Σοφία Ζαχαράκη
Πρόγραμμα ενίσχυσης της Φυσικής Αγωγής σε 4550 Σχολικές μονάδες, της Υγιεινής Ζωής και της Αθλητικής Έμπνευσης στα Σχολεία: Το έργο «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ» έρχεται να απαντήσει σε πραγματικές ανάγκες της σχολικής κοινότητας, προωθώντας ένα σχολείο πιο υγιές, πιο ανθρώπινο και πιο σύγχρονο. Με την έμφαση στην κίνηση, την ψυχική υγεία και την ισότιμη συμμετοχή, θέτει τις βάσεις για μια νέα αντίληψη της εκπαίδευσης στη χώρα.

Το σχολείο, ο πρώτος και καθοριστικός χώρος κοινωνικοποίησης των παιδιών, δεν είναι πια μόνο ο τόπος όπου μαθαίνουν γράμματα· είναι το περιβάλλον όπου καλλιεργούν στάσεις ζωής που τα συνοδεύουν στην ενήλικη πορεία τους.

Με αυτή τη φιλοσοφία, η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη παρουσιάζει το έργο «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ»  που «έρχεται να ανανεώσει το ελληνικό σχολείο, επαναφέροντας τις αξίες της προσπάθειας, της χαράς της κίνησης και της ψυχικής ισορροπίας στην καθημερινότητα των μαθητών».

Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις αλληλένδετους πυλώνες —έμπνευση, άθληση, ευζωία— οι οποίοι συνδέονται σε μια κοινή αποστολή: να δώσουν στα παιδιά τα απαραίτητα εφόδια για μια δυναμική, συνειδητή και ευτυχισμένη ζωή. Σε μια εποχή όπου η καθιστική ζωή, το άγχος και οι κοινωνικές πιέσεις αυξάνονται, μια τέτοια παρέμβαση θεωρείται όχι απλώς χρήσιμη, αλλά στρατηγικά κρίσιμη για το μέλλον της εκπαίδευσης στη χώρα.

Η ανάγκη για την υλοποίηση του «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ» προκύπτει από ένα σύνολο παραγόντων:

  • Διαχρονικά κενά στη Φυσική Αγωγή και τις πολιτικές υγείας στο σχολείο.

  • Αυξανόμενες ανάγκες ψυχικής ενδυνάμωσης των μαθητών.

  • Κοινωνικές προκλήσεις που επηρεάζουν άμεσα τη σωματική και ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.

Τα σχολεία καλούνται πλέον να λειτουργήσουν ως χώροι υγείας, πολιτισμού και πρόληψης, ενισχύοντας τη συνολική ποιότητα ζωής των μαθητών – και αυτό το έργο επιχειρεί να θέσει το πλαίσιο.

Γενικοί στόχοι του έργου «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ»

1. Αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής

Εκσυγχρονισμός του μαθήματος σε όλες τις βαθμίδες, με νέες προσεγγίσεις, εκπαιδευτικό υλικό και έμφαση στη βιωματική μάθηση.

2. Ενίσχυση υγιών συνηθειών ζωής

Το πρόγραμμα προωθεί ισορροπημένη διατροφή, επαρκή ύπνο, τακτική άσκηση και πρακτικές ψυχικής ευεξίας.

3. Καλλιέργεια θεμελιωδών αξιών

Οι μαθητές ενθαρρύνονται να αναπτύξουν προσπάθεια, ανθεκτικότητα, ήθος, ομαδικότητα και αυτοπειθαρχία μέσα από τη συμμετοχή τους σε δραστηριότητες.

4. Ισότιμη πρόσβαση σε εξοπλισμό

Ενίσχυση όλων των σχολικών μονάδων με ασφαλή και κατάλληλο αθλητικό εξοπλισμό, ώστε κανένα παιδί και κανένα σχολείο να μην μένει πίσω.

5. Συμπερίληψη μαθητών με κινητικές δυσκολίες

Δημιουργία ενός περιβάλλοντος όπου όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως φυσικών περιορισμών, μπορούν να συμμετέχουν ισότιμα στη Φυσική Αγωγή και στις σχολικές δράσεις.

6. Βελτίωση της ψυχοκοινωνικής υγείας

Μετά από περιόδους έντονης κοινωνικής και εκπαιδευτικής πίεσης, το πρόγραμμα στοχεύει στην ενδυνάμωση της συναισθηματικής ανθεκτικότητας των μαθητών.

7. Δημιουργία ψηφιακού οικοσυστήματος

Ένα ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον με υλικό για άθληση, υγεία και ευζωία που θα στηρίζει μαθητές και εκπαιδευτικούς.

8. Ενίσχυση του σχολείου ως χώρου έμπνευσης

Το σχολείο γίνεται τόπος δημιουργικότητας, καλλιέργειας πολιτισμού και προαγωγής υγείας.

Πέρα από τη μάθηση: ένα νέο παιδαγωγικό μοντέλο

Το «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ» δεν αποτελεί ένα απλό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής· εισάγει μια ολιστική παιδαγωγική προσέγγιση, όπου η ευεξία θεωρείται αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι τέτοιου τύπου παρεμβάσεις οδηγούν σε:

  • καλύτερες σχολικές επιδόσεις,

  • βελτίωση της συγκέντρωσης,

  • μείωση φαινομένων σχολικής βίας,

  • ισχυρότερη αυτοεκτίμηση,

  • πιο υγιές σχολικό κλίμα.

Σε χώρες όπως η Φινλανδία ή ο Καναδάς, η ενσωμάτωση δράσεων ευεξίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα έχει αποδειχθεί καθοριστική για τη συνολική ανάπτυξη των παιδιών.

Το έργο «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ» έρχεται να απαντήσει σε πραγματικές ανάγκες της σχολικής κοινότητας, προωθώντας ένα σχολείο πιο υγιές, πιο ανθρώπινο και πιο σύγχρονο. Με την έμφαση στην κίνηση, την ψυχική υγεία και την ισότιμη συμμετοχή, θέτει τις βάσεις για μια νέα αντίληψη της εκπαίδευσης στη χώρα.

Αποτελεί, ουσιαστικά, μια επένδυση στο μέλλον των παιδιών — και άρα στο μέλλον της ίδιας της κοινωνίας.

Οι λόγοι για τους οποίους αυτό το έργο είναι εξαιρετικά σημαντικό και κρίσιμο.

1. Ανάγκη αναβάθμισης της Φυσικής Αγωγής και των σχολικών υποδομών

Η Φυσική Αγωγή αποτελεί θεμελιώδη διάσταση της ολιστικής εκπαίδευσης.
Ωστόσο, μεγάλο μέρος των σχολείων της χώρας:

  • λειτουργούν με ελλιπή ή παρωχημένο εξοπλισμό,
  • δεν διαθέτουν επαρκή μέσα για ποιοτική διδασκαλία,
  • δεν μπορούν να υποστηρίξουν ποικιλία αθλητικών δραστηριοτήτων,
  • και συχνά περιορίζουν τη Φυσική Αγωγή στη βασική άσκηση χωρίς εναλλακτικές επιλογές.

Η προμήθεια ενός τυποποιημένου, ασφαλούς και παιδαγωγικά επαρκούς πακέτου εξοπλισμού για 4.500 σχολεία:

  • εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην άθληση,
  • μειώνει τις ανισότητες μεταξύ σχολικών μονάδων,
  • και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για πλούσιες, σύγχρονες και ποιοτικές αθλητικές δραστηριότητες.

2. Έλλειψη ενιαίου, σύγχρονου και εκπαιδευτικού περιεχομένου για την άθληση και την υγεία

 

Το ελληνικό σχολείο στερείται:

  • σύγχρονου ψηφιακού υλικού για τη Φυσική Αγωγή,
  • Συστηματική και οργανωμένη προώθηση των Ελλήνων πρωταθλητών προτύπων
  • οργανωμένης καλλιέργειας της αθλητικής κουλτούρας,
  • δομημένης εκπαίδευσης σε θέματα υγιεινής ζωής, ύπνου, διατροφής και ψυχικής ευεξίας.

Τα δύο υποέργα ψηφιακού περιεχομένου (Υποέργο 1 & 3) απαντούν σε αυτό το κενό:

  • με 200–250 βίντεο αθλητικής έμπνευσης και προσωπικών ιστοριών πρωταθλητών,
  • με σειρά παιδαγωγικών βίντεο & animations για το ΕυΖην (διατροφή, ύπνος, αναπνοή, συναισθήματα, ενέργεια, πρόληψη κινδύνων),
  • με εκπαιδευτικά challenges, δραστηριότητες και υλικό για χρήση από εκπαιδευτικούς.

Το σχολείο αποκτά έτσι ενιαία ψηφιακή βιβλιοθήκη αθλητικής και υγειονομικής παιδείας, προσβάσιμη από κάθε τάξη και κάθε εκπαιδευτικό.

3. Ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών – Μετά την πανδημία και τη δεκαετή κρίση

Μεγάλο μέρος των μαθητών παρουσιάζει:

  • Παχυσαρκία
  • μειωμένη φυσική δραστηριότητα,
  • αυξημένο άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση,
  • δυσκολίες συγκέντρωσης,
  • περιορισμένη κοινωνική αλληλεπίδραση.

Το έργο έρχεται να δώσει σύγχρονα παιδαγωγικά εργαλεία σε εκπαιδευτικούς και σχολεία για:

  • ενίσχυση της σωματικής υγείας,
  • προώθηση της ψυχικής ευεξίας,
  • καλλιέργεια της αυτορρύθμισης,
  • και ενίσχυση της κοινωνικοποίησης και συνεργασίας.

Μέσω των δράσεων «Εμπνέομαι», «Αθλούμαι» και «Ευζώ», οι μαθητές αποκτούν πρακτικές δεξιότητες ζωής που δεν διδάσκονται αλλού.

 

4. Έλλειψη προτύπων και θετικών παραδειγμάτων στη σχολική ζωή

Σε μια εποχή όπου οι νέοι εκτίθενται σε μη υγιή, μη ρεαλιστικά ή επιβλαβή «πρότυπα», η ανάγκη επαναφοράς αληθινών, υγιών και ανθρώπινων προτύπων είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Το έργο:

  • φέρνει σε κάθε σχολείο τις ιστορίες 200–250 Ελλήνων πρωταθλητών,
  • αναδεικνύει τις έννοιες της προσπάθειας, πειθαρχίας, αποτυχίας και επιμονής,
  • συνδέει τα παιδιά με την αθλητική ιστορία και παράδοση της χώρας,
  • και χτίζει ένα νέο σύστημα αξιών, βασισμένο στο ήθος και στον αγώνα.

Οι αφηγήσεις των αθλητών μπορούν να αποτελέσουν καταλύτη αυτοβελτίωσης για χιλιάδες μαθητές.

5. Ανάγκη ένταξης μαθητών με κινητικές δυσκολίες και αναπηρίες

Σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης υπάρχουν μαθητές που αποκλείονται πρακτικά από τη Φυσική Αγωγή, εξαιτίας έλλειψης κατάλληλου εξοπλισμού.

Το έργο:

  • προβλέπει προσαρμοσμένο εξοπλισμό (Boccia, Goalball, soft-bowling, αφρώδη υλικά),
  • ενισχύει την έννοια της συμπερίληψης,
  • δίνει τη δυνατότητα σε κάθε μαθητή να συμμετέχει ενεργά,
  • και ενθαρρύνει όλα τα παιδιά να μάθουν σεβασμό στη διαφορετικότητα.

6. Συμβολή στη Δημόσια Υγεία & στην υιοθέτηση υγιών συνηθειών

Η Ελλάδα καταγράφει υψηλά ποσοστά:

  • παιδικής παχυσαρκίας,
  • χαμηλής φυσικής δραστηριότητας,
  • κατανάλωσης ζάχαρης & ενεργειακών ποτών,
  • προβληματικού ύπνου σε εφήβους.

Το έργο συμβάλλει στη δημόσια υγεία με τρόπο:

  • επιστημονικά τεκμηριωμένο,
  • συστηματικό,
  • βιωματικό,
  • και ψυχοπαιδαγωγικά σχεδιασμένο.

Εισάγει στο σχολείο υγιείς συνήθειες ζωής, που σύμφωνα με όλες τις διεθνείς μελέτες καθορίζουν την υγεία ενηλίκων και κοινωνιών.

7. Εθνική στρατηγική για την άθληση – ανάγκη δημιουργίας κοινών προτύπων

Το έργο συμβάλλει στον στρατηγικό στόχο:

  • αύξησης της φυσικής δραστηριότητας,
  • ενίσχυσης της αθλητικής παιδείας,
  • ανάδειξης της ελληνικής αθλητικής ιστορίας,
  • δημιουργίας υγιών πολιτών και ενεργών νέων.

Με ένα ενιαίο πλαίσιο εξοπλισμού και ενιαία ψηφιακή βιβλιοθήκη περιεχομένου, το σχολείο αποκτά κοινή παιδαγωγική βάση για την άθληση και την υγεία, ανεξαρτήτως τοποθεσίας, δυναμικότητας ή υποδομών.

Συμπέρασμα

Το έργο «Εμπνέομαι – Αθλούμαι – Ευζώ» αποτελεί επένδυση υψηλής κοινωνικής, παιδαγωγικής και αναπτυξιακής αξίας, η οποία:

  • ενισχύει συνολικά τη Φυσική Αγωγή σε όλες τις σχολικές βαθμίδες,
  • προσφέρει έμπνευση, σύγχρονα εργαλεία και υγιή πρότυπα ζωής,
  • δημιουργεί μια νέα, ενιαία κουλτούρα σχολικής άθλησης και ευεξίας,
  • βελτιώνει την ψυχοσωματική ανάπτυξη των μαθητών,
  • και συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση ενεργών, υγιών και συνειδητοποιημένων πολιτών.

Είναι ένα έργο αναγκαίο, ώριμο και απόλυτα συμβατό με τις σύγχρονες ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Δομή Του Έργου

Το έργο αποτελείται από τρία συμπληρωματικά υποέργα, τα οποία ακολουθούν τη φυσική πορεία της φιλοσοφίας του τίτλου:

Υποέργο 1: “Οι Πρωταθλητές μας Εμπνέουν”: Προϋπολογισμός: 500.000 €

Αιτιολόγηση:

Κάθε μεγάλη προσπάθεια ξεκινά από ένα πρότυπο. Μέσα από βιωματικά βίντεο και αφηγήσεις κορυφαίων Ελλήνων αθλητών, οι μαθητές γνωρίζουν ιστορίες ανθρώπων που πάλεψαν, αμφέβαλαν, απέτυχαν και τελικά νίκησαν — όχι μόνο στους αγώνες, αλλά και στη ζωή.

Αθλητές που απέδειξαν ότι η αριστεία δεν είναι θέμα τύχης, αλλά πειθαρχίας, πίστης και ψυχικής ανθεκτικότητας. Η ενότητα “Εμπνέομαι” λειτουργεί ως η σπίθα της έμπνευσης — το πρώτο βήμα για να ανακαλύψουν τα παιδιά τη δική τους δύναμη.

Αντικείμενο:
Παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου με τη συμμετοχή 200–250 Ελλήνων αθλητών, οι οποίοι αφηγούνται τις ιστορίες τους και μοιράζονται τα διδάγματα της διαδρομής τους.

Περιλαμβάνει:

  • Παραγωγή συνεντεύξεων και αφηγήσεων (βίντεο 3–5 λεπτών).
  • Δημιουργία ψηφιακής βιβλιοθήκης/πλατφόρμας με θεματικές ενότητες (π.χ. “Η αξία της προσπάθειας”, “Η ομάδα πάνω απ’ όλα”, “Ο αθλητισμός ως σχολείο ζωής”).
  • Εκπαιδευτικά σενάρια για χρήση από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής.

Δράσεις στα σχολεία:

  • Ημέρες Έμπνευσης: προβολή των ιστοριών και συζήτηση γύρω από τις αξίες που αγγίζουν τους μαθητές.
  • «Ο αθλητής που με εμπνέει»: δημιουργικός διαγωνισμός ζωγραφικής ή σύντομου κειμένου.
  • Συνεντεύξεις με τοπικούς αθλητές ή αποφοίτους που διακρίθηκαν, δίνοντας τοπική και βιωματική διάσταση στο μήνυμα της προσπάθειας.

Παραδοτέα: Παραδοτέα Υποέργου 1

  1. 200–250 βίντεο αθλητικής έμπνευσης, πλήρως επεξεργασμένα
  2. Ψηφιακή βιβλιοθήκη περιεχομένου σε οργανωμένη δομή
  3. Μεταδεδομένα & θεματική ταξινόμηση όλων των αρχείων
  4. Οδηγός εκπαιδευτικού για την αξιοποίηση του υλικού
  5. 3–4 δράσεις στα σχολεία, πλήρως υλοποιημένες
  6. 5 Συναντήσεις με τους πρωταθλητές και επιλεγμένα σχολεί
  7. Επικοινωνιακό υλικό (αφίσες, οπτική ταυτότητα, microsite, μικρά videos)
  8. Τελικός φάκελος παράδοσης με αναλυτικά πρακτικά παραγωγής

Επικοινωνία, Διάχυση & Οπτική Ταυτότητα

Ο Ανάδοχος θα αναλάβει:

  • Την παραγωγή επικοινωνιακής ταυτότητας του Υποέργου (λογότυπο, πρότυπα υλικών).
  • Την υλοποίηση καμπάνιας ενημέρωσης (έντυπης & ψηφιακής).
  • Τη δημιουργία αφισών, φυλλαδίων, σύντομων trailers, social media videos.
  • Τη συνεργασία με σχολεία για την προβολή επιλεγμένου περιεχομένου σε ειδικές δράσεις.
  • Την παράδοση Press Kit για το Υπουργείο Παιδείας.

Αναμενόμενο αποτέλεσμα:
Τα παιδιά γνωρίζουν πρότυπα ήθους, επιμονής και αριστείας, μαθαίνοντας την ιστορία του ελληνικού αθλητισμού και τα ιδανικά του.

Υποέργο 2: ΑΘΛΟΥΜΑΙ — με τα κατάλληλα μέσα και εξοπλισμό: ΠΥ: 7.050.000 €

Ανανεώνουμε όλον τον αθλητικό εξοπλισμό σε 4500 σχολεία.

Αιτιολόγηση

Η έμπνευση χρειάζεται χώρο για να εκφραστεί. Το έργο εξοπλίζει τα σχολεία όλης της χώρας — από το Δημοτικό έως το Λύκειο — με σύγχρονο αθλητικό εξοπλισμό: μπάλες, φιλέ, στρώματα, σχοινάκια, όργανα ευεξίας, εμπόδια και κινητικά παιχνίδια.

Κάθε σχολείο αποκτά πλέον τα εργαλεία που χρειάζεται για να μετατρέψει τη Φυσική Αγωγή σε εμπειρία χαράς, συνεργασίας και δημιουργίας. Οι μαθητές μαθαίνουν να κινούνται, να συνεργάζονται, να φροντίζουν το σώμα τους — να χαίρονται τη σωματική προσπάθεια.

Νέες προσεγγίσεις Φυσικής Αγωγής:

  • Ομαδικά παιχνίδια και “challenges” που ενισχύουν τη συνεργασία.
  • Ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη μέτρηση αθλητικής προόδου και στην αυτοαξιολόγηση.
  • Ημέρες Αθλητικής Χαράς: ολόκληρο το σχολείο συμμετέχει, χωρίς διακρίσεις και χωρίς ανταγωνισμό.

Γιατί η άσκηση δεν είναι υποχρέωση· είναι τρόπος να αναπνέεις καλύτερα, να σκέφτεσαι καθαρότερα και να νιώθεις πιο ζωντανός.

Αντικείμενο: Προμήθεια Αθλητικού και Ευεξιακού Εξοπλισμού σε 4.550 Σχολικές Μονάδες

Το Υποέργο 2 αφορά την προμήθεια, παράδοση και εγκατάσταση βασικού αθλητικού και ευεξιακού εξοπλισμού σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση της παροχής Φυσικής Αγωγής και της σχολικής άθλησης.

Το υποέργο στοχεύει στη διαμόρφωση ενός ελάχιστου, ασφαλούς και εκπαιδευτικά επαρκούς πακέτου εξοπλισμού, το οποίο θα επιτρέπει στα σχολεία να παρέχουν ποιοτικά μαθήματα Φυσικής Αγωγής, να υλοποιούν δράσεις κινητικότητας και ευεξίας και να υποστηρίζουν τη συμμετοχή όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων μαθητών με κινητικές δυσκολίες.

Το Υποέργο καλύπτει συνολικά 4.550 σχολεία, ως εξής:

  • 3.000 Μικρά–Μεσαία Δημοτικά Σχολεία
  • 1.500 Μεγάλα Δημοτικά και Γυμνάσια
  • 50 Γυμνάσια – Λύκεια με Κλειστό Γυμναστήριο

Περιγραφή Αντικειμένου

A. Προμήθεια Εξοπλισμού για 3.000 Μικρά–Μεσαία Δημοτικά Σχολεία

Προμήθεια και παράδοση βασικού πακέτου εξοπλισμού άθλησης και κινητικών δραστηριοτήτων, το οποίο περιλαμβάνει ενδεικτικά:

  • Πτυσσόμενη/φορητή μπασκέτα χαμηλού–μεσαίου ύψους
  • Mini pop-up τέρματα
  • Μπάλες ποδοσφαίρου, μπάσκετ, βόλεϊ, χάντμπολ (μαλακές και standard)
  • Βασικός εξοπλισμός badminton
  • Κινητικός εξοπλισμός (κώνοι, στεφάνια, εμπόδια, σκαλίσια ταχύτητας)
  • Εξοπλισμός ευεξίας (στρώματα, λάστιχα, mini bands, medicine balls)
  • Soft balls για ασφαλείς δραστηριότητες
  • Εξοπλισμός οργάνωσης και αποθήκευσης (καλάθια, δίχτυα, τρόμπες)

Ο στόχος είναι η παροχή ενός ενιαίου “minimum standard” εξοπλισμού για όλα τα Δημοτικά Σχολεία, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη παροχή ποιοτικής Φυσικής Αγωγής.

B. Προμήθεια Εξοπλισμού για 1.500 Μεγάλα Δημοτικά και Γυμνάσια

Προμήθεια αναβαθμισμένου πακέτου εξοπλισμού για μεγαλύτερες σχολικές μονάδες, με μεγαλύτερο αριθμό μαθητών και αυξημένες ανάγκες διδασκαλίας ομαδικών αθλημάτων.

Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει:

  • Πτυσσόμενες μπασκέτες μεσαίου ύψους
  • 1–2 ζεύγη pop-up τερμάτων
  • Μπάλες 4 αθλημάτων (32–40 τεμ.)
  • Φιλέ βόλεϊ (1–2 τεμ.)
  • Badminton sets
  • Στρώματα, λάστιχα, medicine balls, εμπόδια
  • Οργανωτικά υλικά (χρονόμετρα, markers, δίχτυα, τρόμπες)

Το πακέτο επιτρέπει την υλοποίηση πλήρους, διαφοροποιημένης και ασφαλούς Φυσικής Αγωγής.


Γ. Πλήρες Πακέτο Εξοπλισμού για 50 Γυμνάσια – Λύκεια με Κλειστό Γυμναστήριο

Για τις σχολικές μονάδες με κλειστό γυμναστήριο, προμηθεύεται ειδικό πακέτο εξοπλισμού ενίσχυσης εσωτερικών αθλητικών και ευεξιακών δραστηριοτήτων.

Το πακέτο περιλαμβάνει ενδεικτικά:

  • 2 τραπέζια επιτραπέζιας αντισφαίρισης με 20 ρακέτες και μπάλες
  • Πλήρες σετ TRX / suspension trainers
  • Medicine balls, dumbbells, πάγκοι ενδυνάμωσης
  • Yoga mats, foam rollers, steps aerobics
  • Εξοπλισμό για μαθητές με κινητικές δυσκολίες (Boccia, Goalball, Soft Bowling)
  • Προβολικό/ψηφιακό υλικό για εσωτερικές δράσεις Φυσικής Αγωγής
  • Εξοπλισμό οργάνωσης και αποθήκευσης (cabinets)

Το πακέτο αυτό επιτρέπει την αξιοποίηση του κλειστού γυμναστηρίου ως πολυλειτουργικού αθλητικού χώρου, κατάλληλου για σωματική άσκηση, ευεξία και σχολικές εκδηλώσεις.


Στόχος του Υποέργου

Με την ολοκλήρωση της προμήθειας, όλα τα σχολεία που εντάσσονται στο έργο θα διαθέτουν:

  • ασφαλή, φορητό και τυποποιημένο εξοπλισμό για Φυσική Αγωγή,
  • δυνατότητα υλοποίησης ποικιλίας κινητικών και αθλητικών δραστηριοτήτων,
  • υποδομή για δράσεις ευεξίας και φυσικής ενδυνάμωσης,
  • υλικά κατάλληλα για μαθητές με κινητικές δυσκολίες,
  • και ένα λειτουργικό σύστημα οργάνωσης και αποθήκευσης του υλικού.

Το Υποέργο ενισχύει άμεσα τη σχολική ζωή, συμβάλλοντας στη σωματική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τον αναβαθμισμένο ρόλο της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο.


Συνολικός Προϋπολογισμός Υποέργου 2

 

Κατηγορία Σχολείων

Πλήθος

Κόστος/Σχολείο

Σύνολο

3.000 Μικρά–Μεσαία Δημοτικά

3.000

1.500 €

4.500.000 €

1.500 Μεγάλα Δημοτικά – Γυμνάσια

1.500

1.500 €

2.250.000 €

50 Γυμνάσια–Λύκεια με κλειστό γυμναστήριο

50

6.000 €

300.000 €

Σύνολο Υποέργου 2

7.050.000 €

Περιλαμβάνει:

  • Πάγιο εξοπλισμό: μπασκέτες, φιλέ, στρώματα, πάγκους, όργανα φυσικής κατάστασης.
  • Αναλώσιμα είδη: μπάλες όλων των τύπων, σχοινάκια, κρίκους, κώνους, εμπόδια, ρακέτες.
  • Εξοπλισμό ευεξίας: στρώματα, mini bands, λάστιχα, όργανα stretching.

Αναμενόμενο αποτέλεσμα:
Κάθε σχολείο αποκτά τις αναγκαίες υποδομές για ενεργητικό και ασφαλές μάθημα Φυσικής Αγωγής.

Υποέργο 3: ΕΥΖΩ — μαθαίνοντας τι σημαίνει υγιής τρόπος ζωής: Π/Υ: 300,000€

Ο αθλητισμός δεν σταματά στο γήπεδο — είναι στάση ζωής. Η τρίτη ενότητα του έργου επικεντρώνεται στην υγιεινή διατροφή, την ψυχική ευεξία, τον ύπνο και την πρόληψη βλαβερών συνηθειών.

Μέσα από την παραγωγή εκπαιδευτικών βίντεο, animations και εκπαιδευτικά “challenges”, οι μαθητές μαθαίνουν:

  • γιατί το πρωινό είναι απαραίτητο,
  • πώς ο ύπνος επηρεάζει τη μνήμη και τη διάθεση,
  • πώς η άσκηση αυξάνει τη συγκέντρωση και την ενέργεια,
  • γιατί ουσίες όπως το κάπνισμα, το αλκοόλ ή τα ενεργειακά ποτά βλάπτουν σώμα και νου.

Ενδεικτικές δράσεις Ευζωίας:

  • Εργαστήρια «Φτιάχνω το δικό μου υγιεινό πρωινό».
  • «Ημέρα χωρίς αναψυκτικά» – ενημέρωση και παιχνίδι γνώσεων.
  • Ασκήσεις χαλάρωσης, mindfulness και αναπνοής μετά το μάθημα.
  • Ψηφιακές δραστηριότητες όπως «Πόσο καλά κοιμάμαι;» ή «Η ενέργειά μου μέσα στη μέρα».

Το σχολείο μετατρέπεται σε χώρο καλλιέργειας υγείας, ισορροπίας και αυτογνωσίας, όπου τα παιδιά μαθαίνουν να ζουν με ευθύνη, επίγνωση και θετική στάση απέναντι στη ζωή.

Παραγωγή Ψηφιακού Παιδαγωγικού Περιεχομένου

Ο Ανάδοχος θα αναλάβει τη δημιουργία σειράς εκπαιδευτικών πολυμεσικών πόρων, προσαρμοσμένων σε μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου.

Παραγωγή 30–40 εκπαιδευτικών βίντεο & animations

Τα βίντεο θα καλύπτουν κρίσιμες θεματικές που σχετίζονται με:

  • Υγιεινή διατροφή & μεσογειακό πρότυπο
  • Σημασία ύπνου & σωστών βιορυθμών
  • Διαχείριση άγχους & ψυχικής ευεξίας
  • Άσκηση, ενέργεια και συγκέντρωση
  • Αποφυγή κινδύνων (κάπνισμα, αλκοόλ, ενεργειακά ποτά)
  • Ενσυνειδητότητα, αναπνοές & χαλάρωση

Όλο το υλικό θα είναι:

  • προσαρμοσμένο ηλικιακά,
  • επιστημονικά τεκμηριωμένο από ειδικούς (διατροφολόγους, ψυχολόγους, παιδαγωγούς),
  • συμβατό με τους στόχους της Αγωγής Υγείας και του νέου Ψηφιακού Σχολείου.

Παραδοτέα ψηφιακά αρχεία

Ο Ανάδοχος θα παραδώσει:

  • όλα τα βίντεο σε HD/4K,
  • animations, καρτέλες δραστηριοτήτων, infographics,
  • συμπληρωματικά αρχεία (scripts, μεταδεδομένα, τίτλοι, λεζάντες),
  • έτοιμο υλικό για διαδραστικούς πίνακες, tablets και εκπαιδευτικές πλατφόρμες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πκσ
«Εμπορευματοποίηση και καταστολή»: Σφοδρή κριτική της ΠΚΣ στη νέα καμπάνια της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ
«Το πραγματικό επόμενο κεφάλαιο στα ΑΕΙ το γράφουν οι φοιτητές με τους αγώνες τους»
«Εμπορευματοποίηση και καταστολή»: Σφοδρή κριτική της ΠΚΣ στη νέα καμπάνια της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ
Σταύρος Ψυχάρης
Ψυχάρης σε Τσίπρα (βιβλίο «Ιθάκη»): «Οι εφημερίδες είναι σαν τις βιτρίνες καταστημάτων»
«Οι εφημερίδες είναι σαν τις βιτρίνες των καταστημάτων. Μια φορά έχουν καλοκαιρινά, μια φορά χειμωνιάτικα, το μαγαζί είναι το ίδιο, δεν αλλάζει»
Ψυχάρης σε Τσίπρα (βιβλίο «Ιθάκη»): «Οι εφημερίδες είναι σαν τις βιτρίνες καταστημάτων»
στεγαση
Πανάκριβα νησιά, χαμηλοί μισθοί: Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν επιδότηση στέγασης
«Απολύτως άδικη και ακατανόητη εξαίρεση των μόνιμων συναδέλφων από τη δυνατότητα πρόσβασης στην επιδότηση στέγασης και σίτισης από τους Δήμους»
Πανάκριβα νησιά, χαμηλοί μισθοί: Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν επιδότηση στέγασης