Thumbnail
Η Πληροφορική στο Σχολείο: Ενα μάθημα σε κίνδυνο; του Βασίλη Δαγδιλέλη

Η Πληροφορική στο Σχολείο: Ενα μάθημα σε κίνδυνο;

 
 
Συχνά οι πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, ιδιαίτερα την τελευταία περίοδο που οι εξελίξεις αυτές είναι σημαντικές, "καλύπτουν" το μεγαλύτερο μέρος της ενημέρωσης από τα ΜΜΕ. Έτσι, πολλά σημαντικά γεγονότα μένουν στο ειδησεογραφικό περιθώριο, παρόλο που οι επιπτώσεις τους είναι πολύ σημαντικές τόσο για την Ελληνική εκπαίδευση, όσο και για την ελληνική κοινωνία γενικότερα.
Ένα  τέτοιο θέμα είναι και το μέλλον της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην ελληνική εκπαίδευση. Δεν είναι βέβαια από τα θέματα που θα «έκανε» μεγάλα νούμερα τηλεθέασης και για αυτό είναι «αόρατο» για το ευρύ κοινό. 
Φαντάζομαι πάντως ότι δεν υπάρχει Έλληνας ή Ελληνίδα πολίτης που να αμφιβάλλει για τη σπουδαιότητα της Πληροφορικής στην καθημερινότητά μας. 
Φανταστείτε για μια στιγμή τον κόσμο μας χωρίς τις εφαρμογές της Πληροφορικής και των ψηφιακών τεχνολογιών (από το Διαδίκτυο και τα smartphones, ως τις εφαρμογές στην Ιατρική, τη Δημόσια διοίκηση και πρακτικά σε όλους τους πολύπλοκους μηχανισμούς): δε θα ήταν κυριολεκτικά ένας άλλος κόσμος;  Δεν είναι προφανές λοιπόν ότι η Πληροφορική είναι ένα «δυνατό» χαρτί για την Ελλάδα, την Ελλάδα που έχει τόσο μεγάλη ανάγκη για ανάπτυξη στο μέλλον; Ωστόσο, όσο και αν φαίνεται απίστευτο, αυτή η Επιστήμη αιχμής, η Πληροφορική, είναι ένα μάθημα εν κινδύνω  στο ελληνικό σχολείο.
Κατά ένα περίεργο τρόπο, η Πληροφορική είναι υπό καθεστώς αμφισβήτησης από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας: πολύ συχνά, όπως και στην περίοδο που διανύουμε, η διδασκαλία της, ως περιεχόμενο, ως στόχοι, ως ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας θεωρείται ζήτημα προς εξέταση, εξαγγέλλονται αλλαγές, περιορισμοί, περικοπές και γενικά κυριαρχεί ένα κλίμα διαρκούς επανεξέτασης, αβεβαιότητας και μισής πληροφόρησης. Tαυτόχρονα, μια ανεξήγητη (;)  περιρρέουσα φημολογία δυσφήμισης του έργου των καθηγητών Πληροφορικής δηλητηριάζει την ατμόσφαιρα και την ψυχολογία των διδασκόντων.
Οφείλουμε όμως να πούμε δυο λόγια για το έργο των Πληροφορικών στην ελληνική εκπαίδευση. Προσωπικά δεν έχω καμιά αμφιβολία για την ποιότητα του έργου των ελλήνων εκπαιδευτικών Πληροφορικής: ακόμη και ως φοιτητής, αλλά και ως εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παλιότερα, ως γονιός δυο παιδιών και τώρα ως Πανεπιστημιακός την ξέρω καλά τη δουλειά τους, από όλες τις πλευρές, και την εκτιμώ βαθύτατα και μπορώ και να τεκμηριώσω την ποιότητά της.  Δυστυχώς όμως το έργο των καθηγητών Πληροφορικής είναι "βουβό", δε φωνασκεί. Δε "γεμίζει" τα δελτία των 8: 
ωστόσο οι πρωτιές και οι διακρίσεις στους διαγωνισμούς Πληροφορικής, οι έπαινοι και τα βραβεία στις Ολυμπιάδες και τις άλλες διεθνείς διοργανώσεις, οι επιβραβεύσεις στους διαγωνισμούς εκπαιδευτικής ρομποτικής - όλα αυτά όχι μονάχα συμβαίνουν, αλλά αποτελούν σχεδόν
ρουτίνα: θεωρείται πια δεδομένο ότι οι έλληνες μαθητές θα διακριθούν - και διακρίνονται. Ολοι αυτοί οι μαθητές και οι μαθήτριες όμως που περιοδικά εμφανίζονται στις οθόνες μας ως βραβευμένοι σε διεθνείς και παγκόσμιους διαγωνισμούς είναι φυντάνια που φύτρωσαν στον περίβολο της ελληνικής εκπαίδευσης. Μιας εκπαίδευσης που σε πεισμα των καιρών παράγει ακόμη επιτυχίες.
Επιπλέον, λίγο αν σκαλίσει κανείς, θα βρεί και άλλα, άπειρα σημάδια, άπειρα ίχνη των δράσεων των καθηγητών Πληροφορικής και μάλιστα πέρα και πάνω από τα στενά όρια του σχολικού προγράμματος: χιλιάδες (και το
εννοώ: ΧΙΛΙΑΔΕΣ) ιστοχώροι και ιστολόγια, wikis, ψηφιακά περιοδικά, διδακτικό υλικό, ασύλληπτοι σε ποσότητα και ποικιλία ψηφιακοί πόροι, δημιούργημα των ελλήνων καθηγητών Πληροφορικής κυκλοφορούν πρακτικά ελεύθεροι (το ξαναγράφω: ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ, δωρεάν, χωρίς κόστος) για όποιον και όποια θέλει να τους χρησιμοποιήσει. Λογισμικά υψηλής ποιότητας, δημιουργημένα από έλληνες μάχιμους εκπαιδευτικούς  μόνο από μεράκι είναι διαθέσιμα σε όλους και σε όλες.
Όλο αυτό το τεράστιο δίκτυο, αυτήν την απίστευτη δημιουργικότητα των ελλήνων Εκπαιδευτικών Πληροφορικής που επιμένουν να κάνουν club και ομίλους Πληροφορικής (πάρτε παράδειγμα τα σχολεία που έχουν ομίλους: 
υπάρχει έστω και ένα σχολείο στην Επικράτεια που να μην έχει όμιλο Πληροφορικής;), που επιμένουν να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς δημιουργικότητας, design, ρομποτικής, Ολυμπιάδες προγραμματισμού θα την καταστρέψουμε; Έχουν δει οι υπεύθυνοι με ποιόν τρόπο οι μαθητές αγκαλιάζουν το μάθημα; Αυτό το μάθημα θέλουν να απαξιώσουν;  Μα υπάρχει έστω και ένα Έλληνας ή μια Ελληνίδα που να επιθυμεί περιορισμό και απαξίωση του μαθήματος της Πληροφορικής στο σχολείο;  Ο ίδιος ο κύριος Υπουργός, οι υπηρεσιακοί παράγοντες, οι Έλληνες Βουλευτές δεν έχουν παιδιά, ανήψια, εγγόνια; Θέλουν να πάρουν λειψή εκπαίδευση στην Πληροφορική; Να το ξανασκεφτούν το πράγμα μήπως;
 
Βασίλης Δαγδιλέλης
Καθηγητής
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
Σοκ στην Αμαλιάδα: Στο νοσοκομείο 12χρονος μετά από challenge με τσίπουρο
Ο 12χρονος μαθητής είχε πάρει από το σπίτι του στο σχολείο ένα μπουκάλι με τσίπουρο προκειμένου να κάνει challenge με συμμαθητές του
Σοκ στην Αμαλιάδα: Στο νοσοκομείο 12χρονος μετά από challenge με τσίπουρο
tsakiroglou.jpg
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
«Τα μέλη της Χαμάς εξομοιώθηκαν με τους ναζί, η 7η Οκτωβρίου παρουσιάστηκε σαν Ολοκαύτωμα, ενώ ο πρέσβης του Ισραήλ στον ΟΗΕ εμφανίστηκε δημόσια με...
Η γενοκτονική πολιτική του Ισραήλ και η υποκρισία της Δύσης
sxoleia d
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
Η αδιανόητη περίπτωση του μικρού Γιώργου που ευτελίζει κάθε έννοια κρατικής πρόνοιας: Εκαναν και ...«συστάσεις ως προς την υποχρεωτικότητα της...
Απίστευτο: Ο Γιωργάκης συμπληρώνει σχεδόν... 2,5 μήνες εκτός σχολείου! - Τι απαντά ο Διευθυντής Π.Ε. Ανατ. Αττικής
EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος