ημερίδα ΣΚΛΕ

Με εξαιρετική επιτυχία ολοκληρώθηκε η ημερίδα με τίτλο «Οι προκλήσεις και ο ρόλος των Κοινωνικών Λειτουργών στο σύγχρονο σχολείο» που διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμο Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος, στις 4 Δεκεμβρίου, στην αίθουσα “Jacqueline de Romilly” του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού,  με στόχο τη στήριξη όσων εργάζονται σε σχολεία και δίνουν καθημερινό αγώνα για να ανταπεξέλθουν στις τεράστιες ανάγκες και τις σύγχρονες κοινωνικές συνθήκες.

Στις εργασίες της Ημερίδας, που για πρώτη φορά ο ΣΚΛΕ ως ΝΠΔΔ συμβολικά  διοργάνωσε εντός του υπουργείου Παιδείας, συμμετείχαν πάνω από 1.130 Κοινωνικοί Λειτουργοί, τόσο δια ζώσης (κοινωνικοί λειτουργοί που εργάζονται στις εκπαιδευτικές μονάδες Περιφέρειας Αττικής) όσο και εξ αποστάσεως (κοινωνικοί λειτουργοί που εργάζονται σε δομές στην εκπαίδευση στην υπόλοιπη Ελλάδα).

ημερίδα ΣΚΛΕ

Έναν κοινωνικός λειτουργός σε κάθε σχολείο

Εκ μέρους του ΣΚΛΕ την έναρξη κήρυξε η Πρόεδρος του ΔΣ  κα Τριανταφυλλιά Αθανασίου, η οποία επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης των δομών της εκπαίδευσης με Κοινωνικούς Λειτουργούς -με αναλογία έναν/μια Κοινωνικό/η Λειτουργό για κάθε σχολική μονάδα- ως έναν από τους πιο  κρίσιμους παράγοντες για την ουσιαστική υποστήριξη των παιδιών, των οικογενειών και εν γένει της σχολικής κοινότητας, τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και παρέμβασης στην κρίση. Η  σύσταση δε της Σχολικής Κοινωνικής Υπηρεσίας, διεπιστημονικά στελεχωμένης σε κάθε σχολείο της Χώρας, είναι ένα αίτημα που ο ΣΚΛΕ διαχρονικά διεκδικεί και συνεχίζει να αγωνίζεται για αυτό. Επιπλέον η Πρόεδρος τόνισε ότι οι Κοινωνικοί/ες Λειτουργοί -μεταξύ άλλων επαγγελματιών, είναι αρμόδιοι για να:

  • Αναγνωρίζουν έγκαιρα τις δυσκολίες ενός παιδιού,
  • Στηρίζουν οικογένειες που δοκιμάζονται,
  • Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς για να δημιουργηθεί ένα ασφαλές και συμπεριληπτικό περιβάλλον,
  • Παρεμβαίνουν σε φαινόμενα βίας, εκφοβισμού, παραμέλησης ή αποκλεισμού,

και αποτελούν τη μοναδική ειδικότητα, που για τη διαμόρφωση διάγνωσης και ψυχοκοινωνικής μελέτης, εκτός από την αξιοποίηση επιστημονικών εργαλείων και μεθόδων (ατομικής συνεδρίας με τον μαθητή/τρια και οικογενειακής συνέντευξης, λήψης κοινωνικού ιστορικού, συμμετοχικής παρατήρησης, συνεργασίας και δικτύωσης εντός και εκτός σχολείου), πραγματοποιεί και κατ’ οίκον επισκέψεις, καθώς έχει αποδειχθεί ότι το περιβάλλον που διαβιεί ο μαθητής μπορεί να φέρει σημαντικά στοιχεία στη συνεκτίμηση και στη διαχείριση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει, με γνώμονα τη δημιουργία ενός ασφαλούς πλαισίου συνεργασίας και εμπιστοσύνης.

ημερίδα ΣΚΛΕ

Οι θεματικές της ημερίδας

Ακολούθησαν πέντε συνεδρίες ομιλητών με τις ακόλουθες θεματικές:

  • «Ο Κοινωνικός Λειτουργός στο σχολείο: Θεσμικός ρόλος, πρακτική εφαρμογή και δυσκολίες στην καθημερινή άσκηση του επαγγέλματος»
  • «Θεωρητικές Προσεγγίσεις και Προκλήσεις της Κοινωνικής Εργασίας εντός της σχολικής Κοινότητας»
  • «Διαχείριση κρίσεων και ψυχοκοινωνικών δυσκολιών στο σχολείο»,
  • «Δικτύωση και συνεργασία με φορείς: Από τη θεωρία στην πράξη»,
  • «Προτάσεις για το μέλλον της Κοινωνικής Εργασίας στην εκπαίδευση».

στις οποίες ετέθησαν και αναπτύχθηκαν εξόχως σημαντικά θέματα, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί ως ανάγκες, μέσα από τη διαρκή επικοινωνία του Συνδέσμου με τα Μέλη του.

Κυρίαρχα ζητήματα τα οποία αναδείχτηκαν, και στα οποία ο ΣΚΛΕ θα συνεχίσει να επιμένει προς κάθε αρμόδιο φορέα, είναι η σύσταση σταθερής και μόνιμης Κοινωνικής Υπηρεσίας σε κάθε σχολείο σε αντικατάσταση της σημερινής συνθήκης της αναλογίας ενός κοινωνικού λειτουργού ανά πέντε σχολεία, όπως επίσης και η ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης και εκπαίδευσης των Κοινωνικών Λειτουργών στα σχολεία καθώς και η επιπλέον διασαφήνιση των καθηκόντων μέσω της  δημιουργίας θεσμικών πρωτοκόλλων που να κατοχυρώνουν τους επαγγελματίες και να τους ενισχύουν διαρκώς  με τα απαραίτητα εφόδια ώστε να μπορούν δυναμικά και άμεσα  να ανταπεξέρχονται στις ανάγκες που καθημερινά αναδύονται στην σχολική πραγματικότητα.

ημερίδα ΣΚΛΕ

Η εκπροσώπηση του υπουργείου Παιδείας

Εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού παρέστησαν ως εκπρόσωποι ο κος Ανδρέας Νιγιάννης, Προϊστάμενος Δ/νσης Σπουδών Προγραμμάτων και Οργάνωσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος, παράλληλα, εκπροσώπησε την υπουργό Παιδείας, κα Σοφία Ζαχαράκη, εκφωνώντας τον χαιρετισμό της, όπως επίσης και η κα Τζένη Παναγιωτοπούλου, Προϊσταμένη τμήματος Α΄Δ/νσης Ειδικής Αγωγής και αναπληρώτρια Προϊσταμένη Διεύθυνσης, που  εξέφρασε στον δικό της χαιρετισμό, την  εκτίμησή της προς το έργο των Κοινωνικών Λειτουργών και τη σημασία του ρόλου τους.

Ο κος Βασίλης Ιωακειμίδης, Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος της Κοινωνικής Εργασίας του ΠΑΔΑ, αναφέρθηκε στον χαιρετισμό του στις τεκτονικές αλλαγές που διέρχεται το επάγγελμα του/της Κοινωνικού λειτουργού στο σύγχρονο κοινωνικό γίγνεσθαι ενώ τους χαιρετισμούς ολοκλήρωσε η κα Δέσποινα Χατζηδρόσου, Κοινωνική Λειτουργός που εκπροσώπησε τον Πρόεδρο της ΠΟΣΕΠΕΑ κο. Ιωάννη Φασουλάκη, η οποία και μίλησε για τον αγώνα που δίνεται καθημερινά στο πεδίο για την ουσιαστική κάλυψη των αναγκών των μαθητών, των οικογενειών και του εκπαιδευτικού έργου αλλά και για την απαραίτητη ενίσχυση των επαγγελματιών.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Χαλκιδική: Φαρσέρ βύθισε άγαλμα
Χαλκιδική: Το «βυθισμένο άγαλμα–φάρσα» που άναψε συζητήσεις για την αρχαιολογία του μέλλοντος (Video)
Χαλκιδική: Φαρσέρ βύθισε άγαλμα για να τρολάρει τους αρχαιολόγους του μέλλοντος
Χαλκιδική: Το «βυθισμένο άγαλμα–φάρσα» που άναψε συζητήσεις για την αρχαιολογία του μέλλοντος (Video)
Πανεπιστήμιο αθηνών εκπα
Αξιολόγηση ΑΕΙ: Η ΕΘΑΑΕ προσκαλεί διεθνείς εμπειρογνώμονες
Σύμφωνα με την πρόσκληση της ΕΘΑΑΕ, στόχος είναι η ενίσχυση της ποιότητας και η διεθνής διάσταση των προγραμμάτων σπουδών των ελληνικών πανεπιστημίων
Αξιολόγηση ΑΕΙ: Η ΕΘΑΑΕ προσκαλεί διεθνείς εμπειρογνώμονες
Αλέξης Χαρίτσης
Χαρίτσης: «Εγκληματική οργάνωση η οργή των παραγωγών;»
«Δεν μπορεί η Βουλή να συνεχίζει σαν να μην συμβαίνει τίποτα, να συζητά νομοσχέδια και για τους αγρότες να σχηματίζονται δικογραφίες για ‘εγκληματική...
Χαρίτσης: «Εγκληματική οργάνωση η οργή των παραγωγών;»