μολυβι
Ευχές σε εκπαιδευτικούς και μαθητές – Στο επίκεντρο η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, τις ελλείψεις και τις διώξεις

Με ευχές για μια καλή, αγωνιστική και δημιουργική σχολική χρονιά απευθύνθηκε το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας προς τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες, καλωσορίζοντας παράλληλα τους νεοδιόριστους και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπηρεσία αυτές τις μέρες στα σχολεία.

Η ανακοίνωση τονίζει πως η νέα χρονιά ξεκινά σε ένα εκρηκτικό και αβέβαιο περιβάλλον, με σοβαρές προκλήσεις για τον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και για τους εργαζόμενους συνολικά. Στο επίκεντρο των διεκδικήσεων βρίσκεται ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση, στις πειθαρχικές διώξεις και στον κίνδυνο απολύσεων, με βάση τις αποφάσεις της ΔΟΕ για απεργία-αποχή και συλλογική δράση.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου επισημαίνει την «αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική» της κυβέρνησης, κατηγορώντας την για προτεραιότητα σε «δωράκια σε επιχειρηματίες» και «εξυπηρέτηση συμφερόντων», την ώρα που αδυνατεί να προστατεύσει τις ζωές και τις ανάγκες των πολιτών, από τις πυρκαγιές έως τις ελλείψεις σε υγεία και παιδεία.

Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, η «πολυδιαφημισμένη προετοιμασία» της νέας σχολικής χρονιάς αποδεικνύεται ανεπαρκής:

  • Σχολικές υποδομές σε κακή κατάσταση.

  • Χιλιάδες κενά στα σχολεία και καθυστερημένες προσλήψεις αναπληρωτών.

  • Εκπαιδευτικοί αντιμέτωποι με οικονομική εξαθλίωση, αδυναμία στέγασης και μετακίνησης.

  • Συνεχιζόμενη καταστολή και διώξεις σε όσους διεκδικούν δικαιώματα.

Ο Σύλλογος καταγγέλλει ότι η εκπαίδευση βρίσκεται στο στόχαστρο μιας πολιτικής που οδηγεί σε υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση, ενώ επιχειρεί να καταστήσει τον εκπαιδευτικό «πειθήνιο και πλήρως ευθυγραμμισμένο».

Ως βασικά αιτήματα αναδεικνύονται:

  • Αυξήσεις στους μισθούς και επαναφορά 13ου και 14ου.

  • Μείωση μαθητών ανά τάξη (μέγιστο 15), για ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση.

  • Αντίσταση στην αξιολόγηση και στην κατηγοριοποίηση μαθητών και σχολείων.

  • Προστασία του δικαιώματος στην απεργία και στη μόνιμη εργασία.

  • Σύγχρονα, ασφαλή σχολεία με αποκλειστικά δημόσια χρηματοδότηση.

  • Καμία εμπλοκή στους σχεδιασμούς ΗΠΑ-ΝΑΤΟ-ΕΕ και καμία στήριξη στο Ισραήλ.

«Η οργή μας να γίνει ο φόβος τους», σημειώνει το Δ.Σ., καλώντας τους εκπαιδευτικούς να συμμετάσχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις, με πρώτο σταθμό τη ΔΕΘ στις 6 Σεπτεμβρίου, και να συσπειρωθούν στις συλλογικές διαδικασίες του Συλλόγου.

Τέλος, υπενθυμίζεται η διαδικασία εγγραφής στον ΣΕΠΕ Ημαθίας για μόνιμους, αποσπασμένους και αναπληρωτές, μέσω του συνδέσμου που έχει αναρτηθεί.

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Ημαθίας

Θέμα: Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά

Το Δ.Σ. του ΣΕΠΕ Ημαθίας εύχεται σε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες, καλή, αγωνιστική και δημιουργική σχολική χρονιά!

Καλωσορίζουμε τους/τις νεοδιόριστους/ες συναδέλφους/ισσες και τους/τις αναπληρωτές/τριες που έρχονται στα σχολεία τις επόμενες ημέρες.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε καλά τις δυσκολίες και τις αγωνίες που αντιμετωπίζουμε όλοι για το πώς θα πάνε τα πράγματα. Ξεκινάμε μια ακόμα χρονιά με πείσμα και πεποίθηση ότι μπορούμε και πρέπει να ζήσουμε καλύτερα.

Βρισκόμαστε σε ένα εκρηκτικό περιβάλλον, διανύουμε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο με πολύ σοβαρές και απρόβλεπτες εξελίξεις για τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους. Σε έναν κόσμο που πραγματικά φλέγεται, με τη σύγχρονη «Γκουέρνικα» της εποχής μας, τη γενοκτονία στη Γάζα, να στιγματίζει τον αιώνα μας.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Ο αγώνας ενάντια στην αυταρχική και αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση, τις πειθαρχικές διώξεις και τις απολύσεις αναδεικνύεται σε κεντρικό ζήτημα τη φετινή σχολική χρονιά.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση με βάση τις αποφάσεις της 94ης Γ.Σ. της ΔΟΕ:

  1. Με απεργία αποχή από κάθε διαδικασία ή ενέργεια που συνδέεται με την άσκηση των καθηκόντων μας που αφορούν στις διαδικασίες της ατομικής αξιολόγησης και τις στάσεις εργασίας που κηρύσσει κάθε μήνα η ΔΟΕ.
  2. Με τα ενιαία κείμενα της ΔΟΕ στην πάλη ενάντια στις διαδικασίες «εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης», ώστε η κατηγοριοποίηση να μείνει στα χαρτιά, με βάση την απόφαση της 93ης Γ.Σ. της ΔΟΕ.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Είμαστε αντιμέτωποι με την αντιλαϊκή και αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης και με ένα κράτος που από τη μια είναι εξαιρετικά “επιτελικό” ικανό:

  • να δίνει «δωράκια» σε επιχειρηματίες
  • να εξαγοράζει και να βολεύει «ημέτερους»
  • να έχει στα σκαριά το νομοσχέδιο για 13 ώρες δουλειάς για τις ανάγκες της πολεμικής οικονομίας
  • να βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα, όταν πρόκειται να υπερασπιστεί τη «στρατηγική σχέση» με το κράτος - δολοφόνο Ισραήλ
  • να βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα, όταν σχεδιάζει να ενισχύσει το κλίμα φόβου, τρομοκρατίας και καταστολής στους χώρους δουλειάς, μέσω του νέου Πειθαρχικού Δικαίου στο Δημόσιο, για να προχωρά «άνευ αντιρρήσεως» η αντιλαϊκή πολιτική

και την ίδια στιγμή να αποδεικνύεται επιλεκτικά ανίκανο:

  • να προστατέψει από τις φωτιές που κατέκαψαν ξανά σχεδόν τη μισή χώρα, ανθρώπινες ζωές, περιβάλλον και περιουσίες
  • στην ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, που θεωρεί κόστος και «παρέκκλιση» ό,τι έχει να κάνει με τις πραγματικές λαϊκές ανάγκες (δημόσια Παιδεία-Υγεία, αντιπλημμυρική, αντιπυρική και αντισεισμική προστασία κ.ά.).

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Η «πολυδιαφημισμένη» προετοιμασία της νέας σχολικής χρονιάς από την κυβέρνηση της ΝΔ αποδεικνύεται φούσκα. Το ΥΠΑΙΘΑ υπερηφανεύεται και παρουσιάζει ως «επιτυχία» ότι έφτασαν στην ώρα τους τα σχολικά βιβλία, λες και αυτό δεν είναι αυτονόητη υποχρέωση! Τα επικοινωνιακά παιχνίδια και οι φιέστες της Υπουργού και του ίδιου του Πρωθυπουργού δεν μπορούν να κρύψουν:

  • Την τραγική και επικίνδυνη κατάσταση με τις σχολικές υποδομές, με σχολικά κτήρια σε κακά χάλια, με το πολυδιαφημισμένο πρόγραμμα «Μ. Γιαννάκου» να αφορά μόλις το 2,5% των σχολείων και να περιορίζεται σε καλλωπισμούς.
  • Τα χιλιάδες κενά με τα οποία θα ξεκινήσουν τα σχολεία.
  • Τις καθυστερημένες και μειωμένες προσλήψεις αναπληρωτών, που στην καλύτερη περίπτωση θα βρεθούν στα σχολεία στον αγιασμό, μετά την ανεκδιήγητη ταλαιπωρία τους με τις ακόμα απλήρωτες προπληρωμένες κάρτες-κοροϊδία.
  • Το ότι αυτές τις ημέρες χιλιάδες εκπαιδευτικοί ψάχνουν εναγωνίως με τα πενιχρά οικονομικά μέσα που διαθέτουν να λύσουν το ζήτημα της μετακίνησης και στέγασής τους για ακόμα μια χρονιά. Εκπαιδευτικοί με άδειες τσέπες, μισθούς εξαθλίωσης και αδυναμία διαβίωσης μπροστά στα πανάκριβα ενοίκια και το υψηλό κόστος ζωής.
  • Τις διώξεις, την καταστολή και τη φίμωση σε όσους αγωνίζονται για μόρφωση και δικαιώματα.
  • Την εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, την κατηγοριοποίηση των σχολείων με πρότυπα, πειραματικά, Ωνάσεια και πολυτυπία, αντί για ολόπλευρη μόρφωση για όλα τα παιδιά.

Είναι μάλιστα πραγματική πρόκληση, σε αυτές τις συνθήκες ακρίβειας και οικονομικής εξαθλίωσης που βιώνουμε, να ακούμε να κομπάζουν για το ματωμένο υπερπλεόνασμα των 8 δις ευρώ που έχει βγει από τις τσέπες μας και την ίδια στιγμή να μη δίνεται ο 13ος και 14ος μισθός ή να τελειώνει ο μισθός μας τις πρώτες ημέρες κάθε μήνα.

Όσες και όσοι δίνουμε όλα αυτά τα χρόνια τον αγώνα για τη μόρφωση των μαθητών και κρατάμε όρθια τα σχολεία χωρίς καμία στήριξη από το κράτος, με εξευτελιστικούς μισθούς και μέσα σε ένα πλαίσιο γραφειοκρατίας, αυταρχισμού και εργασιακής – παιδαγωγικής απαξίωσης, ξέρουμε καλά ότι η εκπαίδευση βρίσκεται διαχρονικά, αλλά ιδιαίτερα σήμερα, στο στόχαστρο της κυβερνητικής πολιτικής. Μιας πολιτικής περαιτέρω υποβάθμισης, εμπορευματοποίησης, κατηγοριοποίησης του μορφωτικού δικαιώματος για τους πολλούς, πλήρους προσαρμογής της στη «ζούγκλα» και στα «θέλω» των λίγων.

Για αυτό γενικεύουν τις διώξεις και την τρομοκρατία απέναντι σε όποιον αντιδρά, διεκδικεί, αγωνίζεται. Για αυτό επιμένουν να εφαρμόσουν το αντιδραστικό, αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο της «αξιολόγησης» και στέλνουν χιλιάδες απεργούς συναδέλφους μας στα πειθαρχικά.

Για αυτό φτιάχνουν το νέο αυταρχικό πειθαρχικό πλαίσιο, για αυτό εντείνουν τις απειλές και τις αυθαιρεσίες. Γιατί θέλουν τον εκπαιδευτικό πειθήνιο και πλήρως ευθυγραμμισμένο με την άδικη πολιτική τους.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

οι εκπαιδευτικοί με τη στάση, τη δράση και τις θέσεις μας όλα αυτά τα χρόνια μέσα από τα σωματεία μας και τους Συλλόγους Διδασκόντων, μαζί με τους γονείς των μαθητών μας, έχουμε αποδείξει ότι παλεύουμε για να ζούμε με αξιοπρέπεια, για το δικαίωμα στη μόρφωση για όλα τα παιδιά, με αντίπαλο το κράτος και την κυβερνητική πολιτική. Ο συλλογικός αγώνας του κλάδου όλα αυτά τα χρόνια έχει θέσει σοβαρά εμπόδια στην πολιτική κυβέρνησης, Ε.Ε., επιχειρηματικών ομίλων, δείχνει τον δρόμο ότι ενωμένοι και συσπειρωμένοι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά.

Σήμερα, που τελικά κρίνεται ο ρόλος, η παιδαγωγική μας υπόσταση, ώστε να μπαίνουμε στη τάξη με το κεφάλι ψηλά, το ίδιο το απεργιακό δικαίωμα των εργαζομένων, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε και να δυναμώσουμε τον αγώνα μας μαζί με όλους τους εργαζόμενους. Για να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο το ρεύμα της αμφισβήτησης στην κυρίαρχη πολιτική και το κίνημα που στριμώχνει όλες τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις, που αποσπά κατακτήσεις, καθυστερεί μέτρα και κουρελιάζει στην πράξη άδικους νόμους.

Η οργή μας να γίνει ο φόβος τους!

Ήρθε η ώρα να μιλήσουμε εμείς – για τις ζωές μας, για τις ανάγκες μας!

Το αίτημα της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, για την ακρίβεια το αίτημα για 15 μαθητές ανά τμήμα, αποτελεί τη σύγχρονη και παιδαγωγικά ορθή απάντηση συνολικά για την εκπαίδευση και έμμεσα απαντάει και στο θέμα της μείωσης του μαθητικού πληθυσμού.

Είναι αδύνατο για τον εκπαιδευτικό να ασκήσει απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο σε πολυπληθή τμήματα, μέσα στα οποία μάλιστα φοιτούν παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή άλλες δυσκολίες. Με αυτόν τον απαράδεκτο τρόπο τα παιδιά στερούνται το αυτονόητο δικαίωμά τους σε ισότιμη εκπαίδευση, που λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες του καθενός.

Είναι δικαίωμα κάθε μαθητής να έχει τη μόρφωση και το εκπαιδευτικό πλαίσιο που δικαιούται.

Οι ανάγκες των μαθητών/τριών μας δεν είναι κόστος! Θα μας βρουν απέναντί τους.

Αγωνιζόμαστε:

  • Για αυξήσεις στους μισθούς μας, επιστροφή 13ου και 14ου μισθού και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας (ωράριο νηπιαγωγών, δικαιώματα αναπληρωτών κ.ά.).
  • Μείωση του αριθμού ανά τάξη. Όχι στις συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων.
  • Ενάντια στην αντιεκπαιδευτική «αξιολόγηση» και την κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών με συνέχιση της υλοποίησης της απόφασης της 94ης Γ.Σ..
  • Ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά, υπερασπιζόμαστε το απεργιακό δικαίωμα και το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.
  • Για σχολεία σύγχρονα και ασφαλή με αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση. Λεφτά για την παιδεία – όχι για τα πολεμικά σφαγεία.
  • Καμία στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ. Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στους σχεδιασμούς ΗΠΑ - ΝΑΤΟ - Ε.Ε.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Τώρα θα μιλήσουμε εμείς για τις ζωές μας, για τις ανάγκες μας!

Με πρώτο σταθμό την κινητοποίηση στη ΔΕΘ στις 6/9, με όπλο μας τη μαζική συμμετοχή στις συλλογικές δράσεις του Συλλόγου μας (Γενικές συνελεύσεις, αγωνιστικές κινητοποιήσεις του κλάδου), παίρνουμε εμείς τον λόγο και παλεύουμε για τα δικαιώματά μας.

 

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: Παραθέτουμε, τέλος, στον σύνδεσμο που ακολουθεί τη διαδικασία εγγραφής στον ΣΕΠΕ Ημαθίας, για μόνιμους, αποσπασμένους και αναπληρωτές:

https://ekpeima.blogspot.com/p/blog-page_2.html

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φεα
Σύσκεψη εστιακών φοιτητών σήμερα για το συντονισμό της δράση για το πρόβλημα της φοιτητικής στέγης
Τη δράση τους για το πολύ σοβαρό ζήτημα της φοιτητικής στέγης συντονίζουν την Παρασκευή 5 Σεπτέμβρη στις 18.00, στη Φοιτητική Εστία Αθηνών (Πατησίων...
Σύσκεψη εστιακών φοιτητών σήμερα για το συντονισμό της δράση για το πρόβλημα της φοιτητικής στέγης
school-pencil_molyvi_tetradio_notebook.jpg
Eκκαθαρισμένοι πίνακες αναπληρωτών 2025 μετά τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Α’ Φάσης
Οδηγός για υποψηφίους και χρήσιμες επισημάνσεις από τον Σάββα Παπαδόπουλο
Eκκαθαρισμένοι πίνακες αναπληρωτών 2025 μετά τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Α’ Φάσης
μπουζα
Σήφης Μπουζάκης - Μιχάλης Κασσωτάκης: Δύο εμβληματικές μορφές της εκπαίδευσης
Ο Σήφης Μπουζάκης στην πρωτοβάθμια και ο Μιχάλης Κασσωτάκης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με το έργο τους επηρέασαν καθοριστικά τη δημοκρατική...
Σήφης Μπουζάκης - Μιχάλης Κασσωτάκης: Δύο εμβληματικές μορφές της εκπαίδευσης