Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου «Αθηνά»
Το σχολείο με χωρητικότητα 80 ατόμων φιλοξενεί πάνω από 140 - Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν στο alfavita απειλές και κλίμα εκφοβισμού στο Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου

Σε απόγνωση βρίσκονται γονείς και εκπαιδευτικοί του Ελληνικού Σχολείου Βουκουρεστίου «Αθηνά», οι οποίοι, μέσω επιστολής-καταγγελίας στο alfavita.gr, κάνουν έκκληση για δημόσια παρέμβαση, περιγράφοντας μια «κατάσταση εκφυλισμού» που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών.

Η καταγγελία, που έρχεται στο φως ως «Μήνυμα απόγνωσης», αναδεικνύει ένα περιβάλλον «φόβου και τρομοκρατίας», όπου οι θεσμοί «σιωπούν» και οι αρμόδιες αρχές αγνοούν τις εκκλήσεις.

Σύμφωνα με την ομάδα γονέων και εκπαιδευτικών, το σχολικό περιβάλλον διαβρώνεται συστηματικά από «διαρροές, στοχοποιήσεις και σιωπηρές πιέσεις», ενώ η καθημερινότητα έχει «δηλητηριαστεί». Το πιο σοβαρό, όμως, ζήτημα που θέτουν είναι αυτό της σωματικής ασφάλειας των παιδιών.

«Πλέον η συγκάλυψη είναι σε τέτοιο βαθμό, ώστε κινδυνεύουν τα παιδιά: να ποδοπατηθούν σε έναν σεισμό ή να καούν σε μια φωτιά, εξαιτίας της παντελούς έλλειψης ουσιαστικής μέριμνας και αντίδρασης από την πλευρά των αρμοδίων. Αυτό δεν είναι υπερβολή· είναι ο φόβος μας, όπως τον ζούμε

Οι καταγγέλλοντες επισημαίνουν στο alfavita.gr ότι η επιλογή της ανωνυμίας είναι επιβεβλημένη λόγω του φόβου των αντιποίνων στα παιδιά.

Ζητούν άμεση «δημόσια πολιτική παρέμβαση», ανάδειξη του θέματος μέσω κοινοβουλευτικής ερώτησης και επίσκεψη/ανοιχτή συνάντηση με τη σχολική κοινότητα για να «σπάσει η σιωπή».

Τονίζουν, επίσης, ότι όλες οι προηγούμενες προσπάθειες μέσω των αρμοδίων αρχών (Πρεσβεία, Προξενείο, Υπουργείο Παιδείας) έχουν αποβεί άκαρπες, με τις αναφορές τους να μένουν «αναπάντητες ή να παραπέμπονται διαρκώς», επιδεινώνοντας την κατάσταση.

«Θέλουμε ένα σχολείο που να διδάσκει γνώση, ήθος και ασφάλεια – όχι φόβο και εξουθένωση», καταλήγει η επιστολή, ζητώντας συνδρομή ώστε να «σπάσει αυτή η σιωπή και η αδράνεια» στο Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου.

Αναλυτικά η δραματική επιστολή των γονέων

«Αξιότιμε κύριε Διευθυντά,

Ως ομάδα γονέων μαθητών του Ελληνικού Σχολείου Βουκουρεστίου «Αθηνά» , απευθυνόμαστε σε εσάς με σεβασμό και αγωνία για τη διαρκώς επιδεινούμενη κατάσταση στο μοναδικό αυτό σχολείο, το οποίο επί χρόνια αποτελεί φορέα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, πολιτισμού και παιδείας στο Βουκουρέστι, Ρουμανίας.

Το σχολείο δημιουργήθηκε με πρωτοβουλία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων , ο οποίος αποτελεί τον νόμιμο φορέα λειτουργίας του βάσει του ρουμανικού δικαίου (Ο.Γ. 26/2000). Η λειτουργία του στηρίζεται στην πολύτιμη συνδρομή του Ελληνικού Κράτους , που αποστέλλει εκπαιδευτικούς από την Ελλάδα, και στην υποστήριξη της Ελληνικής Πρεσβείας στο Βουκουρέστι , η οποία διαχρονικά συνέβαλε στη διατήρηση της ισορροπίας και της θεσμικής συνεργασίας όλων των πλευρών.

Η αλλαγή περιβάλλοντος και οι συνέπειες

Μετά τη μετεγκατάσταση του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης από τη Μαριούπολη στο Βουκουρέστι , η εσωτερική λειτουργία του σχολείου άρχισε να μεταβάλλεται σταδιακά. Οι αρχικές προσπάθειες συντονισμού μετατράπηκαν με τον καιρό σε παρεμβατικές πρακτικές , με αποτέλεσμα να έχει εγκαθιδρυθεί ένα κλίμα ανασφάλειας και εξάρτησης.

Η εκπρόσωπος του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης , αντί να λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος μεταξύ του Υπουργείου και της σχολικής κοινότητας, έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο διαρκούς πίεσης και φόβου , με επαναλαμβανόμενα επιχειρήματα του τύπου: «Αν δεν υπάρξουν αρκετοί μαθητές, δεν θα σταλούν καθηγητές από την Ελλάδα» ή «Αν συνεχιστούν οι αντιπαραθέσεις, το σχολείο θα τεθεί υπό αμφισβήτηση».

Αυτή η ρητορική εκφοβισμού έχει δημιουργήσει ψυχολογική κόπωση, σιωπή και αποστασιοποίηση στους εκπαιδευτικούς , ενώ έχει διχάσει τους γονείς.

Γύρω από το Συντονιστικό Γραφείο έχει σχηματιστεί μια ομάδα γονέων που λειτουργεί υποστηρικτικά προς αυτή τη λογική , ενισχύοντας —συνειδητά ή μη— την πίεση και τον φόβο που επικρατεί.

Διοικητική δομή και πηγές σύγχυσης

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ως ΜΚΟ , εκλέγει κάθε δύο χρόνια Διοικητικό Συμβούλιο (Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο, Γραμματέα, Ταμία και δύο μέλη) , που έχει την ευθύνη της λειτουργίας του σχολείου. Παράλληλα, η Πρεσβεία και το Συντονιστικό Γραφείο συγκροτούν μια Επιτροπή Σχολείου με συμβουλευτικό ρόλο , η οποία ωστόσο έχει επεκτείνει τις αρμοδιότητές της , παρεμβαίνοντας σε ζητήματα που αφορούν τις εγγραφές, τη διοίκηση και τη λειτουργία.

Η επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο οργάνων έχει οδηγήσει σε διοικητική ασάφεια και σύγχυση , γεγονός που αποτυπώθηκε έντονα στην τελευταία Γενική Συνέλευση , όπου Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου εξελέγη ο εν διαστάσει σύζυγος της Συντονίστριας Εκπαίδευσης.

Η σύμπτωση αυτή , αν και τυπικά επιτρεπτή , προκάλεσε ανησυχία για τη θεσμική αμεροληψία και ενέτεινε το κλίμα καχυποψίας στο εσωτερικό του σχολείου.

Οι προσωπικές διαφορές μεταφέρθηκαν στο σχολείο , προκαλώντας αντιπαραθέσεις, παραπληροφόρηση και απώλεια εμπιστοσύνης.

Ως γονείς, αντιλαμβανόμενοι το αδιέξοδο , προχωρήσαμε στην απομάκρυνση του Προέδρου και στην εκλογή νέου Δ.Σ. , το οποίο όμως αναδείχθηκε κάτω από πίεση και, κατά πολλούς, μέσα από αντιδημοκρατικές διαδικασίες , καθώς κατά τη διάρκεια της Συνέλευσης ακούστηκαν απειλές και εκφοβισμοί , που περιγράφονται παρακάτω.

Περιστατικά εκφοβισμού και θεσμικής εκτροπής

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης είναι η πρόσφατη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων , όπου η εκπρόσωπος του Συντονιστικού Γραφείου , εμφανιζόμενη με το προσωπείο του γονέα αλλά επικαλούμενη ρητά την ιδιότητά της ως εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας , δήλωσε ότι υπάρχει έγγραφο «στα χέρια του Γενικού Γραμματέα προς υπογραφή» , με το οποίο προβλέπεται η απόσυρση των Ελλήνων εκπαιδευτικών και το κλείσιμο του σχολείου εάν «συνεχιστούν τα προβλήματα». Η δήλωση αυτή προκάλεσε πανικό και οδήγησε πολλούς γονείς να ψηφίσουν υπό φόβο συγκεκριμένη ομάδα γονέων.

Επιπλέον, στον Σύλλογο Διδασκόντων , παρουσία του Συντονιστικού Γραφείου , ειπώθηκε προς τους εκπαιδευτικούς η φράση: «Το σχολείο είναι δημόσιο και δωρεάν και όποιον πιάσω να λέει δεξιά και αριστερά ότι είναι ιδιωτικό ή ότι έχει δίδακτρα, την έχει βάψει». Η απειλή αυτή , ειπωμένη σε επίσημη συνεδρίαση , συνιστά εκφοβισμό και προσβολή προς ανθρώπους που υπηρετούν με αξιοπρέπεια την ελληνική παιδεία στο εξωτερικό.

Σημεία διοικητικής και λειτουργικής ασάφειας

1. Εγγραφές μαθητών: Δεν έχει αποσαφηνιστεί ποιος είναι αρμόδιος για την έγκριση των εγγραφών — ο Σύλλογος Γονέων, ως φορέας λειτουργίας, ή οι Διευθυντές των βαθμίδων.

  • Στην πράξη, το Συντονιστικό Γραφείο υποστηρίζει ότι αποκλειστικά υπεύθυνοι είναι οι Διευθυντές , γεγονός που έχει οδηγήσει σε μαζικές εγγραφές χωρίς τη γνώμη του φορέα.
  • Το σχολικό κτίριο, μαζί με τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό, δεν μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα από 80 άτομα βάσει ασφάλειας/χωρητικότητας.
  • Παρ’ όλα αυτά, σήμερα βρίσκονται καθημερινά ~120 μαθητές και επιπλέον 20–25 εκπαιδευτικοί , δηλαδή >140 άτομα.
  • Είναι προφανές ότι δεν τηρείται καμία προϋπόθεση ασφαλείας , ανεξαρτήτως τυχόν τυπικής πιστοποίησης πυρασφάλειας.
  • Το σοβαρότερο όμως είναι ότι οι εγγραφές πραγματοποιούνται χωρίς παιδαγωγικά ή πρακτικά κριτήρια , με μοναδικό στόχο την τεχνητή αύξηση του αριθμού των μαθητών ώστε να παρουσιαστεί εικόνα “επιτυχίας”.
  • Η αύξηση αυτή χρησιμοποιείται ως εργαλείο αυτοπροβολής , χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο πραγματικός κίνδυνος της υπερφόρτωσης.
  • Όλοι θυμόμαστε την τραγωδία των Τεμπών · φανταστείτε ένα —έστω μικρότερης κλίμακας— περιστατικό μέσα σε ελληνικό σχολείο του εξωτερικού, κάτω από την ελληνική σημαία.
  • Τότε, όσοι σήμερα αποφασίζουν αδιαφορώντας για την ασφάλεια, θα έχουν ήδη μετακινηθεί , αφήνοντας πίσω ευθύνες που δεν σβήνουν.
  • Το πρόβλημα μετακυλίεται στον Σύλλογο Γονέων , που έχει απαξιωθεί και αποκλειστεί από κρίσιμες αποφάσεις.

2. Οικονομικό καθεστώς: Το σχολείο λειτουργεί με ετήσια συνδρομή/χορηγίες που καλύπτουν τις λειτουργικές του ανάγκες , με πρόγραμμα κοινωνικής στήριξης για οικογένειες με οικονομικές δυσκολίες.

  • Παρ’ όλα αυτά, το Συντονιστικό Γραφείο έχει παρουσιάσει το σχολείο ως «δημόσιο και δωρεάν» , δημιουργώντας σύγχυση και οικονομική δυσχέρεια.

3. Διορισμός Διευθυντών: Το πρωτόκολλο φετινού διορισμού υπεγράφη από πρώην Διευθυντή που είχε ήδη μεταφερθεί σε Υπουργείο στην Ελλάδα , αλλά υπέγραψε ως εν ενεργεία Διευθυντής.

  • Η πράξη αυτή εγείρει σοβαρά ζητήματα νομιμότητας και υπηρεσιακής δεοντολογίας.

4. Φύση του σχολείου: Δεν έχει αποσαφηνιστεί αν το σχολείο είναι ιδιωτικό, δημόσιο ή μικτού χαρακτήρα , προκαλώντας αντιφατικές ερμηνείες και διοικητική αστάθεια.

5. Ζητήματα αξιολόγησης και μαθητικής πειθαρχίας:

  • Έχουν καταγραφεί πολλαπλές περιπτώσεις μαθητών που προήχθησαν με >250–260 απουσίες , χωρίς επαρκή αιτιολόγηση ή επίσημη δικαιολόγηση· σε σχετικές ερωτήσεις γονέων δεν δόθηκαν απαντήσεις.
  • Επειδή οι τάξεις είναι ολιγάριθμες, οι μαθητές γνωρίζουν μεταξύ τους απουσίες και «εξαιρέσεις» , δημιουργώντας αδικίες, τριβές και αδιαφάνεια στη διαδικασία αξιολόγησης.
  • Παράλληλα, παλαιότερες καταγγελίες γονέων για προβληματικές συμπεριφορές παραμερίστηκαν , ενώ ορισμένοι γονείς ανέφεραν έμμεσες πιέσεις/αποθάρρυνση ώστε να μη δοθεί συνέχεια.
  • Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα σιωπής , όπου κανείς πλέον δεν τολμά να υποβάλει επίσημη καταγγελία.

Φόβος αντί της εμπιστοσύνης

Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι μόνο διοικητικό· είναι ηθικό και ψυχολογικό.

Η σχολική κοινότητα λειτουργεί μέσα σε περιβάλλον φόβου και καχυποψίας.

Οι εκπαιδευτικοί φοβούνται να μιλήσουν , οι γονείς διστάζουν να αντιδράσουν , και η εμπιστοσύνη έχει αντικατασταθεί από σιωπή και φόβο.

Ένα σχολείο δεν μπορεί να προοδεύσει όταν ο διάλογος έχει αντικατασταθεί από την απειλή και η συνεργασία από τη φοβική υπακοή.

Αίτημα

Με πλήρη σεβασμό στους θεσμούς και επίγνωση της σοβαρότητας των θεμάτων που αναφέρουμε, ζητούμε:

  • Επίσημη θεσμική παρέμβαση για τον καθορισμό ρόλων και ορίων του Συντονιστικού Γραφείου Εκπαίδευσης Βουκουρεστίου.

  • Διερεύνηση πρακτικών εκφοβισμού και ψυχολογικής πίεσης προς εκπαιδευτικούς και γονείς.

  • Αποσαφήνιση του διοικητικού, οικονομικού και νομικού καθεστώτος του σχολείου.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τσίπρας
«Το έβαλα στα πόδια»: Η στιγμή που ο Τσίπρας είδε τα Εξάρχεια γεμάτα με αφίσες του
Ο πρώην πρωθυπουργός περιγράφει στην «Ιθάκη» την πρώτη φορά που συνειδητοποίησε τι σημαίνει δημόσια αναγνωρισιμότητα
«Το έβαλα στα πόδια»: Η στιγμή που ο Τσίπρας είδε τα Εξάρχεια γεμάτα με αφίσες του
Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου «Αθηνά»
Καταγγελίες σοκ για το Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου: «Θα καούν ή θα ποδοπατηθούν μαθητές»
Το σχολείο με χωρητικότητα 80 ατόμων φιλοξενεί πάνω από 140 - Γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν στο alfavita απειλές και κλίμα εκφοβισμού στο...
Καταγγελίες σοκ για το Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου: «Θα καούν ή θα ποδοπατηθούν μαθητές»