Τηλεκπαίδευση
Πλατφόρμα για «θετικές εμπειρίες» ή εργαλείο ανταγωνισμού; Οι επιφυλάξεις των δασκάλων

Ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπιαγωγών Υπαίθρου Ν. Θεσσαλονίκης εκφράζει σοβαρές επιφυλάξεις για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η οποία ζητά από γονείς και κηδεμόνες να καταγράψουν «θετικές εμπειρίες» με εκπαιδευτικούς. Στην επιστολή που στάλθηκε προς τις οικογένειες, η Διεύθυνση αναφέρει ότι «πίσω από κάθε κοινότητα που ευημερεί υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί — άνθρωποι που, με υπομονή, μεράκι και αφοσίωση, δίνουν καθημερινά στα παιδιά μας όχι μόνο γνώση, αλλά ελπίδα, εμπιστοσύνη, όνειρα».

Ωστόσο, ο Σύλλογος επισημαίνει ότι οι «ασυνήθιστες — πρωτογνώρες πρακτικές» της πλατφόρμας δημιουργούν ερωτήματα γύρω από τη διαχείριση και τη νομιμότητα της διαδικασίας. Στην ανακοίνωσή του αναφέρει: «Από πού και έως πού η εκπαιδευτική κοινότητα ευημερεί; Τα κενά σε προσωπικό, οι συγχωνεύσεις τμημάτων, η υποχρηματοδότηση των σχολείων παραμένουν διαχρονικά προβλήματα που αγνοούνται».

Παράλληλα, θέτει ζητήματα προσωπικών δεδομένων και παιδαγωγικής σχέσης: «Ποιος θα έχει τον έλεγχο και τη διαχείριση της πλατφόρμας; Θα βιντεοσκοπούν οι μαθητές τους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη; Μια τέτοια πρακτική υπονομεύει την παιδαγωγική σχέση και αλλοιώνει τον ρόλο του σχολείου».

Ο Σύλλογος ζητά από τη Διεύθυνση την απόσυρση της φόρμας και την ενημέρωση των γονέων, ενώ τονίζει ότι «οι γονείς αναγνωρίζουν το έργο που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί και δεν έχουν την ανάγκη να το καταγράψουν σε μια ακόμα πλατφόρμα».

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Υπαίθρου Ν. Θεσσαλονίκης

ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΕΣ - ΠΡΩΤΟΓΝΩΡΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗ ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ Π.Ε ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ.

Σε επιστολή με πολλαπλές στοχεύσεις της Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης προς τους γονείς και κηδεμόνες αναφέρεται:

«Πίσω από κάθε κοινότητα που ευημερεί υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί — άνθρωποι που, με υπομονή, μεράκι και αφοσίωση, δίνουν καθημερινά στα παιδιά μας όχι μόνο γνώση, αλλά ελπίδα, εμπιστοσύνη, όνειρα. Στο πλαίσιο της προσπάθειάς μας να αναδείξουμε και να τιμήσουμε τον ρόλο των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Διεύθυνσής μας, σας καλούμε να μοιραστείτε μαζί μας μια θετική εμπειρία που έχετε ζήσει με έναν/μία εκπαιδευτικό — σε μορφή κειμένου, ήχου ή βίντεο».

… «Παρακαλούμε όσοι γονείς επιθυμούν να συμμετάσχουν σε αυτή την προσπάθεια να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα. Όλες οι καταγεγραμμένες εμπειρίες θα ανωνυμοποιηθούν και θα συγκεντρωθούν σε ένα αποθετήριο, το οποίο θα είναι προσβάσιμο στους Συλλόγους Γονέων και στα σχολεία. Στόχος αυτής της δράσης είναι να αναδείξουμε στο ευρύ κοινό, μέσα από τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά μηνύματα, το πολύπλευρο έργο των εκπαιδευτικών που επιτελείται στα σχολεία της Διεύθυνσής μας. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς που βοηθάτε να φωτίσουμε και να τιμήσουμε αυτούς που κάθε μέρα δίνουν τόσα πολλά στα παιδιά μας».

Ας αρχίσουμε από τις διαπιστώσεις:

Από πού και έως πού «η εκπαιδευτική κοινότητα ευημερεί»; Τα κενά σε εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό, οι συγχωνεύσεις τμημάτων για να αποκρυφτούν αυτά, τα 25άρια τμήματα που συνεχίζουν να υπάρχουν, η υποχρηματοδότηση των σχολείων — όλα τα διαχρονικά προβλήματα που μαστίζουν την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έπαψαν, ως διά μαγείας, να υπάρχουν και μας έμεινε η ανάγκη προβολής της «ευημερίας»;

Οι εκπαιδευτικοί που μάχονται ενάντια στη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, στην κατηγοριοποίηση σχολείων – εκπαιδευτικών – μαθητών, καθώς και τα πειθαρχικά μέτρα ενάντια σε αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς, είναι χαρακτηριστικά μιας κοινότητας που ευημερεί ή μιας κοινότητας που παλεύει, αγωνιά και τιμωρείται ακριβώς επειδή αγωνίζεται;

Γιατί «όλες οι καταγεγραμμένες εμπειρίες θα ανωνυμοποιηθούν» και θα αναρτώνται σε πλατφόρμα (παρεμπιπτόντως, έχουμε γεμίσει πλατφόρμες); Τι θα γίνεται με αναφορές που δεν αφορούν θετικές εμπειρίες, αλλά καταγγελίες σε βάρος εκπαιδευτικών και σχολείων, τις οποίες ο καθένας θα μπορεί ανώνυμα να υποβάλλει; Μήπως και αυτό αποτελεί μια ανομολόγητη στόχευση όλου του σχεδιασμού;

Ποιος θα έχει τον έλεγχο και τη διαχείριση της πλατφόρμας; Και αφού αφορά σχολεία και εκπαιδευτικούς, γιατί δεν συμμετέχουν οι ίδιοι, μέσω των συλλογικών τους οργάνων, στον έλεγχο και τη διαχείρισή της;

Μήπως, μέσα στο ζοφερό κλίμα της «αξιολόγησης», η πλατφόρμα και οι δημοσιεύσεις σε αυτή αποτελούν ακόμη ένα εργαλείο προώθησης του ανταγωνισμού μεταξύ εκπαιδευτικών και σχολείων, ώστε να προωθηθεί η κατηγοριοποίησή τους και ο διαχωρισμός τους σε άριστους και πληβείους;

Επιπλέον, προκύπτει ένα κρίσιμο ερώτημα: από πού και με ποιον τρόπο θα εξασφαλίζεται το οπτικοακουστικό υλικό που καλούνται να καταθέσουν οι γονείς; Θα βιντεοσκοπούν οι μαθητές τους εκπαιδευτικούς μέσα στην τάξη; Μια τέτοια πρακτική υπονομεύει την παιδαγωγική σχέση, αλλοιώνει τον ρόλο του σχολείου. Επιπροσθέτως, μέσα σε ποια πλαίσια νομιμότητας θα αναρτώνται βίντεο με τα πρόσωπα μαθητών και εκπαιδευτικών; Δεν προκύπτει τεράστιο ζήτημα παραβίασης προσωπικών δεδομένων;

Αν πράγματι θέλετε «να φωτίσετε και να τιμήσετε αυτούς που κάθε μέρα δίνουν τόσα πολλά στα παιδιά», καλό θα ήταν να συμπαραταχθείτε με το εκπαιδευτικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του: με 5% του κρατικού προϋπολογισμού για την Παιδεία, με κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο και καλά αμειβόμενο προσωπικό, με ανώτατο αριθμό 20 (και 15) μαθητών ανά τάξη, με σχολεία σύγχρονα και λειτουργικά, με παιδαγωγική ελευθερία και όχι τρομοκρατία και επιθεωρητισμό, με συλλόγους διδασκόντων που θα έχουν την πλήρη ευθύνη για τη διεύθυνση της σχολικής ζωής και των δράσεων που θα προσφέρουν όχι μόνο γνώση, αλλά ελπίδα, εμπιστοσύνη και όνειρα — που θα κάνουν χαρούμενα τα παιδιά μας και, κατά συνέπεια, και τους γονείς τους.

Οι γονείς αναγνωρίζουν το έργο που προσφέρουν οι εκπαιδευτικοί στα παιδιά τους και δεν έχουν την ανάγκη να το καταγράψουν σε μια ακόμα πλατφόρμα.

Ζητάμε από τη Διεύθυνση, με νέο e-mail προς τους γονείς, να αποσύρει την συγκεκριμένη φόρμα και να τους ενημερώσει σχετικά .

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

βαγγέλης βενιζέλος πρωθυπουργός
«Δεν είμαι υποψήφιος πρωθυπουργός»: το μήνυμα Βενιζέλου και η συζήτηση για τη διακυβέρνηση
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος απορρίπτει κάθε σενάριο προσωπικών φιλοδοξιών, διευκρινίζοντας ότι δεν είναι υποψήφιος πρωθυπουργός. Σε συνέντευξή του μιλά για...
«Δεν είμαι υποψήφιος πρωθυπουργός»: το μήνυμα Βενιζέλου και η συζήτηση για τη διακυβέρνηση
Χάρης Δούκας
Χάρης Δούκας: «Είναι πολιτική ευθύνη να διασφαλίζεις ότι κανένα νοικοκυριό δεν μένει στο σκοτάδι»
Δήμος Αθηναίων: Δωρεάν ηλεκτρικό ρεύμα για 22 χρόνια σε μονογονεϊκή οικογένεια μέσω του ΓΑΕΦ 
Χάρης Δούκας: «Είναι πολιτική ευθύνη να διασφαλίζεις ότι κανένα νοικοκυριό δεν μένει στο σκοτάδι»
Τροχαίο δυστύχημα στα Χανιά αυτοκίνητο σε γκρεμό
Χανιά: Αυτοκίνητο έπεσε σε γκρεμό – Νεκρός ο οδηγός
Θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε στα Χανιά, στην περιοχή Σέμπρωνα του Δήμου Πλατανιά, όταν αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του και κατέληξε σε γκρεμό. Ο...
Χανιά: Αυτοκίνητο έπεσε σε γκρεμό – Νεκρός ο οδηγός
Πτώση δέντρου στη Θεσσαλονίκη
Θεσσαλονίκη σε κλοιό ανέμων: Ξεριζώθηκαν δέντρα και προκάλεσαν ζημιές (Video)
Θεσσαλονίκη: Χάος με τους ισχυρούς ανέμους που σαρώνουν την πόλη – Δεκάδες πεσμένα δένδρα καθώς τα μποφόρ αυξάνονται
Θεσσαλονίκη σε κλοιό ανέμων: Ξεριζώθηκαν δέντρα και προκάλεσαν ζημιές (Video)