κρίσιμες όψεις της Γνώσης
«Υπάρχουν σημαντικές οριακές στιγμές στην Ιστορία μας που το ζήτημα της γνώσης αποκτά κρίσιμες όψεις, συμβολικές εκφράσεις μοναδικές συμπυκνώσεις»
Κρίσιμες όψεις της Γνώσης
kimolia-sxoleia.jpg
Σημαντικές Αποφάσεις στην 14η Συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Αττικής - Η ενημέρωση
Συζητήθηκαν θέματα τοποθετήσεων, αναγνώρισης προϋπηρεσίας και βελτίωσης οργανικής θέσης εκπαιδευτικών Γενικής και Ειδικής Αγωγής
Σημαντικές Αποφάσεις στην 14η Συνεδρίαση του ΠΥΣΠΕ Ανατολικής Αττικής - Η ενημέρωση
ekloges
Φοιτητικές εκλογές: Με το ποσοστό ενσωμάτωσης να είναι στο 96,36%, η «Πανσπουδαστική» συγκεντρώνει 35,17% και η ΔΑΠ 22,7%.
Συγκεντρωτικά αποτελέσματα 2025
Φοιτητικές εκλογές: Με το ποσοστό ενσωμάτωσης να είναι στο 96,36%, η «Πανσπουδαστική» συγκεντρώνει 35,17% και η ΔΑΠ 22,7%.